abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74600086
Okay klein stukje voorgeschiedenis.

Eind augustus dit jaar stond er dit in de krant:
quote:
Stoffelijk overschot gevonden in garage

DEN BOSCH - In een garagebox aan het Van Coehoornplein in Den Bosch is dinsdagavond laat het stoffelijk overschot van een man aangetroffen.

Volgens de politie gaat het om een 44-jarige man uit Geldrop die sinds 13 augustus werd vermist. Onderzoek heeft uitgewezen dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd.

De man is op aanwijzing van zijn familie gevonden. De auto waarmee hij ten tijde van de verdwijning reisde, is voor de garagebox aangetroffen en even na middernacht weggesleept.

De brandweer heeft de garagebox woensdagmiddag schoongemaakt.
Plaatje ter illustratie:

Nu kreeg ik afgelopen week een brief in de bus van een firma die het slot van de betreffende garagebox had geforceerd en vervangen op last van de Poltiie Brabantd-Noord en of ik even ¤200,- wilde betalen voor het vervangen van de sloten.
Maar nu komt het leukste; ik woon hier inmiddels 4 jaar en ben me er in al die jaren niet bewust van geweest dat ik de eigenaar was/ben van een garagbox hier op het plein. Bij de aanschaf van de woning is hier geen melding van gemaakt en ook de splitsingsacte / kadasteruitreksel wat ik van die tijd heb maakt hier geen specfieke melding van.
Ik heb het notariskantoor wat de acte op heeft gesteld destijds al gecontacteerd en die zijn e.e.a. aan het uitzoeken, maar is er nog een andere mogelijkheid om hier snel achter te komen?

Absurd verhaal, maar goed... iemand een idee?

gr
CzD
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74600138
Nou, heb jij even mazzel. Voor 203 euro een garagebox! 200 euro voor het slot en 3 voor de luchtverfrisser.
pi_74600159
Ik kan je er helaas niet mee helpen, maar wil wel even een TVP maken omdat ik benieuwd ben.
  Moderator woensdag 11 november 2009 @ 12:05:08 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_74600192
HOE weet die firma dan dat die garagebox van jou is? Als jij het niet eens weet en zelfs de notaris het moet uitzoeken?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74600263
enig idee, wat een garagebox kost ?

Meteen betalen en die box verkopen! flink cashen
pi_74600293
Beetje vreemd dat de politie niet even bij jou langs is geweest toen ze die dode vent vonden, vind je niet?
Ik denk dat de slotenboer hier een beetje in de fout gaat.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:08:32 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_74600296
Als je nu eens begint bij de politie en die vraagt hoe ze er aan komen dat jij de eigenaar bent.
Dan kun je vanuit dat antwoord verder gaan kijken
pi_74600298
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:05 schreef Karina het volgende:
HOE weet die firma dan dat die garagebox van jou is? Als jij het niet eens weet en zelfs de notaris het moet uitzoeken?
De gegevens waren verstrekt door de poltie Brabant-Noord, die moeten het ergens vandaan hebben... de brief was geadresseerd aan *doopnamen achternaam* en zo sta ik nergens geregistreerd behalve bij officiële instanties.
De kadaster-registratie is bijv. op die gegevens, maar die maakt alleen melding van mijn appartement.

De splitsingsacte weet dan weer het volgende te melden:

'het appartementsrecht, rechtgevende op het uitsluitend gebruik van de flatwoning gelegen op de eerste verdieping met een berging in de kelder en een nabij gelegen berging, gelegen te 5223 BT 's-Hertogenbosch'.

Mij was destijds uitgelegd dat dat ging over de gezamelijke fietsenberging waar iedereen mede-eigenaar van is... maar het valt ook uit te leggen als die garagebox
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 11 november 2009 @ 12:08:44 #9
1602 Fransie
blue is not red
pi_74600299
Als er in de splitsingsacte / kadasteruitreksel niets staat, dan ben je er ook niet wettelijk eigenaar van.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_74600324
Bizar verhaal. De garagebox staat ws. als aparte kadastrale unit gergistreerd. Via het kadaster is dan het eigendom op te vragen. Mocht die box bij je huis horen dan heb je er ws. niet voor betaald en heb je dus een gratis garagebox er bij. Heb je de sleutels ook gekregen van de sleutelmaker?

Die 200 euro voor dat slot kun je terugvragen bij de politie omdat het slot op hun authoriteit is gesloopt.

Ws. is die garagebox in eigendom geweest van die overleden dude.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 11 november 2009 @ 12:10:19 #11
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_74600333
Kun je de bewijslast niet omdraaien? Laat de eisende partij bewijzen dat het ding op jouw naam staat.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 11 november 2009 @ 12:10:38 #12
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74600340
Interessant.... tvp
pi_74600341
als het op last van de politie is gebeurt gewoon die firma verwijzen naar de politie, zou lekker zijn, kan ik zomaar iemands slot laten vervangen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 12:11:13 #14
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_74600354
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:08 schreef Fransie het volgende:
Als er in de splitsingsacte / kadasteruitreksel niets staat, dan ben je er ook niet wettelijk eigenaar van.
Precies. Foutje van de slotenmaker dus.
pi_74600360
Die nabij gelegen berging kan idd de garagebox zijn, maar dat moet dan bij het kadaster bekend zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_74600442
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:09 schreef Deetch het volgende:
Bizar verhaal. De garagebox staat ws. als aparte kadastrale unit gergistreerd. Via het kadaster is dan het eigendom op te vragen. Mocht die box bij je huis horen dan heb je er ws. niet voor betaald en heb je dus een gratis garagebox er bij. Heb je de sleutels ook gekregen van de sleutelmaker?

Die 200 euro voor dat slot kun je terugvragen bij de politie omdat het slot op hun authoriteit is gesloopt.

Ws. is die garagebox in eigendom geweest van die overleden dude.
Nou ja dat is dus ook nog iets; ze sturen wel de rekening maar ze hebben niet de nieuwe sleutels gegeven
De firma die de factuur heeft gestuurd is dan weer niet de firma die het daadwerkelijk vervangen heeft dus daar ben ik ook nog naar aan het zoeken.

Die overleden gast is ook weer typisch; die komt uit Helmond... wat moet een vent uit Helmond nu met een garagbox in den bosch centrum?
pi_74600445
Maakt die garagebox deel uit van het gebouw waarin jouw woning is?
Zijn die boxen prive eigendom of worden ze beheerd/verhuurd door een bedrijf?
Weet je VvE er meer van?
Zijn de andere garageboxen ook aan woningen in jouw gebouw gekoppeld?
Heeft de politie contact met jou opgenomen over dit voorval?
Hoe is die man die garagebox binnen gekomen?

Ik zou de bal bij hun leggen.
Jij bent niet de eigenaar en zij mogen het tegendeel bewijzen.
Jij hebt geen opdracht gegeven om die sloten te forceren of te vervangen.
Hoe komen ze bij jou terecht?
Waarom hebben ze geen contact met jou opgenomen voordat ze die sloten forceerden?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:14:53 #18
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74600446
Als de politie dacht dat die garagebox van jou was snap ik niet dat ze niet even zijn langs gekomen om te vragen hoe een dode man in jouw garagebox kwam, hoe hij aan die sleutel kwam, enzovoorts. Of op z'n minst even zijn komen melden wat ze gevonden hadden.

Het lijkt me logischer dat er gewoon een fout is gemaakt bij het opzoeken van het adres en dat ze de verkeerde persoon aan die garagebox hebben gekoppeld.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74600456
En als die box dan inderdaad van jou blijkt te zijn, wat deed die dooie kerel er dan mee?
Kun je meteen achterstallige huur van de nabestanden eisen.
  woensdag 11 november 2009 @ 12:16:17 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74600487
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou ja dat is dus ook nog iets; ze sturen wel de rekening maar ze hebben niet de nieuwe sleutels gegeven
De firma die de factuur heeft gestuurd is dan weer niet de firma die het daadwerkelijk vervangen heeft dus daar ben ik ook nog naar aan het zoeken.

Die overleden gast is ook weer typisch; die komt uit Helmond... wat moet een vent uit Helmond nu met een garagbox in den bosch centrum?
Nou ja, als het verhaal blijkt te kloppen is die box niet van hem, maar van jou.

Maar dan is het inderdaad de vraag hoe hij binnen kwam en waarom jij hier nooit iets van gehoord hebt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74600562
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:14 schreef jeroen25 het volgende:
1. Maakt die garagebox deel uit van het gebouw waarin jouw woning is?
2. Zijn die boxen prive eigendom of worden ze beheerd/verhuurd door een bedrijf?
3. Weet je VvE er meer van?
4. Zijn de andere garageboxen ook aan woningen in jouw gebouw gekoppeld?
5. Heeft de politie contact met jou opgenomen over dit voorval?
6. Hoe is die man die garagebox binnen gekomen?

Ik zou de bal bij hun leggen.
Jij bent niet de eigenaar en zij mogen het tegendeel bewijzen.
Jij hebt geen opdracht gegeven om die sloten te forceren of te vervangen.
Hoe komen ze bij jou terecht?
Waarom hebben ze geen contact met jou opgenomen voordat ze die sloten forceerden?
1. Nopes, garageboxen staan los van de 2 woonflats. is een aparte bouw op het plein.
2. Die boxen zijn (voor zover mij bekend) privé eigendom.
3. Nee de VVE tast volledig in het duister hier en die beheren toch 85% van de bouw hier aan het plein.
4. Geen idee, in ieder geval niet aan eigenaren die ik ken.
5. Nopes, helemaal niets gehoord van de poltie vanaf eind Augustus tot de rekening nu.
6. Geen idee.

Heb het nu ook teruggelegd bij hen, contact gehad met die overkoepelende organisatie en die zijn verder aan het peuteren bij de politie hier maar krijgen weinig medewerking.
Daarom ben ik zelf ook maar aan het rondzoeken, mijn ervaringen met de poltie zijn niet dusdanig positief dat ik ze vertrouw iets correct op te zoeken
pi_74600591
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef PankPinther het volgende:
En als die box dan inderdaad van jou blijkt te zijn, wat deed die dooie kerel er dan mee?
Kun je meteen achterstallige huur van de nabestanden eisen.
en smartegeld niet te vergeten, al die emotionele schade die ik heb opgelopen toen ik erachter kwam dat iemand is gestorven op eigendom waarvan ik niet eens besefte dat het van mij was
  woensdag 11 november 2009 @ 12:22:43 #23
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74600664
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:03 schreef DeHongaar het volgende:
Nou, heb jij even mazzel. Voor 203 euro een garagebox! 200 euro voor het slot en 3 voor de luchtverfrisser.
Behalve als hij betaald (en hem misschien ook wel gaat gebruiken) en later blijkt dat hij niet de eigenaar is, dan heeft hij niets maar wel betaald (voor iemand anders). Als ze daar na 1 maand toch achter komen heb je een dure garagebox.

Ik kan je verder niet helpen, maar het lijkt me toch logisch dat er over de specifieke garagebox (dus niet jouw woning) iets bij het kadaster te vinden moet zijn. Als die sleutelmaker het kunnen vinden moet jij het ook kunnen vinden.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_74600710
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

en smartegeld niet te vergeten, al die emotionele schade die ik heb opgelopen toen ik erachter kwam dat iemand is gestorven op eigendom waarvan ik niet eens besefte dat het van mij was
Straks ben je nog verdachte van moord op die kerel
  woensdag 11 november 2009 @ 12:25:40 #25
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_74600760
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:24 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Straks ben je nog verdachte van moord op die kerel
Verdachte van een zelfmoord?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo