abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 11:25:21 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74598763
Wij zijn nieuwe huurder en willen een nieuwe voordeur. Voor we erin kwamen en het contract tekenden wilden we al een nieuwe deur omdat ie krom is en je m zo kunt opentrappen. Alleen zegt de cooperatie: is voor kosten huurder.

Is dat zo. De deur is krom en onveilig.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  woensdag 11 november 2009 @ 11:26:37 #2
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_74598804
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:25 schreef Stefan het volgende:
Wij zijn nieuwe huurder en willen een nieuwe voordeur. Voor we erin kwamen en het contract tekenden wilden we al een nieuwe deur omdat ie krom is en je m zo kunt opentrappen. Alleen zegt de cooperatie: is voor kosten huurder.

als de deur kapot is, krom lijkt me aardig kapot onveilig is ook niet goed, lijkt mij dat het gewoon betaald moet woorden door de verhuurder.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  woensdag 11 november 2009 @ 11:26:46 #3
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_74598808
Hangt van je contract af neem ik aan. Had je dit niet kunnen bespreken voor je tekende?
  woensdag 11 november 2009 @ 11:27:59 #4
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74598834
Als niet in jouw contract vermeld staat dat jij in dit soort gevallen dient op te draaien voor de kosten dan zijn de kosten voor de verhuurder. Ik denk alleen dat de verhuurder verplicht gesteld kan worden als de kromheid van de deur ook daadwerkelijk een veiligheidsrisico vormt (dus niet omdat jij het niet mooi vindt).
  woensdag 11 november 2009 @ 11:28:53 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74598861
As het een woningcorporatie is, kun je de technische dienst vragen langs te komen. Zij inspecteren dan de deur, en als je dan een opentrap demonstratie geeft (hm, ik bedoel dan niet dat je er keihard tegenaan moet trappen) vermoed ik dat ze er wel een nieuwe inzetten.
Hangt ook van je corporatie af.
pi_74598893
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:25 schreef Stefan het volgende:

Bij het tekenen van contract had je dan moeten afspreken of hun een kromme deur vergoeden? Dus of tekenen onder voorwaarde dat er een nieuwe deur komt of niet tekenen.

Onveilig is die overigens niet.. In deze context betekend veiligheid wat anders. Deze deur is inbraak gevoelig.
pi_74598962
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:29 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Bij het tekenen van contract had je dan moeten afspreken of hun een kromme deur vergoeden? Dus of tekenen onder voorwaarde dat er een nieuwe deur komt of niet tekenen.

Onveilig is die overigens niet.. In deze context betekend veiligheid wat anders. Deze deur is inbraak gevoelig.
dat denk ik dus ook maar als je een goede coöperatie hebt zal
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:28 schreef pessie het volgende:
As het een woningcorporatie is, kun je de technische dienst vragen langs te komen. Zij inspecteren dan de deur, en als je dan een opentrap demonstratie geeft (hm, ik bedoel dan niet dat je er keihard tegenaan moet trappen) vermoed ik dat ze er wel een nieuwe inzetten.
Hangt ook van je corporatie af.
ook een goede zet zijn

mijn deur (ik was al huurder) was rot, na inspectie heb ik een nieuwe deur gekregen
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  woensdag 11 november 2009 @ 11:33:00 #8
269605 vuilcontainer
Lekker vuil is niet vies!
pi_74598994
Gaat het trouwens om sociale woningbouw?

want dan mag je blij zijn dat je uberhaupt een huis krijgt (ver onder de marktwaarde) dus moet je niet zeiken om een kromme deur
pi_74599040
hun argument was dat een deur een bepaald percentage krom mag trekken

maargoed, die deur sluit gewoon niet goed, dat zie je ook van buiten.
als je aan de klink trekt en duwt, geeft de deur gewoon mee.

en dan wonen we ook nog eens in een wijk waar kennelijk veel wordt ingebroken, dus een veilig gevoel is het niet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_74599083
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:33 schreef vuilcontainer het volgende:
Gaat het trouwens om sociale woningbouw?

want dan mag je blij zijn dat je uberhaupt een huis krijgt (ver onder de marktwaarde) dus moet je niet zeiken om een kromme deur
vrije sector, we hebben het hier niet over 30 euro huur per maand.

de woningbouw heeft in dit geval precies dezelfde rechten en plichten als wanneer het nog sociale woningbouw (normale huur) was.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:40:50 #11
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74599274
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:26 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Hangt van je contract af neem ik aan. Had je dit niet kunnen bespreken voor je tekende?
Gedaan en toen zeiden ze: nee, de buurt staat nog niet op de lijst voor nieuwe deuren. En de deur mag naar t schijnt zoveel procent kromtrekken.
pi_74599391
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:34 schreef Mirjam het volgende:

en dan wonen we ook nog eens in een wijk waar kennelijk veel wordt ingebroken, dus een veilig gevoel is het niet.
helaas dit heb ik met de gehele bovenverdieping en idd doen ze niets aan (behalve het kozijn krom schuren )
Lid van de MamaSquad
  woensdag 11 november 2009 @ 11:44:16 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74599405
Als het mag, mag het.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74599450
ja maar als je al constateerd dat de deur zo ingetrapt kan worden lijkt me het toch logisch om er een nieuwe deur in te planten? Laat ze maar een technische dude langssturen...
I like smug
pi_74599481
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:44 schreef eleusis het volgende:
Als het mag, mag het.
en de coorperatie zal ieder dubbeltje dat ze kunnen uitsparen ook echt uitsparen
Lid van de MamaSquad
  woensdag 11 november 2009 @ 11:53:05 #16
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_74599729
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:45 schreef h3mm3s het volgende:
ja maar als je al constateerd dat de deur zo ingetrapt kan worden lijkt me het toch logisch om er een nieuwe deur in te planten? Laat ze maar een technische dude langssturen...
Heb ik gehad: oordeel, kosten nieuwe deur danwel extra sloten kosten huurder.
pi_74599875
Hoe hoog zijn die kosten eigenlijk?
Lid van de MamaSquad
  woensdag 11 november 2009 @ 14:32:16 #18
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_74604690
Ik heb een beetje rondgekeken op internet.
Heeft je woningcorporatie een geschillencommissie? Dan kun je die een brief sturen en daarin uitleggen dat jullie huidige deur zeer inbraakgevoelig is en aan vervanging toe is.
Ik heb ook nog even bij Aedes gekeken, maar wat ik daarvan begreep is dat dat de branchevereniging is van woningcorporaties en dus aan de kant van de corporatie staan.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:01:36 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_74605523
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:56 schreef Ladylike het volgende:
Hoe hoog zijn die kosten eigenlijk?
Dit dus.

En daarbij: de woningcorperatie heeft dus blijkbaar gezegd dat jullie geen nieuwe deur kregen en jullie hebben getekend, dan ga je akkoord lijkt mij. Daarnaast ben ik gewend dat er bij een huurovereenkomst en/of servicecontract gewoon een overzicht zit met verschillende onderdelen in je huis en voor wie de kosten zijn als er iets aan vervangen/gerepareerd moet worden.
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:40:00 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74611824
Is het geen optie om de deur perongeluk nog wat verder kapot te maken zodat ie het percentage kromstaan nog wel overschrijdt?
Overigens ben ik wel benieuwd naar die deur van jullie. Kun je een foto of filmpje plaatsen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74623357
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:34 schreef Mirjam het volgende:

Zorg dat die deur zo krom als een banaan gaat staan of zet zelf een koevoet tussen de deur.
Maar het is sowieso volkomen waanzin natuurlijk. Jullie hebben gewoon recht op een normaal sluitende deur.

Weet niet of jullie kostenloos bij rechtsbijstand kunnen aankloppen? Anders gewoon doen. Maar ja, dat hebben jullie natuurlijk zelf ook wel bedacht maar laat het er hoe dan ook niet bij zitten.
pi_74623613
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:01 schreef Nijns het volgende:

[..]

Dit dus.

En daarbij: de woningcorperatie heeft dus blijkbaar gezegd dat jullie geen nieuwe deur kregen en jullie hebben getekend, dan ga je akkoord lijkt mij. Daarnaast ben ik gewend dat er bij een huurovereenkomst en/of servicecontract gewoon een overzicht zit met verschillende onderdelen in je huis en voor wie de kosten zijn als er iets aan vervangen/gerepareerd moet worden.

een nieuwe deur kost rond de 1000 euro (met plaatsen door een timmerman)

ik heb de bonnen nog ingevoerd toen ik voor een woningbouwvereniging werkte
pi_74623739
quote:
Op woensdag 11 november 2009 18:40 schreef Maanvis het volgende:
Is het geen optie om de deur perongeluk nog wat verder kapot te maken zodat ie het percentage kromstaan nog wel overschrijdt?
Overigens ben ik wel benieuwd naar die deur van jullie. Kun je een foto of filmpje plaatsen?
dat zei ik zelf ook al, alleen geeft een kruk meer mee dan de deur denk ik
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:47 schreef Stali het volgende:

[..]

Zorg dat die deur zo krom als een banaan gaat staan of zet zelf een koevoet tussen de deur.
Maar het is sowieso volkomen waanzin natuurlijk. Jullie hebben gewoon recht op een normaal sluitende deur.

Weet niet of jullie kostenloos bij rechtsbijstand kunnen aankloppen? Anders gewoon doen. Maar ja, dat hebben jullie natuurlijk zelf ook wel bedacht maar laat het er hoe dan ook niet bij zitten.
vind je 't niet vreselijk?
en het is serieus een onveilig gevoel, altijd als ik weg ben geweest en terug kom, ben ik bang dat de deur openstaat
pi_74623820
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

een nieuwe deur kost rond de 1000 euro (met plaatsen door een timmerman)

ik heb de bonnen nog ingevoerd toen ik voor een woningbouwvereniging werkte

1000 euro ? moest zeker het hele kozijn mee vervangen worden dan ?

vanaf 200/300 euro heb je een buitendeur + beslag en wat inbraakstrips, plaatsen mag echt niet meer dan 2 uur duren als een timmerman het doet

Als je een berging hebt waar je de oude deur kan stallen zeg ik ga naar de gamma koop een buitendeur volg het gamma stappenplan http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=436 pleur de oude deur in de berging en laat de woningbouw de tering krijgen ga je eruit doe je de oude deur er in al is het maar om ze te jennen

tis goedkoper dan wachten op de woningbouw / tot het huis leeg is
pi_74632457
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:46 schreef Ra-z het volgende:

[..]

1000 euro ? moest zeker het hele kozijn mee vervangen worden dan ?

vanaf 200/300 euro heb je een buitendeur + beslag en wat inbraakstrips, plaatsen mag echt niet meer dan 2 uur duren als een timmerman het doet

Als je een berging hebt waar je de oude deur kan stallen zeg ik ga naar de gamma koop een buitendeur volg het gamma stappenplan http://www.gamma.com/stappenplan.html?i=436 pleur de oude deur in de berging en laat de woningbouw de tering krijgen ga je eruit doe je de oude deur er in al is het maar om ze te jennen

tis goedkoper dan wachten op de woningbouw / tot het huis leeg is

je hebt voordeuren en je hebt voordeuren

een zware voordeur moet door twee timmerlieden geplaatst worden, dan moet het beslag er nog op

deur + beslag + sloten + plaatsen ligt zeker rond de 1000 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')