abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74598860
Dit soort zaken zouden ze in EU-verband moeten regelen, waarbij je dan ook vastlegt dat iemand die de 'oprotpremie' aanneemt en terugkeert naar het land van herkomst, automatisch geen kans meer maakt op het staatsburgerschap van een andere EU-lidstaat.

Ik zie wel voordelen in vrijwillige re-migratie. Ik denk ook oprecht dat de betreffende migranten in het land van herkomst veel gelukkiger zullen zijn/worden dan ze in hun gastland waren. En dat gastland heeft op zijn beurt weer niks aan ongelukkige mensen die slecht integreren. Ik zie dus alleen winnaars.
pi_74598963
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:21 schreef bendk het volgende:

Ik maak me niet druk maar ben solidair met mijn nieuwe vaderland waar ik in wil investeren, zowel mentaal alswel financieel.
Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_74599168
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...
De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggen
nothing will change without a rebel
pi_74599240
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:38 schreef bendk het volgende:

De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggen
Ik noteer: niets.

Dan blijft de vraag dus over waarom je het dan toch doet. Ik denk dan persoonlijk dat je je er wel druk om maakt. Misschien is er een andere reden, die hoor ik dan graag van je.
pi_74599320
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noteer: niets.

Dan blijft de vraag dus over waarom je het dan toch doet. Ik denk dan persoonlijk dat je je er wel druk om maakt. Misschien is er een andere reden, die hoor ik dan graag van je.
Zie dus bericht van 11.21 uur aan je
pi_74599721
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef bendk het volgende:

Zie dus bericht van 11.21 uur aan je
Daar zie ik geen reden genoemd om dit hier te posten. Kortom: de vraag staat.
pi_74601545
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:13 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Dat is idd een geweldige aanbieding en in feite zou je wat mij betreft zelfs verplicht mogen worden om je paspoort in te leveren zodra je het land verlaat en mag je al lang blij zijn enigszins een vergoeding te krijgen.
Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.
quote:
Hoe gaat je eigen/huidige land hier bijv. mee om?
Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.
quote:
Belastingen en premies zijn er om Nederland te houden zoals Nederland is.
Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?

Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen. En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt en wens er ook geen gebruik van te maken.
quote:
Goede wegen, zorg enz. Niet om jou extra geld te geven zodra het in je eigen land veilig is. Ook dat mocht best verplicht worden, terug zodra het er veilig is.
Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.
pi_74601887
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen.
Aanvallen, aanvallen...

Ik heb mij hogelijk verbaasd om het feit dat uit jouw post een boodschap van "het is maar een schijntje wat je krijgt als je vertrekt", terwijl ik denk dat iemand die de eigen broek kan ophouden (en ik begrijp dat jij daar ruim toe in staat bent) helemaal niets hoort mee te krijgen. In die zin was het aanbod dus genereus.
pi_74603041
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aanvallen, aanvallen...

Ik heb mij hogelijk verbaasd om het feit dat uit jouw post een boodschap van "het is maar een schijntje wat je krijgt als je vertrekt", terwijl ik denk dat iemand die de eigen broek kan ophouden (en ik begrijp dat jij daar ruim toe in staat bent) helemaal niets hoort mee te krijgen. In die zin was het aanbod dus genereus.
Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.
Ik neem aan dat jij ook gebruik zou maken zoals praktisch iedereen van wettelijke regelingen die voordeel zouden kunnen opleveren. Eigenlijk net zoals miljonairs gebruik maken van de HRA, kinderbijslag e.d. Multinationals profiteren van wettelijke regelingen die in de miljarden kunnen lopen. Zelfs de koningin krijgt het wettelijke AOW.

Ik bedoel maar, of je je eigen broek kan ophouden of niet, als er een wettelijke regeling bestaat en je kunt het ten voordele van jezelf binnen de wettelijke kaders aanwenden zou je het ook doen. Ik neem ook verder aan dat jij ook niet voor de katse-k.. werkt, of wel? Niemand is een dief van zijn eigen portemonee tenzij je Florence Nightingale heet.
pi_74603328
Een schandalige maatregel. Onder andere omdat het door een glijdende schaal kan leiden tot deportatie.
Ook wil ik als belastingbetaler niet betalen voor het emigreren van anderen. Dat doen ze maar op eigen kosten.
pi_74603658
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.
Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?

Waarom zou je dan recht hebben op een bedrag?
quote:
Ik neem aan dat jij ook gebruik zou maken zoals praktisch iedereen van wettelijke regelingen die voordeel zouden kunnen opleveren.
Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.
quote:
Eigenlijk net zoals miljonairs gebruik maken van de HRA, kinderbijslag e.d.
Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.

Maar wat daarvan ook moge zijn: ik vind niet dat jij geen gebruik mag maken van regelingen die er zijn, ik vind alleen jouw klacht dat het bedrag te laag is een beetje onzinnig.
quote:
Multinationals profiteren van wettelijke regelingen die in de miljarden kunnen lopen. Zelfs de koningin krijgt het wettelijke AOW.
Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).
quote:
Ik bedoel maar, of je je eigen broek kan ophouden of niet, als er een wettelijke regeling bestaat en je kunt het ten voordele van jezelf binnen de wettelijke kaders aanwenden zou je het ook doen.
Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen). Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek. Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.

Wat daarvan ook moge zijn: het gaat mij er om dat jij het bedrag te laag vond. Dat je vond dat je recht hebt op meer dan die 1.000 euro + verhuiskosten en dat snap ik dan even niet.
quote:
Ik neem ook verder aan dat jij ook niet voor de katse-k.. werkt, of wel?
Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.
quote:
Niemand is een dief van zijn eigen portemonee tenzij je Florence Nightingale heet.
Maar het gaat dus om jouw klacht dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...

Waarom vind jij dat mensen die NL vrijwillig verlaten geld van de overheid mee moeten krijgen?
  woensdag 11 november 2009 @ 14:18:41 #37
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_74604322
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.
[..]
Geldt voor iedereen die terug kan nadat ze gevlucht zijn. We kunnen niet heel de wereld herbergen. En so what als ik verder ga dan een bepaald persoon. Is dat niet toegestaan oid?
quote:
Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.
[..]
Ik doel uiteraard op wat ze daar als oprotpremie meegeven. Over intelligentie gesproken...
quote:
Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?
Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?
quote:
Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen. En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt en wens er ook geen gebruik van te maken.
[..]
Dus je moet het maar eens zijn met alles wat wettelijk is geregeld? Als je dan toch zo'n grote bek hebt over gebruik maken en voor de kat zijn kut te hebben betaald, waarom heb je er dan geen gebruik van gemaakt?
quote:
Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.
Ik val aan om je achterlijke uitspraken. je komt over als een van de vele profiteurs en vindt het vreemd dat mensen je daarop aanspreken. Als jij vindt dat het anders is, leg dat dan uit ipv stoer te doen over wettelijke regelingen waar je vervolgens geen gebruik van maakt.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_74604407
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef pisnicht het volgende:

Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?
Ze doelt op haar bedrijven. Die uiteraard gewoon nog steeds profiteren van hetgeen de overheid in NL doet.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:23:46 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74604464
Hoe krijg je je eigen identiteit terug voor ¤12.000? krijg je dan bijvoorbeeld een paspoort van een land naar keuze?
pi_74604837
Hoe meten ze eigenlijk of je geintegreerd bent ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74606602
Is dit echt waar? Zo ja, wat een kutland is Denemarken dan. Die vervelende albino's met hun rocheltaal hebben zeker te weinig vertrouwen in zichzelf en de Deense cultuur om om te kunnen gaan met grote groepen migranten. Ergens kan ik me dat best voorstellen.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:50 schreef LXIV het volgende:
Op zich een goed plan. Maar ik denk dat alleen mensen die toch wilden vertrekken hiervan gebruik maken, als extraatje.
Die 12000 euro staat natuurlijk in geen verhouding tot de kosten van uitkering, huisvesting, gezondheidszorg en scholing van één jaar.

Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
Ja, goed punt! Want alleen gastarbeiders en hun nakomelingen veroorzaken overlast.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 11 november 2009 @ 15:41:17 #42
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74606665
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:50 schreef LXIV het volgende:
Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.
pi_74607609
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?
Klopt.
quote:
Waarom zou je dan recht hebben op een bedrag?
[..]
Ik stel nergens "het recht op hebben", ik heb geïnformeerd. Boehoe wat schandalig.
quote:
Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.
[..]
Pardon? Waar klaag ik? Ik merk alleen op dat dat bedrag wel erg klein is.
quote:
Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.
Dit heeft er totaal niets mee te maken.
quote:
Maar wat daarvan ook moge zijn: ik vind niet dat jij geen gebruik mag maken van regelingen die er zijn, ik vind alleen jouw klacht dat het bedrag te laag is een beetje onzinnig.
[..]
Nogmaals, ik klaag niet. Dat jij vindt dat ik dat bedrag te laag vind mag je zelf weten.
quote:
Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).
[..]
Weer het woord klaag, ik snap werkelijk niet waar jj dat steeds uit mjn post haalt. Overigens, was het niet in euro's maar in guldens.
quote:
Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen).
Nou dan.
quote:
Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek.
Pardon, hoe vaak moet ik het neerkwakken, ik vroeg nergens meer om dan informatie van de betreffende regelingen. GVD lezen en interpreteren blijft toch een kunst zeg.
quote:
Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.
Nog sterker, ik betaalde een smak geld aan belasting na het verkopen van enkele takken. En dat was in guldens.
quote:
Wat daarvan ook moge zijn: het gaat mij er om dat jij het bedrag te laag vond. Dat je vond dat je recht hebt op meer dan die 1.000 euro + verhuiskosten en dat snap ik dan even niet.
Weer die aannames. Ja, het bedrag vond ik laag (in guldens). Zou je mij svp willen quoten waar ik heb gesteld dat ik recht op meer heb? Sjongejonge, en dat voor een jurist????????? zo slordig lezen.
quote:
[..]

Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen
Nee, remigreren. Pssst, informatie aanvragen over de regelingen, weet je nog?
quote:
is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.
[..]

Maar het gaat dus om jouw klacht
I rest my case, zo is niet te discussiëren dat je steeds begint met "klacht." Hoe vaak moet ik het nog herhalen dat het om info ging en daar mijn conclusies uit trok dat 1000 GULDEN dat niet waard is om daar gebruik van te maken.
quote:
dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...

Waarom vind jij dat mensen die NL vrijwillig verlaten geld van de overheid mee moeten krijgen?
Er was en is een regeling. En er moet niets. Blijkbaar is het zelfs misdadig om informatie te vragen, je ervaring te melden op straffe van iemand woorden proberen in de mond te leggen c.q. af te branden.

Zeker van jou had ik verwacht dat je beter kon lezen.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:16:03 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74607705
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:41 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.
Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 16:18:23 #45
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74607774
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!
Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...

Misschien blijkt ¤100.000 wel een koopje!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:25:31 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74608020
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:18 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...

Misschien blijkt ¤100.000 wel een koopje!
Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 16:34:40 #47
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74608333
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!
Ik wel hoor
pi_74608361
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef Sjaakz het volgende:
Hoe krijg je je eigen identiteit terug voor ¤12.000? krijg je dan bijvoorbeeld een paspoort van een land naar keuze?
Ze krijgen een paspoort voor nederland, sinds 2 dagen is de helft al naar je onderweg, goed bericht voor je dus.
Ga anders even bij de duitse grens staan (bij Enschede) om ze persoonlijk hartelijk welkom te heten. Als welkomgroet zeg je in het deens: velkommen til holland, hvor mange penge vil du har...
  woensdag 11 november 2009 @ 16:49:02 #49
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74608858
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Ze krijgen een paspoort voor nederland
Daar geloof ik niks van. Als dat zo zou zijn was Denemarken morgen leeg.
pi_74609107
Discriminatie! Ik wil ook ¤12.000 krijgen om hier te vertrekken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')