Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...quote:Op woensdag 11 november 2009 11:21 schreef bendk het volgende:
Ik maak me niet druk maar ben solidair met mijn nieuwe vaderland waar ik in wil investeren, zowel mentaal alswel financieel.
De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggenquote:Op woensdag 11 november 2009 11:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...
Ik noteer: niets.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:38 schreef bendk het volgende:
De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggen
Zie dus bericht van 11.21 uur aan jequote:Op woensdag 11 november 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noteer: niets.
Dan blijft de vraag dus over waarom je het dan toch doet. Ik denk dan persoonlijk dat je je er wel druk om maakt. Misschien is er een andere reden, die hoor ik dan graag van je.
Daar zie ik geen reden genoemd om dit hier te posten. Kortom: de vraag staat.quote:
Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:13 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Dat is idd een geweldige aanbieding en in feite zou je wat mij betreft zelfs verplicht mogen worden om je paspoort in te leveren zodra je het land verlaat en mag je al lang blij zijn enigszins een vergoeding te krijgen.
Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.quote:Hoe gaat je eigen/huidige land hier bijv. mee om?
Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?quote:Belastingen en premies zijn er om Nederland te houden zoals Nederland is.
Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.quote:Goede wegen, zorg enz. Niet om jou extra geld te geven zodra het in je eigen land veilig is. Ook dat mocht best verplicht worden, terug zodra het er veilig is.
Aanvallen, aanvallen...quote:Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen.
Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aanvallen, aanvallen...
Ik heb mij hogelijk verbaasd om het feit dat uit jouw post een boodschap van "het is maar een schijntje wat je krijgt als je vertrekt", terwijl ik denk dat iemand die de eigen broek kan ophouden (en ik begrijp dat jij daar ruim toe in staat bent) helemaal niets hoort mee te krijgen. In die zin was het aanbod dus genereus.
Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?quote:Op woensdag 11 november 2009 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.![]()
Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.quote:Ik neem aan dat jij ook gebruik zou maken zoals praktisch iedereen van wettelijke regelingen die voordeel zouden kunnen opleveren.
Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.quote:Eigenlijk net zoals miljonairs gebruik maken van de HRA, kinderbijslag e.d.
Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).quote:Multinationals profiteren van wettelijke regelingen die in de miljarden kunnen lopen. Zelfs de koningin krijgt het wettelijke AOW.
Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen). Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek. Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.quote:Ik bedoel maar, of je je eigen broek kan ophouden of niet, als er een wettelijke regeling bestaat en je kunt het ten voordele van jezelf binnen de wettelijke kaders aanwenden zou je het ook doen.
Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.quote:Ik neem ook verder aan dat jij ook niet voor de katse-k.. werkt, of wel?
Maar het gaat dus om jouw klacht dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...quote:Niemand is een dief van zijn eigen portemonee tenzij je Florence Nightingale heet.
Geldt voor iedereen die terug kan nadat ze gevlucht zijn. We kunnen niet heel de wereld herbergen. En so what als ik verder ga dan een bepaald persoon. Is dat niet toegestaan oid?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.
[..]
Ik doel uiteraard op wat ze daar als oprotpremie meegeven. Over intelligentie gesproken...quote:Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.
[..]
Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?quote:Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?
Dus je moet het maar eens zijn met alles wat wettelijk is geregeld? Als je dan toch zo'n grote bek hebt over gebruik maken en voor de kat zijn kut te hebben betaald, waarom heb je er dan geen gebruik van gemaakt?quote:Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen. En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt en wens er ook geen gebruik van te maken.
[..]
Ik val aan om je achterlijke uitspraken. je komt over als een van de vele profiteurs en vindt het vreemd dat mensen je daarop aanspreken. Als jij vindt dat het anders is, leg dat dan uit ipv stoer te doen over wettelijke regelingen waar je vervolgens geen gebruik van maakt.quote:Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.
Ze doelt op haar bedrijven. Die uiteraard gewoon nog steeds profiteren van hetgeen de overheid in NL doet.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef pisnicht het volgende:
Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?
Ja, goed punt! Want alleen gastarbeiders en hun nakomelingen veroorzaken overlast.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:50 schreef LXIV het volgende:
Op zich een goed plan. Maar ik denk dat alleen mensen die toch wilden vertrekken hiervan gebruik maken, als extraatje.
Die 12000 euro staat natuurlijk in geen verhouding tot de kosten van uitkering, huisvesting, gezondheidszorg en scholing van één jaar.
Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:50 schreef LXIV het volgende:
Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
Klopt.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?
Ik stel nergens "het recht op hebben", ik heb geïnformeerd. Boehoe wat schandalig.quote:Waarom zou je dan recht hebben op een bedrag?
[..]
Pardon? Waar klaag ik? Ik merk alleen op dat dat bedrag wel erg klein is.quote:Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.
[..]
Dit heeft er totaal niets mee te maken.quote:Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.
Nogmaals, ik klaag niet. Dat jij vindt dat ik dat bedrag te laag vind mag je zelf weten.quote:Maar wat daarvan ook moge zijn: ik vind niet dat jij geen gebruik mag maken van regelingen die er zijn, ik vind alleen jouw klacht dat het bedrag te laag is een beetje onzinnig.
[..]
Weer het woord klaag, ik snap werkelijk niet waar jj dat steeds uit mjn post haalt. Overigens, was het niet in euro's maar in guldens.quote:Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).
[..]
Nou dan.quote:Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen).
Pardon, hoe vaak moet ik het neerkwakken, ik vroeg nergens meer om dan informatie van de betreffende regelingen. GVD lezen en interpreteren blijft toch een kunst zeg.quote:Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek.
Nog sterker, ik betaalde een smak geld aan belasting na het verkopen van enkele takken. En dat was in guldens.quote:Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.
Weer die aannames. Ja, het bedrag vond ik laag (in guldens). Zou je mij svp willen quoten waar ik heb gesteld dat ik recht op meer heb? Sjongejonge, en dat voor een jurist????????? zo slordig lezen.quote:Wat daarvan ook moge zijn: het gaat mij er om dat jij het bedrag te laag vond. Dat je vond dat je recht hebt op meer dan die 1.000 euro + verhuiskosten en dat snap ik dan even niet.
Nee, remigreren. Pssst, informatie aanvragen over de regelingen, weet je nog?quote:[..]
Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen
I rest my case, zo is niet te discussiëren dat je steeds begint met "klacht." Hoe vaak moet ik het nog herhalen dat het om info ging en daar mijn conclusies uit trok dat 1000 GULDEN dat niet waard is om daar gebruik van te maken.quote:is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.
[..]
Maar het gaat dus om jouw klacht
Er was en is een regeling. En er moet niets. Blijkbaar is het zelfs misdadig om informatie te vragen, je ervaring te melden op straffe van iemand woorden proberen in de mond te leggen c.q. af te branden.quote:dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...
Waarom vind jij dat mensen die NL vrijwillig verlaten geld van de overheid mee moeten krijgen?
Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!quote:Op woensdag 11 november 2009 15:41 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.
Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...quote:Op woensdag 11 november 2009 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!
Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:18 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...
Misschien blijkt ¤100.000 wel een koopje!
Ik wel hoorquote:Op woensdag 11 november 2009 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!
Ze krijgen een paspoort voor nederland, sinds 2 dagen is de helft al naar je onderweg, goed bericht voor je dus.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef Sjaakz het volgende:
Hoe krijg je je eigen identiteit terug voor ¤12.000? krijg je dan bijvoorbeeld een paspoort van een land naar keuze?
Daar geloof ik niks van. Als dat zo zou zijn was Denemarken morgen leeg.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef bendk het volgende:
[..]
Ze krijgen een paspoort voor nederland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |