abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74594655
Wil je of heb je geen zin om te integreren in Denemarken en je woont er wel, dan wordt je E 12.000 aangeboden om te vertrekken.

Op deze wijze kun je als land en bewoner je eigen identiteit weer terug krijgen, een goede oplossing ?

Er is in ieder geval iets aan de hand.

http://cphpost.dk/news/po(...)o-leave-denmark.html
nothing will change without a rebel
pi_74594694
Ik zie een nieuw gat in de markt!
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 11 november 2009 @ 08:50:18 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74594799
Gewaagd, maar in wezen de omgekeerde wereld
  woensdag 11 november 2009 @ 08:50:57 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74594811
Op zich een goed plan. Maar ik denk dat alleen mensen die toch wilden vertrekken hiervan gebruik maken, als extraatje.
Die 12000 euro staat natuurlijk in geen verhouding tot de kosten van uitkering, huisvesting, gezondheidszorg en scholing van één jaar.

Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 09:03:37 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74595012
dat ik daar nooit aan heb gedacht!
geniaal, ik meen het, zo mag van mij om de schade te herstellen ook belasting uitgegeven worden!
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_74595232
Alleen voor buitenlanders? Nederland zou aanzieniljk beter zijn met slechts een paar miljoen mensen, ik zeg: invoeren voor iedereen! Alleen al de besparing op AOW...
censuur :O
pi_74595266
Bijdrage Fok management, is toch wel een beetje overdreven

http://www.vitaminstore.n(...)MediSana-verzorging/
pi_74595309
In 2002 ben ik teruggegaan naar mijn geboorteland en ook ik heb destijds een oprotpremie aangevraagd.

Yep, ik kwam in aanmerking. De aanvraag liep nog net in 2001. Een hele 1000 Gulden kon ik "krijgen" plus het transport van de huisraad vergoed maar als voorwaarde moest ik wel mijn NL paspoort inleveren. Geweldige aanbieding na mijn tonnen aan belasting en premie's betaald te hebben in de voorgaande jaren.

Uiteraard ben ik op die superaanbieding niet ingegaan.
pi_74595314
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:42 schreef bendk het volgende:
Wil je of heb je geen zin om te integreren in Denemarken en je woont er wel, dan wordt je E 12.000 aangeboden om te vertrekken.

Het zal natuurlijk niet voor EU onderdanen gelden, maar anders zou het wel wat zijn voor een student om een jaartje naar Denemarken te gaan, jezelf asociaal gedragen, je met de Deense deernes vermaken en na een jaar terug met 12K op zak...

Maar gewoon een slecht plan: slecht gedrag moet je niet belonen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Forum Admin woensdag 11 november 2009 @ 09:18:49 #10
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_74595331
Tja. Hoe voorkom je dan dat die mensen later of illegaal weer terugkeren in het land?
Het zijn tenslotte niet bepaald brave burgers waar je over praat.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:20:26 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74595373
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
In 2002 ben ik teruggegaan naar mijn geboorteland en ook ik heb destijds een oprotpremie aangevraagd.

Yep, ik kwam in aanmerking. De aanvraag liep nog net in 2001. Een hele 1000 Gulden kon ik "krijgen" plus het transport van de huisraad vergoed maar als voorwaarde moest ik wel mijn NL paspoort inleveren. Geweldige aanbieding na mijn tonnen aan belasting en premie's betaald te hebben in de voorgaande jaren.

Wat verwacht je dan? Je komt vrijwillig naar dit land, en wilt betaald worden om op te rotten?
pi_74595504
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:20 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? Je komt vrijwillig naar dit land, en wilt betaald worden om op te rotten?
Nee hoor, wij waren destijds echte asielzoekers en waarom zou ik dan ook geen gebruik mogen maken van wettelijke regelingen of zou dit alleen mogen gelden voor b.v. economisch Noord-Afrikaanse vluchtelingen die amper tot niets hebben bijgedragen aan de samenleving?
pi_74595744
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
waarom zou ik dan ook geen gebruik mogen maken van wettelijke regelingen
Dat mocht je toch?

Je klaagt echter over het lage bedrag, terwijl m.i. er helemaal geen bedrag zou dienen te worden gegeven. Of je nu MOE-lander bent, Afrikaan, of voor mijn part buitenaards.

Je zou hoogstens bij asielgerechtigden die terug naar het land van herkomst kunnen uit humanitaire overwegingen financiële steun kunnen overwegen zodat men aldaar weer een leven kan opbouwen, maar dan alleen als ze het echt niet kunnen bekostigen. Zo maar geld meegeven... Nee.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:38:00 #14
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_74595748
quote:

[..]

Nee hoor, wij waren destijds echte asielzoekers en waarom zou ik dan ook geen gebruik mogen maken van wettelijke regelingen of zou dit alleen mogen gelden voor b.v. economisch Noord-Afrikaanse vluchtelingen die amper tot niets hebben bijgedragen aan de samenleving?
Aan je fotoboek te zien ben je nog niet erg oud. Een asielzoeker uit Hongarije???
"When the going gets weird, the weird turn pro."
  woensdag 11 november 2009 @ 09:41:15 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74595828
quote:

[..]

Er is je toch asiel geboden, je hebt recht gehad op de subsidies en zorg. Waarom moet NL je sponsoren om te verhuizen?
  woensdag 11 november 2009 @ 09:43:12 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_74595868
Wellicht is dit een truc, mensen lokken die voor een oprotpremie zouden willen vertrekken, en ze dan zonder geld de grens over duwen
censuur :O
pi_74596279
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:38 schreef HunterSThompson het volgende:

[..]

Aan je fotoboek te zien ben je nog niet erg oud. Een asielzoeker uit Hongarije???
Dank, vele malen dank voor het compliment maar Ik had gemakkelijk je moeder kunnen zijn.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:03:18 #18
242879 Onnoman
The On And Only
pi_74596354
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:20 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

JA IDD.. hoe wil je anders deze paupers het land uitkrijgen?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 11 november 2009 @ 10:11:48 #19
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_74596546
quote:

Je bent toegelaten tot Nederland en zal hier en daar wat steun hebben ontvangen? Wat verwachtte je? Zakken met geld, vette uitkering? Iedereen betaalt tonnen aan belasting en premies zodat we het goed hebben in Nederland, de reden dat jullie als 'vluchtelingen' voor Nederland gekozen hebben neem ik aan. Je hoeft niet weg, en als je weg wilt hoeft dat niet betaald te worden.
The remedy is the experience.
pi_74596567
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

JA IDD.. hoe wil je anders deze paupers het land uitkrijgen?
Klopt. Alleen deze pauper heeft de verantwoording over 25 gezinnen die hun boterham nog steeds verdienen in NL in onze ondernemingen.
pi_74597120
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:03 schreef Onnoman het volgende:

JA IDD.. hoe wil je anders deze paupers mensen het land uitkrijgen?
Nog afgezien van de vraag of ik dat wil...: Per vliegtuig?
pi_74598301
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog afgezien van de vraag of ik dat wil...: Per vliegtuig?
Eigenlijk is de oplossing heel simpel, laat slinks nederland ze uitnodigen en in dat geval wordt als service wel voor een zorgzaam transport gezorgd.

Ik voorspel in dat geval voor volgende maand een lange file met bussen en vrachtauto's, waaronder veel met een Deens kenteken.

Een kwestie van vraag en aanbod, de marktwerking.

[ Bericht 0% gewijzigd door bendk op 11-11-2009 11:24:08 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 11:13:49 #23
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_74598444
quote:

Dat is idd een geweldige aanbieding en in feite zou je wat mij betreft zelfs verplicht mogen worden om je paspoort in te leveren zodra je het land verlaat en mag je al lang blij zijn enigszins een vergoeding te krijgen. Hoe gaat je eigen/huidige land hier bijv. mee om?

Belastingen en premies zijn er om Nederland te houden zoals Nederland is. Goede wegen, zorg enz. Niet om jou extra geld te geven zodra het in je eigen land veilig is. Ook dat mocht best verplicht worden, terug zodra het er veilig is.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_74598447
Je woont naar eigen zeggen in het paradijs. Je woont rustig, met vrijwel niemand om je heen (heerlijk, kan ik beamen).

Maar toch maak je je druk om het feit dat er inwoners zijn die jou niet aanstaan...

Ik begrijp daar geen donder van.
pi_74598659
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:13 schreef DS4 het volgende:
Je woont naar eigen zeggen in het paradijs. Je woont rustig, met vrijwel niemand om je heen (heerlijk, kan ik beamen).

Maar toch maak je je druk om het feit dat er inwoners zijn die jou niet aanstaan...

Ik begrijp daar geen donder van.
Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Ik maak me niet druk maar ben solidair met mijn nieuwe vaderland waar ik in wil investeren, zowel mentaal alswel financieel.

Als nederlander hebben wij hier een uitstekende reputatie, we zijn serieuze mensen die hard werken. De basis hiervan is de nederlandse boer die nederland uitgetrapt is en hier een nieuw en een zeer succesvol bestaan heeft opgebouwd.

Ik ben zelf overigens geen boer maar heb hier 2 bedrijven opgericht, ik woon hier nu 3 jaar.
pi_74598860
Dit soort zaken zouden ze in EU-verband moeten regelen, waarbij je dan ook vastlegt dat iemand die de 'oprotpremie' aanneemt en terugkeert naar het land van herkomst, automatisch geen kans meer maakt op het staatsburgerschap van een andere EU-lidstaat.

Ik zie wel voordelen in vrijwillige re-migratie. Ik denk ook oprecht dat de betreffende migranten in het land van herkomst veel gelukkiger zullen zijn/worden dan ze in hun gastland waren. En dat gastland heeft op zijn beurt weer niks aan ongelukkige mensen die slecht integreren. Ik zie dus alleen winnaars.
pi_74598963
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:21 schreef bendk het volgende:

Ik maak me niet druk maar ben solidair met mijn nieuwe vaderland waar ik in wil investeren, zowel mentaal alswel financieel.
Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...
pi_74599168
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leg eens uit wat Denemarken er aan heeft dat jij ons deelgenoot maakt van dit "investeringsprogramma"...
De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggen
pi_74599240
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:38 schreef bendk het volgende:

De vraag zoals gesteld kan ik niet uitleggen
Ik noteer: niets.

Dan blijft de vraag dus over waarom je het dan toch doet. Ik denk dan persoonlijk dat je je er wel druk om maakt. Misschien is er een andere reden, die hoor ik dan graag van je.
pi_74599320
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noteer: niets.

Dan blijft de vraag dus over waarom je het dan toch doet. Ik denk dan persoonlijk dat je je er wel druk om maakt. Misschien is er een andere reden, die hoor ik dan graag van je.
Zie dus bericht van 11.21 uur aan je
pi_74599721
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef bendk het volgende:

Zie dus bericht van 11.21 uur aan je
Daar zie ik geen reden genoemd om dit hier te posten. Kortom: de vraag staat.
pi_74601545
quote:
Op woensdag 11 november 2009 11:13 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Dat is idd een geweldige aanbieding en in feite zou je wat mij betreft zelfs verplicht mogen worden om je paspoort in te leveren zodra je het land verlaat en mag je al lang blij zijn enigszins een vergoeding te krijgen.
Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.
quote:
Hoe gaat je eigen/huidige land hier bijv. mee om?
Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.
quote:
Belastingen en premies zijn er om Nederland te houden zoals Nederland is.
Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?

Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen. En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt en wens er ook geen gebruik van te maken.
quote:
Goede wegen, zorg enz. Niet om jou extra geld te geven zodra het in je eigen land veilig is. Ook dat mocht best verplicht worden, terug zodra het er veilig is.
Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.
pi_74601887
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen.
Aanvallen, aanvallen...

Ik heb mij hogelijk verbaasd om het feit dat uit jouw post een boodschap van "het is maar een schijntje wat je krijgt als je vertrekt", terwijl ik denk dat iemand die de eigen broek kan ophouden (en ik begrijp dat jij daar ruim toe in staat bent) helemaal niets hoort mee te krijgen. In die zin was het aanbod dus genereus.
pi_74603041
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aanvallen, aanvallen...

Ik heb mij hogelijk verbaasd om het feit dat uit jouw post een boodschap van "het is maar een schijntje wat je krijgt als je vertrekt", terwijl ik denk dat iemand die de eigen broek kan ophouden (en ik begrijp dat jij daar ruim toe in staat bent) helemaal niets hoort mee te krijgen. In die zin was het aanbod dus genereus.
Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.
Ik neem aan dat jij ook gebruik zou maken zoals praktisch iedereen van wettelijke regelingen die voordeel zouden kunnen opleveren. Eigenlijk net zoals miljonairs gebruik maken van de HRA, kinderbijslag e.d. Multinationals profiteren van wettelijke regelingen die in de miljarden kunnen lopen. Zelfs de koningin krijgt het wettelijke AOW.

Ik bedoel maar, of je je eigen broek kan ophouden of niet, als er een wettelijke regeling bestaat en je kunt het ten voordele van jezelf binnen de wettelijke kaders aanwenden zou je het ook doen. Ik neem ook verder aan dat jij ook niet voor de katse-k.. werkt, of wel? Niemand is een dief van zijn eigen portemonee tenzij je Florence Nightingale heet.
pi_74603328
Een schandalige maatregel. Onder andere omdat het door een glijdende schaal kan leiden tot deportatie.
Ook wil ik als belastingbetaler niet betalen voor het emigreren van anderen. Dat doen ze maar op eigen kosten.
pi_74603658
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:

Yep, echt een generieus aanbod, alle opgebouwde rechten weggeven voor een fooi waar zelfs een bedelaar zijn neus voor op zou halen.
Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?

Waarom zou je dan recht hebben op een bedrag?
quote:
Ik neem aan dat jij ook gebruik zou maken zoals praktisch iedereen van wettelijke regelingen die voordeel zouden kunnen opleveren.
Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.
quote:
Eigenlijk net zoals miljonairs gebruik maken van de HRA, kinderbijslag e.d.
Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.

Maar wat daarvan ook moge zijn: ik vind niet dat jij geen gebruik mag maken van regelingen die er zijn, ik vind alleen jouw klacht dat het bedrag te laag is een beetje onzinnig.
quote:
Multinationals profiteren van wettelijke regelingen die in de miljarden kunnen lopen. Zelfs de koningin krijgt het wettelijke AOW.
Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).
quote:
Ik bedoel maar, of je je eigen broek kan ophouden of niet, als er een wettelijke regeling bestaat en je kunt het ten voordele van jezelf binnen de wettelijke kaders aanwenden zou je het ook doen.
Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen). Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek. Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.

Wat daarvan ook moge zijn: het gaat mij er om dat jij het bedrag te laag vond. Dat je vond dat je recht hebt op meer dan die 1.000 euro + verhuiskosten en dat snap ik dan even niet.
quote:
Ik neem ook verder aan dat jij ook niet voor de katse-k.. werkt, of wel?
Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.
quote:
Niemand is een dief van zijn eigen portemonee tenzij je Florence Nightingale heet.
Maar het gaat dus om jouw klacht dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...

Waarom vind jij dat mensen die NL vrijwillig verlaten geld van de overheid mee moeten krijgen?
  woensdag 11 november 2009 @ 14:18:41 #37
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_74604322
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Stel het eens voor aan de marokkanen en turken,. Je gaat zelfs een behoorlijk stapje verder dan wilders.
[..]
Geldt voor iedereen die terug kan nadat ze gevlucht zijn. We kunnen niet heel de wereld herbergen. En so what als ik verder ga dan een bepaald persoon. Is dat niet toegestaan oid?
quote:
Prima, ik breng en produceer belastinggeld. Zolang je geld brengt en niet teert op de al armoedige bevolking is men tevreden.
[..]
Ik doel uiteraard op wat ze daar als oprotpremie meegeven. Over intelligentie gesproken...
quote:
Pardon? Ik betaal nog steeds belastingen en premies in NL waar ik nog voor werk ook. Maar vertel eens, wat heeft dat met een regeling te maken die voor iedere allochtoon geldt? Of is het alleen voorbehouden aan terugkerende uitkeringstrekkers?
Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?
quote:
Ik begrijp werkelijk niet waarom men iemand aanvalt die informeert naar de WETTELIJKE regelingen. En nee, ik heb er geen gebruik van gemaakt en wens er ook geen gebruik van te maken.
[..]
Dus je moet het maar eens zijn met alles wat wettelijk is geregeld? Als je dan toch zo'n grote bek hebt over gebruik maken en voor de kat zijn kut te hebben betaald, waarom heb je er dan geen gebruik van gemaakt?
quote:
Je begrijpt er werkelijk geen hout van, je valt aan om aan te vallen totaal gespeend van enig kennis of intelligentie of wat er maar ook in de verste verte op lijkt.
Ik val aan om je achterlijke uitspraken. je komt over als een van de vele profiteurs en vindt het vreemd dat mensen je daarop aanspreken. Als jij vindt dat het anders is, leg dat dan uit ipv stoer te doen over wettelijke regelingen waar je vervolgens geen gebruik van maakt.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_74604407
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:18 schreef pisnicht het volgende:

Dus jij woont in het buitenland en betaalt premies aan NL? Waarom?
Ze doelt op haar bedrijven. Die uiteraard gewoon nog steeds profiteren van hetgeen de overheid in NL doet.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:23:46 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74604464
Hoe krijg je je eigen identiteit terug voor ¤12.000? krijg je dan bijvoorbeeld een paspoort van een land naar keuze?
pi_74604837
Hoe meten ze eigenlijk of je geintegreerd bent ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74606602
Is dit echt waar? Zo ja, wat een kutland is Denemarken dan. Die vervelende albino's met hun rocheltaal hebben zeker te weinig vertrouwen in zichzelf en de Deense cultuur om om te kunnen gaan met grote groepen migranten. Ergens kan ik me dat best voorstellen.
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:50 schreef LXIV het volgende:
Op zich een goed plan. Maar ik denk dat alleen mensen die toch wilden vertrekken hiervan gebruik maken, als extraatje.
Die 12000 euro staat natuurlijk in geen verhouding tot de kosten van uitkering, huisvesting, gezondheidszorg en scholing van één jaar.

Als we destijds iedere gastarbeider gerepatrieerd hadden met een bonus van 100.000 gulden in plaats van gezinshereniging toe te staan dan was iedereen blij geweest en hadden we ons gigantisch veel geld en overlast bespaard.
Ja, goed punt! Want alleen gastarbeiders en hun nakomelingen veroorzaken overlast.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 11 november 2009 @ 15:41:17 #42
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74606665
quote:
Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.
pi_74607609
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: jij ging toch niet weg omdat je daar geld voor kreeg, maar om hele andere redenen?
Klopt.
quote:
Waarom zou je dan recht hebben op een bedrag?
[..]
Ik stel nergens "het recht op hebben", ik heb geïnformeerd. Boehoe wat schandalig.
quote:
Nou, om heel eerlijk te zijn: ik kan als ik wil veel optimaler gebruik maken van wat regelingen, maar dat gaat dan om iets van 100 euro per maand netto en dat vind ik dat gedoe niet waard. Ik snap best wel dat je het aanbod niet hebt aangenomen, maar dat is iets anders dan dat je klaagt over het feit dat het aanbod te laag zou zijn.
[..]
Pardon? Waar klaag ik? Ik merk alleen op dat dat bedrag wel erg klein is.
quote:
Ja, meer belasting betalen dan nodig lijkt mij onzinnig. Maar dat is ook niet geld wat je krijgt, maar gewoon een berekeningswijze van de afdracht. En kinderbijslag kan ik mij ook prima voorstellen. Ik stimuleer liever de geboorte van kinderen in gezinnen met een hoog inkomen, dan bij de bijstandsmoeder, aangezien de eerste groep maatschappelijk gemiddeld gezien het meeste gaat bijdragen. Maar goed, dat is dan weer discriminatie en geven we iedereen even veel. Ook goed.
Dit heeft er totaal niets mee te maken.
quote:
Maar wat daarvan ook moge zijn: ik vind niet dat jij geen gebruik mag maken van regelingen die er zijn, ik vind alleen jouw klacht dat het bedrag te laag is een beetje onzinnig.
[..]
Nogmaals, ik klaag niet. Dat jij vindt dat ik dat bedrag te laag vind mag je zelf weten.
quote:
Het ontgaat mij volledig wat dit te maken heeft met jouw klacht dat jij maar 1.000 euro mee zou krijgen (+ verhuiskosten).
[..]
Weer het woord klaag, ik snap werkelijk niet waar jj dat steeds uit mjn post haalt. Overigens, was het niet in euro's maar in guldens.
quote:
Nou, niet altijd dus en jij doet dat ook niet. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik voor dat bedrag ook niet mijn NL paspoort op ga geven (ondanks dat ik een tweede nationaliteit heb en prima met één toe zou kunnen).
Nou dan.
quote:
Maar het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om geld te vragen voor mijn vertrek.
Pardon, hoe vaak moet ik het neerkwakken, ik vroeg nergens meer om dan informatie van de betreffende regelingen. GVD lezen en interpreteren blijft toch een kunst zeg.
quote:
Sterker nog, het zal andersom zijn, ik krijg natuurlijk een conserverende aanslag die best wel boven die 1.000 euro uit zou komen.
Nog sterker, ik betaalde een smak geld aan belasting na het verkopen van enkele takken. En dat was in guldens.
quote:
Wat daarvan ook moge zijn: het gaat mij er om dat jij het bedrag te laag vond. Dat je vond dat je recht hebt op meer dan die 1.000 euro + verhuiskosten en dat snap ik dan even niet.
Weer die aannames. Ja, het bedrag vond ik laag (in guldens). Zou je mij svp willen quoten waar ik heb gesteld dat ik recht op meer heb? Sjongejonge, en dat voor een jurist????????? zo slordig lezen.
quote:
[..]

Ook hier ontgaat mij volledig wat je daarmee wil zeggen. Geld krijgen omdat je wil verhuizen
Nee, remigreren. Pssst, informatie aanvragen over de regelingen, weet je nog?
quote:
is totaal iets anders dan werken voor je geld. En ja dat doe ik. Natuurlijk, want de schoorsteen moet hier ook roken.
[..]

Maar het gaat dus om jouw klacht
I rest my case, zo is niet te discussiëren dat je steeds begint met "klacht." Hoe vaak moet ik het nog herhalen dat het om info ging en daar mijn conclusies uit trok dat 1000 GULDEN dat niet waard is om daar gebruik van te maken.
quote:
dat je vindt dat je veel te weinig geld meekreeg toen je terug wilde naar jouw geboorteland. En ik ben heel benieuwd naar jouw uitleg...

Waarom vind jij dat mensen die NL vrijwillig verlaten geld van de overheid mee moeten krijgen?
Er was en is een regeling. En er moet niets. Blijkbaar is het zelfs misdadig om informatie te vragen, je ervaring te melden op straffe van iemand woorden proberen in de mond te leggen c.q. af te branden.

Zeker van jou had ik verwacht dat je beter kon lezen.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:16:03 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74607705
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:41 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Misschien is het nog niet te laat? Doe ons een nieuw bod in Euro's.
Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 16:18:23 #45
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74607774
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn er nu 20 keer zoveel. Dat kunnen we niet betalen!
Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...

Misschien blijkt ¤100.000 wel een koopje!
  woensdag 11 november 2009 @ 16:25:31 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74608020
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:18 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Ik wacht nog altijd de uitkomsten van de onpartijdige discussie over de voor- en nadelen van de plannen van Geert Wilders op www.watkostmassaimmigratie.nl/ af...

Misschien blijkt ¤100.000 wel een koopje!
Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 16:34:40 #47
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74608333
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ze voor dat geld gaan is het een koopje! Maar dat doen ze natuurlijk nooit!
Ik wel hoor
pi_74608361
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:23 schreef Sjaakz het volgende:
Hoe krijg je je eigen identiteit terug voor ¤12.000? krijg je dan bijvoorbeeld een paspoort van een land naar keuze?
Ze krijgen een paspoort voor nederland, sinds 2 dagen is de helft al naar je onderweg, goed bericht voor je dus.
Ga anders even bij de duitse grens staan (bij Enschede) om ze persoonlijk hartelijk welkom te heten. Als welkomgroet zeg je in het deens: velkommen til holland, hvor mange penge vil du har...
  woensdag 11 november 2009 @ 16:49:02 #49
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74608858
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:35 schreef bendk het volgende:

[..]

Ze krijgen een paspoort voor nederland
Daar geloof ik niks van. Als dat zo zou zijn was Denemarken morgen leeg.
pi_74609107
Discriminatie! Ik wil ook ¤12.000 krijgen om hier te vertrekken!
pi_74609574
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:49 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van. Als dat zo zou zijn was Denemarken morgen leeg.
Dat zou ik ook maar niet geloven, maar de Denen willen ze best wel komen brengen, gratis !
pi_74610066
voor 12 duizend ben ik ook een jaartje weg.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:17:05 #53
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74611172
quote:
Op woensdag 11 november 2009 17:13 schreef bendk het volgende:

[..]

Dat zou ik ook maar niet geloven, maar de Denen willen ze best wel komen brengen, gratis !
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen, maar iets zegt me dat dat misschien maar beter is. Doe dus verder vooral geen moeite.
  woensdag 11 november 2009 @ 18:58:16 #54
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74612473
Wat mij betreft draaien we het om. Wil je niet integreren en/of ben je een recidiverend klootzakje? in dat geval 12K boete betalen aan de Nederlandse samenleving voor alle aangebrachte schade, met een dwangsom van 1K per week.
I am not impressed by your performance
pi_74612991
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:42 schreef bendk het volgende:

Op deze wijze kun je als land en bewoner je eigen identiteit weer terug krijgen, een goede oplossing ?

Er is in ieder geval iets aan de hand.

http://cphpost.dk/news/po(...)o-leave-denmark.html
Iets voor jou? .
I´m back.
pi_74613659
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iets voor jou? .
En dan terug naar nederland ? Nee natuurlijk niet...
Als ik weg zou gaan dan wil ik me orienteren op Singapore.
pi_74613741
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:30 schreef bendk het volgende:

[..]

En dan terug naar nederland ? Nee natuurlijk niet...
Als ik weg zou gaan dan wil ik me orienteren op Singapore.
Maar wij kunnen mensen zoals jij gebruiken in Nederland. .
I´m back.
pi_74614275
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar wij kunnen mensen zoals jij gebruiken in Nederland. .
Na 3 jaar in denemarken kan ik er niet meer aan wennen, ruimte, sociale cohesie en respect hebben voor andere mensen, je inkomen laten leeglopen voor anderen, nej tak
pi_74614362
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:45 schreef bendk het volgende:

[..]

Na 3 jaar in denemarken kan ik er niet meer aan wennen, ruimte, sociale cohesie en respect hebben voor andere mensen, je inkomen laten leeglopen voor anderen, nej tak
Ach, joh, valt hier wel mee hoor.
I´m back.
pi_74614608
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, joh, valt hier wel mee hoor.
zie mijn metafoor van de de boer zijn stal en de stank
pi_74614705
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef bendk het volgende:

[..]

zie mijn metafoor van de de boer zijn stal en de stank
O, ja, die ken ik nog, dat je iedere dag in de stank zit en dus de stank op den duur niet meer ruikt?
I´m back.
pi_74615009
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja, die ken ik nog, dat je iedere dag in de stank zit en dus de stank op den duur niet meer ruikt?
Hou dat vast...
pi_74615171
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:05 schreef bendk het volgende:

[..]

Hou dat vast...
Een nationalist weet de strontgeur in zijn eigen land om te toveren in de geur van madeliefjes hè.
I´m back.
pi_74615280
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

Ik stel nergens "het recht op hebben"
Ik stel nergens dat je dat expliciet hebt gesteld.
quote:
Pardon? Waar klaag ik? Ik merk alleen op dat dat bedrag wel erg klein is.
Nee, je gaat verder:

Geweldige aanbieding na mijn tonnen aan belasting en premie's betaald te hebben in de voorgaande jaren.

Het is duidelijk dat je het geen geweldige (super-)aanbieding vindt. Je plaatst het ook nog in het kader van jouw belastingafdracht de jaren daarvoor. Daarmee is het gewoon een klacht. Niet expliciet, maar eenieder die tussen de regels door leest, leest dat jij het eigenlijk belachelijk vindt dat men maar 1.000 gulden bood. En ik vind die 1.000 gulden bijzonder ruimhartig gelet op het feit dat ik van mening ben dat men geen cent had moeten bieden.
quote:
Nogmaals, ik klaag niet. Dat jij vindt dat ik dat bedrag te laag vind mag je zelf weten.
Ga, je nu net doen alsof je serieus bedoelde dat het een geweldige aanbieding was? Kom op zeg...
quote:
Weer het woord klaag, ik snap werkelijk niet waar jj dat steeds uit mjn post haalt.
Het sarcasme waarvan je jezelf bediende wellicht?
quote:
Overigens, was het niet in euro's maar in guldens.
Dat maakt de zaak niet wezenlijk anders, toch?
quote:
Pardon, hoe vaak moet ik het neerkwakken, ik vroeg nergens meer om dan informatie van de betreffende regelingen. GVD lezen en interpreteren blijft toch een kunst zeg.
Letterlijk schrijf je:

en ook ik heb destijds een oprotpremie aangevraagd

Dat is net effe wat anders dan een informatieverzoek. Je hebt gewoon de premie aangevraagd. Geen probleem mee overigens.

Wel een probleem om vervolgens te zeggen dat het een "geweldige aanbieding" was, waarmede je overduidelijk bedoelt dat het een kutaanbieding was. Terwijl het m.i. dus 1.000 gulden teveel was in jouw situatie.
quote:
Nog sterker, ik betaalde een smak geld aan belasting na het verkopen van enkele takken.
Ja, dat moet ik ook als ik bedrijven verkoop. Wat is je punt?
quote:
Weer die aannames.
Droom lekker verder. Het niveau op fok is niet altijd enorm hoog, maar zo stupide zijn er maar weinigen (hoop ik).
quote:
Ja, het bedrag vond ik laag (in guldens). Zou je mij svp willen quoten waar ik heb gesteld dat ik recht op meer heb?
Zie hierboven. Impliciet, maar nogmaals: het ligt er dik bovenop dat jij weldegelijk vond dat je na al die afgedragen belasting (boehoe...) wel een beter aanbod had verdiend dan 1.000 gulden.

Als dat al anders is moet je eens nadenken over hoe je neutraal kan communiceren dat het in NL 1.000 gulden was in 2001.
quote:
Sjongejonge, en dat voor een jurist????????? zo slordig lezen.
A. zwaktebod.

B. lachwekkend nadat je pas bij je vierde reactie in dezen door hebt dat niemand jou euvel duidt dat je de aanvraag hebt gedaan, maar dat het gaat om de kwalificatie die je aan die 1.000 gulden hangt.
quote:
Nee, remigreren.
Zonder te verhuizen kan ik mij geen remigratie voorstellen, maar goed.... Het is specifieker. Je begreep echter donders goed wat ik bedoelde, nietwaar?
quote:
Pssst, informatie aanvragen over de regelingen, weet je nog?
quote:
en ook ik heb destijds een oprotpremie aangevraagd.
Nee, dat weet ik niet. Ik weet dat je de oprotpremie aangevraagd heb. Nou ja, dat je dat claimde. Misschien dat je nu wil aangeven dat je verkeerde info gegeven hebt... Kan.
quote:
Hoe vaak moet ik het nog herhalen dat het om info ging
Geen idee. Maar ik zou dan in het vervolg een andere woordkeuze gebruiken dan "oprotpremie aanvragen".
quote:
en daar mijn conclusies uit trok dat 1000 GULDEN dat niet waard is om daar gebruik van te maken.
Nu zet je het neutraal neer. Eerder niet.
quote:
Blijkbaar is het zelfs misdadig om informatie te vragen,
Dat verzin je ter plekke. En dan nog in dezelfde zin klagen dat een ander jou woorden in de mond probeert te leggen!
quote:
je ervaring te melden op straffe van iemand woorden proberen in de mond te leggen c.q. af te branden.
Afbranden ook nog... Lange teentjes? Er staat wat er staat. Bepaald niet een neutraal verhaal. Overigens, ook dat mag. Jij mag vinden dat jij 10.000 gulden mee had moeten krijgen. De helft terug van door jou betaalde belasting in de 5 jaar daaraan voorafgaand. Mag je allemaal vinden.

En ik mag dat kletskoek vinden.
quote:
Zeker van jou had ik verwacht dat je beter kon lezen.
Ik lees heel goed wat er staat. Bluffen helpt niet in dezen.
pi_74615708
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een nationalist weet de strontgeur in zijn eigen land om te toveren in de geur van madeliefjes hè.
och jullie hebben de keukenhof en madurodam enzo, het kost even wat om erin te komen maar dan weet je weer waar je voor leeft.
pi_74615800
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:24 schreef bendk het volgende:

[..]

och jullie hebben de keukenhof en madurodam enzo, het kost even wat om erin te komen maar dan weet je weer waar je voor leeft.
Hoezo jullie?
Ik heb helemaal geen keukenhof.
Wat heeft Denemarken trouwens? Die brug?
I´m back.
pi_74615879
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

Legoland.
  woensdag 11 november 2009 @ 20:48:23 #68
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74616653
quote:

Ja, want een generaal pardon zorgt voor een aanzuigende werking (die er niet bleek te zijn), maar alle immigranten 45.000 euro bieden om weg te gaan zal iedereen doen afschrikken om hierheen te migreren.

Allemaal gelukzoekers die wel even een bonus op willen halen om in hun eigen land te kunnen uitgeven, en de belastingbetalers die meer belastingen moeten betalen om dat te bekostigen. Iedereen blij.
Géén kloon van tvlxd!
pi_74616692
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Legoland.
Dat wil ik uit bendk zijn mond horen uiteraard.
I´m back.
pi_74616954
Nederland heeft ook zo'n oprotremigratiepremie voor buitenlanders. Maar dan op zijn Hollands, dus een veel lager bedrag waarmee eigenlijk alleen de verhuiskosten gedekt worden. Daarnaast is er echter een maandelijkse uitkering voor wie na zijn 45e teruggaat naar land van herkomst. Deze remigratieuitkering kan oplopen tot zo'n 1000 euro per maand..
pi_74617230
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo jullie?
Ik heb helemaal geen keukenhof.
natuur natuur natuur, vestas, arla, danfoss, nederlandse boeren, 1 flitskast en mij...

[ Bericht 4% gewijzigd door bendk op 11-11-2009 21:12:19 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 21:06:01 #72
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_74617252
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat je dat expliciet hebt gesteld.
[..]

Nee, je gaat verder:

Geweldige aanbieding na mijn tonnen aan belasting en premie's betaald te hebben in de voorgaande jaren.

Het is duidelijk dat je het geen geweldige (super-)aanbieding vindt. Je plaatst het ook nog in het kader van jouw belastingafdracht de jaren daarvoor. Daarmee is het gewoon een klacht. Niet expliciet, maar eenieder die tussen de regels door leest, leest dat jij het eigenlijk belachelijk vindt dat men maar 1.000 gulden bood. En ik vind die 1.000 gulden bijzonder ruimhartig gelet op het feit dat ik van mening ben dat men geen cent had moeten bieden.
[..]

Ga, je nu net doen alsof je serieus bedoelde dat het een geweldige aanbieding was? Kom op zeg...
[..]

Het sarcasme waarvan je jezelf bediende wellicht?
[..]

Dat maakt de zaak niet wezenlijk anders, toch?
[..]

Letterlijk schrijf je:

en ook ik heb destijds een oprotpremie aangevraagd

Dat is net effe wat anders dan een informatieverzoek. Je hebt gewoon de premie aangevraagd. Geen probleem mee overigens.

Wel een probleem om vervolgens te zeggen dat het een "geweldige aanbieding" was, waarmede je overduidelijk bedoelt dat het een kutaanbieding was. Terwijl het m.i. dus 1.000 gulden teveel was in jouw situatie.
[..]

Ja, dat moet ik ook als ik bedrijven verkoop. Wat is je punt?
[..]

Droom lekker verder. Het niveau op fok is niet altijd enorm hoog, maar zo stupide zijn er maar weinigen (hoop ik).
[..]

Zie hierboven. Impliciet, maar nogmaals: het ligt er dik bovenop dat jij weldegelijk vond dat je na al die afgedragen belasting (boehoe...) wel een beter aanbod had verdiend dan 1.000 gulden.

Als dat al anders is moet je eens nadenken over hoe je neutraal kan communiceren dat het in NL 1.000 gulden was in 2001.
[..]

A. zwaktebod.

B. lachwekkend nadat je pas bij je vierde reactie in dezen door hebt dat niemand jou euvel duidt dat je de aanvraag hebt gedaan, maar dat het gaat om de kwalificatie die je aan die 1.000 gulden hangt.
[..]

Zonder te verhuizen kan ik mij geen remigratie voorstellen, maar goed.... Het is specifieker. Je begreep echter donders goed wat ik bedoelde, nietwaar?
[..]

[..]

Nee, dat weet ik niet. Ik weet dat je de oprotpremie aangevraagd heb. Nou ja, dat je dat claimde. Misschien dat je nu wil aangeven dat je verkeerde info gegeven hebt... Kan.
[..]

Geen idee. Maar ik zou dan in het vervolg een andere woordkeuze gebruiken dan "oprotpremie aanvragen".
[..]

Nu zet je het neutraal neer. Eerder niet.
[..]

Dat verzin je ter plekke. En dan nog in dezelfde zin klagen dat een ander jou woorden in de mond probeert te leggen!
[..]

Afbranden ook nog... Lange teentjes? Er staat wat er staat. Bepaald niet een neutraal verhaal. Overigens, ook dat mag. Jij mag vinden dat jij 10.000 gulden mee had moeten krijgen. De helft terug van door jou betaalde belasting in de 5 jaar daaraan voorafgaand. Mag je allemaal vinden.

En ik mag dat kletskoek vinden.
[..]

Ik lees heel goed wat er staat. Bluffen helpt niet in dezen.
jij hebt echt tijd teveel
I am not impressed by your performance
pi_74617359
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:56 schreef dvr het volgende:
Nederland heeft ook zo'n oprotremigratiepremie voor buitenlanders. Maar dan op zijn Hollands, dus een veel lager bedrag waarmee eigenlijk alleen de verhuiskosten gedekt worden. Daarnaast is er echter een maandelijkse uitkering voor wie na zijn 45e teruggaat naar land van herkomst. Deze remigratieuitkering kan oplopen tot zo'n 1000 euro per maand..
das dan hoger dan de aow voor de nederlander !!
pi_74618459
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:06 schreef GSP het volgende:

jij hebt echt tijd teveel
En nu?
  donderdag 12 november 2009 @ 22:53:32 #75
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74651994
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:56 schreef dvr het volgende:
Als ik op deze pagina kijk, kom ik uit op maximaal 760 euro/mnd, als iemand niet onder de Nederlandse zorgverzekering valt, en 650 euro/mnd als dat wel het geval is.
pi_74652868
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:53 schreef freako het volgende:

Als ik op deze pagina kijk, kom ik uit op maximaal 760 euro/mnd, als iemand niet onder de Nederlandse zorgverzekering valt, en 650 euro/mnd als dat wel het geval is.
Waarom kijk je dan ook naar een incomplete lijst? Op http://www.st-ab.nl/normremi.htm zie je dat mensen die naar Australië, Puerto Rico, Hong Kong en enkele andere 'dure' landen remigreren, tot maandelijks ¤ 998,69 kunnen krijgen.
  donderdag 12 november 2009 @ 23:43:06 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74653346
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:21 schreef dvr het volgende:

[..]

Waarom kijk je dan ook naar een incomplete lijst?
Ik volg je link. . Je hebt gelijk, deze lijst is completer. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nu een remigratie-uitkering ontvangen uit die hoogste categorie. Als ik de voorwaarden zie waaraan je moet voldoen, kunnen dat er nooit veel zijn.

Ik meende overigens dat het een nettobedrag was, maar het is bruto. Je moet ook al minstens een half jaar een uitkering hebben gehad in Nederland, voordat je recht kunt hebben op zo'n uitkering.
pi_74655163
quote:
Op donderdag 12 november 2009 23:43 schreef freako het volgende:

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen nu een remigratie-uitkering ontvangen uit die hoogste categorie.
Ik heb wel eens gehoord dat deze regeling weinig populair is, dus het zullen er wel weinig zijn.
pi_74786348
Ik denk dat ik even naar Denemarken ga, en meteen weer weg met 12.000 op zak.
-
pi_74787611
Toevallig was het kabinet net bezig om de regeling te wijzigen toen we het er vorige week over hadden:
quote:
Hulp bij remigratie alleen voor eerste generatie
Uitgegeven: 13 november 2009 18:45

DEN HAAG - Alleen migranten die zelf naar ons land zijn gekomen, kunnen in de toekomst nog steun krijgen bij remigratie naar het oude vaderland. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten.

Ze moeten dan wel minstens een jaar in een uitzichtsloze uitkeringssituatie zitten. De minimumleeftijd voor een maandelijkse uitkering elders gaat van 45 naar 55 jaar.

De tweede generatie, bestaande uit de kinderen van de komers, heeft veelal meer binding met Nederland en minder met het oorspronkelijke land van hun ouders.

Bovendien zijn ze vaak te jong om af te schrijven voor de arbeidsmarkt, oordeelt het kabinet.

Uitkering

In 2008 gingen nog ruim duizend mensen met steun van de overheid terug naar het land van oorsprong. Daarvan kregen er een kleine 700 een maandelijkse uitkering.

Om voor een maandelijkse uitkering in aanmerking te komen, moeten de migranten voortaan ook minstens acht jaar legaal in ons land hebben gebivakkeerd. Nu geldt nog een termijn van drie jaar.
Op de regeling werd dus 1000 maal per jaar een beroep gedaan, waarbij 700 mensen ook een maandelijkse uitkering kregen.
pi_74790406
Kijk, je gaat in Nederland wonen, krijgt gratis geld, een woonhuis en inschrijving bij het UWV als zanger lichte muziek.
Dat houdt je 8 jaar vol, ppfff lang hoor, dat niets doen, toch ?

Daarna ga je weer terug naar je eigen land en krijgt voor de rest van je leven gratis geld nagestuurd waar je riant van kunt leven in bv marokko turkije

Nou begrijp ik waarom jullie eind 2010 plm 6.000.000 uitkeringsgrechtigden in nederland en daarbuiten onderhouden ! ! !

Met dank aan de steeds schaarser wordende Aat Werknaat
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:20:21 #82
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74790523
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 17:42 schreef dvr het volgende:
Toevallig was het kabinet net bezig om de regeling te wijzigen toen we het er vorige week over hadden:
[..]

Op de regeling werd dus 1000 maal per jaar een beroep gedaan, waarbij 700 mensen ook een maandelijkse uitkering kregen.
quote:
De tweede generatie, bestaande uit de kinderen van de komers, heeft veelal meer binding met Nederland en minder met het oorspronkelijke land van hun ouders.

Bovendien zijn ze vaak te jong om af te schrijven voor de arbeidsmarkt, oordeelt het kabinet.
Wat een raar argument wanneer je het over een regeling hebt waar je zelf een leeftijdsgrens aan hebt gehangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')