Ik vond ze beiden erg zwak, zowel Paradijs als Finkers. Paradijs kwam niet verder dan holle frases die grappig bedoeld hoorden te zijn. Finkers kon zich niet onttrekken aan het idee dat hij zwaar aan het NIMBY-syndroom lijdt. Ik woon in Twente en het speelt echt niet zo als hij beweert. En hoe kan een vliegveld in vredesnaam banen laten verdwijnen? Later corrigeerde hij dat en zei hij dat het toch wel 300 banen opleverde, ervanuitgaande dat het vliegveld van de grond komt (haha, van de grond, wat een woordspeling!

) Ben je er dan ook van uitgegaan dat niet elke halve zool zomaar zijn baan opzegt om op het vliegveld te werken? Alsof kroegeigenaren hun toko sluiten, omdat ze een stentje kunnen krijgen op de parkeerplaats van Twente Airport
Daarnaast hoeft het helemaal niet dat vliegveld in Duitsland te belemmeren. Ook met 2 vliegvelden kun je prima samenwerken. Nog sterker; Duitsland kan extra vluchten op zich nemen door twente en andersom. Hetzelfde zie je in Budapest op kleine schaal waar het vliegveld Ferihegy eigenlijk uit 2 aparte vliegvelden bestaat (Ferihegy 1 en 2). Ferigehy 1 is voor de zogenaamde low-costs, terwijl ferigehy 2 voor de grotere maatschappijen is. Ik zie in dit opzicht een dergelijk samenwerkingsverband tussen twente en Duitsland wel slagen, mits er goede infrastructuur komt tussen de 2.
Bovendien moet je verder denken dan 2 jaar vooruit. Twente begint echt stedelijk te worden, wat duidelijk werd uit de (mislukte) plannen om Twentestad te stichten. Als Twente over 50 jaar zeer dicht bevolkt is kan een extra vliegveld echt geen kwaad (werkgelegenheid, goede bereikbaarheid, extra inkomsten en natuurlijk prestige).