Wat hij zegtquote:Op maandag 21 juni 2010 10:29 schreef Bayswater het volgende:
Wel grappig, dat heb ik nou bij Muse. Na 5 nummers wel gehoord terwijl Editors mij wel blijft boeien omdat het juist, na de laatste cd, niet overal hetzelfde is en een stem die nooit gaat vervelen.
Maarja, zal ze op Rock Werchter weer beiden gaan zien.
Het eerste album is The back room. Niet An end has a start.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Ik kende ze al wel hoor, maar live komen zulke bands veel beter uit de verf imo. Ik ben niet snel onder de indruk en dat had ik bij hun welquote:Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Grappig dat veel nieuwe mensen idd nu pas Editors ontdekken, ken ze al vanaf dat Munich en het 1e album No end has a start. Heerlijke band, 1 van m'n favorieten.
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschrevenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Hehe true.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven![]()
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Papillonquote:Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Hehe, naast het feit dat het album nummer twee is, ook nog eens de titel fout geschreven![]()
Maar ja, met Papillion heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:54 schreef kreuk050 het volgende:
Tja...domme fout.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:15 schreef Thijsssss het volgende:
[..]
Maar ja, met Papillon heeft de band goede zaken gedaan en hebben ze veel nieuwe fans gekregen.
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.quote:Op maandag 21 juni 2010 09:50 schreef Kadafi het volgende:
Editors. Ze waren erbij in het voorprogramma van Muse. Ik had zoiets van, 'Zo'n grote band in een voorprogramma, ok toe maar!' Was leuk om wat hitjes als 'Smokers outside the hospital doors' te horen. Maar na 4 nummers heb ik de Editors ook wel weer gehoord. Net als altijd als ik een album van ze opzet. Veel van hetzelfde, zit weinig kleur in de muziek, en dan verslapt m'n aandacht vanzelf.
Klinkt logisch jaquote:Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:
[..]
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
Inderdaad mijn vrienden kenden het nummer ook niet. Zelf durf ik mezelf wel een behoorlijk grote Editors fan noemen. Meeste geluisterd, alle drie de CD's alle B kanten, veel speciale EP's, zo goed als alle nummers. Misschien of 3 gemist.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:
[..]
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen. Iedereen zo zijn eigen leermomenten.
Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Ik blijf erbij dat de "uptempo" live versie van No Sound But The Wind, gespeeld rond 2008, beter is dan de studio-versie.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:51 schreef staticdata het volgende:
[..]
Kijk naar Muse die zijn bij album nr 5 (?) en nu pas leren mensen ze kennen. Iedereen zo zijn eigen leermomenten.
Zo was ik superblij op pinkpop dat Editors No sound but the wind speelde, kippenvel. De rest om je heen kent het nummer dan weer niet.
Dan ben je mij niet tegen gekomenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:09 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik zaterdag in Nijmegen zei dat ik eigenlijk meer zin had in Editors dan in Muse, kreeg ik heel veel boze blikken.
Een Muse-niet-tof-medestander!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:25 schreef Snuf. het volgende:
Ik wilde ook gaan alleen voor Editors. Vind Muse neit tof, maar niet gegaan.
Wilde wel naar Werchter maar ik kan nietHoop op nog een concertje deze zomer.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Komt nog wel als jullie ouder zijn dat je Muse tof vind.
En er zijn d'r nog véééél meerquote:Op woensdag 4 augustus 2010 21:57 schreef _Flea_ het volgende:
Naar die nummers ga ik morgen ook even op zoek.
Ik ben ouder ;-)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The".quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:43 schreef mazeind het volgende:
[..]
Ik ben ouder ;-)
En moet ook bekennen dat The Editors mij meer boeien dan Muse. Ik kan de cd's van The Editors moeiteloos volledig draaien (zelfs back-to-back als ik in de stemming ben). Dat is me bij Muse nog niet één keer gelukt met een enkele cd.
Sorry :-)
Ook hier een veertiger, maar Muse kan mij gewoon niet boeien. Een band als Editors veel meer. Bezoek al van jongs af aan vooral kleine zaaltjes in het clubcircuit (met als favoriet de Trockener Kecks, zo'n 10 keer per jaarquote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:59 schreef kreuk050 het volgende:
Dat er véééél meer zijn weet ik, maar volgens mij heb ik de rest al.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
En er zijn d'r nog véééél meer.
Grappig, ik vind het ook veel te bombastisch. Kom bijna nooit mensen tegen die Muse niet aangenaam vindenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:27 schreef Mykonos het volgende:
[..]
![]()
eens met de niet-muse-liefhebbers. Het zijn vast goede artiesten, maar ik vind het toch te bombastisch ofzo. Editors, zeker in het begin (The Back Room is imo hun beste album) zijn gewoon subtieler, hebben betere teksten, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik...
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The".
Ik word er altijd een beetje triest van, mensen die bandnamen constant verkeerd schrijven.quote:
The Killers jaquote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:36 schreef superjojo het volgende:
Wat is er fout aan Killers? Omdat dat the Killers moet zijn?
Jij dus?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Niet he beste, maar dat scheelt erg weinig, vind juist het eerste album het minste. Nog steeds een fijn album natuurlijk maar het sloeg niet zo hard in als het tweede album (misschien omdat ik aangehaakt ben bij het tweede album..)quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Zijn hier ook mensen die het 3e album het beste vinden? De stem van Tom Smith past perfect bij de koude electronica
Ik kan daar niet direct antwoord op geven. Elke album heeft weer zijn charme.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Ik!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:13 schreef CeesDelarge het volgende:
Ik grijp ze blind weg onder de 'E' in mijn CD kast, pleur het schijfje in de speler en druk op start. CD's heb ik om te luisteren, niet te lezen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
Volgens mij draai je die cd's dan toch niet echt vaak, anders had je wel gezien dat het Editors is, zonder "The".
Helemaal waar wat je zegt. Maar ik ken Editors net zo goed als Muse. Bij Editors vind ik alleen de hits leuk, ook na het beluisteren van een album. Bij Muse vind ik de hits ook wel goed, maar de Band heeft mij meer te bieden. Het is maar net wat je zoekt in de muziek. Geef mij maar kitch rifjes en bombast en samenspel: The Resistance 2009, dat hoor vaak liever dan de stroperige voortkabbeling van melancholie op In This Light and on this Evening, 2009.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:33 schreef Stofje het volgende:
[..]
Als je een band niet kent, heb je dat toch al snel? Als ik op Dour of Pukkelpop rondstruin en even een rockbandje dat ik niet ken ga checken, vind ik het bijna altijd een "oh, weer een gitaar-bas-drum-zang-bandje". Daar is volgens mij geen ontkomen aan. Ik vermoed dat zowel Editors als Muse datzelfde gevoel oproepen. Ken je ze beter, merk je het onderscheid in de nummers beter en pas dan kan je een écht oordeel vellen.
quote:Another year races towards its end and Editors are a hive of activity. It won't be long until we're together again as a band rehearsing the first ideas for album 4. Obviously it's a big task but we have songs now and the wheels are well and truly in motion. The idea is to record in stages over 2011 but first things must come first and we need to get into a room together and play, see where the ideas take us. These are exciting times and we're all looking forward to taking our relationship with Mr Flood further... first rehearsals start in a matter of days.
But it's not all about the future right now. We've been picking through the archive recently, looking back at our 3 records, many many b-sides and some material that has never seen the light of day. It's been addictive. We can't leave it alone, much like picking a scab, and we've decided to package it all together and share it with our fans, officially. We've raided the vaults, searched through old CD-Rs, cassettes and photo albums and gathered it all together. We'd like you to have this music on any and every format we can produce and also share some photos and memories of the last 6 years in a volume that you can keep forever.
So that's what we've done; coming in Feb 2011 is Editors, the complete collection. Unedited, if you like. Seven 12" heavy weight vinyls, seven CD's, a download of everything in high quality 320kbps mp3 format and a book of photos and words. It's gonna be sexy.
Hope you're all keeping well,
Tom
xxx
-The boxset will be made available to pre-order from editorsofficial.com early on the 2nd December.
-The First 200 pre orders will receive a special personalised surprise from Tom
-Between now and February we're also selecting some special content that you can access and download for free by simply entering your email address on editorsofficial.com.
More information to come very soon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |