hahaha ik zie een potloodventer voor me die na z'n dood aan vrouwen verschijnt en z'n zaakje laat zien... toch niemand die 'm wat kan makenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:01 schreef UncleErnie het volgende:
Het lijkt mij dat als je in geestesverschijning kunt verschijnen, je dat doet in de gedaante waar jij je het makkelijkst in voelt.
Ik bedoel mijn vraag ervan uitgaande dát het écht geesten zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom? In dit geval omdat de photoshopper er voor heeft gekozen.
Dat vind ik iets te simpel gesteld en eigenlijk geen antwoord op mijn vraag.quote:Verder heeft UncleErnie wel gelijk lijkt me. Meest bekende kleren ben je ook makkelijk in te herkennen.
en dat is automatisch hetzelfde, aldus jou?quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:14 schreef DrDentzz het volgende:
Als je droomt heb je toch vaak ook kleren aan in je droom.
Niet dat dat nut heeft.
Ik heb nooit kleding aan in mijn dromen en alle figuranten in mijn dromen ook niet.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:14 schreef DrDentzz het volgende:
Als je droomt heb je toch vaak ook kleren aan in je droom.
Niet dat dat nut heeft.
Jaquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
en dat is automatisch hetzelfde, aldus jou?
Allicht, want in dromen verwerk je wat je mee hebt gemaakt (meestal gekleed) en als geest verschijn je uiteraard in je mooiste Armani pak. Kwestie van stijl. Maar waarom ruiken geesten dan niet naar een lekker luchtje? Of rijden ze rond in een nieuwe auto? Met een iPod?quote:
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:38 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Allicht, want in dromen verwerk je wat je mee hebt gemaakt (meestal gekleed) en als geest verschijn je uiteraard in je mooiste Armani pak. Kwestie van stijl. Maar waarom ruiken geesten dan niet naar een lekker luchtje? Of rijden ze rond in een nieuwe auto? Met een iPod?
Die geesten komen natuurlijk allemaal uit de 19e eeuw, toen hadden ze nog geen iPods.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:38 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Allicht, want in dromen verwerk je wat je mee hebt gemaakt (meestal gekleed) en als geest verschijn je uiteraard in je mooiste Armani pak. Kwestie van stijl. Maar waarom ruiken geesten dan niet naar een lekker luchtje? Of rijden ze rond in een nieuwe auto? Met een iPod?
Je geest creëert dan een projectie van jezelf, zodat je waarneembaar bent. Als je geest dat doet, is het logisch dat hij dat in een voor hem gewende verschijning is. Een mens spendeert zijn bewuste leven doorgaans in kleren, dus is het logisch dat je geest daar, na de dood van je fysieke zelf, in de dood mee doorgaat.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:09 schreef Hydrogeny het volgende:
Waarom? In dit geval omdat de photoshopper er voor heeft gekozen.
Verder heeft UncleErnie wel gelijk lijkt me. Meest bekende kleren ben je ook makkelijk in te herkennen.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
<snip>
... waarom nemen geesten hun kleding ook in geestvorm mee naar het hiernamaals?
<snip>
Inderdaad.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:01 schreef UncleErnie het volgende:
Het lijkt mij dat als je in geestesverschijning kunt verschijnen, je dat doet in de gedaante waar jij je het makkelijkst in voelt.
Dat zeg ik, de geest creëert een projectie van zijn fysieke zelf.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:49 schreef Metro2005 het volgende:
Uberhaupt is het onzin dat je geesten op die manier ziet zoals op de foto. Een geest heeft geen menselijk lichaam, een geest is een bonk energie en dat kan moeilijk kleding aanhebben. Wel kun je die energie waarnemen en als je geesten ziet is dat omdat die geest een soort menselijke gedaante aanneemt, niet omdat ie er normaal zo uitziet want normaal is het niks fysieks.
Maar dat heeft natuurlijk geen kut te maken met het plaatje uit je OP. Sowieso staat dit wel haaks op je OP.quote:Op woensdag 11 november 2009 13:24 schreef JoepiePoepie het volgende:
Laat ik mezelf dan maar even een niet-gelover noemen. Hoe ik het zie is dat als je een geest waarneemt, dat het een hallucinatie van jezelf is, dus je ziet die geest hoe jij je die persoon herinnert.
Ik denk dat de meeste niet-gelovers het zo zien, maar ik was/ben (ik denk namelijk niet dat elke geestgelover er hetzelfde over denkt) erg benieuwd naar de 'paranormale' uitleg ervan
.
Eigenlijk zijn het dus een soort Barbapapa'squote:Op dinsdag 10 november 2009 18:49 schreef Metro2005 het volgende:
als je geesten ziet is dat omdat die geest een soort menselijke gedaante aanneemt
Ik geloof niet in geestverschijningen op foto's en het heeft er wel een kutquote:Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef UncleErnie het volgende:
Maar dat heeft natuurlijk geen kut te maken met het plaatje uit je OP. Sowieso staat dit wel haaks op je OP.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:12 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik bedoel mijn vraag ervan uitgaande dát het écht geesten zijn.
quote:Op woensdag 11 november 2009 13:24 schreef JoepiePoepie het volgende:
ik was/ben erg benieuwd naar de 'paranormale' uitleg ervan.
Ik ken mensen die echte foto's van dat raket incident in noorwegen afdeden als hoax omdat het nep leek, en dan zijn er toch ook zeker foto's van geesten of van ufo's die er een stuk aannemelijker uit zien!quote:Op woensdag 11 november 2009 13:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik geloof niet in geestverschijningen op foto's en het heeft er wel een kutmee te maken, namelijk:
[..]
[..]
Er is dus geen kleding. Je ziet het alleen maar.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:49 schreef Metro2005 het volgende:
Uberhaupt is het onzin dat je geesten op die manier ziet zoals op de foto. Een geest heeft geen menselijk lichaam, een geest is een bonk energie en dat kan moeilijk kleding aanhebben. Wel kun je die energie waarnemen en als je geesten ziet is dat omdat die geest een soort menselijke gedaante aanneemt, niet omdat ie er normaal zo uitziet want normaal is het niks fysieks.
geweldig hoe mensen doorslaan in hun geloof en echte dingen als nep zien omdat het anders isquote:Op donderdag 10 december 2009 19:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ken mensen die echte foto's van dat raket incident in noorwegen afdeden als hoax omdat het nep leek, en dan zijn er toch ook zeker foto's van geesten of van ufo's die er een stuk aannemelijker uit zien!
geesten hebben geen kleren aan , net zomin als dat ze hun lichaam hebben meegenomen .quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:52 schreef JoepiePoepie het volgende:
Naar aanleiding van dit topic:
Geesten fotograferen
Waar (onder andere) deze foto in geplaatst is:
[ afbeelding ]
Al zou dit waar zijn; waarom nemen geesten hun kleding ook in geestvorm mee naar het hiernamaals? En hoe doen ze dat dan? Al zou ik in geesten geloven, dan kan ik me nog enigszins een mens voorstellen die een geest geworden is. Maar kleren eigenlijk niet.
Ik ben zeer benieuwd of er hier geestgelovers zijn die er een verklaring voor hebben!
Maar worden ze ook zo gezien door het persoon die geesten kan zien?quote:Op vrijdag 11 december 2009 09:37 schreef Summers het volgende:
geesten hebben geen kleren aan , net zomin als dat ze hun lichaam hebben meegenomen .
ze manifesteren zich zoals ze eruit zagen .
verschilt per persoon ,quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Maar worden ze ook zo gezien door het persoon die geesten kan zien?
Als kind zag ik bijvoorbeeld "geesten"/entiteiten en die waren lang uitgerekt en hadden allemaal kleuren.
Het was niet echt duidelijk te zien of ze nu kleding aan hadden of niet en een gezicht herkennen ging ook niet echt.
Mijn interpertatie was dus geheel anders als kind en ze zagen er dus niet uit zoals de geesten in films en verhalen.
Lastige kwesties vind ik dit altijd, maar leuk om over na te denken!!
Dat zijn geen geesten, dat zijn denkbeeldige vriendjesquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Darkwolf het volgende:
Maar worden ze ook zo gezien door het persoon die geesten kan zien?
Als kind zag ik bijvoorbeeld "geesten"/entiteiten en die waren lang uitgerekt en hadden allemaal kleuren.
Het was niet echt duidelijk te zien of ze nu kleding aan hadden of niet en een gezicht herkennen ging ook niet echt.
Mijn interpertatie was dus geheel anders als kind en ze zagen er dus niet uit zoals de geesten in films en verhalen.
Lastige kwesties vind ik dit altijd, maar leuk om over na te denken!!
Je zag ze? Met andere woorden, tegenwoordig zie je ze niet meer? En in het geval je ze dus niet meer ziet; wat is er gebeurd waardoor je ze niet meer ziet?quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:08 schreef Summers het volgende:
verschilt per persoon ,
meestal zag ik ze wel als in de film , als mensen met kleren en wel of niet doorzichtig maar wel heel duidelijk , de verhoudingen waren dan weleens groter of kleiner dan een mens.
volgens mij had hij het over waarnemen van entiteiten en niet dat hij een vriendje had waar hij mee op denkbeeldige koffie ging en gesprekken mee voerde enz ..quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat zijn geen geesten, dat zijn denkbeeldige vriendjes.
[..]
Geen idee , komt vanzelf wel weer terug .quote:Je zag ze? Met andere woorden, tegenwoordig zie je ze niet meer? En in het geval je ze dus niet meer ziet; wat is er gebeurd waardoor je ze niet meer ziet?
Nu alleen nog doorhebben WAT je "ziet"quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:54 schreef Summers het volgende:
<snip>
jij weet toch ook wanneer je hallucineerd , andere mensen ook .quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nu alleen nog doorhebben WAT je "ziet"![]()
Niet kwaad bedoelt ofzo hoor. Maar kan nog steeds van alles zijn.
Hallucinaties b.v. "Zie" je het uberhaubt wel (met je ogen), of is het een interpretatie van het brein ?
kan je nagaan hoe groot het gat is tussen geen flauw idee hebben wat iemand anders waarneemt en weten wat iemand anders waarneemt .quote:etc.etc. -of- wellicht inderdaad geesten, hoort OOK in dit rijtje. Wil je hier dus niet mee aanvallen of zo![]()
-maar- er zit nog een flink gat tussen 'iets' waarnemen & werkelijk weten wat je waarneemt.
Wat een stelling , zeg. Niet iedereen weet dus wanneer hij of zij hallucineerd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:53 schreef Summers het volgende:
[..]
jij weet toch ook wanneer je hallucineerd , andere mensen ook .
..quote:kan je nagaan hoe groot het gat is tussen geen flauw idee hebben wat iemand anders waarneemt en weten wat iemand anders waarneemt .
weet jij het ? ik namelijk wel , ik hoop het voor je , lijkt me niet leuk om dat niet te weten .quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat een stelling , zeg. Niet iedereen weet dus wanneer hij of zij hallucineerd.
Zeggen dat dit wel zo is, is pertinent onwaar.
[..]
Zijn er genoeg die dat niet weten (& dus de waan voor echt aanzien)quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:08 schreef Summers het volgende:
weet jij het ? ik namelijk wel , ik hoop het voor je , lijkt me niet leuk om dat niet te weten .
quote:Psychotische persoonlijkheidsorganisatie
Van een psychotische persoonlijkheidsorganisatie spreken we, wanneer iemand zijn ervaringen niet goed aan de realiteit toetst (zie factor 1). Dat is het geval bij wanen en hallucinaties. Een waan kan zich onder verschillende vormen voordoen zoals bijvoorbeeld bij iemand die stellig beweert dat hij of zij in staat is alle ziekten uit de wereld te helpen, of iemand die ten onrechte beweert dat men hem altijd en overal achtervolgd. Ook een hallucinatie kan zich voordoen onder allerlei vormen. Men kan iets horen, zien of voelen dat er in werkelijkheid niet is, zoals bijvoorbeeld iemand die beweert dat hij opdrachten krijgt van een stem of iemand die stellig blijft volhouden dat er een koe in zijn bed ligt. Deze verschijnselen komen vooral voor bij de schizotypische en paranoïde persoonlijkheidsstoornis, maar ze kunnen ook bij andere persoonlijkheidsstoornissen voorkomen..
... en dat [hallucinaties/wanen] was slechts pas 1 mogelijkheid van de vele mogelijke verklaringen.quote:Waar ik het met u over wil hebben is de vraag of er verschillen zijn aan te geven tussen psychotische belevingen zoals we die kennen van de meest ernstige psychiatrische ziektebeelden enerzijds en spirituele ervaringen anderzijds.
bron: Psychose of verlichting
maar begrijp je dat voor heel veel mensen geesten gewoon is en bij de realiteit hoortquote:Op zaterdag 12 december 2009 15:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Zijn er genoeg die dat niet weten (& dus de waan voor echt aanzien)
In het geval van hallucinaties met intacte realiteitstoetsing, met inzicht weet men het wel.
Maar niet bij de afwezigheid van inzicht (gestoorde realiteitstoetsing) A la een psychose.
[..]
mijn kant is dat er geesten bestaan en dat iedereen zulke ervaringen kan hebben , het is geen afwijking maar juist een verrijking en uitbreiding van je realiteit .quote:Dit is wel een interessant stuk op dit gebied: [edit: benaderd vanuit 'jouw kant']
[..]
je gaat nooit een verklaring vinden voor iemands ervaring , je hebt niet de kennis en niet het overzicht om er iets zinnigs over te vertellen en er zullen heel veel andere kenmerken moeten plaatsvinden voor het een psychose is , als het bij de realiteit hoort van je omgeving valt dat al af .quote:... en dat [hallucinaties/wanen] was slechts pas 1 mogelijkheid van de vele mogelijke verklaringen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:25 schreef JoepiePoepie het volgende:
Ik heb gisteren deze film gehuurd bij Film1 On Demand.
Die lijkt me leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The truth was in here.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |