Dat had ik er misschien even bij moeten zeggen: kaasboer heb ik al geprobeerd. Die heeft het niet en bestelt het ook niet: teveel gedoe, en te kleine marge. Is -ie vrij standvastig in, vrees ik, want ik voer al twee jaar een vruchteloze cheddar-lobby.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef vaagsel het volgende:
Poeh. Volgens mij heb ik het wel eens gezien bij een kaasboer op de markt. Dus probeer het eens bij je lokale kaasboer? Als hij het niet standaard heeft kan ie het ws. wel voor je bestellen.
Dat is fijne boter ja, ook niet al te duur. Wel te koop in grote supermarkten of delicatessenwinkels. Mijn favoriet zijn die rolletjes met zeezout, maar er zijn ook diverse andere soorten in rechthoekige verpakkingen te koop.quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:29 schreef n0a het volgende:
Bij de sligro haal ik wel eens Franse boter met wat grotere zout kristallen er door. Via google even het merk gevonden "Isigny ste mere - Beurre d'Isigny". Gebruik het overigens alleen bij brood en niet om te bakken.
Nou, voor alles. Maar ik ben vooral benieuwd naar superultraverrukkelijke roomboter voor op brood, en misschien af en toe eens een beurre blancje. Ik denk zo dat supermarktroomboter wel prima is om in te bakken of voor in taartbodems.quote:
Daar had ik al aan gedacht ja, maar mijn ervaring in grote Belgische supermarkten is, dat ik daar een triljoen boters zie staan en niet weet welke nou bijzonder is. Misschien gewoon maar een keertje voor de duursten gaan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:07 schreef SeaOfLove het volgende:
Als je in dordrecht woont maak dan eens van je zaterdagboodschappen een uitje en doe ze in belgië, doen wij ook regelmatig. en dan kan je eens kijken wat ze daar hebben en verschillende merken kopen om te proberen.
Ok, ik werd getriggered door je opmerking dat margarines bij jou de keuken niet inkomen. Ik hoor dat vaker en soms is goede boter inderdaad niet echt te vervangen, maar er zijn voldoende gerechten/bereidingswijzen waar een goede margarine (dus niet die light-troep) een prima vervanger is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:26 schreef minilot het volgende:
Nou, voor alles. Maar ik ben vooral benieuwd naar superultraverrukkelijke roomboter voor op brood, en misschien af en toe eens een beurre blancje. Ik denk zo dat supermarktroomboter wel prima is om in te bakken of voor in taartbodems.
[..]
Ik zou niet weten waar ik een vervanger voor nodig heb. Los van mijn aversie tegen onnodige vervangers vind ik dat margarine naar afgedankte petroleumstelletjes smaakt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik hoor dat vaker en soms is goede boter inderdaad niet echt te vervangen, maar er zijn voldoende gerechten/bereidingswijzen waar een goede margarine (dus niet die light-troep) een prima vervanger is.
Dank je wel! Ook mijn ervaring hier: appeltjes en bospenen te over, maar zuivel: ho maar. Of ik kijk niet goed.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:41 schreef SeaOfLove het volgende:
zal ik vriendin die in t westland woont of zij een boter-kaas-eierenboerderij weet daar,is vooral tuinders daar natuurlijk maar je weet nooit.
Nope, dat ben ik niet met je eensquote:Op dinsdag 10 november 2009 17:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
maar er zijn voldoende gerechten/bereidingswijzen waar een goede margarine (dus niet die light-troep) een prima vervanger is.
Die heb ik ook vaak, ja - prima te pruimen!quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:10 schreef mevrouwdebok het volgende:
kan die van de lidl ook erg aanbevelen, niet duur en een echt lekkere smaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |