Ik heb niemand berecht en veroordeeld, maar vind wel dat er erg gemakkelijk over deze zaak wordt gedacht. Omdat het gebeurde in de Diamantbuurt worden getuigen al bij voorbaat niet serieus genomen en dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:40 schreef GSP het volgende:
[..]
Dus jij weet exact wat de omstandigheden waren? Misschien was er een bepaalde reden voor? Misschien zag hij in de verte een overval of iemand om hulp zwaaien/roepen? Jij hebt de politieagent al berecht en veroordeeld voordat het onderzoek afgerond is. EN ja, dat is heel dom.
Ja, maar de Diamantbuurt is dan wel de thuisbasis van dergelijk volk het is ook best een aardige wijk en ligt op een uitstekende lokatie.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:20 schreef bouillabaisse het volgende:
"Diamantjeugd", is dat het nieuwe eufemisme voor onverbeterlijk mocrotuig?
Lekker gezellig wonen, daar in die Diamantbuurt?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:40 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, maar de Diamantbuurt is dan wel de thuisbasis van dergelijk volk het is ook best een aardige wijk en ligt op een uitstekende lokatie.
Voor zij die de Diamantbuurt niet kennen: het is geen Slotervaart.
Het zegt me allemaal niet zoveel, ik ben nauwelijks bekend in Amsterdam. Maar ik geloof je op je woord.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou ik was er slechts een paar maanden woonzaam dus heb wellicht een vertekend beeld maar het kan een stuk erger, dit soort problemen heb je in iedere wijk met Marokkanen.... je moet alleen net de pech hebben dat ze net jou moeten hebben en die had ik niet.
Maar zoals ik al schreef, de lokatie is goed! met 15 minuutjes zit je op de VU en bij het Leidseplein per fiets.
Op nog geen vijf minuten fietsen van mijn kamer lag zo'n beetje de duurste straat van Amsterdam met prachtige villa's.
Bron?quote:
Woonzaam?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou ik was er slechts een paar maanden woonzaam dus heb wellicht een vertekend beeld maar het kan een stuk erger, dit soort problemen heb je in iedere wijk met Marokkanen.... je moet alleen net de pech hebben dat ze net jou moeten hebben en die had ik niet.
Maar zoals ik al schreef, de lokatie is goed! met 15 minuutjes zit je op de VU en bij het Leidseplein per fiets.
Op nog geen vijf minuten fietsen van mijn kamer lag zo'n beetje de duurste straat van Amsterdam met prachtige villa's.
Ik heb juist het tegenovergestelde geleerd, weet alleen niet meer precies waar het staat.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Bron?
Ik heb op school geleerd dat een politie alleen door rood mag rijden als hij of het zwaailicht óf de sirene aan heeft.
Heb gezocht in de RVV wetten, maar kan niet vinden dat agenten zonder signalen door rood mogen rijden.
Het tegenovergestelde? Dat de politie met signalering niet door rood mag rijden en zonder wel?quote:Op woensdag 11 november 2009 09:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde geleerd, weet alleen niet meer precies waar het staat.
Nee, dat de politie zonder signalering wel degelijk nog steeds ontheffing heeft.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde? Dat de politie met signalering niet door rood mag rijden en zonder wel?
Volgens mij is een politie zonder signalering eigenlijk een gewone automobilist. Maar kan het ook niet vinden.
http://www.blikop112.nl/forum/topic/109quote:Bij de Kmar krijg je een rijopleiding die gelijk is aan die van de Politie. Wij hebben 3 manieren van rijden, nl
1, als een ieder; in achtneming van de norma;e verkeersregels.
2, met O&G signalen; voorrangsvoertuig en voor iedereen als zodanig herkenbaar.
3, rijden met ontheffingen; je heb ontheffing van vrijwel alle verkeersregels maar je rijdt zonder O&G
signalen maar mag nooit een ander in gevaar brengen.
In het kader van je inzet kan vooral dat laatste een uitkomst zijn maar de burger wil dit niet accepteren. Rgelmatig lees/hoor je dat de politie zwailicht moet voeren wanneer deze door rood rijdt. Dit is echter niet zo. O&G signalen vragen ook om aandacht, de ander weggebruiker gaat zoeken waar het vandaan komt met een vaak afwijkend rijgedrag als gevolg. Hierdoor kunnen bij deze wegegbruikers aanrijdingen ontstaan terwijl het voorrangsvoertuig op een andere rijbaan rijdt. Rijden met ontheffingen en zonder O&G signalen kan dus ook veel veiliger zijn voor zowel de Politie/Kmar en het overige verkeer. Feit is en blijft dat je nooit het overige verkeer in gevaar mag brengen
ja hoor, ik woon er al jaaaaaren.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:44 schreef bouillabaisse het volgende:
Lekker gezellig wonen, daar in die Diamantbuurt?
dat waren geen echte agenten maar BOA'squote:Op dinsdag 10 november 2009 21:43 schreef Bleekscheet het volgende:
Vorige week reageerden alle fokkertjes massaal frustrerend en uit boosheid na een uitzending van peter rd vies hoe agentjes langs snelwegen na een paar uurtjes flitsen zelf met een grote snelheid de weg op gingen. Nu rijd een agent iemand dood op een zebrapad die momenteel heerlijk geniet van een verlofje, is het meteen OK en zijn de jongeren foutomdat ze uit woede reageren, dat Oom agentje zonder een vervolg ervan afkomt. Je moet echt een kut leven hebben om het gedrag van deze agent goed te praten
Duidelijk, maar er staat nog steeds dat door rood rijden alleen mag als je overige weggebruikers niet in gevaar brengt.quote:Op woensdag 11 november 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat de politie zonder signalering wel degelijk nog steeds ontheffing heeft.
Ik lees wel dit op een soortgelijk forum:
[..]
http://www.blikop112.nl/forum/topic/109
en maar hopen dat ze net zo voorzichtig zijn als ze op weg zijn naar de verkrachting van een van je kinderen.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Duidelijk, maar er staat nog steeds dat door rood rijden alleen mag als je overige weggebruikers niet in gevaar brengt.
En dat is bij een oversteekplaats per definitie wel het geval. Bij een oversteekplaats wordt het voor het overige verkeer rood, omdat er iemand over wil steken. Je kunt dan dus een voetganger verwachten. Hier door rood rijden, brengt dus direct iemand in gevaar.
Vooralsnog vind ik de agent fout. Hij heeft willens en wetens een verkeersovertreding begaan die de dood van een ander heeft veroorzaakt. En als hij nu met spoed naar een oproep moest of zo, kan dat een verzachtende omstandigheid zijn. Maar dat kan worden onderzocht, natuurlijk. Als hij niet per se met spoed ergens naartoe moest, is er geen enkele reden om door rood te rijden. Lijkt me dat het dan ook eigenlijk niet mag.
Dan is er toch een duidelijke reden om door rood te rijden. Of er hier een reden was voor die agent om door rood te rijden, zal de meldkamer wel weten, neem ik aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:53 schreef gekster het volgende:
[..]
en maar hopen dat ze net zo voorzichtig zijn als ze op weg zijn naar de verkrachting van een van je kinderen.
met of zonder singnalen blijft het gevaarlijk om hard te rijden en neemt de agent altijd een risico.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan is er toch een duidelijke reden om door rood te rijden. Of er hier een reden was voor die agent om door rood te rijden, zal de meldkamer wel weten, neem ik aan.
Hé hallo, wat doet dat ertoe. Het is een oversteekplaats. Als het daar rood is, betekent dat dat er iemand wil oversteken. Als die agent geen reden heeft om door rood te rijden, dan is hij gewoon fout. Zelfs een agent mag niet zomaar door rood rijden, alleen omdat hij een agent is. Lijkt me dat hij dat alleen mag als hij met spoed ergens naartoe moet. Of dat het geval was, is niet bekend.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:59 schreef gekster het volgende:
[..]
met of zonder singnalen blijft het gevaarlijk om hard te rijden en neemt de agent altijd een risico.
er word wel op de agent gekankerd maar wanneer (savonds??) vond de aanrijding plaats en wat deed en droeg het slachtoffer precies?
hoe weet jij zo zeker dat rood licht niet voor hem geld?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé hallo, wat doet dat ertoe. Het is een oversteekplaats. Als het daar rood is, betekent dat dat er iemand wil oversteken. Als die agent geen reden heeft om door rood te rijden, dan is hij gewoon fout. Zelfs een agent mag niet zomaar door rood rijden, alleen omdat hij een agent is. Lijkt me dat hij dat alleen mag als hij met spoed ergens naartoe moet. Of dat het geval was, is niet bekend.
Wat de vrouw droeg doet er niet toe. Zelfs al had ze knipperende lichtjes op haar armen gehad, dan nog was de agent doorgeknald. Hij is van mening dat rood licht niet voor hem geldt.
Ben sowieso voor zeer strenge straffen op het veroorzaken van een aanrijding als gevolg van door rood rijden. Ook als de veroorzaker een agent is, die niet op weg is naar een oproep.
Zie de post van Scorpie van 9.32. Stukje omhoog scrollen!quote:Op woensdag 11 november 2009 12:10 schreef gekster het volgende:
[..]
hoe weet jij zo zeker dat rood licht niet voor hem geld?
Tuurlijk, maar misschien weken zowel de agent als de vrouw naar dezelfde kant uit.quote:daarnaast moet je in het verkeer altijd op letten ook al heb je voorrang of niet...
ja precies, je mag zonder geluid en licht door rood rijden mits je niet bewust mensen in gevaar brengt.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie de post van Scorpie van 9.32. Stukje omhoog scrollen!
[..]
Tuurlijk, maar misschien weken zowel de agent als de vrouw naar dezelfde kant uit.
Feit is dat de vrouw door groen liep en de agent door rood reed.
En dat je allebei op moet letten, praat dood door schuld niet goed. Zie het al voor me: Man veroorzaakt dodelijk ongeluk door geen voorrang te verlenen en wordt vrijgesproken omdat de ander ook best wel had kunnen stoppen!
nee, maar als je dood of invalide bent heb je niks aan dat de ander schuldig word bevonden.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Zie de post van Scorpie van 9.32. Stukje omhoog scrollen!
[..]
Tuurlijk, maar misschien weken zowel de agent als de vrouw naar dezelfde kant uit.
Feit is dat de vrouw door groen liep en de agent door rood reed.
En dat je allebei op moet letten, praat dood door schuld niet goed. Zie het al voor me: Man veroorzaakt dodelijk ongeluk door geen voorrang te verlenen en wordt vrijgesproken omdat de ander ook best wel had kunnen stoppen!
Een agent heeft een voorbeeldfunctie.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Eerst maar eens het onderzoek zien, overigens rijdt iedereen wel eens door rood.
wat is dat dan voor domme opmerking?quote:Op woensdag 11 november 2009 12:32 schreef Asgard het volgende:
[..]
Een agent heeft een voorbeeldfunctie.
Goed ik ben dom.quote:Op woensdag 11 november 2009 12:35 schreef gekster het volgende:
[..]
wat is dat dan voor domme opmerking?
een agent staat als eerste in dienst van de samenleving om hulp van welke aard dan ook te bieden.
door rood rijden voor een spoed geld daar dan ook bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |