Onwaarheden = onduidelijkheden. Zelfs jij kunt niet bepalen wat in dit verhaal waar is, en wat niet. We hebben het grootste recht om duidelijkheid te vragen. Zonder duidelijkheid blijf je de meest wilde verhalen krijgen. Het probleem is dan ook nogeens, dat onze regering de bevolking weleens netter mag gaan behandelen, omdat het overduidelijk is dat het gros niet meer vertrouwt op wat de regering/zorg zegt over dit onderwerp, mede doordat ze op andere gebieden al erg veel hebben moeten pikken. Wat men zaait, zal men oogsten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Omdat de "kritiek" berust op onwaarheden en mensen weerhoudt van iets dat potentieel hun leven kan redden.
Dit topic is een vraag om duidelijkheid!quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:57 schreef Roellie80 het volgende:
Is dit topic nou propaganda tegen propaganda?
Doe dat dan ook... De praatjes van de "nee nee-club" zijn eenrichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:50 schreef mediaconsument het volgende:
We hebben het grootste recht om duidelijkheid te vragen.
Hoe denk jij bijvoorbeeld over het kwik-verbindingenverhaal? Of weet je zeker dat dit geen gevaar oplevert? Hoe kun je hier zeker over zijn?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:00 schreef eleusis het volgende:
[..]
Doe dat dan ook... De praatjes van de "nee nee-club" zijn eenrichtingsverkeer.
http://www.cdc.gov/vaccin(...)pdated_Aug_18_09.pdfquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe denk jij bijvoorbeeld over het kwik-verbindingenverhaal? Of weet je zeker dat dit geen gevaar oplevert? Hoe kun je hier zeker over zijn?
Ik weet niet of mediaconsument er per se tegen is, meer wellicht neutraal, maar je stipt wel iets goeds aan. Er zijn namelijk zat mensen die overtuigd zijn dat het slecht is. Alleen, op basis waarvan? Dat weet niemandquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd waarom mediaconsument er zo van overtuigd is dat deze griepvaccinatie zo gevaarlijk zou zijn...
quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef juliana het volgende:
Huisarts was net op bezoek hier, mijn dochter heeft DE griep en ze kwam even naar haar longen luisteren. Zij vertelde dat ze morgen gaan beginnen met vaccineren (praktijk hele dag dicht,handig!) en dat ze 15 euro per vaccinatie krijgt, lekkere handel dus..
En wat denk je dat het je huisarts kost om de praktijk de hele dag te sluiten?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:38 schreef juliana het volgende:
Huisarts was net op bezoek hier, mijn dochter heeft DE griep en ze kwam even naar haar longen luisteren. Zij vertelde dat ze morgen gaan beginnen met vaccineren (praktijk hele dag dicht,handig!) en dat ze 15 euro per vaccinatie krijgt, lekkere handel dus..
Ik begrijp dat dus serieus niet... Waar komt dat vreselijke wantrouwen vandaan? Ik ben heus kritisch wat betreft mijn gezondheid, zal niet klakkeloos laten vaccineren ofzo. Sterker nog, een aantal jaar geleden toen mijn dochter de DKTP vaccinatie moest krijgen, heb ik zelf het nieuwe vaccin uit Duitsland laten komen. Omdat men in Nederland nog niet hiermee vaccineerde...quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:35 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik weet niet of mediaconsument er per se tegen is, meer wellicht neutraal, maar je stipt wel iets goeds aan. Er zijn namelijk zat mensen die overtuigd zijn dat het slecht is. Alleen, op basis waarvan? Dat weet niemand
Dat heb ik nergens gezegd. Ik vind de verhalen die ik hierover te lezen krijg erg verwarrend. Over de veiligheid van de vaccins durf ik dan ook niks te zeggen, en dat zegt mijns inziens al genoeg. Het is voor mij zelfs nieteens bewezen dat deze ziekte bestaat, aangezien ik nog nooit een virus heb mogen aanschouwen. Ik vertrouw er dan ook op de zaken die mij aangeleerd zijn, als ik zeg dat ik ziek ben geworden van een virus terwijl ik de griep had. Zeker weet ik dat ook nieteens.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:32 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd waarom mediaconsument er zo van overtuigd is dat deze griepvaccinatie zo gevaarlijk zou zijn...
Jij kunt die tekst, in die korte tijd niet gelezen en begrepen hebben. Je reageert te snel, oftewel je bent het niet waard om mee te discussiėren.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:52 schreef Dragorius het volgende:
Heel kort door de bocht gezegd > je maakt je echt veel te druk.En zo druk maken levert stress op, mein freund.
Wie ben jij om te bepalen hoe snel iemand een tekst kan lezen en begrijpen... Dat je zelf niet over die capaciteit beschikt, wil niet zeggen dat dat de regel is.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij kunt die tekst, in die korte tijd niet gelezen en begrepen hebben. Je reageert te snel, oftewel je bent het niet waard om mee te discussiėren.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij kunt die tekst, in die korte tijd niet gelezen en begrepen hebben. Je reageert te snel, oftewel je bent het niet waard om mee te discussiėren.
Omdat ik dat aflees aan de reactie. Je kunt een post waar iemand een kwartier over doet niet in 1 regel samenvatten en afdoen als een tekortkoming van de poster. Dat doet hij vaker, en daar ga ik me verder niet meer mee bemoeien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen hoe snel iemand een tekst kan lezen en begrijpen... Dat je zelf niet over die capaciteit beschikt, wil niet zeggen dat dat de regel is.
quote:Het wordt weer eenzelfde verhaal als altijd.
Wat ik niet begrijp, is waarom in Nederland de mensen die kritiek uiten altijd aangevallen worden, en dat de mensen waar deze kritiek op geuit wordt in bescherming worden genomen.
Kritiek is niet slecht bedoeld. We willen allemaal gezond zijn, we willen allemaal op de hoogte zijn, en we willen er samen het beste van maken.
Oftewel in plaats van kritiek nodeloos te weerleggen, lijkt het me beter dat we samenwerken om het onderste uit de mouw te gaan halen. Het lijkt er namelijk op alsof een aantal mensen hier onvoorwaardelijk de regering vertrouwt, en dat de medemens, die kritisch is omdat die het niet meer begrijpt, onvoorwaardelijk belachelijk gemaakt word.
Als ik zou moeten kiezen tussen het geloven van minister Klink, en het geloven van websites die duidelijkheid willen over dit soort onderwerp. Dan kies ik toch echt voor de websites. Klink heeft maar zijn best te doen! Wij moeten niet ons best doen dmv. ons mond te houden. Dat zou ik als regering namelijk het liefst hebben, mensen die liever tegen elkaar vechten dan tegen de regering.
Lang verhaal kort, jij gaat geen prik halen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Ik vind de verhalen die ik hierover te lezen krijg erg verwarrend. Over de veiligheid van de vaccins durf ik dan ook niks te zeggen, en dat zegt mijns inziens al genoeg. Het is voor mij zelfs nieteens bewezen dat deze ziekte bestaat, aangezien ik nog nooit een virus heb mogen aanschouwen. Ik vertrouw er dan ook op de zaken die mij aangeleerd zijn, als ik zeg dat ik ziek ben geworden van een virus terwijl ik de griep had. Zeker weet ik dat ook nieteens.
Daarom kan ik me ook goed voorstellen dat mensen ziek worden door met dit verhaal bezig te zijn, je ontkomt niet aan deze stress, stress is dan ook een van de grootste oorzaken van ziekten. Om dan te zeggen dat er veel mensen aan zijn overleden, en dat er veel zieken zijn, vind ik dan ook weer in verhouding met andere ziekten erg meevallen. Ook daar krijg je namelijk veel berichten over.
Het RIVM zei laatst bijvoorbeeld dat de griep minder erg was dan ze hadden verwacht, ik vraag me dan af, waarom doen ze dan al die moeite met dat vaccineren enzo. Las dan ook een artikel over het inenten van alle meisjes mbt. baarmoederhalskanker. Omdat daar 60 gevallen van bestaan per jaar. Ik denk bij mezelf dan dat er teveel doorgedraaft wordt met het fenomeen levens redden? In het verkeer idem, komt er een verkeersdode in het nieuws, dan staat daar het volgende jaar een nieuwe regel tegenover. Het drugsbeleid idem, gaan er toeristen dood aan paddo's, dan worden deze voor het gemak verboden.
Het hypocrietste van allemaal vind ik dan ook dat er door een goedje, genaamd alcohol, vele doden vallen per jaar, en dat dit niet verboden is?
Nu draaf ik misschien een beetje door, echter wil ik hiermee aangeven dat er wel degelijk bewust mag worden nagedacht over je eigen lichaam en wat daarmee gebeurd. En dat het erg moeilijk is, om in tijden zoals nu, waarin het vertrouwen een serieus onderwerp is, over dit soort zaken enige zekerheid te krijgen.
Het is mijns inziens dan ook de vraag wie er voor dit tekort aan vertrouwen zorgt. Waar gaat dit fout?
Bij mij staat dan ook als een paal boven water dat er mensen zijn die aan deze griep verdienen, echter is over deze bedrijven uiteraard weinig bekend. Anders dan dat ze miljoenen besteden aan lobby activiteiten, en het feit dat ze alle medicijnen leveren waar wij in geloven. Zij maken dan ook winst, om dit feit heb ik dan ook moeite om te begrijpen wat in deze situatie nu wijsheid is.
ps. ik treur ook om de doden en zieken binnen dit verhaal, net zoals ik om alle doden en zieken treur, laat dat duidelijk zijn.
What? Ik zeg alleen dat je je, afgaande op je post, VEEL te druk maakt. Kritisch zijn is niet erg, maar zoveel als jij er bij haalt...dat is je gewoon te druk maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Omdat ik dat aflees aan de reactie. Je kunt een post waar iemand een kwartier over doet niet in 1 regel samenvatten en afdoen als een tekortkoming van de poster. Dat doet hij vaker, en daar ga ik me verder niet meer mee bemoeien.
In het vorige topic had ik hier een goede post over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |