abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74169491
Eerst is het een paar maanden stil, en denk je, dat zal wel weer overwaaien, het is niks ernstigers dan een normale griep. Nu gaat er een meisje aan dood, het 2de slachtoffer in totaal, en kun je het nieuws niet meer kijken of nieuwssites afstruinen, of je wordt ingepeperd met verhalen die je compleet in verwarring brengen. Totdat je er gewoon ziek van wordt, omdat je automatisch toch op gaat letten of je zelf niet misschien de Mexicaanse griep hebt of niet.

Het frappante is dan ook het gegeven dat er aan de normale seizoensgriep, per jaar ook al 100den, zo niet 1000den mensen overlijden. Nee nu, moeten we met zijn allen aan de vaccinatie. Hele bevolkingsgroepen worden aangemerkt als risicovol, want owee, je kunt er dood aan gaan.

Ik wil Ab Klink dan ook graag vertellen dat de kans om aangereden te worden terwijl je over straat loopt hoger is. Je kunt dan ook sneller verdrinken in een badkuip, dan dat je dood gaat aan deze griep. Moeten we dan gelijk maar deze zaken verbieden? Of vaccinaties bedenken die dit risico kunnen voorkomen?

Het mooiste van het verhaal is dan nog dat er over de vaccinaties, niets meer bestaat dan onduidelijkheid, je vraagt jezelf dan ook af of het wel nodig is, omdat je een griepje toch wel overleeft. Echter, omdat je tijdens je ziekte graag naar tv kijkt, of achter je pc hangt en nieuws opzoekt via het internet, zul je altijd moeite houden om hier niet bang van te worden door de propaganda die je maar binnen blijft krijgen.

Oftewel, nu is mijn vraag.

Waar worden jullie zieker van?

De griep?

Of de verhalen van de griep waar je mee ingepeperd word?

Een extra vraag: Ik kijk tegenwoordig uit opzet geen journaal meer, omdat ik er tegenwoordig niets anders op zie dan ver van je bed verhalen waar je eigenlijk bang van moet worden. Het is dan ook mijn vraag of ze daar wel doorhebben dat ze kijkers aan het verliezen zijn? Is dat deze griep waard? Mensen ziek maken van het journaal?

Daarom ben ik dan ook erg blij met mijn grote vriend het internet. Hierdoor kan ik gelukkig deze informatie nog een beetje filteren, en mezelf niet te veel bezig laten houden met dit soort verwarrende zaken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:00:05 #2
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_74169819
quote:
[b]Op woensdag 28 oktober 2009 22:53
Oftewel, nu is mijn vraag.

Waar worden jullie zieker van?

De griep?

Of de verhalen van de griep waar je mee ingepeperd word?
Mijn antwoord? Van Huilies zoals jij.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_74169933
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Mijn antwoord? Van Huilies zoals jij.
Dus jij vind het leuk om bijna verplicht bezig te zijn met deze griep? Ik zit daar niet op te wachten namelijk.

Ben dan ook blij dat ik het weer kwijt ben.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:04:15 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74170021
Jij accepteert misschien dat er jaarlijks honderdduizenden tot een miljoen mensen overlijden aan de griep, wat lekker makkelijk praten is als je niet in de risicogroep valt, maar voor de mensen die er dood aan gaan is het toch knap vervelend, hoor.

Het journaal kan je overigens gewoon kijken; met name het NOS journaal is aan te raden. Het gaat vrijwel altijd over iets anders dan de griep.

Je relaas over Klink is niet al te helder, maar je moet de website van de overheid maar eens bekijken; daar staat veel nuttige informatie op. Verder "moet" je ook helemaal niet aan de griepprik, sterker nog, je mag hem niet eens tenzij je in bepaalde risicogroepen valt, en als je hem zou willen zou de huisarts nee zeggen. Vooralsnog hoef je eigenlijk alleen maar te weten dat je je handen regelmatig moet wassen, maar als je slim bent doe je dat toch wel. Desondanks, hier de link: http://www.grieppandemie.nl/
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:08:59 #5
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_74170231
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:02 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus jij vind het leuk om bijna verplicht bezig te zijn met deze griep? Ik zit daar niet op te wachten namelijk.

Ben dan ook blij dat ik het weer kwijt ben.
Het valt allemaal best wel mee er is genoeg nieuws buiten de mexicaanse griep om.
Maar als je heel de dag op dit forum zit en allemaal sites hierover leest dan kan ik me voorstellen dat het je allemaal even te veel wordt als NOS ook weer eens een itempje erover maakt.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_74170490
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:04 schreef eleusis het volgende:
Jij accepteert misschien dat er jaarlijks honderdduizenden tot een miljoen mensen overlijden aan de griep, wat lekker makkelijk praten is als je niet in de risicogroep valt, maar voor de mensen die er dood aan gaan is het toch knap vervelend, hoor.

Het journaal kan je overigens gewoon kijken; met name het NOS journaal is aan te raden. Het gaat vrijwel altijd over iets anders dan de griep.

Je relaas over Klink is niet al te helder, maar je moet de website van de overheid maar eens bekijken; daar staat veel nuttige informatie op. Verder "moet" je ook helemaal niet aan de griepprik, sterker nog, je mag hem niet eens tenzij je in bepaalde risicogroepen valt, en als je hem zou willen zou de huisarts nee zeggen. Vooralsnog hoef je eigenlijk alleen maar te weten dat je je handen regelmatig moet wassen, maar als je slim bent doe je dat toch wel. Desondanks, hier de link: http://www.grieppandemie.nl/
Wereldwijd bedoel je. Om eerlijk te zijn lig ik daar niet wakker van, het hoort namelijk bij het leven, je hebt er namelijk geen invloed op. Het gaat mij dan ook meer om het feit dat deze griep veel te veel media-aandacht krijgt. Als we zo aan alle doden een stukje nieuws zouden wijten, dan denk ik niet dat er nog tijd over is om andere zaken uit te zenden, dit zal namelijk alle zendtijd in beslag nemen, en dan nog kom je tekort. Niemand wordt daar vrolijker van.

Daarom vind ik het ook erg goed dat je aangeeft dat handen wassen al een goed middel is om je te wapenen tegen deze griep. Ik durf er dan ook bovenop te gooien dat gezond eten hier ook goed aan meewerkt, net zoals een goede mondhygiëne. Dat is dan ook informatie die ik liever hoor dan statistieken die eigenlijk niet veelzeggend zijn.

Het staat uiteraard buiten kijf dat ik het erg vind dat er mensen dood gaan, echter ben ik mezelf er ook van bewust dat er in de toekomst nog genoeg momenten komen dat ik zal moeten rouwen.
pi_74170543
Kleine correctie, Nederland telt momenteel 6 doden waarvan bevestigd is dat het om Mexicaanse griep ging.

Maar verder moet je je niet zo blind staren op het aantal doden. Bij de normale griep gaan ook veel mensen dood, maar melden zich geen 10tallen mensen per dag in het ziekenhuis. De Mexicaanse griep heeft gewoon een erg grote impact op de maatschappij, en bedenk je maar dat hij gelukkig nog mild is en dat het lang niet is geworden waar voor werd gevreesd.
-
pi_74170577
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:08 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Het valt allemaal best wel mee er is genoeg nieuws buiten de mexicaanse griep om.
Maar als je heel de dag op dit forum zit en allemaal sites hierover leest dan kan ik me voorstellen dat het je allemaal even te veel wordt als NOS ook weer eens een itempje erover maakt.
Ik ontwijk het op dit forum vrij aardig, dit is volgens mij het enige lopende flu topic dat ik gemaakt heb/waarin ik gepost heb. Het gaat mij meer om de momenten waar ik niet onderuit kom. Het lijkt mij dan ook dat de taak van de huisarts hierdoor lastiger wordt, omdat die te maken krijgen met een verwarde bevolking.
pi_74170675
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:16 schreef splendor het volgende:
Kleine correctie, Nederland telt momenteel 6 doden waarvan bevestigd is dat het om Mexicaanse griep ging.

Maar verder moet je je niet zo blind staren op het aantal doden. Bij de normale griep gaan ook veel mensen dood, maar melden zich geen 10tallen mensen per dag in het ziekenhuis. De Mexicaanse griep heeft gewoon een erg grote impact op de maatschappij, en bedenk je maar dat hij gelukkig nog mild is en dat het lang niet is geworden waar voor werd gevreesd.
Ik denk dat deze mensen zich in het ziekenhuis melden door al de media-aandacht die het krijgt. Een griep maakt je goed ziek, dat staat vast. Daarom heb ik dan ook het idee dat veel mensen door de bangheid maar in het ziekenhuis uit gaan zieken. Dat kost alleen even wat meer.
pi_74171005
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik denk dat deze mensen zich in het ziekenhuis melden door al de media-aandacht die het krijgt. Een griep maakt je goed ziek, dat staat vast. Daarom heb ik dan ook het idee dat veel mensen door de bangheid maar in het ziekenhuis uit gaan zieken. Dat kost alleen even wat meer.
Ik bedoelde daadwerkelijke opnames. hoewel dat er gemiddeld 10 zijn, en geen 10tallen zoals ik zei.
Zelf uitzieken in een ziekenhuis lukt je niet zomaar. Je wordt onderzocht en je moet ook echt ernstig ziek zijn, willen ze je daar houden.
-
pi_74171193
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik bedoelde daadwerkelijke opnames. hoewel dat er gemiddeld 10 zijn, en geen 10tallen zoals ik zei.
Zelf uitzieken in een ziekenhuis lukt je niet zomaar. Je wordt onderzocht en je moet ook echt ernstig ziek zijn, willen ze je daar houden.
Het zijn dan ook indrukwekkende percentages. 10 op de 16.000.000? 0.0000625% van de hele bevolking. Er zijn er nu 6 dood, dat is maarliefst 0.0000375%.
pi_74171550
Ik zag vandaag in de Tubantia staan dat ' er zeker weten kleine kinderen aan dood zullen gaan' .

Als dat toch niet te vermijden valt, waarom dat dat even melden in de krant? Waarom ouders die extra stress geven? Ik zou mezelf opvreten als ik een klein hummetje rond had lopen.

En het is niet alsof ouders nu ineens wel met een heel ziek kind naar de dokter gaan. Dat doen ze toch wel.
When it comes to survival..
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:47:22 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74171794
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het zijn dan ook indrukwekkende percentages. 10 op de 16.000.000? 0.0000625% van de hele bevolking. Er zijn er nu 6 dood, dat is maarliefst 0.0000375%.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat epidemiologen schatten dat 1/3 van de bevolking de griep gaat krijgen. Ook een relatief laag getal voor de mortaliteit tikt dan best aan.

Als rekenvoorbeeld, voorlopige resultaten uit de VS zetten de CFR (case fatality ratio) een tijdje geleden op 0.006; reken maar uit: 0.006 * 5 miljoen zieken = 30,000 extra doden in Nederland. Laten we hopen dat het lager uitkomt, natuurlijk.

En er is meer in het leven dan doodgaan. Je kan er allerlei complicaties van krijgen. Die getallen zijn vele malen hoger.

Het is gewoon in alle opzichten een nieuwswaardige gebeurtenis.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:49:08 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74171865
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:41 schreef LesStroud het volgende:
Ik zag vandaag in de Tubantia staan dat ' er zeker weten kleine kinderen aan dood zullen gaan' .

Als dat toch niet te vermijden valt, waarom dat dat even melden in de krant? Waarom ouders die extra stress geven? Ik zou mezelf opvreten als ik een klein hummetje rond had lopen.

En het is niet alsof ouders nu ineens wel met een heel ziek kind naar de dokter gaan. Dat doen ze toch wel.
De krant meldt het omdat het nieuws is. Ik zou zelf wel geïnformeerd willen worden, zeker omdat er een aantal heel simpele methoden bestaan om jezelf en je gezin goed te beschermen. Zonde als je het niet wist en onnodig risico loopt. Het grootst gedeelte van de bevolking heeft VMBO-niveau of minder. Jij kan op internet van alles opzoeken en ook begrijpen, dus voor jou is het allemaal niet zo nieuw. Veel mensen zijn toch een beetje afhankelijker.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:50:08 #15
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74171910
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ken via via iemand van het ziekenhuis waar dat 'gezonde' meisje van 14 was overleden. Ze scheen dus helemaal niet gezond te zijn maar grote gezondheidsproblemen te hebben.Die Mexicaanse griep is 1 grote doofpot aan het worden.

http://www.telegraaf.nl/g(...)jn_bot___.html?p=1,1
Snollebolt
pi_74172196
hoezo nou weer doofpot ?
Een doofpot is het opzettelijk wegmoffelen van gegevens: dit is meer een kwestie van onjuiste berichtgeving.
En inhoudelijker: tje, het griepzeizoen is weer begonnen, het aantal mensen met Mexicaanse griep neemt toe, dus de kans op een mutatie dus ook. De kans dat een mutatie daadwerkelijk gevaarlijk is is aanwezig, dus beter safe than sorry, toch ?
Maar, ik heb het al eerder gezegd: als het allemaal meevalt zijn de regering smerige hoaxers die ons geld uit de zak willen kloppen, als het toch uit de hand loopt is de regering een bende massamoordenaars omdat ze ons niet gewaarschuwd hebben. Van huilies kun je niet winnen.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:58:54 #17
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74172279
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:56 schreef mr.happy het volgende:
hoezo nou weer doofpot ?
Een doofpot is het opzettelijk wegmoffelen van gegevens: dit is meer een kwestie van onjuiste berichtgeving.
En inhoudelijker: tje, het griepzeizoen is weer begonnen, het aantal mensen met Mexicaanse griep neemt toe, dus de kans op een mutatie dus ook. De kans dat een mutatie daadwerkelijk gevaarlijk is is aanwezig, dus beter safe than sorry, toch ?
Maar, ik heb het al eerder gezegd: als het allemaal meevalt zijn de regering smerige hoaxers die ons geld uit de zak willen kloppen, als het toch uit de hand loopt is de regering een bende massamoordenaars omdat ze ons niet gewaarschuwd hebben. Van huilies kun je niet winnen.
Het stuk komt van dat forum eronder.
Niet van mijzelf. Iemand hoorde via via dat het meisje dus totaal niet gezond was.
Heel Nederland in rep en roer omdat er een meisje zg erg gezond was en is overleden aan die mex griep..
Dat is wel doofpotten...of niet?
Het meisje was dus niet gezond. Maar men deed wel alsof met welke reden dan?
Snollebolt
pi_74173188
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:47 schreef eleusis het volgende:
Het is gewoon in alle opzichten een nieuwswaardige gebeurtenis.
Met mate uiteraard, met mate.
pi_74173240
Obama heeft dus een National Emergency afgekondigd aan de hand van de swine flu.

http://www.guardian.co.uk(...)ine-flu-barack-obama
pi_74175949
Hoe verklaar je de "propaganda" als notabene het RIVM en de GGD zelf juist zeggen dat het allemaal mild is, dat er zeker geen reden tot paniek is etc.

Waar komt dan je "propaganda" vandaan? Beetje vergezocht imo.

Media weten gewoon in te spelen op iets wat nu speelt, dood/ziekte/ellende verkoopt altijd goed, net als seks, en zolang dit "er is" zal het blijven verkopen.

Welke krant verkoopt beter denk je? Die met de kop " Buurman Sien Wijnhoven trapt in drol van hond." of "10 Ziekenhuisopnames per dag door Mex. Griep!!"

The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:17:51 #21
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_74178188
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:32 schreef Dragorius het volgende:
Welke krant verkoopt beter denk je? Die met de kop " Buurman Sien Wijnhoven trapt in drol van hond." of "10 Ziekenhuisopnames per dag door Mex. Griep!!"

Als SBS6 begint met kranten te maken dan is het eerste nieuws best interessant.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_74178215
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:17 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Als SBS6 begint met kranten te maken dan is het eerste nieuws best interessant.
Kranten hebben geen bewegende beelden met begeleidende opzwepende muziekjes en een stem die mensen vertelt dat iedereen thuisblijft voor < programma x >
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74178407
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die 10 is per dag he! Noem een willekeurige andere ziekte in de afgelopen 20 jaar die hetzelfde heeft veroorzaakt maar die buiten de kranten werd gehouden.
Daarnaast mogen we met die 6 doden nog in onze handen knijpen want in andere landen, voornamelijk het Amerikaanse continent, is het dodental vele malen hoger.
-
pi_74180233
*aluhoedje opzet*
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_74182528
propaganda aanval....amaai amaai...ik geloof dat die sowieso altijd gecoördineerd zijn
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')