Mijn antwoord? Van Huilies zoals jij.quote:[b]Op woensdag 28 oktober 2009 22:53
Oftewel, nu is mijn vraag.
Waar worden jullie zieker van?
De griep?
Of de verhalen van de griep waar je mee ingepeperd word?
Dus jij vind het leuk om bijna verplicht bezig te zijn met deze griep? Ik zit daar niet op te wachten namelijk.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:00 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Mijn antwoord? Van Huilies zoals jij.
Het valt allemaal best wel mee er is genoeg nieuws buiten de mexicaanse griep om.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dus jij vind het leuk om bijna verplicht bezig te zijn met deze griep? Ik zit daar niet op te wachten namelijk.
Ben dan ook blij dat ik het weer kwijt ben.
Wereldwijd bedoel je. Om eerlijk te zijn lig ik daar niet wakker van, het hoort namelijk bij het leven, je hebt er namelijk geen invloed op. Het gaat mij dan ook meer om het feit dat deze griep veel te veel media-aandacht krijgt. Als we zo aan alle doden een stukje nieuws zouden wijten, dan denk ik niet dat er nog tijd over is om andere zaken uit te zenden, dit zal namelijk alle zendtijd in beslag nemen, en dan nog kom je tekort. Niemand wordt daar vrolijker van.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:04 schreef eleusis het volgende:
Jij accepteert misschien dat er jaarlijks honderdduizenden tot een miljoen mensen overlijden aan de griep, wat lekker makkelijk praten is als je niet in de risicogroep valt, maar voor de mensen die er dood aan gaan is het toch knap vervelend, hoor.
Het journaal kan je overigens gewoon kijken; met name het NOS journaal is aan te raden. Het gaat vrijwel altijd over iets anders dan de griep.
Je relaas over Klink is niet al te helder, maar je moet de website van de overheid maar eens bekijken; daar staat veel nuttige informatie op. Verder "moet" je ook helemaal niet aan de griepprik, sterker nog, je mag hem niet eens tenzij je in bepaalde risicogroepen valt, en als je hem zou willen zou de huisarts nee zeggen. Vooralsnog hoef je eigenlijk alleen maar te weten dat je je handen regelmatig moet wassen, maar als je slim bent doe je dat toch wel. Desondanks, hier de link: http://www.grieppandemie.nl/
Ik ontwijk het op dit forum vrij aardig, dit is volgens mij het enige lopende flu topic dat ik gemaakt heb/waarin ik gepost heb. Het gaat mij meer om de momenten waar ik niet onderuit kom. Het lijkt mij dan ook dat de taak van de huisarts hierdoor lastiger wordt, omdat die te maken krijgen met een verwarde bevolking.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:08 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Het valt allemaal best wel mee er is genoeg nieuws buiten de mexicaanse griep om.
Maar als je heel de dag op dit forum zit en allemaal sites hierover leest dan kan ik me voorstellen dat het je allemaal even te veel wordt als NOS ook weer eens een itempje erover maakt.
Ik denk dat deze mensen zich in het ziekenhuis melden door al de media-aandacht die het krijgt. Een griep maakt je goed ziek, dat staat vast. Daarom heb ik dan ook het idee dat veel mensen door de bangheid maar in het ziekenhuis uit gaan zieken. Dat kost alleen even wat meer.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:16 schreef splendor het volgende:
Kleine correctie, Nederland telt momenteel 6 doden waarvan bevestigd is dat het om Mexicaanse griep ging.
Maar verder moet je je niet zo blind staren op het aantal doden. Bij de normale griep gaan ook veel mensen dood, maar melden zich geen 10tallen mensen per dag in het ziekenhuis. De Mexicaanse griep heeft gewoon een erg grote impact op de maatschappij, en bedenk je maar dat hij gelukkig nog mild is en dat het lang niet is geworden waar voor werd gevreesd.
Ik bedoelde daadwerkelijke opnames.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik denk dat deze mensen zich in het ziekenhuis melden door al de media-aandacht die het krijgt. Een griep maakt je goed ziek, dat staat vast. Daarom heb ik dan ook het idee dat veel mensen door de bangheid maar in het ziekenhuis uit gaan zieken. Dat kost alleen even wat meer.
Het zijn dan ook indrukwekkende percentages. 10 op de 16.000.000? 0.0000625% van de hele bevolking. Er zijn er nu 6 dood, dat is maarliefst 0.0000375%.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:27 schreef splendor het volgende:
[..]
Ik bedoelde daadwerkelijke opnames.hoewel dat er gemiddeld 10 zijn, en geen 10tallen zoals ik zei.
Zelf uitzieken in een ziekenhuis lukt je niet zomaar. Je wordt onderzocht en je moet ook echt ernstig ziek zijn, willen ze je daar houden.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat epidemiologen schatten dat 1/3 van de bevolking de griep gaat krijgen. Ook een relatief laag getal voor de mortaliteit tikt dan best aan.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het zijn dan ook indrukwekkende percentages. 10 op de 16.000.000? 0.0000625% van de hele bevolking. Er zijn er nu 6 dood, dat is maarliefst 0.0000375%.
De krant meldt het omdat het nieuws is. Ik zou zelf wel geïnformeerd willen worden, zeker omdat er een aantal heel simpele methoden bestaan om jezelf en je gezin goed te beschermen. Zonde als je het niet wist en onnodig risico loopt. Het grootst gedeelte van de bevolking heeft VMBO-niveau of minder. Jij kan op internet van alles opzoeken en ook begrijpen, dus voor jou is het allemaal niet zo nieuw. Veel mensen zijn toch een beetje afhankelijker.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:41 schreef LesStroud het volgende:
Ik zag vandaag in de Tubantia staan dat ' er zeker weten kleine kinderen aan dood zullen gaan' .
Als dat toch niet te vermijden valt, waarom dat dat even melden in de krant? Waarom ouders die extra stress geven? Ik zou mezelf opvreten als ik een klein hummetje rond had lopen.
En het is niet alsof ouders nu ineens wel met een heel ziek kind naar de dokter gaan. Dat doen ze toch wel.
Het stuk komt van dat forum eronder.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:56 schreef mr.happy het volgende:
hoezo nou weer doofpot ?
Een doofpot is het opzettelijk wegmoffelen van gegevens: dit is meer een kwestie van onjuiste berichtgeving.
En inhoudelijker: tje, het griepzeizoen is weer begonnen, het aantal mensen met Mexicaanse griep neemt toe, dus de kans op een mutatie dus ook. De kans dat een mutatie daadwerkelijk gevaarlijk is is aanwezig, dus beter safe than sorry, toch ?
Maar, ik heb het al eerder gezegd: als het allemaal meevalt zijn de regering smerige hoaxers die ons geld uit de zak willen kloppen, als het toch uit de hand loopt is de regering een bende massamoordenaars omdat ze ons niet gewaarschuwd hebben. Van huilies kun je niet winnen.
Met mate uiteraard, met mate.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:47 schreef eleusis het volgende:
Het is gewoon in alle opzichten een nieuwswaardige gebeurtenis.
Als SBS6 begint met kranten te maken dan is het eerste nieuws best interessant.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 08:32 schreef Dragorius het volgende:
Welke krant verkoopt beter denk je? Die met de kop " Buurman Sien Wijnhoven trapt in drol van hond." of "10 Ziekenhuisopnames per dag door Mex. Griep!!"
Kranten hebben geen bewegende beelden met begeleidende opzwepende muziekjes en een stem die mensen vertelt dat iedereen thuisblijft voor < programma x >quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:17 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Als SBS6 begint met kranten te maken dan is het eerste nieuws best interessant.
Die 10 is per dag he! Noem een willekeurige andere ziekte in de afgelopen 20 jaar die hetzelfde heeft veroorzaakt maar die buiten de kranten werd gehouden.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het zijn dan ook indrukwekkende percentages. 10 op de 16.000.000? 0.0000625% van de hele bevolking. Er zijn er nu 6 dood, dat is maarliefst 0.0000375%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |