Oké.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat punt? Probeer ik een punt te maken? Gewoon algemene informatie.
Heb je daar een bron van? Ik geloof er namelijk geen biet vanquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:50 schreef appelsjap het volgende:
Mensen die voor hun vijfendertigste stoppen met roken, lopen een vergelijkbaar risico als zij die nooit gerookt hebben. Het risico bij mensen die 'light' sigaretten roken (7-14 mg teer) verschilt niet of nauwelijks van het risico bij rokers van 'medium' sigaretten (15-21 mg teer). Het risico op longkanker lag in elk geval nog hoger voor mensen die sigaretten zonder filter roken (22 mg teer of meer).
Ja en dan lekker vieze gele vingers. Gewoon sigaretten veel handiger.quote:
Handen wassen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dan lekker vieze gele vingers. Gewoon sigaretten veel handiger.
Of je koop zelf gewoon een pakje.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mijn luckys zijn op.![]()
Morgen dus peuken terug vragen aan iedereen die 'even een peuk van me mocht'.
Nee, dan blijven die mensen bietsenquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:45 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Of je koop zelf gewoon een pakje.
Ja, dat kan ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:45 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Of je koop zelf gewoon een pakje.
/care, het zijn maar peuken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook.
Maar dan komen ze weer "Deeees, mag ik een peukje van je? Je krijgt er echt één terug!" En dan zeg ik vast weer "okay".
Verslaafde. Een roker met een beetje waardigheid vraagt er niet meer om.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:31 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Mijn luckys zijn op.![]()
Morgen dus peuken terug vragen aan iedereen die 'even een peuk van me mocht'.
Waarom doen mensen 'te' van iets?quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:44 schreef Noortje. het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die regelmatig roken. That is, elke dag (dat pakje per dag was bij wijze van spreke, maar dat had je zelf ook al wel door.). Gelegenheidsrokers heb ik niets tegen, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. Je lichaam herstelt je toch wel van die drie teersigaretten die je dan in je lichaam gooit, maar bij elke dag-rokers heeft je lichaam hier geen kans toe, en dus begrijp ik niet waarom mensen dat doen. En dan moet je dus niet aankomen bij mij met het argument 'het is gewoon lekker' of 'niet-rokers begrijpen dat toch niet'. Ik ben niet achterlijk.
Roken is 'slecht'. Er is geen logisch argument. Het is lekker. Men geniet ervan. En het is een verslaving. Dat het ongezond is en dat je dood kan gaan, doet er niet zoveel aan toe (niet zo erg dat ze dus niet meer roken of verminderen/stoppen met roken). Ze weten dat ze kanker kunnen krijgen, en dat ze eerder kunnen sterven. Roken vergroot kans op ziektes. Maar zolang zij niet ziek worden, op dit moment geen last hebben van longkanker en alle negatieve dingen die erbij horen, vinden ze het best.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:05 schreef Noortje. het volgende:
Ik moet nog steeds een roker tegenkomen die goede argumenten heeft waarom hij/zij rookt. Waarbij zijn/haar argumenten tegen het feit dat het heel ongezond is moeten opwegen.
Ik heb een opa die vanaf z'n 15de al verslaafd is en te veel rook. Hij is nu 72. Hij rookt echt non-stop, al 57 jaar lang. Dat het niet gezond is merk je wel aan hem, maar hij blijft stug doorroken.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef Stali het volgende:
Wrs. omdat iedereen wel ergens een excuusoma heeft die met zwarte koffie, een fles wijn en twee pakjes sigaretten per dag gewoon 86 is geworden?
En ik beschreef ook eigenlijk mijn eigen opa inderdaad.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb een opa die vanaf z'n 15de al verslaafd is en te veel rook. Hij is nu 72. Hij rookt echt non-stop, al 57 jaar lang. Dat het niet gezond is merk je wel aan hem, maar hij blijft stug doorroken.
Dus ja, er zijn altijd uitzonderingen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 00:15 schreef Stali het volgende:
Overigens moet men niet zo somberen, het roken is vrijwel uit het straatbeeld verdwenen, good thing voor de jongeren. Het aantal sigaretten rokende jongeren is echt flink teruggedrongen.
Ik rook niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:25 schreef Stali het volgende:
[..]
En ik beschreef ook eigenlijk mijn eigen opa inderdaad..
Rook jij trouwens? Of moet ik deze vraag anno nu maar beter niet stellen?
Dat teveel vet en zoet eten is wel verklaarbaar. Vruuuugah waren dat schaarse goederen (sinds mensenheugenis is men op zoek naar zoetigheid) dus wanneer je de kans had om vet of zoet te eten moest je BUFFEREEEEEENquote:Op woensdag 11 november 2009 00:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom doen mensen 'te' van iets?
Waarom eten mensen te veel, gaan ze dagelijks (en dus te veel) naar de McDonald's, als ze weten dat het ongezond is en dik kunt worden?
Ik kom iedere dag met Ollie in het bos en je hebt op zich wel gelijk. Veel peuken en blikken bier wat daar achtergelaten wordt.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:26 schreef MASD het volgende:
[..]
. Dat denk jij.
Weer een kwestie van "als je het niet ziet is het er niet". Ik durf te wedden dat het nauwelijks is afgenomen, het gebeurt alleen op andere plaatsen waar jij niet komt. Jongeren zoeken afgelegen plekken op. Hoe vaak kom jij in bossen en parken?
Het wordt door de vingers gezien! Net zoals dat mensen niet moeilijk doen bij alcohol (maatschappelijk geaccepteerd), maar wel bij een jointje. Want da's drugs.quote:
Voor een verslaafde maakt het niet uit of het nou wel of niet makkelijk verkrijgbaar is, of er veel moeite moet gedaan worden (om eraan te komen) en al is het prijzig en zijn de gemaakte kosten 'veel', dat heeft men ervoor over. Het is een belemmering, dat wel.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu zijn zowel suiker als vet eenvoudig en goedkoop te verkrijgen.. hell, veel producten bevatten standaard ongezond veel suiker.
Ik heb het nu even over suiker en vet, niet over nicotine. Mensen zijn niet verslaafd aan suiker of vet zoals ze dat aan roken wel zijn. Vroeger was er geen noodzaak om een rem op de suiker- of vet-inname te zetten want het was zeldzaam dus bij de hoeveelheden waarin men het binnenkreeg kon het geen kwaad. Sterker nog, in kleine hoeveelheden was is. het gewoon goed. Nu is suiker en vet niet zeldzaam meer, maar is die 'rem' op de inname ervan er nog steeds niet.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Voor een verslaafde maakt het niet uit of het nou wel of niet makkelijk verkrijgbaar is, of er veel moeite moet gedaan worden (om eraan te komen) en al is het prijzig en zijn de gemaakte kosten 'veel', dat heeft men ervoor over.. Het is een belemmering, dat wel.
Die hypocriete moslims ookquote:Op woensdag 11 november 2009 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het wordt door de vingers gezien! Net zoals dat mensen niet moeilijk doen bij alcohol (maatschappelijk geaccepteerd), maar wel bij een jointje. Want da's drugs.
Weet je trouwens zeker dat mensen niet verslaafd kunnen zijn aan suiker of vet?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb het nu even over suiker en vet, niet over nicotine. Mensen zijn niet verslaafd aan suiker of vet zoals ze dat aan roken wel zijn. Vroeger was er geen noodzaak om een rem op de suiker- of vet-inname te zetten want het was zeldzaam dus bij de hoeveelheden waarin men het binnenkreeg leverde het geen negatieve gevolgen op. Nu is suiker en vet niet zeldzaam meer, maar is die 'rem' op de inname ervan er nog steeds niet.
Oh, er zijn misschien wel gevallen waarin men verslaafd is aan suiker of vet, maar daar zit niet het maatschappelijke probleem.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Weet je trouwens zeker dat mensen niet verslaafd kunnen zijn aan suiker of vet?
Ik ben hiervan niet echt overtuigd nl.
Klopt, maar jij kwam aanzetten met:quote:Op woensdag 11 november 2009 00:43 schreef MASD het volgende:
Suikers en vetten zijn een gigantisch slecht voorbeeld aangezien mensen het überhaupt nodig hebben om te overleven. Ik bedoel maar. Met alleen het eten van eiwitten kom je er niet.
Enquote:Op woensdag 11 november 2009 00:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Waarom doen mensen 'te' van iets?
Waarom eten mensen te veel, gaan ze dagelijks (en dus te veel) naar de McDonald's, als ze weten dat het ongezond is en dik kunt worden?
Terwijl er voor suiker en vet een prima verklaring is. Dat heeft niks met een verslaving als roken te maken.quote:Serieus, ik snap die mensen dus niet die maar blijven doorvragen naar "waarom?!!?!!" en andere argumenten willen horen dan "het is lekker".
Nu ja, daar ben ik niet zo van overtuigd. Aangezien het aantal mensen met obesitas en daarmee suikerziekte enorm stijgt. Vraatzucht is zo'n harteloos woord maar het is wel zeker een groeiend probleem.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, er zijn misschien wel gevallen waarin men verslaafd is aan suiker of vet, maar daar zit niet het maatschappelijke probleem.
Nog steeds een slecht voorbeeld. Zo bestaan alle groenten voor bijna 100% uit alleen suikers en water, zie bijvoorbeeld de aardappel (zetmeel). Er is nooit een tekort geweest aan suikers, slechts aan sacharose. Maar ook dit is een slecht voorbeeld aangezien het lichaam polysacharides omzet naar monosachariden. Het maakt biologisch echt niks uit of je tafelsuiker of aardappels of andere groenten eet.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt, maar jij kwam aanzetten met:
[..]
En
[..]
Terwijl er voor suiker en vet een prima verklaring is. Dat heeft niks met een verslaving als roken te maken.
Al die mensen wiens longen nu aan het verkankeren zijn zullen ook behandeld moeten worden, nu dragen de accijns daar ongetwijfeld aan bij.. Maar uiteindelijk is het toch 'ons belastingsgeld'..quote:Op woensdag 11 november 2009 00:50 schreef Myraela het volgende:
Wat ik mij dan weer afvraag he.
Wat kan het de niet-rokers schelen dat andere roken?
Maar is dat een verslaving? Als je zo'n persoon in een omgeving zonder vet en zoet zet zal hij zich prima aan kunnen passen. Ontneem een roker z'n sigaretten en.. precies!quote:Op woensdag 11 november 2009 00:50 schreef Stali het volgende:
[..]
Nu ja, daar ben ik niet zo van overtuigd. Aangezien het aantal mensen met obesitas en daarmee suikerziekte enorm stijgt. Vraatzucht is zo'n harteloos woord maar het is wel zeker een groeiend probleem.
De kosten die het voor de maatschappij met zich meebrengt?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:50 schreef Myraela het volgende:
Jawel, een roker zal t.a.t. zeggen dat hij rookt omdat het lekker is.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Klopt, maar jij kwam aanzetten met:
[..]
En
[..]
Terwijl er voor suiker en vet een prima verklaring is. Dat heeft niks met een verslaving als roken te maken.
Niet aan suikers wellicht, maar wel aan snel opneembare suikers.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:53 schreef MASD het volgende:
[..]
Nog steeds een slecht voorbeeld. Zo bestaan alle groenten voor bijna 100% uit alleen suikers en water, zie bijvoorbeeld de aardappel (zetmeel). Er is nooit een tekort geweest aan suikers, slechts aan sacharose. Maar ook dit is een slecht voorbeeld aangezien het lichaam polysacharides omzet naar monosachariden. Het maakt biologisch echt niks uit of je tafelsuiker of aardappels of andere groenten eet.
I say potato, you say potato. Allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Niet aan suikers wellicht, maar wel aan snel opneembare suikers.
Nee hoor, dan kan je net zo goed het brood afschaffen en suikerklontjes als ontbijt gaan eten. Right?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:57 schreef MASD het volgende:
[..]
I say potato, you say potato. Allemaal hetzelfde.
Ben ik niet met je eens.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:54 schreef Stali het volgende:
[..]
Jawel, een roker zal t.a.t. zeggen dat hij rookt omdat het lekker is.
Alleen is het afkickprogramma ook weer t.a.t. dat de roker dit zichzelf heeft wijsgemaakt. (Dat roken lekker is.) En overigens verschilt dit niet van overmatig eten alleen lastiger te duiden.
Dit lijkt me toch niet in de verste verte het geval bij mensen die te zoet en te vet eten. Dat is het ontbreken van de spreekwoordelijke rem, en niet de verslaving aan.quote:Bij langdurig gebruik wordt men afhankelijk van nicotine en ontstaat een hardnekkige verslaving. Regelmatige gebruikers van nicotine ontwikkelen vaak een fysieke afhankelijkheid van de stof. De verslavende werking is gelijksoortig aan die van heroïne of cocaïne (16 mei 1988, United States Surgeon General C. Everett Koop). Velen vinden deze vergelijking echter onjuist. Stoppen met het gebruik van nicotine veroorzaakt ontwenningsverschijnselen, zoals irriteerbaarheid, hoofdpijn, angstgevoelens, cognitieve stoornissen en slaapverstoring. Deze symptomen hebben een piek na ongeveer 2-3 dagen, en verdwijnen meestal na 2-6 weken.
De menselijke hersenen bevatten receptoren die gevoelig zijn voor nicotine. Deze receptoren gaan als ze aan nicotine worden blootgesteld vragen om meer. Bovendien neemt het aantal receptoren toe naarmate een persoon langer rookt. Daarnaast wordt het aantal receptoren door erfelijkheid bepaald.
Als een persoon stopt met roken, blijven de receptoren om nicotine vragen, waardoor een drang om weer te roken ontstaat.
Daar gaan hun kleren van stinken na het uitgaan!quote:Op woensdag 11 november 2009 00:50 schreef Myraela het volgende:
diezelfde mensen zullen minder lang leven en dus minder lang teren(no pun intended) op de aow, als ze goed bezig zijn met roken tenminste.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Al die mensen wiens longen nu aan het verkankeren zijn zullen ook behandeld moeten worden, nu dragen de accijns daar ongetwijfeld aan bij.. Maar uiteindelijk is het toch 'ons belastingsgeld'..
Jep, zolang je niet meer energie binnenkrijgt dan dat je opmaakt maakt het niks uit. Energie is energie.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor, dan kan je net zo goed het brood afschaffen en suikerklontjes als ontbijt gaan eten. Right?
Maar ook minder (hard) werken (think rookpauze's, algehele slechtere gezondheid, etc) en met een beetje pech ook niet tot hun pensioen werken. Er zijn genoeg studies geweest die aantonen dat roken de samenleving belast en niet verlicht. Maar als jij een onderzoek weet te vinden dat het tegendeel bewijst zie ik dat graag.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:04 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
diezelfde mensen zullen minder lang leven en dus minder lang teren(no pun intended) op de aow, als ze goed bezig zijn met roken tenminste.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:05 schreef MASD het volgende:
[..]
Jep, zolang je niet meer energie binnenkrijgt dan dat je opmaakt maakt het niks uit. Energie is energie.
Leg uit.quote:
Ik zou graag wat van die onderzoekjes willen zien danquote:Op woensdag 11 november 2009 01:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar ook minder (hard) werken (think rookpauze's, algehele slechtere gezondheid, etc) en met een beetje pech ook niet tot hun pensioen werken. Er zijn genoeg studies geweest die aantonen dat roken de samenleving belast en niet verlicht. Maar als jij een onderzoek weet te vinden dat het tegendeel bewijst zie ik dat graag.
Wil je nou echt dat ik daar serieus op in gaquote:Op woensdag 11 november 2009 01:10 schreef MASD het volgende:
[..]
Leg uit.
Als ik 1000 kcal brood eet of 1000 kcal tafelsuiker krijg ik hetzelfde binnen. Alleen de dosering is anders.
Het feit dat de zorgverzekeraars men aanspoort te stoppen met roken zegt voldoende, toch? 't Zijn geen filantropische instellingen. Maar goed, ik wil morgen best even zoeken hoorquote:Op woensdag 11 november 2009 01:15 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Ik zou graag wat van die onderzoekjes willen zien dan
En ik geloof dat beide tussen de oren zit.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
[..]
Dit lijkt me toch niet in de verste verte het geval bij mensen die te zoet en te vet eten. Dat is het ontbreken van de spreekwoordelijke rem, en niet de verslaving aan.
Doe.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wil je nou echt dat ik daar serieus op in ga?
Welnee:quote:Op woensdag 11 november 2009 01:19 schreef Stali het volgende:
[..]
En ik geloof dat beide tussen de oren zit.
Verslaving aan nicotine stelt nl. nauwelijks iets voor. Bij het stoppen met roken gaat het ook voornamelijk over het inzien dat het gewoonweg belachelijk is om te roken.
De excuses zijn vrijwel gelijk nl. of het is gewoon lekker of het biedt troost.
quote:Modern research shows that nicotine acts on the brain to produce a number of effects. Specifically, its addictive nature has been found to show that nicotine activates reward pathways—the circuitry within the brain that regulates feelings of pleasure and euphoria.[37]
Dopamine is one of the key neurotransmitters actively involved in the brain. Research shows that by increasing the levels of dopamine within the reward circuits in the brain, nicotine acts as a chemical with intense addictive qualities. In many studies it has been shown to be more addictive than cocaine and heroin, though chronic treatment has an opposite effect on reward thresholds.[citation needed] Like other physically addictive drugs, nicotine causes down-regulation of the production of dopamine and other stimulatory neurotransmitters as the brain attempts to compensate for artificial stimulation. In addition, the sensitivity of nicotinic acetylcholine receptors decreases. To compensate for this compensatory mechanism, the brain in turn upregulates the number of receptors, convoluting its regulatory effects with compensatory mechanisms meant to counteract other compensatory mechanisms. The net effect is an increase in reward pathway sensitivity, opposite of other drugs of abuse such as cocaine and heroin, which reduce reward pathway sensitivity.[32] This neuronal brain alteration persists for months after administration ceases. Due to an increase in reward pathway sensitivity, nicotine withdrawal is relatively mild compared to alcohol or heroin withdrawal.[citation needed] Nicotine also has the potential to cause dependence in many animals other than humans. Mice have been administered nicotine and exhibit withdrawal reactions when its administration is stopped.[citation needed]
A study found that nicotine exposure in adolescent mice retards the growth of the dopamine system, thus increasing the risk of substance abuse during adolescence.[38]
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?quote:
Slechtste argument ooit. Je komt met een studie over goede effecten van suikerhoudende voeding bij mensen met diabetes. Natuurlijk hebben die mensen daar problemen mee.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom of doe je alsof?
Er is genoeg te vinden over de stofwisseling van het menselijk lichaam, begin maar met googlen.
Dit is overigens wel een interessant artikel daarbij: http://sync.nl/eten-als-een-oermens-voorkomt-diabetes/
Ik ga slapen, mocht je morgen nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Leesze!
3in 45minuten?quote:Op woensdag 11 november 2009 00:46 schreef Breathtaking het volgende:
Ik krijg trek in een sigaret van dit topic, ga er nú eentje opsteken!
Al m'n 3e vandaag!
Dat argument wordt vaak gebruikt door de niet-rokers, maar ik heb er nog nooit een berekening van gezien.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Al die mensen wiens longen nu aan het verkankeren zijn zullen ook behandeld moeten worden, nu dragen de accijns daar ongetwijfeld aan bij.. Maar uiteindelijk is het toch 'ons belastingsgeld'..
Ik zie vaker niet-rokers geen fuck uitvoeren dan de rokers op mijn werk. De rokers hier nemen inderdaad regelmatig een rookpauze, maar werken tussendoor wel gewoon door. De niet-rokers hier nemen veel vaker een "korte pauze" om ff niet te werken.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar ook minder (hard) werken (think rookpauze's, algehele slechtere gezondheid, etc) en met een beetje pech ook niet tot hun pensioen werken. Er zijn genoeg studies geweest die aantonen dat roken de samenleving belast en niet verlicht. Maar als jij een onderzoek weet te vinden dat het tegendeel bewijst zie ik dat graag.
De zorgverzekeraars vergoeden ook besnijdenissen, moeten dan allemaal maar joods of moslim worden? Veel verzekeraars vergoeden ook alternatieve geneeswijzen en therapieën, geloven die verzekeraars dan niet meer in de klassieke medicijnen? Er zijn zelfs verzekeraars die hersteloperaties na een sterilisatie vergoeden, over dubbel werk gesproken.quote:Op woensdag 11 november 2009 01:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het feit dat de zorgverzekeraars men aanspoort te stoppen met roken zegt voldoende, toch? 't Zijn geen filantropische instellingen. Maar goed, ik wil morgen best even zoeken hoor.
In mijn geval heel simpel: ik geniet er nog van.quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vraag me toch serieus af waarom er nu nog mensen roken. Iemand die mij dit kan vertellen?
De voordelen wegen nooit op tegen de nadelen, althans hoe ik het bekijk...
Zelfs al heeft het zoveel meer nadelen? Het is duur, veel mensen vinden het stinken, het is een afknapper voor een hoop mensen, het is verslavend en je komt kilo's aan als je stopt, je conditie gaat er van achteruit en je kunt er dood aan gaan. Waarom geniet je er nog van dan? Is het de nicotine? Gezelligheid? Rustgevend? Stoer?quote:Op vrijdag 13 november 2009 08:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In mijn geval heel simpel: ik geniet er nog van.
Ik vraag mij regelmatig serieus af waarom petjes zo ontzettend veel geld uitgeven aan hun boomklevertjes, terwijl ze dat geld ook hadden kunnen doneren aan KWF, of zo.
Gezelligheid en een moment van ontspanning.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfs al heeft het zoveel meer nadelen? Het is duur, veel mensen vinden het stinken, het is een afknapper voor een hoop mensen, het is verslavend en je komt kilo's aan als je stopt, je conditie gaat er van achteruit en je kunt er dood aan gaan. Waarom geniet je er nog van dan? Is het de nicotine? Gezelligheid? Rustgevend? Stoer?
1) Ik sport niet, nooit echt gedaan, te lui voor. Dus conditie achteruitgang is onmogelijk, helaas.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfs al heeft het zoveel meer nadelen? Het is duur, veel mensen vinden het stinken, het is een afknapper voor een hoop mensen, het is verslavend en je komt kilo's aan als je stopt, je conditie gaat er van achteruit en je kunt er dood aan gaan. Waarom geniet je er nog van dan? Is het de nicotine? Gezelligheid? Rustgevend? Stoer?
Nicotine schijnt zelfs nog verslavender te werken dan Heroïne.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1) Ik sport niet, nooit echt gedaan, te lui voor. Dus conditie achteruitgang is onmogelijk, helaas.
2) Aankomen na het stoppen is een kwestie van keuze en wilskracht. Mensen die aankomen hebben het roken vervangen door het eten. Mijn vader is bijvoorbeeld van de 1 op de andere dag gestopt. Nooit last gehad () en niets aangekomen.
3) Niet rokers sterven ook.
4) De nicotine is voor mij niet een bewuste stof waar ik van geniet.
5) Gezellig is het meestal wel ja. De rokers op mn werk zijn gezellige mensen.
6) Rustgevend niet echt, eerder relaxend. Stress verwijderend, als schijnt een gedeelte van de stress veroorzaakt te worden door een dalend niveau van nicotine in je bloed.
7) Roken is niet stoer, roken is stupide.
Ik geniet vooral van de smaak en het moment zelf. Zoals Centre Parks ooit al zei; even helemaal niets.
De kosten zijn inderdaad erg hoog, maar dat ligt grotendeels aan de regering (al dan niet terecht) die accijnsen op de tabak drukken. Uit mijn hoofd, iets van 80/90%. Dat het stinkt zal niemand kunnen ontkennen. Gelukkig is het roken voor mijn niet-rokende vriendin geen afknapper, al 9 jaar niet. En dat het verslavend is, zal ook niemand kunnen ontkennen. Geloof zelfs dat nicotine de derde plek inneemt van de meest verslavende substanties. Na heroïne en alcohol (beide hard-drugs btw).
Mensen die een sigaretje nodig hebben om te ontspannenquote:Op vrijdag 13 november 2009 09:26 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Gezelligheid en een moment van ontspanning.
Ik zeg toch niet dat je het er voor nodig hebt?quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:40 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Mensen die een sigaretje nodig hebben om te ontspannen!
Ik zeg toch niet dat ik het over jou heb?quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:41 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat je het er voor nodig hebt?
Zo kwam het wel over aangezien je mij quotte.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:44 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik het over jou heb?
Ik hoop dat je niet serieus bent.quote:Op vrijdag 13 november 2009 14:19 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nicotine schijnt zelfs nog verslavender te werken dan Heroïne.
Het schijnt toch echt zo te zijn. Met als essentieel verschil dat je lichamelijk nooit heel erg verslaafd bent aan nicotine, waardoor je relatief eenvoudig ook weer kan afkicken. Het is vooral de geestelijke verslaving dat het zo moeilijk maakt om te stoppen.quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)nd_als_herone__.htmlquote:Op vrijdag 13 november 2009 14:19 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nicotine schijnt zelfs nog verslavender te werken dan Heroïne.
Hehe. Mooi hoorquote:Op vrijdag 13 november 2009 16:58 schreef harmenst het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)nd_als_herone__.html
Hmm
Bij heroïne heb je een geestelijke en lichamelijke verslaving. Daarnaast is het ontzettend moeilijk om ermee te stoppen, terwijl ieder persoon met een beetje ruggengraat kan stoppen met roken.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Het schijnt toch echt zo te zijn. Met als essentieel verschil dat je lichamelijk nooit heel erg verslaafd bent aan nicotine, waardoor je relatief eenvoudig ook weer kan afkicken. Het is vooral de geestelijke verslaving dat het zo moeilijk maakt om te stoppen.
Heroïne is voornamelijk lichamelijk, roken voornamelijk geestelijk. Nogmaals: nicotine is snelwerkend en maakt daarom sneller verslaafd, MAAR is lichamelijk gezien lang niet zo verslavend als heroïne dat is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:32 schreef MASD het volgende:
[..]
Bij heroïne heb je een geestelijke en lichamelijke verslaving. Daarnaast is het ontzettend moeilijk om ermee te stoppen, terwijl ieder persoon met een beetje ruggengraat kan stoppen met roken.
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Sony100 het volgende:
Ik heb 4 maanden gerookt sins 2 maanden gestopt en ik was er binnen 4 dagen van af dat noem ik pas ruggengraat
Ik nietquote:Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Sony100 het volgende:
Ik heb 4 maanden gerookt sins 2 maanden gestopt en ik was er binnen 4 dagen van af dat noem ik pas ruggengraat
Nee.quote:
Ik kan gratis sigaretten krijgenquote:Op vrijdag 13 november 2009 18:18 schreef apenkutkop het volgende:
ik vind het bij mannen soms wel sexy. bij vrouwen voegt het niks toe maar ik knap er echter ook niet op af. en zelf rook ik af en toe. maar ik kan gelukkig prima zonder!
Dus....quote:
Na 4 maanden gerookt te hebben stoppen vind ik nog niet echt een wereldwonder ofzo.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef Sony100 het volgende:
ik heb 4 maanden vast gerookt daarvoor rookte ik ook al maar niet echt vast meer stoppe doorgaan stoppe en doorgaanquote:Op vrijdag 13 november 2009 20:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Na 4 maanden gerookt te hebben stoppen vind ik nog niet echt een wereldwonder ofzo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |