Ah, thnxquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:43 schreef DaviniaHR het volgende:
wat ik deed was 1 uur na de ochtendvoeding 1x dubbelzijdig kolven.
en vanaf 6 wk begonnen idd.
het is vooral belangrijk dat als je eenmaal begint met oefenen, datje het dan dagelijks volhoudt. niet eerst aanleren, dan 3 weken niet meer en dan daarna weer wel, want dan heb je meer kans dat ze gaan weigeren.
hoeveel is voldoende oor een maaltijd? je hebt de richtlijn van 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht totale intake per dag. dus als een kind 5 kg weegt, dan heb je 150*5 = 750 ml melk per dag totaal. doe jdat over 5 voedingen, dan is dat 750 / 5 = 150ml per voeding. (ben ff te lui om een rekenmachine erbij te pakken, dit kan uit het hoofd) dit is een richtlijn, dus voor het kind zelf geldt: als hij goed heeft gedronken, laat de speen los en gat de wereld om zich heen bekijken, dan issie wel verzadigd
 Je bent een schat! En dan ga ik nu toch weer zitten twijfelen, daar is die 6 weken weer.. Ik wil niets verpesten nu het zo goed gaat met de borstvoeding, dus misschien moet ik toch dat flesje gewoon maar even uitstellen voor een paar weken.. Mijn lief daarentegen heeft zoiets van 'och, komt wel goed toch?' maar ik ben zo bang dat hij strakjes niet meer goed bij me zal drinken.. Het kolven zelf gaat overigens wel goed, ik heb vanochtend een minuut of 7 a 8 gekolfd aan één borst met mijn nieuwe handkolf en dat leverde een dikke 30 cc op
 Je bent een schat! En dan ga ik nu toch weer zitten twijfelen, daar is die 6 weken weer.. Ik wil niets verpesten nu het zo goed gaat met de borstvoeding, dus misschien moet ik toch dat flesje gewoon maar even uitstellen voor een paar weken.. Mijn lief daarentegen heeft zoiets van 'och, komt wel goed toch?' maar ik ben zo bang dat hij strakjes niet meer goed bij me zal drinken.. Het kolven zelf gaat overigens wel goed, ik heb vanochtend een minuut of 7 a 8 gekolfd aan één borst met mijn nieuwe handkolf en dat leverde een dikke 30 cc op 

Ik ben het vergeten neer te zetten (hersenen? Ik?), maar na deze post had ik eigenlijk vrijwel meteen al besloten dat ik het risico niet wilde lopen nu het zo goed gaat. We houden het gewoon lekker op de borst de komende weken en daarna zien we nog wel even!
 Ik ben het vergeten neer te zetten (hersenen? Ik?), maar na deze post had ik eigenlijk vrijwel meteen al besloten dat ik het risico niet wilde lopen nu het zo goed gaat. We houden het gewoon lekker op de borst de komende weken en daarna zien we nog wel even!

ik tot nu toe ongeveer per 100 of 150 ml. Zodat mn lief zo een flesje kan pakken als het echt moet.quote:Op maandag 14 december 2009 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
In welke hoeveelheden vriezen jullie in?

) maar mén ik werd gewoon wakker van de stuwing zeg. Oho dat had ik sinds de bevalling niet meer zo gevoeld
 ) maar mén ik werd gewoon wakker van de stuwing zeg. Oho dat had ik sinds de bevalling niet meer zo gevoeld  Vooral rechts want die was dus sinds half 5 ofzo niet meer aan de beurt geweest. Dus die leeggekolfd en dr kwam maar liefs 250 ml uit
 Vooral rechts want die was dus sinds half 5 ofzo niet meer aan de beurt geweest. Dus die leeggekolfd en dr kwam maar liefs 250 ml uit  toen was t flesje vol en ben ik gestopt. Gebakje uit bed geplukt en aan de andere kant aangelegd did the trick. Ik was blij dat ik voor de zekerheid mn kolf in de tas had gemikt
 toen was t flesje vol en ben ik gestopt. Gebakje uit bed geplukt en aan de andere kant aangelegd did the trick. Ik was blij dat ik voor de zekerheid mn kolf in de tas had gemikt  

maar het kan ook in die bakjes ijsblokjes toch? En als het bevroren is dan in een diepvrieszak doen en nieuwe maken. Hoef je niet te hanessen met zakjes.quote:Op maandag 14 december 2009 17:22 schreef Troel het volgende:
Ik vind die ijsblokjeszakjes gruwelijk. Je krijgt van die vieze vingers ervan, zo vet lijkt die melk wel

Ik moet gewoon mijn viabekertjes gaan gebruiken
 Ik moet gewoon mijn viabekertjes gaan gebruiken  

Hoop dat jullie de antwoorden hebben
 Hoop dat jullie de antwoorden hebben  

) wat uit. Meestal laat ik 'r dan maar één borst leegrinken (want dan zitten te toch vol zat) en kolf ik de andere helemaal leeg. En als N. haar dat dan bijv. 's avonds geeft, kolf ik weer een nieuwe voeding af. Zo kun je een voorraadje opbouwen.
) wat uit. Meestal laat ik 'r dan maar één borst leegrinken (want dan zitten te toch vol zat) en kolf ik de andere helemaal leeg. En als N. haar dat dan bijv. 's avonds geeft, kolf ik weer een nieuwe voeding af. Zo kun je een voorraadje opbouwen.   

Ik kolf nog steeds niet veel meer af dan dat... Volgens de lactatiekundige mag ik er al blij mee zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:04 schreef Vlindur het volgende:
Rienk is nu 5 weken en we willen hem af en toe een flesje laten drinken, zodat ik op den duur ook eens zonder Rienk de deur uit kan. Nou heb ik wel eens 'afgekolfd' voor de stuwing, maar nu is het dus voor een echte voeding. Dus het hele rataplan is gesteriliseerd en ik heb er links 30 en rechts 20 cc uitgekregen. Maar dit is toch veels te weinig?

Ik lees steeds dat je je daar niet druk om hoeft te maken want als je straks op je werk gaat kolven in plaats van voeden dan kolf je veel meer af.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kolf nog steeds niet veel meer af dan dat... Volgens de lactatiekundige mag ik er al blij mee zijn.

Als ik dit soort dingen lees vraag ik me toch een beetje af hoe dat nu zit met hyperlactatie, ik kolf zo 150 cc op één borst, gisteravond met erge stuwing bijna 200 op één kantquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kolf nog steeds niet veel meer af dan dat... Volgens de lactatiekundige mag ik er al blij mee zijn.
 Nu had ik gisteravond ook echt pijnlijke stuwing toen ik thuiskwam (was naar de film geweest), dus het viel me eigenlijk nog mee..
 Nu had ik gisteravond ook echt pijnlijke stuwing toen ik thuiskwam (was naar de film geweest), dus het viel me eigenlijk nog mee..  Enige dat dan wel weer jammer is is dat ideal vastliep en ik nu dus niet heb betaald en ik zit echt te springen om dat ding (krijg lamme armen met de handkolf zo onderhand
 Enige dat dan wel weer jammer is is dat ideal vastliep en ik nu dus niet heb betaald en ik zit echt te springen om dat ding (krijg lamme armen met de handkolf zo onderhand  ).. Zo maar even de winkel mailen nadat ik mijn arme ventje van zijn poepbroek heb verlost
).. Zo maar even de winkel mailen nadat ik mijn arme ventje van zijn poepbroek heb verlost  

Ik vind het fijn om dat te lezen, want ik raak behoorlijk gedeprimeerd van tussen de voedingen in afkolven. Er komt niet zoveel uit en ik merk altijd dat het invloed heeft op Ivans voedingen. Hij drinkt na een kolfsessie ook als die een uur of 2 geleden is altijd langer, moeizamer en gefrustreerder. Als ik meermalen op een dag tussen voedingen in ga kolven gaat hij haast regelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:34 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik lees steeds dat je je daar niet druk om hoeft te maken want als je straks op je werk gaat kolven in plaats van voeden dan kolf je veel meer af.

Dat is echt een mega-opbrengst! Ik heb gewoon nooit stuwing.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:35 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Als ik dit soort dingen lees vraag ik me toch een beetje af hoe dat nu zit met hyperlactatie, ik kolf zo 150 cc op één borst, gisteravond met erge stuwing bijna 200 op één kantNu had ik gisteravond ook echt pijnlijke stuwing toen ik thuiskwam (was naar de film geweest), dus het viel me eigenlijk nog mee..

Niet bij mij, niet bij mijn vriend.
 Niet bij mij, niet bij mijn vriend. 

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |