abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:48:07 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75178670
nee dat zou je ook kunnen doen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:03:37 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_75179171
flesje lijkt me de beste optie inderdaad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75180104
Flesje water idd. Die paar druppels mineraalwater die overblijven kunnen geen kwaad toch?
pi_75180445
Gewoon in een plastic flesje doen inderdaad, water eruit halen, even goed schudden dat meeste druppels eruit zijn en vullen maar

Zo ben ik op een gegeven moment van die kolfzakjes mee gaan nemen voor als ik ooit eens iets vergeet...
Nooit nodig gehad, vond ze ook niet echt handig zelf
Wel een keer het koelelement vergeten, minder handig als je geen koelkast hebt
pi_75180479
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 13:32 schreef Ssserpente het volgende:
Flesje water idd. Die paar druppels mineraalwater die overblijven kunnen geen kwaad toch?
ja inderdaad. T is gedaan, flesje water leeggekieperd en ik heb het spul overgegoten. Wat lijkt 180cc dan ineens ontzettend weinig zeg

leer voor de volgende keer, ik stop dus maar standaard zo'n dopje in mn tas denk ik, ik gebruik ze toch nooit allemaal tegelijk.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75204729
Vanmorgen kreeg Senna dus Fristi mee naar het kdv

De kloof is weer dicht, nog wat gevoelig, maar komt goed. Volgende vraag nu: ik heb het idee dat mijnproductie wat aan het minderen is. Hoe kan ik het beste omgaan met kolven op mijn werk? beter dan 3 keer 15 minuten kolven dan 2 keer 20 minuten? Dus beter vaker dan langer? of maakt dat niet uit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75204822
Ja, beter vaker korter dan minder vaak langer. Wees er ook op bedacht dat stress (ik las 't in het baby'tjestopic, ) ook van invloed kan zijn op je productie.
pi_75204923
Dank je voor je snelle antwoord Jore!
Ja, die stress, die zit er nu al een paar dagen en die zal ook niet zo snel weer weggaan,denk ik. En ik merk dat het niet goed is voor mijn produktie, dus ik wil redden wat er te redden valt. Dus ga ik nu maar meteenkolven en zal dat dus vaker en korter doen. En Senna ook maar wat vaker aanleggen thuis, zodat de produktie ven een boost krijgt. Het zou toch wel heel erg zijn als mijn bv niet goed gaat lopen hierdoor. Dan word ik pas echt heel erg ongelofelijk boos, denk ik.
  woensdag 2 december 2009 @ 11:33:58 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75206395
miss, hoeveel je kolft, zegt NIETS over je productie. met een kolf krijg je (wel, de meste mensen, ik was nog steeds koe, maar dat terzijde ) minder lekker een tsr, en komt er bijna altijd minder uit dan bij een voeding.
zolang senna op de dagen dat je volledig live voedt net zo lang tevreden is, hoef je niet te denken dat je productie eronder lijdt. tis alleen k*t voor je voorraad waar je op in gaaat teren.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75206496
Volgens mij was dat live voeden nou juist het punt Davinia
pi_75207064
Ik heb idd het idee dat mijn produktie overall aan het teruglopen is. Op zich niet raar: Senna ziek geweest dus minder gedronken, de 4-maandsdip en de stress nu hebben geen al te beste invloed. Ik wil dus even een boost geven aan mijn produktie. Thuis is dat niet moeilijk, vaker aanleggen dus, maar ik vroeg me af hoe ik dan het beste met kolven om kon gaan.
pi_75207153
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen miss. Maak je niet teveel zorgen, jullie trekken het samen wel weer bij. ging het kolven wel een beetje?
pi_75231090
M'n borsten zijn leeg.

Net nu ik besloten had om 'r weer elke avond een flesje bv te geven. Tot twee weken geleden deden we dit dagelijks, maar omdat ze toch goed uit een flesje dronk, had ik op een gegeven geen zin meer in dat gekolf en ben ik er mee gestopt.

Maar volgende week wil ik een avondje weg, dus vandaag besloten om toch maar weer te kolven zodat N. 'r 's avonds de fles kan geven.

Ik kreeg vannavond vanaf een uur na de voeding tot de volgende voeding met heel veel moeite in totaal 40 cc uit beide borsten. En toen ik het probeerde te geven, weigerde die tuttebel ook nog pertinent om uit de fles te drinken. Maar m'n borsten zijn ook zo goed als leeg, dus daar heeft ze vervolgens nog een uur aan liggen sabbelen zonder veel resultaat.

Nu slaapt, maar ze zal straks wel weer wakker worden omdat ze honger heeft.

Dat wordt dus een regelnachtje, denk ik zomaar. Probeer 'r maar zo veel mogelijk aan te leggen. Kolven probeer ik dan maar weer opnieuw als vraag en aanbod weer wat op elkaar zijn afgestemd.

Zijn er spenen die makkelijker drinken? Ze lijkt nl echt de speen zelf niet fijn te vinden. Want als ze probeert te zuigen moet ze vaak kokhalzen. We hebben nu spenen van Avent, nr 1.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ssserpente op 02-12-2009 23:05:29 ]
pi_75312328
Ssserpente, wat ik begrijp zijn borsten nooit leeg, ook al voelen ze zo aan voor ons. Ze zijn dan alleen niet volgelopen en de melk wordt direct gedronken.
Mijn ervaring is dat kolven ook met ups en downs gaat en als ik een paar dagen wat minder heb gekolfd, er ook minder uitkomt. Ik hoop dus voor je dat het weer beter zal gaan

Ik heb een vraagje over sterilliseren enzo. Ik doe iedere avond voor ik de volgende dag mijn kolf mee naar mijn werk neem, de flesjes en schelpen enzo allemaal sterilliseren. De fles (eentje hebben we er maar) steriliseren we bij het eerste gebruik die dag, maar niet iedere keer. Ik denk zelf dat dit wel goed gaat, wat vinden jullie?

Nou zit ik alleen nog met die aventbakjes om de melk in te bewaren. Als die weer leeg zijn, gaan ze eerst in de vaatwasser. En nu staat er dus een heel regiment lege, afgewassen bakjes op de kast. Moeten die allemaal gesteriliseerd voor bolend gebruik, of is alleen de vaatwasser in principe voldoende?
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:18:09 #65
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75313491
miss, de regels daaromrent veranderen jaarlijks. maar 1x per dag steriliseren is genoeg. (dat blijft wel hetzelfde.)

en de vaatwasser telt geloof ik ook als steriliseren. staat er niet iets over op bv.com?
pi_75480767
Hm, ik zit een beetje in dubio. Mees is nu 8 maanden, en krijgt nog helemaal bv. Ik kolf alleen lang niet zoveel meer per keer dan een aantal maanden geleden, dus af en toe vullen we aan met kv (ik kolf ook nog maar 1 keer per dag). Daarbij wil ik ook graag stoppen met kolven op mijn werk, het valt gewoon niet zo goed te combineren met al het onderwijs dat ik moet geven de komende periode. Maarrrr, stoppen met bv wil ik nog niet, Mees geniet er nog zo van (en ik ook), en hij is ook niet zo fan van flesjes. \
Heeft er iemand ervaring met het stoppen met kolven, en op vrije dagen wel volledig bv blijven geven (ik werk drie dagen)? Zou het kunnen? En kan mijn productie nu al stabiel genoeg zijn daarvoor? Ik merk nu al wel dat ik langer zonder kolven kan, het duurt zeg maar echt lang voordat ik het gevoel heb dat ik moet kolven. Ben benieuwd naar jullie ideeen!
  vrijdag 11 december 2009 @ 01:21:41 #67
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75505408
Je hoeft maar eens per dag te steriliseren. Als je tussendoor goed uitspoelt en daarna in de koelkast zet, is het prima.
Vaatwasser en steriliseren is niet hetzelfde. Om iets steriel te krijgen moet je het toch 100 graden verhitten. Leg je het daarna op een schone doek neer, is wel schoon, maar niet meer steriel.
MissSly, ik zou die bakjes niet meer steriliseren. Schoon en droog(!) opbergen is voldoende. Je vriest het daarna ook nog in, toch? En zo klein is Senna niet meer.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75506650
Zo doe ik het idd tegenwoordig ook Smikke
En wat je zegt, zo klein is ze niet meer en bovendien is steriel hebben en vooral houden zo'n gedoe iedere keer! Ik denk dat zoals ik het momenteel doe, ik voldoende de hygiene in het oog hou zonder te overdrijven

Jula, ik heb geen idee, zo ver zijn we hier nog lang niet
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:30:53 #69
108648 cattie
lieve moeder
pi_75507174
Jula, wat jij wilt, wil ik ook. Volgens mij zou je productie vanaf ongeveer 9 maanden er stabiel genoeg voor moeten zijn. Je zou het een weekje kunnen proberen. Werk je drie dagen achter elkaar? Als je om en om werkt, zal het denk ik makkelijker gaan. Ik wil als Fee 1 jaar is stoppen met kolven. Ik hoop dat dat dan lukt.
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:30:45 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_75515149
Ok, ik zit op het punt dat ik het niet meer snap.

Wilde Bert niet lang geleden nog dat ik de borstvoeding zou afbouwen, nu wil hij ineens wel weer een dubbele kolf voor me huren?? Snap er niets meer van!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75515276
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:30 schreef Troel het volgende:
Ok, ik zit op het punt dat ik het niet meer snap.

Wilde Bert niet lang geleden nog dat ik de borstvoeding zou afbouwen, nu wil hij ineens wel weer een dubbele kolf voor me huren?? Snap er niets meer van!
Hij ziet hoe makkelijk het is. J. was op een gegeven moment ook fanatieker dan ik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 11 december 2009 @ 13:37:05 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_75515404
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 13:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Hij ziet hoe makkelijk het is. J. was op een gegeven moment ook fanatieker dan ik.
Ik weet niet of het dat is. Ik kolf nu eigenlijk alleen nog maar met de handkolf. Puur omdat ik dan het vacuum langer kan laten zitten en mijn borsten sneller leeg zijn. Geen idee of het goed is hoor, maar het werkt prima.

Erg irritant trouwens als je borsten blijven spuiten terwijl de kolf er al af is. Dat heeft Jochem ook heel erg vaak, dan laat ie los en ben je meteen helemaal nat omdat je niet doorhebt dat je nog aan het spuiten bent
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75517534
Ha Troel, dat is wel lastig ja, ik vind die melkvlekken ook zo irritant. Ik krijg ze er ook zo lastig uit gewassen, maar dat ligt misschien eerder aan mijn waskunsten

Cattie, ik werk op ma, do en vr, dus max twee dagen achter elkaar. Ik heb trouwens wel het idee dat bij een tweede de productie eerder stabiel is, nu bij Mees heb ik echt bijna geen last gehad van productiedips, terwijl ik daar bij de Sepp veel gevoeliger voor was. Ik ga het na de kerst denk ik een weekje uitproberen, wordt vervolgd dus! En anders inderdaad nog wat langer het kolven proberen vol te houden.
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:50:49 #74
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75546144
Hullo allemaal Ik kom ook even voorbij fietsen met een paar vragen! Ik ga zodadelijk een handkolf kopen (misschien later een elektrische erbij voor als ik weer ga werken, maar eerst maar eens afwachten of ik an nog bv geef enzo) en ik wil beginnen met het opbouwen van een voorraadje en het wennen van Stef aan een flesje. Nu vraag ik me af of ik dat nu allemaal al kan doen, of is dat nog veels te vroeg? Stef is dinsdag drie weken oud en ik heb wel eens gelezen dat je wennen aan een flesje moet doen voor ze vier weken zijn omdat het anders moeizamer gaat, maar elders lees ik weer dat je dat pas moet doen als hij de 6 weken gepasseerd is?

Ik vraag me ook af wanneer je dan moet kolven, omdat meer vraag natuurlijk meer productie betekent kun je denk ik niet zomaar te pas en te onpas kolven? Hoe doen jullie dat? Na een bepaalde voeding altijd even? En hoe lang dan?

Laatste vraag: hoe weten jullie hoeveel je kindje uit die fles moet drinken om een goede maaltijd te hebben? Aan de borst weet je natuurlijk nooit echt hoeveel hij precies drinkt..

Alvast dank jullie wel
3!
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:43:35 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75547417
wat ik deed was 1 uur na de ochtendvoeding 1x dubbelzijdig kolven.
en vanaf 6 wk begonnen idd.
het is vooral belangrijk dat als je eenmaal begint met oefenen, datje het dan dagelijks volhoudt. niet eerst aanleren, dan 3 weken niet meer en dan daarna weer wel, want dan heb je meer kans dat ze gaan weigeren.

hoeveel is voldoende oor een maaltijd? je hebt de richtlijn van 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht totale intake per dag. dus als een kind 5 kg weegt, dan heb je 150*5 = 750 ml melk per dag totaal. doe jdat over 5 voedingen, dan is dat 750 / 5 = 150ml per voeding. (ben ff te lui om een rekenmachine erbij te pakken, dit kan uit het hoofd ) dit is een richtlijn, dus voor het kind zelf geldt: als hij goed heeft gedronken, laat de speen los en gat de wereld om zich heen bekijken, dan issie wel verzadigd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')