2004. Ik ga er zeker naar toe. Had toen toch al niks te doen.quote:Op maandag 9 november 2009 14:37 schreef cleany het volgende:
Op 23 en 24 April 2004 vindt wederom het festival Groezrock in het altijd gezellige Meerhout plaats.
Wow Good Clean Fun die wil ik wel een keer zienquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:47 schreef BuddyHollyNL het volgende:
AFI
PENNYWISE
AGNOSTIC FRONT
THE BOUNCING SOULS
GOOD CLEAN FUN
STRIKE ANYWHERE
MUSTARD PLUG
THE REAL MCKENZIES
ZEBRAHEAD
ASKING ALEXANDRIA
IN FEAR & FAITH
THICK AS BLOOD
DANCE GAVIN DANCE
bron: groezrock.be
eens! toen was AFI echt tof.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:49 schreef Ixnay het volgende:
AFI zou eigenlijk eens een tour moeten houden met alleen maar muziek van tot en met The Art Of Drowning. Echt een compleet andere band.
Verder veel goeie underrated bands. Strike Anywhere, Zebrahead, Bouncing Souls. Als Strung Out er nog eens bijkomt wordt het de Groezrock editie van de underrated bands.
ja, weet ik, maar ik kan het niet meer editten.quote:Op woensdag 18 november 2009 09:34 schreef Kuukske het volgende:
Present!
Zebrahead!.
Nog een foutje in de OP trouwens: van het 2e kopje 2009 even 2010 maken.
namen net zo goed?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:53 schreef maniack28 het volgende:
Tering, 100 euro? Toen ik ging in 2000-2004 waren de namen net zo goed en was het maar 30 euro ofzo
Als Rancid + Propagandhi komt zal ik er zijn, anders moet er nog veel gebeuren wil ik komen... Met alle respect maar Bad Religion is een kut headliner, Pennywise is over datum, AFI idem en Deftones vind ik hier helemaal niet thuis horen, dat is nu metal (neemt niet weg dat ik het een vette band vind, maar ik heb ze op Pukkelpop dit jaar nog in de stromende regen gegeken)
van de gehele line-up van 2005 vind ik 7 bands enigszins de moeite waard en bij deze line-up al 9, maar ja het is wel veel duurder, dat wel...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:55 schreef maniack28 het volgende:
2005 bijv, was een helden line up.. *zie net dat ik er toen ook was*
Ik ben het niet met je eens, de bands die nu headlinen zijn dik mainstream. Komaan zeg AFI? Dat is tegenwoordig bijna een Kane-kloon... En Agnostic Front had je het afgelopen jaar al dik 100x kunnen zien.. Bouncing Souls en Strike Anywhere zijn de enige 2 bands die erboven uit steken. En Bad Religion zuigt live dik aars
Maar we zullen zien... ik hoop iig op een goeie headliner, niet Deftones dus... ook niet AFI, ook geen Bad REligion, want als er 1 band geen uitstraling heeft is het BR wel.. Doe eens iets explosiefs, iets met power, iets waarvan je jarenlang nog zegt "dat was een vette afsluiter!" Zoals Daft Punk op PP of Foo Fighters op Lowlands... een knaller (maar dan uit het punkgenre dus)
ik vond Rise Against en NOFX erg tegenvallen op Groezrock. Ik heb beide bands denk ik wel 10 keer gezien of zo, dus wel beter gezien.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:44 schreef Ixnay het volgende:
Bad Religion is en blijft een godenband. Maar live is het altijd "net niet". Een paar jaar geleden speelden ze als headliner na Sick Of It All, wat live gewoon een van de krachtigste bands ooit is.
Toen viel het contrast pas echt op. Hetzelfde deden ze met Millencolin.
Op dat gebied doet Story Of The Year ook goed. Een klein minpunt aan die band is dat die wel ens de emo-kant op neigen te gaan met hun muziek. Maar ze hebben goede optredens.
2007 was een goed jaar bij Groezrock, alleen die headliners hadden ze van mij mogen vervangen voor wat meer kleinere bands. Ik heb bijv helemaal niks met Jimmy Eat World.
Ignite, Stretch Arm Strong, Strung Out, Rise Against, New Found Glory. 5 echte live punkbands.
In 2009 was het vooral goed vanwege NOFX, daar ging iedereen hoofdzakelijk voor.
Ja, Rise Against was er ook, maar die kon je overal al zien datzelfde jaar.
Ik mis Despised Icon? Aangezien ze vanaf 25 april samen met Winds of Plague en Parkway Drive door de UK tourenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:31 schreef cleany het volgende:
vrijdag worden weer bands bekend gemaakt...
vermoedelijk gaat het om deze namen:
Deftones
Bad Religion
A Wilhelm Scream
Parkway Drive
Strike Anywhere
The Swellers
Gallows
Haste The Day
The Warriors
The Aggrolites
Born From Pain
Pour Habit
Banner Pilot
Fake Problems
Winds Of Plague
Inderdaad Deftonesquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:00 schreef Ixnay het volgende:
Deftones is op zich best ok, maar het is niet echt een band die op Groezrock hoort.
En een echte headliner hoeft van mij niet echt. Pennywise kan best headliner worden, NOFX en Bad Religion zijn dat ook beide geweest en die horen in hetzelfde rijtje. Ik weet alleen niet wat die nieuwe zanger van Pennywise gaat worden en of ze wel een geschikte gevonden krijgen.
Oh bassistquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:07 schreef Ixnay het volgende:
Nee, Chi Cheng, de bassist ligt in coma. Is mede-oprichter van de band.
Maar ze treden op dit moment niet op nee.
Deze zomer nog gezien op PP en toen lag Chi Cheng al in coma...quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:07 schreef Ixnay het volgende:
Nee, Chi Cheng, de bassist ligt in coma. Is mede-oprichter van de band.
Maar ze treden op dit moment niet op nee.
Dat zou wel tof zijn natuurlijkquote:Op maandag 16 november 2009 13:35 schreef Ixnay het volgende:
Pennywise heeft alleen nog steeds geen nieuwe zanger. Mogelijk valt Zoli Teglas van Ignite gewoon in.
ik schaam me d'r ook niet voor....topplaat. Later werk is trouwens ook wel oke.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:51 schreef Ixnay het volgende:
Toen ik de eerste keer GC hoorde moest ik meteen aan Lit denken. Dezelfde muziek.
Maar toch geef ik toe dat ik A Place In The Sun in mijn cd verzameling heb en ik schaam me er niet voor.
Ik weet dat ze er bijna ieder jaar staan, alleen ik sta er niet ieder jaarquote:Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef Kuukske het volgende:
Rise Against staat er zowat ieder jaar.. Een keertje niet is niet erg.
Schande!quote:Op maandag 21 december 2009 13:17 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik weet dat ze er bijna ieder jaar staan, alleen ik sta er niet ieder jaar
I know, daarom wil ik het a.s. keer goedmakenquote:
deze zijn voor mij al de moeite waard:quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:50 schreef fs180 het volgende:
Een of twee bands die ik erg graag zou willen zien, de rest is maar bar matig voor mij persoonlijk. Weliicht ga ik dit jaar wel, vorige keer niet geweest, altijd gezellig.
Oja?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:27 schreef cleany het volgende:
Rise Against is ook een hardnekkig gerucht.
mm...ik wacht wel op de laatste vrijdagacts....komen best wel knallers bij heb ik vernomen....quote:
Ik heb ze live gezien op Sziget 2 jaar geleden, en dat was echt een briljant optreden. Velen waren het niet met mij eens, maar die snappen niet wat punk is blijkbaar.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Maar nu komt het ergste... er gaan geruchten dat de Sex Pistols een Europese Tour gaan geven om (weer) een live DVD te gaan opnemen en Groezrock zal dat als groot nieuws willen aankondigen omdat volgens velen dat nog altijd DE punkband is, maar technisch zijn de optredens van diep triest niveau.
flinke research man!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Even research gedaan.
Schocking news? Ik dacht meteen aan NOFX, maar dat kan niet want die hebben dan al ergens anders een tour.
Sick Of It All kan ook nog. Die hebben tot februari een Europese tour en in juni hebben ze een optreden in Zweden. Dus daar zit nog een gat tussen.
Rise Against speelt op 18 juni in Zurich, Zwitserland. En daarvoor hebben ze 4 manden niks gepland. Is nog mogelijk maar die spelen er ieder jaar al dus zo schockend is het niet.
Green Day kan ook nog. Hun Europese Tour begint op 11 juni. Als die nog wat eerdere optredens plannen is Groezrock nog haalbaar. Maar wie Green Day wil zien kunnen die al op Werchter zien. Dus het lijkt me niet dat ze zo'n dure act gaan boeken.
Lostprophets is een grote kansmaker. Die hebben een volle wereldtour en hebben op 24 april nog een plekje precies tussen Milaan en Zurich. Het zal wel een hoofdpodium act zijn, maar of 20-plussers hier op zitten te wachten geloof ik niet.
The Offspring is het in ieder geval zeker niet. Dat is namelijk een hele luie band. En aangezien ze net een grote Europese tour hebben gehad en een album hebben aangekondigd in 2010 waar ze nog bijna niks aan gedaan hebben is het niet waarschijnlijk dat ze tijd/zin hebben om naar Europa komen.
Lagwagon, Millencolin, No Use For A Name, Less Than Jake, Propaghandi, Rancid, Vandals. Hebben allemaal geen tour op dit moment. Dat kan evt wel nog komen, maar dan zou dat nooit zo schocking kunnen zijn.
Anti-Flag is mogelijk, die hebben wat optredens t/m maart gepland.
Story of The Year kan heel goed. Net een nieuw album opgenomen, komt in februari uit en er is nog geen optreden gepland, dus is zeker een optie.
Dropkick Murphys stoppen op 22 april in Dublin met hun optredens, dus is ook zeker een mogelijkheid.
Guttermouth tot eind februari in de USA optredens, verder niks. Dus is mogelijk maar kleine kans.
Descendents zou groot nieuws zijn. Of evt ALL. Maar die doen weinig meer de laatste jaren. Zijn ook al oud.
Ignite kan ook niet, want Zoli is tijdelijk zanger bij Pennywise. Toch hebben ze optredens gepland in Europa in juni maar daar zit Graspop ook al bij dus die kans is klein.
New Found Glory heeft een tour die op 11 april in Australië ophoudt. Dus Europa zou daarop mooi kunnen aansluiten.
Maar nu komt het ergste... er gaan geruchten dat de Sex Pistols een Europese Tour gaan geven om (weer) een live DVD te gaan opnemen en Groezrock zal dat als groot nieuws willen aankondigen omdat volgens velen dat nog altijd DE punkband is, maar technisch zijn de optredens van diep triest niveau.
Als deze bands al op de line-up zouden staan, had ik al een kaartje gekocht. Weet iemand of Groezrock snel uitverkocht is? Of is het zoals Pukkelpop nooit uitverkocht?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:02 schreef Ixnay het volgende:
Lagwagon, Millencolin, No Use For A Name, Less Than Jake, Propaghandi, Rancid, Vandals. Hebben allemaal geen tour op dit moment. Dat kan evt wel nog komen, maar dan zou dat nooit zo schocking kunnen zijn.
New Found Glory heeft een tour die op 11 april in Australië ophoudt. Dus Europa zou daarop mooi kunnen aansluiten.
waarom? zo zonde als je de vrijdag niet doet...Sunny Day Real Estate!quote:Op maandag 1 februari 2010 09:06 schreef JDude het volgende:
Face to face is wel aardig, maar die stonden er twee jaar geleden ook nog. Dus niet zo'n ramp dat ze op vrijdag staan (die ik voor het eerst in mijn Groezhistorie ga overslaan).
De toevoegingen op zaterdag zeggen me niet zoveel, maar goed, de line-up tot nu toe is al puik genoeg om te gaan.
die duitsers zijn echt irritant, slopen de boel. Het is wel gezellig met die belgen. Supervriendelijk volk altijd.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:56 schreef Eix het volgende:
Camping vond ik de afgelopen twee jaar erg gezellig, maar van de andere kant kwam ik aardig wat bekende tegen. Ik durf niet te zeggen of het even geweldig is als alleen of met zn tweetjes met je tentje daar gaat staan -> of je hebt de meest geweldige buren waarmee je nog twee dagen lol hebt of je zit geagiteerd in n koude tent te wachten tot die luidruchtige Duitsers eens hun maul halten. Ligt ook een beetje aan wat voor persoon jij bent.![]()
Ja, in 2003-2005 had ik het altijd erg naar m'n zin daarquote:Op maandag 1 februari 2010 19:48 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ja over de camping gesproken, is dat nog wat daar? Ik bedoel, is er nog wel wat te beleven + bier te drinken nadat alle optredens zijn geweest?
Duitsers vallen wel mee, maar alles wat Franstalig is...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 08:34 schreef cleany het volgende:
[..]
die duitsers zijn echt irritant, slopen de boel. Het is wel gezellig met die belgen. Supervriendelijk volk altijd.
Enigste wat ik weet is dat in de Primera in Wageningen nog meer dan 100 kaarten beschikbaar zijn, hoeveel precies wist die kerel achter de kassa ook niet. Dus dat valt dan nog mee, maar hier wonen ook alleen maar studentenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:20 schreef cleany het volgende:
tickets zijn net binnen! bijna uitverkocht hoorde ik.
iemand voor ons kocht 30 kaarten!![]()
Ja hoe zit dat?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:46 schreef MarsX het volgende:
[..]
+ Mariachi el Bronx het side project van de band![]()
ik denk dat ze ook van feestelijke muziek houden?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat?
Ken de band niet echt, maar ik keek net even op de myspace... eerste paar nummers allemaal zwoel en 'tropical', en vervolgens punkrock. Dus wtf?Wel zwoel wakker worden zo.
![]()
Tis The Bronx alleen dan maken ze Mariachi muziek (Mexicaanse volksmuziek).quote:Op vrijdag 5 februari 2010 13:23 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat?
Ken de band niet echt, maar ik keek net even op de myspace... eerste paar nummers allemaal zwoel en 'tropical', en vervolgens punkrock. Dus wtf?Wel zwoel wakker worden zo.
![]()
SOTY is tofquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:02 schreef Kuukske het volgende:
"De organisatie heeft de laatste band bevestigt, dit is niemand minder dan Story Of The Year. De line-up is hiermee compleet! "
Aldus festivalinfo.nl.
Voor zover ik weet niet op de camping die direct naast het festival ligt, iets verderop bij de parkeerterreinen is wel een aparte camping voor campers en ander groot materieel.quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:51 schreef mr-technic het volgende:
weet btw iemand of je met n vouwwagen op de camping mag?
ja vrijdag kon nog wel iets cools gebruiken...ik ga sowieso 2 dagen...wat is nou 1 dag? Mute (de eerste band op zaterdag) is al de eerste band die ik op die ene dag had willen zien...om nou om 6:00 in de auto te stappen...quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:50 schreef JDude het volgende:
http://groezrock.de/timetable/
Vrijdag dus.
Nouja, zaterdag is al best tof.
Het voordeel van dichtbij wonen!quote:Op maandag 1 maart 2010 12:23 schreef cleany het volgende:
ja vrijdag kon nog wel iets cools gebruiken...ik ga sowieso 2 dagen...wat is nou 1 dag? Mute (de eerste band op zaterdag) is al de eerste band die ik op die ene dag had willen zien...om nou om 6:00 in de auto te stappen...
ja en A Wilhelm Scream en 88 Fingers Louie ook.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:17 schreef Ixnay het volgende:
SOTY en BR zijn gewoon tegelijk geprogrammeerd.
Belgen.
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:18 schreef JDude het volgende:
De drankbonnen (of bons, zoals de Belgen ze noemen) waren ook altijd wel gunstig geprijsd. 3 voor 5 euro. Maar ik las ergens dat de bierleverancier dit jaar is veranderd, dus misschien de prijs ook wel.
Juist!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:35 schreef Chaos-Zero het volgende:
En 1 bon is 1 bier neem ik aan? Dan zou het wel heerlijk goedkoop zijn ja.
Met behulp van de reisplanner van Die Bahn: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn (Nederlandse interfacequote:Op woensdag 7 april 2010 13:10 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik ga met de trein naar Groezrock, maarre, via NS valt niet te plannen. Weet iemand waar ik dit wel kan gaan doen?
En voor bezoekers vanuit verder weg gelegen oorden zal het ook niet mee gaan vallen...quote:Vrijdag:
Hatebreed
Mighty Mighty Bosstones
Saves The Day
Sunny Day Real Estate
Glassjaw [geen idee, falende myspace]
Banner Pilot
The Real McKenzies [verder geen tourdates bekend]
Zaterdag:
Bad Religion
Pennywise
Lit
Parkway Drive
88 Fingers Louie
H2O
The Bronx [en dus ook Mariachi el Bronx]
Good Clean Fun
Strike Anywhere
Winds of Plague
Pour Habit
Mute
The Warriors
Stick To Your Guns
Static Radio
Defeater
50 Lions [momenteel in Japan]
Asking Alexandria [niet zeker, falende myspace]
Geen Groezrock maar Bierrock dan.quote:Op zondag 18 april 2010 10:33 schreef Ascendancy het volgende:
Ach, anders gaan we met zijn allen op kosten van de organisatie drinken
Klote-asquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:30 schreef cleany het volgende:
Snapcase en Oh, Sleeper zijn de eerste afvallers vanwege het vliegverkeer.
Ik zou toch geld terugvragenquote:Op woensdag 21 april 2010 13:53 schreef TheEraser het volgende:
sunny day real estate heeft ookal gecanceled.
Hatebreed heeft de shows rondom Groez gecanceled, dus je kan er op rekenen dat die ook niet zullen komen..
Ik vond de lineup dit jaar al niet sterk, maar op deze manier blijft er helemaal weinig over. Blij dat ik geen kaartje heb
hoe kun je dat nou zeggen? dit is echt zo'n beetje de beste line-up die je maar kan hebben (mits je je goed zou verdiepen in de bands tenminste). Ik heb wel een compilatie gemaakt, mocht je interesse hebben, maar die links mag ik hier toch niet zetten.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:53 schreef TheEraser het volgende:
sunny day real estate heeft ookal gecanceled.
Hatebreed heeft de shows rondom Groez gecanceled, dus je kan er op rekenen dat die ook niet zullen komen..
Ik vond de lineup dit jaar al niet sterk, maar op deze manier blijft er helemaal weinig over. Blij dat ik geen kaartje heb
Ik vind het ook niet zo;'n bijzondere line-up.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef cleany het volgende:
[..]
hoe kun je dat nou zeggen? dit is echt zo'n beetje de beste line-up die je maar kan hebben (mits je je goed zou verdiepen in de bands tenminste). Ik heb wel een compilatie gemaakt, mocht je interesse hebben, maar die links mag ik hier toch niet zetten.
gelukkig ga ik niet met het OV...dat is zo'n drama...quote:Op donderdag 22 april 2010 11:41 schreef Chaos-Zero het volgende:
Hoe laat gaan jullie weg morgen? Ik pak de trein van 9.50 ongeveer vanaf Amsterdam CS. Kom ik, als alles goed gaat om 1 uur aan in Geel.
Hoe zit het met de bussen, zijn het gratis pendel bussen of gewoon lijnbussen die je moet pakken vanaf daar?
Inderdaad. Dat is veel sneller.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:03 schreef JDude het volgende:
Gewoon vanaf Breda de toeristische route via Baarle-Nassau en Turnhout nemen.
Of het heel veel sneller is weet ik niet, hangt er ook een beetje vanaf hoe druk het bij Antwerpen is. Korter is het in ieder geval wel. Op de terugweg ('s avonds laat) rijden we meestal wel via Antwerpen en dán gaat het wel minstens zo snel als binnendoor.quote:
Maar er zal morgen ongetwijfeld vanaf breda een file zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 16:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Of het heel veel sneller is weet ik niet, hangt er ook een beetje vanaf hoe druk het bij Antwerpen is. Korter is het in ieder geval wel. Op de terugweg ('s avonds laat) rijden we meestal wel via Antwerpen en dán gaat het wel minstens zo snel als binnendoor.
Ja, dat klopt wel. Toen las ik achteraf allemaal van die reacties van "Kut, [insert band] gemist vanwege de file" en dacht ik "Whehehe".quote:Op donderdag 22 april 2010 16:17 schreef Ascendancy het volgende:
Maar er zal morgen ongetwijfeld vanaf breda een file zijn.
Dat was vorig jaar toch ook zo?
Ik ben toen binnendoor gereden. Ikvond al die kleine kutdorpjes wel grappig.
Dan lijkt mijn dorp opeens heel groot en modern
Maar meestal mis je de eerste bad gewoon. tenzo jij 5 uur vantevoren voor de ingang gaat staan. Maar daar is helemaal geen tijd voor, want dan mis je de gezellige campingquote:Op donderdag 22 april 2010 16:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel. Toen las ik achteraf allemaal van die reacties van "Kut, [insert band] gemist vanwege de file" en dacht ik "Whehehe".
Dus jij gaat vrijdag weer gewoon terug?quote:Op donderdag 22 april 2010 16:40 schreef JDude het volgende:
Vorige twee jaar in een hotel een stukje verderop. Dit jaar gewoon thuis.
Sowieso. Maar voor de rest valt het wel mee dus? Geen verhalen van andere mensen gehoord?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:06 schreef Ascendancy het volgende:
alleen een fles water.
Maar zorg gewoon dat je portemonnee en mobiel bij je hebt.
Op een wegwerp camera in mijn tas.quote:
Ja daar stond inderdaad Bancontact boven met een rij tot zo'n beetje in de eastpack stage.quote:Op maandag 26 april 2010 21:50 schreef JDude het volgende:
Bij één van de bonnenverkooppunten (de linker vanaf de ingang gezien) was ook één rij met pinbetaling. Geen idee of je daar ook papiergeld kon krijgen overigens. Het was daar in ieder geval wel stik druk.
Had ik ook, tot ik een nieuwe pas heb gehad...quote:Op maandag 26 april 2010 22:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja daar stond inderdaad Bancontact boven met een rij tot zo'n beetje in de eastpack stage.![]()
Alleen ben ik in de veronderstelling dat dit alleen met Belgische bankpassen werkt. Zo heb ik in 2007 wel prima in Slovenië in een supermarkt met mijn rabopas kunnen pinnen maar deed de spar in Meerhout toentertijd lastig. Maar blijkbaar werkt het nu wel gewoon goed?
weer gesloopt zeker?quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Had ik ook, tot ik een nieuwe pas heb gehad...
Neequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |