Dat vergeet ik nooit meerquote:Op maandag 9 november 2009 16:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ik zeg tegen alle fanatieke eerstejaars: "Kijk eens links van je en kijk eens rechts van je. Een van jullie zal volgend jaar overblijven!".![]()
![]()
Leuk he, studie-ontwijkend-gedragquote:Op maandag 9 november 2009 14:04 schreef Smash-it het volgende:
TVscriPtie -ellende.
Ik moét z.s.m. een onderwerp hebben en in plaats daarvan heb ik net het hele huis geschrobt. Vermoeiend.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:03 schreef xxiessiexx het volgende:
Oh lol, de volgorde van universiteiten in de OP is veranderd. Drie keer raden waar TS colleges volgt...
quote:Op maandag 9 november 2009 18:08 schreef Leonoor het volgende:
Verder: wat doet de Vermande in de OP?!
Nee natuurlijk niet, dan zit je in de Waddenzee.quote:
Ik doe sociaal juridische dienstverlening aan de hanzehogeschool (Groningen)quote:Op maandag 9 november 2009 18:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dan zit je in de Waddenzee.![]()
Maar ik vroeg me af of Renesite soms ook in Groningen aan de uni studeert..dat ie dat dus zo beaamt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 9 november 2009 18:43 schreef xxiessiexx het volgende:
Tss Uni Leiden is veel beter.Ik liet me bijna verleiden om me te mengen in deze oeroude discussie, maar ik houd het maar bij Sol iustitiae illustrae nosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Hoe is het met de afgestudeerden in deze reeks, om maar eens even wat tegenwicht te bieden aan de sjaarsperikelen?Nulla verba sed acta
De UL wordt dan ook niet voor niets het Harvard aan de Rijn genoemd.quote:
Nooit van gehoord.quote:Op maandag 9 november 2009 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De UL wordt dan ook niet voor niets het Harvard aan de Rijn genoemd.
(vooral door mensen van de UL zelf)
Gooi er maar weer een motto in dat ik moet googlen om te begrijpenquote:Op maandag 9 november 2009 18:45 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik liet me bijna verleiden om me te mengen in deze oeroude discussie, maar ik houd het maar bij Sol iustitiae illustrae nos.
Haha, Sol iustitiae illustrae nos blijft het. Ook al zit ik nu aan de UvA. Heb inmiddels alle mastervakken hier ook in de pocket, dus vandaar scriptieperikelen. Geen IE/IT, ik heb de vorige keer over kinderalimentatie geschreven en ik wil ook graag het personen- en familierecht in. Dus ik ben wederom een beetje in die hoek aan het zoeken. Het komt ook wel goed, maar het is zo'n ontzettend grote berg.quote:Op maandag 9 november 2009 18:45 schreef Leonoor het volgende:
Hoe is het met de afgestudeerden in deze reeks, om maar eens even wat tegenwicht te bieden aan de sjaarsperikelen?
Ik kwam toevallig in dit topic, las je post en bedacht me opeens dat je wel eens ook in utrecht kon zitten!quote:Op maandag 9 november 2009 08:43 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oh hey wat grappigJa eerstejaars idd
Hoe zijn jouw tentamens gegaan? Bij mij zijn ze alledrie goed gegaan, zelfs SBR waarvoor ik me het minst had voorbereid!
Hoe komt 't?quote:Op maandag 9 november 2009 19:21 schreef Steve het volgende:
Ik ben dit halfjaar Goederenrecht weer leuk gaan vinden.![]()
Klinkt goed, ik had 5 fout vd 20, redelijk toch. Denk dat ze de norm leggen bij 8 fout ofzo. En SBR was gewoon op de rotste tijd. Maar komt allemaal goedquote:Op maandag 9 november 2009 19:09 schreef Florette het volgende:
[..]
Ik kwam toevallig in dit topic, las je post en bedacht me opeens dat je wel eens ook in utrecht kon zitten!![]()
Bij mij is grondslagen wel goed gegaan, had 4 fout vd 20 en de open vragen denk ik 3 vd 4 goed! Privaat ging redelijk, maar SBR was echt een ramp..... hoop dat ik er toch nog voldoende punten uit weet te slepen, al weet ik niet waar ze die vandaan gaan halen
Het is leuk puzzelwerk af en toe.quote:
Lokinquote:Op maandag 9 november 2009 22:52 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik had 5 fout vd 20, redelijk toch. Denk dat ze de norm leggen bij 8 fout ofzo. En SBR was gewoon op de rotste tijd. Maar komt allemaal goed![]()
Ben je vandaag naar het inleiding strafrecht college geweest? Omg wat was die man verschrikkelijkZat me echt kapot te ergeren. Anders maak je het vak ff saai ofzo
kon totaal niet boeiend vertellen die gast, maar moet zeggen dat ik alleen de colleges van Lokin nog enigzins boeiend vind
Te moeilijk. Had er beide keren een 4 voor (tentamen en de herkansing). Enige vak dat ik niet heb gehaald in het eerste jaar...quote:Op maandag 9 november 2009 23:39 schreef Cortax het volgende:
Wat is er mis met tentamen Romeins Recht dan? Volg dat vak nu dus ben benieuwd
Ja ik ben naar strafrecht geweest vandaag! Verschrikkelijk!!!!quote:Op maandag 9 november 2009 22:52 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik had 5 fout vd 20, redelijk toch. Denk dat ze de norm leggen bij 8 fout ofzo. En SBR was gewoon op de rotste tijd. Maar komt allemaal goed![]()
Ben je vandaag naar het inleiding strafrecht college geweest? Omg wat was die man verschrikkelijkZat me echt kapot te ergeren. Anders maak je het vak ff saai ofzo
kon totaal niet boeiend vertellen die gast, maar moet zeggen dat ik alleen de colleges van Lokin nog enigzins boeiend vind
Ik hoorde inderdaad dat het tentamen erg moeilijk is altijd! En dat terwijl ik de stof nog best te doen vind!quote:Op maandag 9 november 2009 23:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Te moeilijk. Had er beide keren een 4 voor (tentamen en de herkansing). Enige vak dat ik niet heb gehaald in het eerste jaar...
Ik raak je aan met oude tentamens te oefenen. De voorbeeldtentamenvragen die in mijn werkboekje stonden waren namelijk veel makkelijker dan die op het tentamen.
Waarschijnlijk heb jij het of over een ander vak of over een andere universiteit? In Groningen wordt het in het tweede jaar gegeven.quote:Op maandag 9 november 2009 23:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Te moeilijk. Had er beide keren een 4 voor (tentamen en de herkansing). Enige vak dat ik niet heb gehaald in het eerste jaar...
Ik raad je aan met oude tentamens te oefenen. De voorbeeldtentamenvragen die in mijn werkboekje stonden waren namelijk veel makkelijker dan die op het tentamen.
Ze heeft het idd over het vak Romeins Recht zoals dat aan de UL gegeven wordt. Daarbij wordt het boek Prota van Lokin gebruikt, dus vandaar mss de mix-up. In Leiden wordt het vak Romeins Recht sinds dit jaar trouwens ook in het tweede jaar gegeven, maar pas in februari ergens.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:23 schreef Cortax het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb jij het of over een ander vak of over een andere universiteit? In Groningen wordt het in het tweede jaar gegeven.
Nee niet egt.quote:Op dinsdag 10 november 2009 08:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze heeft het idd over het vak Romeins Recht zoals dat aan de UL gegeven wordt. Daarbij wordt het boek Prota van Lokin gebruikt, dus vandaar mss de mix-up. In Leiden wordt het vak Romeins Recht sinds dit jaar trouwens ook in het tweede jaar gegeven, maar pas in februari ergens.
Ons RR is nou niet direct echt moeilijk, maar gewoon veel te veel werk voor een 5-punten vak. En de lesstof sluit niet direct aan bij het tentamen, terwijl de boeken niet egt goed geschreven zijn.
Dat klinkt als een druk leventjequote:Op dinsdag 10 november 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Voldoende (6) voor Formeel Belastingrecht 2 (invorderingswet). Aangezien het hoogste cijfer een 7 was en er best veel 3en en 4en waren, ben ik redelijk tevreden met het resultaat.
Tot nu toe gaat het 1.5 masters tegelijk volgen (naast ~30/40 uur gemiddeld werken per week) me nog redelijk af. Zien of we het volhouden (Maharbal heeft afleiding nodig).
Ik ga nu maar weer verder met videocolleges over de VPB kijken (zo interessant).
O, en het valt me nu pas op dat Groningen als eerste wordt genoemd. Yay...enzo.
Verkapte TVP
Het houdt je bezig hequote:Op dinsdag 10 november 2009 18:27 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat klinkt als een druk leventje
Fijn om te lezen dat fulltime werken naast de master wel haalbaar is. Als alles goed gaat ga ik dat vanaf januari ook doen, maar vrijwel iedereen die het hoort verklaart me voor gek.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Tot nu toe gaat het 1.5 masters tegelijk volgen (naast ~30/40 uur gemiddeld werken per week) me nog redelijk af. Zien of we het volhouden (Maharbal heeft afleiding nodig).
In mijn situatie is het prima haalbaar, ik doe zelfs vakken voor m'n 2e master er bij (vandaar de "1.5"). Maar dat komt grotendeels doordat vrijwel al mijn colleges via videocolleges (online) beschikbaar zijn, en zodoende kijk ik die dingen gewoon na het werken en/of houd ik in het weekend een videocollege marathon.quote:Op dinsdag 10 november 2009 18:52 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Fijn om te lezen dat fulltime werken naast de master wel haalbaar is. Als alles goed gaat ga ik dat vanaf januari ook doen, maar vrijwel iedereen die het hoort verklaart me voor gek..
3 dagen per week bij een advocaten- en notariskantoor en dan ben ik 2 dagen beschikbaar als Hiker (Easyway, loopt hier ergens wel een topic over). De 3 dagen heb ik altijd vast werk en de 2 dagen kunnen varieren, vandaar dat m'n uren ook varieren. Komende vrijdag is m'n laatste werkdag bij dat advocaten- en notariskantoor (ze willen me heel graag houden, maar er is niet genoeg werk. Recessiequote:
In dat geval: respect!quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
3 dagen per week bij een advocaten- en notariskantoor en dan ben ik 2 dagen beschikbaar als Hiker (Easyway, loopt hier ergens wel een topic over). De 3 dagen heb ik altijd vast werk en de 2 dagen kunnen varieren, vandaar dat m'n uren ook varieren. Komende vrijdag is m'n laatste werkdag bij dat advocaten- en notariskantoor (ze willen me heel graag houden, maar er is niet genoeg werk. Recessie), en zal ik dus weer meer bij Easyway gaan werken.
Zit er over na te denken om ook nog wat voor in het weekend te zoeken.
Dat is wel ideaal ja. Jammer genoeg is de UU niet zo van de videocolleges en zijn ze bij sommige vakken ook wel streng met aanwezigheid, dus dat maakt het wat lastiger.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
In mijn situatie is het prima haalbaar, ik doe zelfs vakken voor m'n 2e master er bij (vandaar de "1.5"). Maar dat komt grotendeels doordat vrijwel al mijn colleges via videocolleges (online) beschikbaar zijn, en zodoende kijk ik die dingen gewoon na het werken en/of houd ik in het weekend een videocollege marathon.
Vorige week zelfs 50 uurtjes kunnen werken, maar helaas worden het deze week weer slechts 25. Ik houd er wel van om te blijven werken. Ik ben een potentiele workaholic later denk ik
.
In dat opzicht is de RuG erg vrij. Ik heb vrij weinig tot geen enkele aanwezigheidsplicht. In het volgende semester heb ik dat slechts voor één vak, maar dat is een Seminar waar ik eigenlijk elke week een opdracht voor moet maken (en inleveren).quote:Op woensdag 11 november 2009 14:12 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Dat is wel ideaal ja. Jammer genoeg is de UU niet zo van de videocolleges en zijn ze bij sommige vakken ook wel streng met aanwezigheid, dus dat maakt het wat lastiger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |