quote:Op woensdag 11 november 2009 19:20 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als iemand me het zou vragen... ik heb werkelijk geen idee wat eigenlijk de hele reden is waarom mensen Sint Maarten vieren ... iemand ?
quote:De Engelse volkskundige Frazer veronderstelt een heidense oorsprong van het feest: het ronddragen van het (heilige) vuur zou een voorchristelijk vruchtbaarheidsritueel zijn, en is wijdverspreid over West-Europa. Het heidense ritueel zou dan door de kerk zijn overgenomen, vooral om het vertrouwen van de bevolking te winnen
quote:Sint-Maarten was vroeger de datum waarop de oogst binnengehaald moest zijn en het vee op stal ging. Op die dag werden ganzen geslacht. Op 11 november werden de grote Sint-Maartensvuren ontstoken. Dit gebruik gaat terug op een Germaans feest ter ere van Wodan. Men bracht dankoffers en brandde reinigende vuren om de vruchtbaarheid van het land en vee te bevorderen.
Mijn moeder vond je kaart echt geweldigquote:Op woensdag 11 november 2009 19:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zou best eens met de feestelijkheden te maken kunnen hebben he![]()
Laat even weten hoe het afloopt
Ik vond 'm best slechtquote:Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef MaJo het volgende:
Mijn moeder vond je kaart echt geweldig![]()
Ik ook trouwens
Ehm ja, en ik wist pas gisteravond dat dat ging gebeurenquote:En he, zit je weer in Engeland?
Als ik terug ben zal ik kijken of ik hem nog kan vinden en dan krijg jij hem ook voor je verjaardag, goed?quote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:36 schreef Soempie het volgende:
Net trouwens heel lekker gegeten en Sven had wijn meegebracht.Had nog een kleinigheidje voor Sven gehaald en gemaakt en ik heb nu hartjessokken.
Best wel een toffe avond eigenlijk.
Tjeeez dat duurt nog maanden!quote:Op woensdag 11 november 2009 20:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als ik terug ben zal ik kijken of ik hem nog kan vinden en dan krijg jij hem ook voor je verjaardag, goed?
Dat weet ik..dat maakt het extra spannendquote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Had ik nou maar niets gezegd
Ik las trouwens artisjokken
Ik vind het echt stom.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ging vroeger ook de huizen langs bij ons in de buurt. Leverde keiveel snoep op. Maar dat was in het oosten van het land. In Den Bosch doen ze er niet aan (ik koop al geen lampionnen meer)
SoloChatquote:Op woensdag 11 november 2009 21:09 schreef Soempie het volgende:
SC, staat zeker voor Soempie Chat.
Je vindt fok niet geestdodend?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
SoloChat
Ik zit allemaal zooi te sorteren en dat is geestdodend
Dus ik fok even met je mee.
Best wel maar ik moet wel wat afleiding hebbenquote:
Ja, hou je onpasselijke kaarten maar bij jequote:Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef Nembrionic het volgende:
Maar nee, ik zoek altijd passelijke kaarten als het kan
Vanwege het snoep. Like duhquote:Op woensdag 11 november 2009 19:20 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als iemand me het zou vragen... ik heb werkelijk geen idee wat eigenlijk de hele reden is waarom mensen Sint Maarten vieren ... iemand ?
Ik was WoW aan het spelenquote:
Ik zou die appel meteen in de uitlaat van de auto (waarschijnlijk toyota prius) van die geitenwollensok douwenquote:Op woensdag 11 november 2009 21:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oja, mensen die mandarijntjes geven of appels!Dat is loodzwaar en helemaal niet leuk om te krijgen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
En, en, en! Hema heeft in samenwerking met het rijksmuseum blikjes gemaakt.
Echt zo kitsch, maar ook zo tof.
[ afbeelding ]
Kon geen duidelijkere foto vinden, maar deze heb ik nu ook en ze zijn
Damnit! Heb ik net vandaag de aankopen bij de Hema gedaan die ik nodig heb!quote:Op donderdag 12 november 2009 00:09 schreef B.ertha het volgende:
LB Gefeliciteerd
[..]
[ afbeelding ]
Gratis mini-mijter
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik las net het boek Rimini van de Italiaanse schrijver Pier Vittorio Tondelli (homo en overleden aan AIDS).
In het boek staat een homoseksuele vrijscène beschreven van diverse pagina's lang. De scène is zo mooi beschreven dat ik er tijdens het lezen diep naar verlangde dat iemand het licht in de bibliotheek uit zou doen en me vanachter in mijn kont zou nemen.
Ben ik dan toch homo?
Waar komt het idee bij homo's vandaan om zich te laten nemen? Waarom vinden sommige homo's dit lekker? Hebben ze vrouwen hersenen en een mannenlichaam?
goed idee. Zal het even met m'n baas overleggenquote:Op donderdag 12 november 2009 08:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
Het is koud en het regent, ik had in bed moeten blijven vandaag.
quote:Op woensdag 11 november 2009 10:50 schreef DiabloSam het volgende:
Mogguh!
Nog 15 dagen tot slapsgiving!!![]()
Iemand PS nog online gezien, ze smste me paar avonden geleden dat ze nu ook rookringen kan blazen met de waterpijp...voor degenen die bij de meet waren een paar maanden geleden...alles beter dan nat en glad nietwaar?
Is het in NL dan net zulk heerlijk slecht weer als hier?quote:Op donderdag 12 november 2009 08:59 schreef De_Hertog het volgende:
Goedemorgen
Ik ben ook maar met de auto gaan, en heb m'n hardlooprondje maar overgeslagen. Dubbel slecht dus
Ik kan niet voor heel NL spreken, maar hier welquote:Op donderdag 12 november 2009 09:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is het in NL dan net zulk heerlijk slecht weer als hier?
Hier kwam de regen vannacht horizontaal voorbij en komende dagen gaat het nog erger worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan niet voor heel NL spreken, maar hier wel
Ok, dan is het nog niet ZO erg, maar tochquote:Op donderdag 12 november 2009 09:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hier kwam de regen vannacht horizontaal voorbij en komende dagen gaat het nog erger worden.
Buiten dat is het hier heerlijk. We hebben een aan collega's mee die nog nooit in Schotland waren geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok, dan is het nog niet ZO erg, maar toch
Logisch, Schotland is prachtig, en dat weer hoort erbijquote:Op donderdag 12 november 2009 09:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Buiten dat is het hier heerlijk. We hebben een aan collega's mee die nog nooit in Schotland waren geweest.
Ondanks het natte weer heeft één van hen een vakantie naar Schotland voor hem en zijn vriendin geboekt. Ze vertrekken drie dagen na onze terugkomst.
Midden in de Cairgorms. Tussen Aviemore en Braemar in.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Logisch, Schotland is prachtig, en dat weer hoort erbijWaar zitten jullie ergens?
Niet gek.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Midden in de Cairgorms. Tussen Aviemore en Braemar in.
Mooie omgeving.quote:
Zo kom je nog eens ergensquote:Op donderdag 12 november 2009 09:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooie omgeving.In het weekeind gaan we ons naar het westen verplaatsen.
Beiden. We gaan naar Kinloch Hourn. Een sea loch aan de westkust. Daar ben ik al eerder geweest. Erg mooie vallei met hoge bergketens er om heen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo kom je nog eens ergensAan de kust, of nog wel in het binnenland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |