Niet.quote:
Nou en? Je hebt het weekend toch?quote:
Ik hoor net dat hij vanavond iets lekkers gaat koken. Voor hij weg moet.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou en? Je hebt het weekend toch?
quote:Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef Etcetera het volgende:
Zeg, wat zijn jullie nou eigenlijk gaan doen zaterdag
Prima, niks mis mee toch?quote:De hulpverleningsdienst Groningen (HVD), organisator van de rampenoefening in de Euroborg dinsdagavond, had van tevoren ingecalculeerd dat er incidenten plaats konden vinden.
Dat maakte de HVD woensdag bekend. ''Het was een oefening met 1500 figuranten op het scherpst van de snede met een agressief scenario'', aldus een woordvoerder.
Hoofddoel van de oefening was om inzicht te krijgen in hoe je de openbare orde herstelt bij grote rellen in bijvoorbeeld een stadion.
Deelnemers waren grotere groepen afkomstig van onder meer de gemeente Groningen, scholen en scoutingclubs.
Zij hadden van tevoren een instructiebrief ontvangen en stonden onder toezicht van een oefenleider.
Op het scherpst van de snede. Het was ingecalculeerd. En dan gebeurt er dát wat er praktisch altijd gebeurt bij rellen EN DAN BLAZEN ZE HET AF!!!quote:Een grote rampoefening in stadion Euroborg in Groningen is dinsdagavond deels uit de hand gelopen.
Een groep mensen vervulde de rol van hooligan wat al te overtuigend en begon op een gegeven moment met stenen te gooien.
De organisatie van de oefening besloot dat deel van de test maar te staken.
''Het werd een beetje een te realistische oefening",' constateerde een woordvoerder van de Hulpverleningsdienst Groningen na afloop.
Aan de rampenoefening, waar de hulpdiensten oefenden hoe om te gaan met grote menigten, deden 1500 mensen mee.
Brand
In 2008 bleek uit een onderzoek dat voetbalclub FC Groningen niet goed was voorbereid op problemen in de Euroborg. Op 13 april van dat jaar was brand uitgebroken in het stadion doordat supporters wc-rollen hadden gegooid die daarna vlam vatten.
Een van de aanbevelingen uit het onderzoeksrapport was dat dat er periodieke oefeningen nodig waren, waarbij vooral de coördinatie tussen de hulpdiensten aandacht behoefde.
Dat laatste vind ik ook. Ik voel(de) me enorm schuldig dat ik het niet wilde. Maargoed, m'n paniekreactie was best heftig.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:43 schreef Etcetera het volgende:
Ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat je dan enigszins freakt hoor, ik hou best van verrassingen maar sommige dingen wil ik níet mee verrast worden - en niet omdat ik het niet leuk vind, maar omdat ik dat zelf wil doen inderdaad
Aan de andere kant vind ik het wel een beetje sneu voor Sven
Ik zat het ook met grote verbazing te lezequote:Op woensdag 11 november 2009 10:48 schreef Etcetera het volgende:Ik las eerst dit Incidenten rampenoefening Groningen ingecalculeerd
[..]
Prima, niks mis mee toch?
En toen las ik het vórige artikel erover:
Rampenoefening Euroborg loopt uit de hand
[..]
Op het scherpst van de snede. Het was ingecalculeerd. En dan gebeurt er dát wat er praktisch altijd gebeurt bij rellen EN DAN BLAZEN ZE HET AF!!!
Prutsers
Ja.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:48 schreef Etcetera het volgende:
Op het scherpst van de snede. Het was ingecalculeerd. En dan gebeurt er dát wat er praktisch altijd gebeurt bij rellen EN DAN BLAZEN ZE HET AF!!!
Prutsers
Waarom wil je het niet danquote:Op woensdag 11 november 2009 10:50 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook. Ik voel(de) me enorm schuldig dat ik het niet wilde. Maargoed, m'n paniekreactie was best heftig.![]()
Een vriendin van mij heeft haar rijlessen cadeau gekregen op haar verjaardag. Opeens stond er een auto voor de deur. Mijn reactie toen was (niet tegenover haar hoor): als ze dat ooit bij mij zouden doen zou ik dat echt niet waarderen.Ik dacht dat ik dat verhaal ook wel aan Sven had verteld, maargoed.
![]()
Als ik echt heel graag rijles had gewild was het ook al gebeurd, maar ik zie het meer als noodzakelijk kwaad. Niet iets waar ik blij van word of naar uit kijk. Hopelijk valt het allemaal reuze mee als ik eenmaal ben begonnen, maar ik voel me nu nog prima in de trein en bus.
Ehm...quote:Op woensdag 11 november 2009 10:50 schreef DiabloSam het volgende:
alles beter dan nat en glad nietwaar?
Het ligt dus niet aan mijquote:Op woensdag 11 november 2009 10:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zat het ook met grote verbazing te leze
quote:Op woensdag 11 november 2009 10:51 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ja.
Een vriend van mij heeft ooit eens meegedaan aan zo'n oefening. Mocht hij bakstenen gooien. Echt te grappig, want het is altijd een heel nette jongen.
Het idee van zo'n instructeur naast me staat me niet aan. Het staat me niet aan dat ik gelijk voor het huis weg moet rijden. Allemaal redenen die je makkelijk weg kunt redeneren. Autorijden lijkt me best leuk, als ik op een groot open stuk kan beginnen zonder iemand naast me die vertelt wat ik moet doen.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:52 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Waarom wil je het niet danRijden is best leuk - zolang je geen bumpers eraf rijdt óf uit bochtend vliegt
![]()
Dat wil ik ook allemaal aangeven, maar dan als ik daar zelf zin in heb. Niet omdat het opeens moet, omdat iemand bedacht heeft dat het leuk is als ik rijles krijg. Hoe lief dat ook is.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:59 schreef Etcetera het volgende:
En sowieso mag dat niet zonder rij-instructeur naast jeIs het misschien een idee om van te voren dat allemaal aan te geven? Dat je níet wilt wegrijden (heb ik trouwens niet hoeven doen met mijn eerste rijles) en dat je eerst wilt leren rijden op een afgelegen pleintje/weggetje zodat je geen last van ander verkeer hebt. Meeste instructeurs zullen dat toch wel doen denk ik, omdat je eerst de handelingen moet kennen
Misschien is een ANWB (spoed)cursus wat voor je. Wel wat duurder dan gewoon lessen, maar de eerste dag is op een oefenterrein zonder instructeur naast je (instructies via de radio). Dan kan je bij je eerste 'echte' les in ieder geval al met de auto zelf overweg.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:57 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het idee van zo'n instructeur naast me staat me niet aan. Het staat me niet aan dat ik gelijk voor het huis weg moet rijden. Allemaal redenen die je makkelijk weg kunt redeneren. Autorijden lijkt me best leuk, als ik op een groot open stuk kan beginnen zonder iemand naast me die vertelt wat ik moet doen.
En lees eventueel van te voren deze even. Zal het ongemakkelijk voelen met de instructeur niet geheel wegnemen, maar he, alle beetjes helpenquote:En: ga eens met Sven op een parkeerterrein of bedrijventerrein oefenen in de auto (als je dat nog niet al eens gedaan hebt) Dan hoef je je de eerste keer in een auto met instructeur niet zo ongemakkelijk te voelen
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:04 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
En lees eventueel van te voren deze even. Zal het ongemakkelijk voelen met de instructeur niet geheel wegnemen, maar he, alle beetjes helpen![]()
Hey LB, ja alles gaat goed! Werk trek ik even slecht omdat ik zoveel gewerkt heb, maar hoef nu pas maandag weerquote:Op woensdag 11 november 2009 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
MaJo![]()
Gefeliciteerd met je mamshoe is het verder met je? Trek je al je werk + studie + liefdesleven nog goed?
JA!!quote:Op woensdag 11 november 2009 17:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hey LB, ja alles gaat goed! Werk trek ik even slecht omdat ik zoveel gewerkt heb, maar hoef nu pas maandag weer
Met de liefde ook nog alles goed, volgende week hebben we 4 maandenen het weekend erop gaan we naar berlijn
met de studie ook alles top, gisteren is mijn paperopzet voor een van mijn vakken in één keer goedgekeurd
Hoe is het met jou? Al afgestudeerd?
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:19 schreef Soempie het volgende:
het komt echt wel goed als ik zelf besluit dat ik wil gaan lessen.
Redenering klop wel weet niet of redenatie kanquote:Op woensdag 11 november 2009 17:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]dat is de enige juiste redenatie dan
of is het nou redenering?![]()
Goedzo Yuriquote:Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef Yurithemaster het volgende:
Sint maarten sintmaarten de koeien hebben staarten de meisjes hebben rokjes an daar komt sint maartinus aan
Hier doen ze er niet aan.quote:Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef Yurithemaster het volgende:
Sint maarten sintmaarten de koeien hebben staarten de meisjes hebben rokjes an daar komt sint maartinus aan
quote:
Het ging weer van een leien dakje. Deze keer helaas wel vanaf Amsterdamquote:Op woensdag 11 november 2009 19:11 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Was het vanmorgen helemaal vergeten.Goede reis gehad?
Zou best eens met de feestelijkheden te maken kunnen hebben hequote:Op woensdag 11 november 2009 17:29 schreef MaJo het volgende:
En ook Hey Soemp
Met mij gaat het net als met Soemp wat minder, heb nu 2 dagen super hoofdpijn. Ben zelfs eerder van mijn werk weggegaan, trok het niet meerdenk dat een bad en een tukkie me wel gaan helpen
Als iemand me het zou vragen... ik heb werkelijk geen idee wat eigenlijk de hele reden is waarom mensen Sint Maarten vieren ... iemand ?quote:Op woensdag 11 november 2009 18:33 schreef LadyBlack het volgende:
Er kwam net een Sint Maarten lampionnetjesoptocht door mn straat!!!!![]()
Echt met een fanfarekorps en allemaal kindjes erachteraan met lampionnetjes..... zo schattig
Ik ken dat dus echt niet van vroeger... in Enschede liep je wel met een palmpasenoptocht, maar met lampionnetjes heb ik nooit gelopen
Ik, de grote kindervriendquote:Op woensdag 11 november 2009 18:04 schreef Yurithemaster het volgende:
quote:Op woensdag 11 november 2009 19:20 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als iemand me het zou vragen... ik heb werkelijk geen idee wat eigenlijk de hele reden is waarom mensen Sint Maarten vieren ... iemand ?
quote:De Engelse volkskundige Frazer veronderstelt een heidense oorsprong van het feest: het ronddragen van het (heilige) vuur zou een voorchristelijk vruchtbaarheidsritueel zijn, en is wijdverspreid over West-Europa. Het heidense ritueel zou dan door de kerk zijn overgenomen, vooral om het vertrouwen van de bevolking te winnen
quote:Sint-Maarten was vroeger de datum waarop de oogst binnengehaald moest zijn en het vee op stal ging. Op die dag werden ganzen geslacht. Op 11 november werden de grote Sint-Maartensvuren ontstoken. Dit gebruik gaat terug op een Germaans feest ter ere van Wodan. Men bracht dankoffers en brandde reinigende vuren om de vruchtbaarheid van het land en vee te bevorderen.
Mijn moeder vond je kaart echt geweldigquote:Op woensdag 11 november 2009 19:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zou best eens met de feestelijkheden te maken kunnen hebben he![]()
Laat even weten hoe het afloopt
Ik vond 'm best slechtquote:Op woensdag 11 november 2009 19:54 schreef MaJo het volgende:
Mijn moeder vond je kaart echt geweldig![]()
Ik ook trouwens
Ehm ja, en ik wist pas gisteravond dat dat ging gebeurenquote:En he, zit je weer in Engeland?
Als ik terug ben zal ik kijken of ik hem nog kan vinden en dan krijg jij hem ook voor je verjaardag, goed?quote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:36 schreef Soempie het volgende:
Net trouwens heel lekker gegeten en Sven had wijn meegebracht.Had nog een kleinigheidje voor Sven gehaald en gemaakt en ik heb nu hartjessokken.
Best wel een toffe avond eigenlijk.
Tjeeez dat duurt nog maanden!quote:Op woensdag 11 november 2009 20:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als ik terug ben zal ik kijken of ik hem nog kan vinden en dan krijg jij hem ook voor je verjaardag, goed?
Dat weet ik..dat maakt het extra spannendquote:
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]Had ik nou maar niets gezegd
Ik las trouwens artisjokken
Ik vind het echt stom.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:39 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ging vroeger ook de huizen langs bij ons in de buurt. Leverde keiveel snoep op. Maar dat was in het oosten van het land. In Den Bosch doen ze er niet aan (ik koop al geen lampionnen meer)
SoloChatquote:Op woensdag 11 november 2009 21:09 schreef Soempie het volgende:
SC, staat zeker voor Soempie Chat.
Je vindt fok niet geestdodend?quote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
SoloChat
Ik zit allemaal zooi te sorteren en dat is geestdodend
Dus ik fok even met je mee.
Best wel maar ik moet wel wat afleiding hebbenquote:
Ja, hou je onpasselijke kaarten maar bij jequote:Op woensdag 11 november 2009 20:46 schreef Nembrionic het volgende:
Maar nee, ik zoek altijd passelijke kaarten als het kan
Vanwege het snoep. Like duhquote:Op woensdag 11 november 2009 19:20 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Als iemand me het zou vragen... ik heb werkelijk geen idee wat eigenlijk de hele reden is waarom mensen Sint Maarten vieren ... iemand ?
Ik was WoW aan het spelenquote:
Ik zou die appel meteen in de uitlaat van de auto (waarschijnlijk toyota prius) van die geitenwollensok douwenquote:Op woensdag 11 november 2009 21:02 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oja, mensen die mandarijntjes geven of appels!Dat is loodzwaar en helemaal niet leuk om te krijgen.
quote:Op woensdag 11 november 2009 20:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
En, en, en! Hema heeft in samenwerking met het rijksmuseum blikjes gemaakt.
Echt zo kitsch, maar ook zo tof.
[ afbeelding ]
Kon geen duidelijkere foto vinden, maar deze heb ik nu ook en ze zijn
Damnit! Heb ik net vandaag de aankopen bij de Hema gedaan die ik nodig heb!quote:Op donderdag 12 november 2009 00:09 schreef B.ertha het volgende:
LB Gefeliciteerd
[..]
[ afbeelding ]
Gratis mini-mijter
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:54 schreef JohnDDD het volgende:
Ik las net het boek Rimini van de Italiaanse schrijver Pier Vittorio Tondelli (homo en overleden aan AIDS).
In het boek staat een homoseksuele vrijscène beschreven van diverse pagina's lang. De scène is zo mooi beschreven dat ik er tijdens het lezen diep naar verlangde dat iemand het licht in de bibliotheek uit zou doen en me vanachter in mijn kont zou nemen.
Ben ik dan toch homo?
Waar komt het idee bij homo's vandaan om zich te laten nemen? Waarom vinden sommige homo's dit lekker? Hebben ze vrouwen hersenen en een mannenlichaam?
goed idee. Zal het even met m'n baas overleggenquote:Op donderdag 12 november 2009 08:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
Het is koud en het regent, ik had in bed moeten blijven vandaag.
quote:Op woensdag 11 november 2009 10:50 schreef DiabloSam het volgende:
Mogguh!
Nog 15 dagen tot slapsgiving!!![]()
Iemand PS nog online gezien, ze smste me paar avonden geleden dat ze nu ook rookringen kan blazen met de waterpijp...voor degenen die bij de meet waren een paar maanden geleden...alles beter dan nat en glad nietwaar?
Is het in NL dan net zulk heerlijk slecht weer als hier?quote:Op donderdag 12 november 2009 08:59 schreef De_Hertog het volgende:
Goedemorgen
Ik ben ook maar met de auto gaan, en heb m'n hardlooprondje maar overgeslagen. Dubbel slecht dus
Ik kan niet voor heel NL spreken, maar hier welquote:Op donderdag 12 november 2009 09:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is het in NL dan net zulk heerlijk slecht weer als hier?
Hier kwam de regen vannacht horizontaal voorbij en komende dagen gaat het nog erger worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik kan niet voor heel NL spreken, maar hier wel
Ok, dan is het nog niet ZO erg, maar tochquote:Op donderdag 12 november 2009 09:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hier kwam de regen vannacht horizontaal voorbij en komende dagen gaat het nog erger worden.
Buiten dat is het hier heerlijk. We hebben een aan collega's mee die nog nooit in Schotland waren geweest.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:07 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok, dan is het nog niet ZO erg, maar toch
Logisch, Schotland is prachtig, en dat weer hoort erbijquote:Op donderdag 12 november 2009 09:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Buiten dat is het hier heerlijk. We hebben een aan collega's mee die nog nooit in Schotland waren geweest.
Ondanks het natte weer heeft één van hen een vakantie naar Schotland voor hem en zijn vriendin geboekt. Ze vertrekken drie dagen na onze terugkomst.
Midden in de Cairgorms. Tussen Aviemore en Braemar in.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Logisch, Schotland is prachtig, en dat weer hoort erbijWaar zitten jullie ergens?
Niet gek.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Midden in de Cairgorms. Tussen Aviemore en Braemar in.
Mooie omgeving.quote:
Zo kom je nog eens ergensquote:Op donderdag 12 november 2009 09:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooie omgeving.In het weekeind gaan we ons naar het westen verplaatsen.
Beiden. We gaan naar Kinloch Hourn. Een sea loch aan de westkust. Daar ben ik al eerder geweest. Erg mooie vallei met hoge bergketens er om heen.quote:Op donderdag 12 november 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo kom je nog eens ergensAan de kust, of nog wel in het binnenland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |