Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Imo. een beetje tegenstrijdig. Wil je afvallen dan is mijn advies om gewoon lekker interval cardio (HIT) te gaan doen + krachttraining (ook gewoon gelijk zware gewichten lijkt me? Ok, hoog in reps (ongeveer 15) is wel aan te raden als beginner). Tenzij je een baggerconditie hebt, dan je cardio rustig opbouwen en niet meteen aan interval training beginnen.quote:Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.
Goeie tip van die RFESS. Die ga ik nu doen i.pv. m'n 'split' squat/lunges. Heb geen squatrack (en train thuis), dus dit is wel weer een fijne variant lijkt me. Thxquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:31 schreef mister_popcorn het volgende:
Bijna klaar met een 6 weken programma, aardige progressie geboekt, en nu op naar een nieuw programma. 80 Procent van mijn LB werk zal bestaan uit unilateral oefeningen. Schema = 6 werken, 3 trainingen per week: LB op dag1 = RFESS en pistols, dag2= dumbel RDL en suitcase deadlifts, en dag3= powercleans.
voor rfess zie http://www.tmuscle.com/fr(...)_legs_one_at_a_time.
Ben er benieuwd en heb er zin an!
Eerst deze week afmaken nog, daarna volgende week even 3 dagen complexen met wat andere sporten doen en dan de week erop beginnen.
Nee; hoezo?quote:Op woensdag 11 november 2009 01:06 schreef Omnifacer het volgende:
Post ivosnivo hier nog?
Ik postte hier een jaar of drie terug regelmatig en toen gaf hij me altijd goede tips. Issie zomaar verdwenen?quote:
Dit topic heeft na een opleving met o.a. LedZep, Mr.J, Mc.Gilles, Ivosnivo, BertV, JWill, Webkim, Videopac, Frautie, Den_Haag, Fugie etc. etc. een behoorlijke dip gehad. Ivo zit momenteel voornamelijk op dbb en dit topic klimt weer een beetje uit het dal.quote:Op woensdag 11 november 2009 22:57 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik postte hier een jaar of drie terug regelmatig en toen gaf hij me altijd goede tips. Issie zomaar verdwenen?
Wat was er mis mee? Het schuimt alleen wat bij mij, maar voor de rest een dikke prima (zeg ik nadat ik nu zo'n 7 kilo er van op heb). Zeker voor die prijs.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:01 schreef 16meter het volgende:
tvp
Iemand ervaring met Scivation whey of de basic bulk whey van XXL nutrition?
M'n 4,5kg van Body & Fit shop eigen merk is eindelijk op. Wat een troep was dat...
Pak dan ook gewoon minder kg's.quote:Op zondag 15 november 2009 22:57 schreef Rejected het volgende:
Ja ik heb ook veel moeite om deze oefening correct uit te voeren.
Zeer slechte oplosbaarheid (klonten), matige smaak en inderdaad het schuimen.quote:Op maandag 16 november 2009 13:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Wat was er mis mee? Het schuimt alleen wat bij mij, maar voor de rest een dikke prima (zeg ik nadat ik nu zo'n 7 kilo er van op heb). Zeker voor die prijs.
Tja, zou kunnen gaan miereneuken over dextrojuice in de ochtend, saucijs (is een vrij matige keus voor vlees als je dat elke dag gaat eten) en de creusli (zie liever brinta/havermout) maar gezien jouw gewicht zou ik zeggen gaan met die handel.quote:Op zondag 15 november 2009 14:29 schreef Levitas het volgende:
Na deze week een rustweekje gehad te hebben (beginnende pijntjes etc.) morgen weer volop aan de bak.
Ook een voedingsschema opgesteld, graag zou ik van jullie verbeterpunten horen.
De zogenaamde bakjes die daar staan, bestaan uit kip/koolvis, rijst, tomatenblokjes, olijfolie.
Zie hier het voedingsschema
//edit
Oeps, stats:
Leeftijd: 19
Lengte: 180cm
Gewicht: 77kg
Scivation is redelijk en smaakt ook goed, voor zijn prijs ook nog betaalbaarquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:01 schreef 16meter het volgende:
tvp
Iemand ervaring met Scivation whey of de basic bulk whey van XXL nutrition?
M'n 4,5kg van Body & Fit shop eigen merk is eindelijk op. Wat een troep was dat...
Heel begrijpelijk, imo is stiff legged deadlift echt een onderrug verzieker. Een heel onnatuurlijke beweging en eigenlijk moet je veel te diep gaan om het effectief te laten zijn en dan gaat je rug zich krommen of je nou wil of niet.quote:Op zondag 15 november 2009 22:27 schreef Rejected het volgende:
Stiff Legged Deadlift is niet aan mij besteed.Pijn in mijn rug
Nooit klonten gehad (tenzij je eerst de whey in je shakebeker doet en daarna je vloeistof). Smaak vind ik niet slecht (banaan althans), alleen na een kilo of wat heb je er wel genoeg van, maar dat ligt niet aan de smaak specifiek. Volgens mij is whey na openen ook nog maar iets van max. een half jaar houdbaar? kan het ook aan liggen hequote:Op maandag 16 november 2009 17:36 schreef 16meter het volgende:
[..]
Zeer slechte oplosbaarheid (klonten), matige smaak en inderdaad het schuimen.
Leg liever 10 a 20 euro meer neer voor een product dat makkelijker klaar te maken en te drinken is.
Maar de pot die ik op heb stond al een tijdje, vanaf eind 2008/begin 2009. Misschien dat ze ondertussen iets aan de kwaliteit gedaan hebben?
Ben geen fan van rug en borst op dezelfde dag. Rug is zo'n grote spiergroep en ik denk dat een zware rugtraining je prestaties in de weg gaat staan bij de borstoefeningen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:56 schreef Crushly het volgende:
Na jaren van afwezigheid in de sportschool, ga ik er over twee week tegen aan.![]()
Ik weeg momenteel 79kg met een vet % van ik schat ergens rond de 18%. Lengte is 1,74m. Mijn doel is het omlaag gaan in vet %, en daarbij spiermassa bouwen. Kan iemand iets nuttigs zeggen over mijn eet en train schema? Over het eetschema, ik wou 1 junkdag inplannen, zondag.
http://www.easy-share.com/1908466900/schema.xls
Ik had aardbei en heb inderdaad de gewoonte om eerst de whey en daarna water/melk in de beker te doen. Altijd al gedaan, ook met andere merken (waarbij het geen probleem was). Bij mij wordt het een kolerebende als ik dat poeder er als laatste in doe.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:01 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nooit klonten gehad (tenzij je eerst de whey in je shakebeker doet en daarna je vloeistof). Smaak vind ik niet slecht (banaan althans), alleen na een kilo of wat heb je er wel genoeg van, maar dat ligt niet aan de smaak specifiek. Volgens mij is whey na openen ook nog maar iets van max. een half jaar houdbaar? kan het ook aan liggen he.
Je zou whey delicious bij XXLnutrition kunnen bestellen. Is wel een flink stukje duurder, maar qua smaak en oplosbaarheid is die wel beter (nu boeit smaak me ook niet zoveel en van oplosbaarheid heb ik geen problemen, dus blijf bij de exclusive whey denk ik).
Zelfs met 1x per week, 1 uur lang full body knallen kun je tot een bepaalde grens flink groeien. Ik zou zelf dan een upper/lowerbody schema aanhouden, of push/pull.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:27 schreef Alessandr0 het volgende:
Ik doe al 3 jaar lang maar 2 keer per week trainen omdat ik maar 2 dagen per week tijd heb om te sporten, heb ik alles in 2 dagen gepropt.
Of het gezond is weet ik niet maar ik groei er redelijk van en beter iets dan niets.
dag: 1benen alles(kuiten, hamstrings etc + rug alles + beetje schouders
dag: 2 biceps+ triceps+ borst
Ik neem aan dat je gedurende die 3 jaar wel regelmatig van schema gewisseld hebt?quote:Op woensdag 18 november 2009 19:27 schreef Alessandr0 het volgende:
Ik doe al 3 jaar lang maar 2 keer per week trainen omdat ik maar 2 dagen per week tijd heb om te sporten, heb ik alles in 2 dagen gepropt.
Of het gezond is weet ik niet maar ik groei er redelijk van en beter iets dan niets.
dag: 1benen alles(kuiten, hamstrings etc + rug alles + beetje schouders
dag: 2 biceps+ triceps+ borst
Als je maar 1 of 2 keer per week traint, is een full body training zeker aan te raden. Full body is IMHO sterk onderschat. Veel mensen gaan interessant doen met ingewikkelde schema's, maar het gaat er gewoon om dat je goed hard traint (en dus gaint).quote:Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Zelfs met 1x per week, 1 uur lang full body knallen kun je tot een bepaalde grens flink groeien. Ik zou zelf dan een upper/lowerbody schema aanhouden, of push/pull.
XXL is niet te duur en er zit zeker wel kwaliteitsverschil tussen bv Bodylab en XXL aan de ene kant en een groot deel van de andere onbekende merken aan de andere kant. Op dbb loopt hier een goede discussie over.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
En bij XXL zie je me ook niet bestellen, te duur. Ga binnenkort vetpercentagemetertje bij B&F halen (die van 18,-). Wil toch eens weten hoe dik ik nu eigenlijk ben
.
Laat maar even weten of daar een beetje mee te werken valt svp. Heb er toevallig laatst ook eens naar zitten kijken op die site en heb ook wel interesse.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:24 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
En bij XXL zie je me ook niet bestellen, te duur. Ga binnenkort vetpercentagemetertje bij B&F halen (die van 18,-). Wil toch eens weten hoe dik ik nu eigenlijk ben
.
Link?quote:Op woensdag 18 november 2009 20:50 schreef Rigital het volgende:
XXL is niet te duur en er zit zeker wel kwaliteitsverschil tussen bv Bodylab en XXL aan de ene kant en een groot deel van de andere onbekende merken aan de andere kant. Op dbb loopt hier een goede discussie over.
Ik bedoel ook dat als je 2x per week traint en je doet een split, dat ik dan een UB/LB of Push/Pull schema zou doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:50 schreef Rigital het volgende:
Als je maar 1 of 2 keer per week traint, is een full body training zeker aan te raden. Full body is IMHO sterk onderschat. Veel mensen gaan interessant doen met ingewikkelde schema's, maar het gaat er gewoon om dat je goed hard traint (en dus gaint).
bodyenfitshop levert veel producten voor dezelfde of lagere prijs en sowieso zonder verzendkosten. T.o.v. die zaak vind ik ze dus wel duur jaquote:Op donderdag 19 november 2009 09:17 schreef Rejected het volgende:
XXL duur noemen.Kwaliteit voor een lage prijs imho. Verder heeft Rigital gelijk als je 2 dagen traint gewoon Full body schema volgen.
Zometeen benen doen.
body en fit is royaal met samples en als je shakes besteld doen ze er een bekertje bijquote:Op donderdag 19 november 2009 10:35 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
bodyenfitshop levert veel producten voor dezelfde of lagere prijs en sowieso zonder verzendkosten. T.o.v. die zaak vind ik ze dus wel duur ja
Heb dat vetpercentagemetertje besteld. Zal morgen dus wel binnenkomen, zal wel laten weten of 't een beetje werkt. Ik gok dat ik zelf zo'n 15-16% vet heb, ben benieuwd of die schatting klopt.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:51 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Laat maar even weten of daar een beetje mee te werken valt svp. Heb er toevallig laatst ook eens naar zitten kijken op die site en heb ook wel interesse.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:27 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik vind dat altijd zo mooi dom en irritant. Die typejes die denken dat als je een paar keer naar de gym gaat om krachttraining te doen dat je er dan binnen de kortste keren als Arnold II er bij loopt.
check, kwark en eieren heb ik ook. Maar eieren bij een turkse supermarkt?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:27 schreef Rejected het volgende:
Je moet even terug om magere kwark te halen.
Oja, en eieren bij de tukrse supermakt.
Met gratis Salmonella?quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:42 schreef Rejected het volgende:
Ja daar zijn ze veel goedkoper. 30 XL eieren voor 3 euro vaak.
Ja, ik snap wat je bedoelt ja.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:52 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Met gratis Salmonella?
En ja, je kunt in een jaar best wat bereiken (met echt goede training en voeding) en je ongeveer 20 jaar bent (dat is toch zo'n beetje de ideale leeftijd?). Maar meestal doen die types alsof je maar een paar keer een gewichtje heen en weer hoeft te doen en je dan binnen de kortste keren niet meer door het deurkozijn heen kunt
Goede tip!quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:42 schreef Rejected het volgende:
Ja daar zijn ze veel goedkoper. 30 XL eieren voor 3 euro vaak.
Jekkiebrekkiequote:Op dinsdag 24 november 2009 23:19 schreef Rejected het volgende:
Meestal eet ik m'n kwark gewoon op, ik laat em wel even staan, dan is hij niet zo stijf en smaakt hij wel iets beter.
Ik neem bijna elke dag ook een 750 mL fles(chiquita smoothie fles voor de geïnteresseerden) mee die ik dan ongeveer met 350g kwark en 250mL water vul samen met 1 à 2 scheppen whey.
Het zijn gewoon eiwitten, dus ja.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jekkiebrekkie![]()
Heb je nou écht wat aan wei-eiwitten? Ik blijf toch vrij sceptisch.
Het zijn nog snelle eiwitten ook, word snel door je lichaam opgenomen. Ideaal dus voor s'ochtends bij het ontbijt, aangezien je lichaam al een tijdje zonder zit. Ook direct na de training whey shake met dextrose is erg goed voor het herstel.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:22 schreef Rejected het volgende:
[..]
Het zijn gewoon eiwitten, dus ja.
Waarom sceptisch eigenlijk?
Je kan je vriendin ermee omver ruften.quote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Jekkiebrekkie![]()
Heb je nou écht wat aan wei-eiwitten? Ik blijf toch vrij sceptisch.
Volgens mij is het juist beter om ongeveer 1 tot 2 uur voor het slapen gaan je laatste (vaste) voedsel binnen te krijgen. Dus om 10 uur kwark eten lijkt me beter en de rest van de avond alleen water drinken (evt. met mineralen/vitaminen erin opgelost)quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:40 schreef VulcanRaven het volgende:
Mensen even een vraagje. Ik eet goed, heb een voedingsschema enz opgesteld en krijg genoeg eiwitten binnen per dag. Smiddags bakje tonijn, handje nootjes en voor het slapen gaan een bakje kwark. Mijn vraag is echter. Kwark zijn trage eiwiten en word aangeraden om een halfuurtje voor het slapen gaan in te nemen, dit is bij mij half 12. Nu ga ik meestal rond 8 uur sporten en ben rond 10 uur weer thuis. Wat kan ik het beste eten als ik thuis ben om de spierafbraak tegen te gaan?
Ik geloof dat dit iets was met dat je vertering tijdens je slaap niet goed was oid. en dat je dus beter wat ruimer voordat je gaat slapen je je laatste maaltijd kon eten.quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:11 schreef Subversive het volgende:
Biogarde kwark hier, ik gooi er lijnzaadolie en roosvicee in. Goed mengen en dan heb ik een XL danoontje.
VerrekteZakHooi,
Niet mee eens. Juist kort voor het slapen gaan om zoveel mogelijk de toevoer van langzame eiwitten binnen te krijgen tijdens je slaap.
Dat is het hem nou juist: ik verkeer in de veronderstelling dat steeds meer onderzoek erop wijst dat beschadigde spiercellen sowieso geen (nauwelijks) voedingsstoffen opnemen.quote:Op donderdag 26 november 2009 10:27 schreef Crushly het volgende:
[..]
Het zijn nog snelle eiwitten ook, word snel door je lichaam opgenomen. Ideaal dus voor s'ochtends bij het ontbijt, aangezien je lichaam al een tijdje zonder zit. Ook direct na de training whey shake met dextrose is erg goed voor het herstel.
Ja het is idd discutabel of whey extra goed/snel wordt opgenomen. Maar je hebt iig wel eiwitten nodig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist: ik verkeer in de veronderstelling dat steeds meer onderzoek erop wijst dat beschadigde spiercellen sowieso geen (nauwelijks) voedingsstoffen opnemen.
Persoonlijk drink ik vaak vóór het trainen iets van optimel of vifit o.i.d.
Verder niets tegen shakes ofzo, maar ik krijg er altijd een beetje een geldklopperij idee bij.
Overigens ga ik nu een hele dikke joint opsteken. Slecht![]()
Kan ik ergens iets lezen over een onderzoek waarop jij doelt, linkje? Ben hier wel benieuwd na. Overigens gebruik ik momenteel zelf ook geen shakes. Kan me wel vinden in de reactie van Verrektezakhooi, gewoon zorgen dat je je eiwit inname goed spreidt over de dag.quote:Op vrijdag 27 november 2009 20:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist: ik verkeer in de veronderstelling dat steeds meer onderzoek erop wijst dat beschadigde spiercellen sowieso geen (nauwelijks) voedingsstoffen opnemen.
Persoonlijk drink ik vaak vóór het trainen iets van optimel of vifit o.i.d.
Verder niets tegen shakes ofzo, maar ik krijg er altijd een beetje een geldklopperij idee bij.
Overigens ga ik nu een hele dikke joint opsteken. Slecht![]()
Ik maak me hier ook wel eens 'schuldig' aan. In het verleden en ook nu nog kom je wel eens de stelling tegen dat de THC voor een daling van je test zou zorgen. Dit was gebaseerd op een onderzoek uit de jaren '80 waar deze link aan was getoond. Maar op DBB staat ook weer een onderzoek die dat compleet tegenspreekt. Dus wie heeft gelijk?quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:35 schreef Crushly het volgende:
[..]
Btw, ik rook zelf ook geregeld een jointje, ik gebruik dit ter vervanging van alcohol. In hoeverre staat dit je spiergroei in de weg?
Ik mis onderbouwing (die fitness-weetjes site is maar beperkt informatief, geeft geen onderbouwing voor je stelling en het is niet duidelijk wie die site maakt/beheert).quote:Op maandag 30 november 2009 20:30 schreef ooziexl het volgende:
Zoo... nummer 88 alweer...
Ik heb een paar reacties gelezen en ben ook van mening dat voeding nog steeds HET belangrijkste is om je spieren te laten groeien. 70% van hoe je eruit ziet wordt bepaald door wat je eet. 20% door je training en 10% door supplementen.
Inderdaad, training is minstens zo belangrijk als voeding. En ook de factor rust mag je niet vergeten.quote:Op maandag 30 november 2009 21:04 schreef Rejected het volgende:
Beetje nutteloos om er percentages aan te hangen imo. Zowel voeding en training zijn essentieel.
Zou wel relaxed zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 17:50 schreef 16meter het volgende:
[..]
Inderdaad, training is minstens zo belangrijk als voeding. En ook de factor rust mag je niet vergeten.
Hij zegt in principe dat iedereen door een verhoogde eiwit en kH inname vanzelf wel wat spiermassa aanzet... want voeding bepaalt voor 70% het resultaat.
Count me in!quote:Op donderdag 3 december 2009 15:19 schreef Mr.J het volgende:
Binnenkort ook maar eens de OP aanpassen en eventueel in een Fok! Wiki gooien.
Iemand die daarbij wilt helpen?
He's back!quote:Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef Mr.J het volgende:
O ja, hier was ook nog een BB topic.
Even een tvp.
Wat info:
1.83 / 85kg (denk ik, weeg mijzelf nagenoeg nooit) / 8 a 9%.
4000kcal /d schoon
11/04 naw meedoen bij de Juliette Bergman Cup in de Classic Bodybuilding klasse.
Your Google's as good as minequote:Op zaterdag 28 november 2009 18:35 schreef Crushly het volgende:
[..]
Kan ik ergens iets lezen over een onderzoek waarop jij doelt, linkje? Ben hier wel benieuwd na. Overigens gebruik ik momenteel zelf ook geen shakes. Kan me wel vinden in de reactie van Verrektezakhooi, gewoon zorgen dat je je eiwit inname goed spreidt over de dag.
Geen idee. Ik doe gewoon wat ik doe, maar denk er soms wel aan eens de proef op de som te nemen.quote:Btw, ik rook zelf ook geregeld een jointje, ik gebruik dit ter vervanging van alcohol. In hoeverre staat dit je spiergroei in de weg?
Ik ken trouwens ook een gast in de sportschool die na elke training een joint rookt. Zegt verder dat hij geen AAS gebruikt. Maar die gast is wel een beer met een laag vetpercentage.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Your Google's as good as mine
[..]
Geen idee. Ik doe gewoon wat ik doe, maar denk er soms wel aan eens de proef op de som te nemen.
Ik ken een jongen die na trainen bijna altijd een jointje rookt en toch een behoorlijke beer is en zo nu en dan ook aan wedstrijden meedoet. Hij houdt het er op dat het je cortisol aanmaak stopt en dat je daarmee een eventuele inkakker qua testosteron compenseert
Ik heb geen idee
Die gasten hoeveel alleen maar naar een sportschool te kijken en ze groeien al, oneerlijk vergelijkingsmateriaal.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:55 schreef Rejected het volgende:
Tis trouwens wel een Ghanees(goede genen).
Grappig, laatst begon ook iemand (donker persoon, weet niet of het een Ghanees is) te vertellen dat joints na het trainen je spieren beter helpen met relaxen zodoende dat je beter herstelt. Misschien dat er een kern van waarheid in zit. Ik blijf bij het drugs are bad principe..quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:55 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ik ken trouwens ook een gast in de sportschool die na elke training een joint rookt. Zegt verder dat hij geen AAS gebruikt. Maar die gast is wel een beer met een laag vetpercentage.
Tis trouwens wel een Ghanees(goede genen).
Van alcohol is het in ieder geval wel duidelijk dat het slecht is voor de spieropbouw. Het remt de proteine synthese which isnt the best news. Maar ach men moet ook leven en zo lang je alles met mate doet moet het helemaal goed komen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik heb ook een alcoholprobleem gedurende het weekend (van donderdag t/m zondag dus), maar blijf gestaag progressie boeken. Het had alleen een stuk beter kunnen wezen wellicht zonder alcohol.
alcohol fokt je wel aardig op... mij wel althans... Maar ik slaap er vaak ook slecht bijquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik heb ook een alcoholprobleem gedurende het weekend (van donderdag t/m zondag dus), maar blijf gestaag progressie boeken. Het had alleen een stuk beter kunnen wezen wellicht zonder alcohol.
Yep, al was de laatste rustweek alweer in 09/2008. Dus 14 maanden geleden. Is verstandig enzo.quote:
Dat krijg je hè als je 16 meter bent.quote:Heb van mezelf lange ledematen
Ik doe nu ook Rippetoe, eigenlijk niet helemaal omdat ik soms 2x per week train, soms 3x per week en ook geen 4 maaltijden per dag eet + 4 liter melk drink maar ik merk duidelijk een stijgende lijn in kracht puur door de compounds. Alleen BP blijft stagneren omdat als de barbell mijn borst raakt ik 0.0 kracht heb om hem omhoog te krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:12 schreef 16meter het volgende:
Ik was vanochtend met m'n rippetoe schema bezig in de sportschool. Begint zo'n (best wel grote) gast tegen me dat al die compounds niet goed zijn. Zou zelfs heel gevaarlijk kunnen zijn omdat de kleine spiergroepen in je rug niet meegroeien waardoor ze blablabla. Kortom; hij kon zich niet voorstellen dat het een goed schema was en vond het maar onzin om geen/weinig isolatieoefeningen te doen. Tja... volgens mij staat het toch bekend als een prima schema voor beginners? Ik ben er in ieder geval sterker van geworden en kilo's zwaarder.
Haha.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:26 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat krijg je hè als je 16 meter bent.
Kleine spiergroepen die bij pull/chin ups, Bent over Rows en Deadlifts niet groeien?
Sowieso (grote) gasten die maar wat lullen.![]()
Krijg vaak commentaar dat ik mijn rug niet recht hou bij een deadliften. Dan vraag ik of ze het even voordoen, dan bedoelen ze eigenlijk benen niet recht want ze doen dan een stiff legged deadlift terwijl ze hun rug helemaal bollen.
Opwarmen doe ik best lang over. Over het algemeen 4-6 sets van 5x in opbouwende fase.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:37 schreef 16meter het volgende:
@Mendeljev: Zeker geen slechte stats als ik het met mezelf vergelijk. Wat voor opwarmsets doe je? Voor mij is de hele Rippetoe routine te lang (qua tijd), teruggebracht naar 8-12xbar 5x 50% 3x75%.Ga nu toch echt wel vooruit in massa/kracht. Alleen verpercentage wordt naar mijn smaak iets te hoog. Dus ga wat lager in de vetten denk ik, de komende tijd.
Iemand nog wat tips voor een goede 3 day split? Of is 4 dagen the way to go?
Vijf opwarmsets per oefening waarbij je ook steeds gewichten moet verwisselen kosten veel tijd.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:19 schreef JeffreyXL het volgende:
Rippetoe te lang? Is een van de kortste programma's die ik ken :s
5 sets opwarmen is echt niet nodig imo. Gewoon lekker 5-10 min op de fiets dan 1 tot 2 opwarm setjes is meer dan genoeg en waarschijnlijk effectiever dan 5 opwarm setjes. Goed opwarmen is belangrijk maar it aint rocket science zeker niet op dit niveau. Hoe zwaarder de gewichten hoe belangrijker het gaat worden maar tegen die tijd zijn we toch al wel enkele jaren verder.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:21 schreef 16meter het volgende:
[..]
Vijf opwarmsets per oefening waarbij je ook steeds gewichten moet verwisselen kosten veel tijd.
Als ik Rippetoe geheel volgens het boekje uitvoer heb minstens een uur en een kwartier nodig. 's Ochtends heb ik max. een uurtje de tijd. Liefst heb ik ook nog tijd over voor wat isolatieoefingen biceps/triceps en buik.
Daarom juist. Zou je het wel met al die opwarmsets doen, dan ben je best lang bezig. Zelf doe ik voor de compounds 3 opwarmsetjes. Van licht naar zwaarder, van veel naar weinig herhalingen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:26 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
5 sets opwarmen is echt niet nodig imo. Gewoon lekker 5-10 min op de fiets dan 1 tot 2 opwarm setjes is meer dan genoeg en waarschijnlijk effectiever dan 5 opwarm setjes. Goed opwarmen is belangrijk maar it aint rocket science zeker niet op dit niveau. Hoe zwaarder de gewichten hoe belangrijker het gaat worden maar tegen die tijd zijn we toch al wel enkele jaren verder.
De barbell hoort je borst ook helemaal niet te rakenquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:29 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik doe nu ook Rippetoe, eigenlijk niet helemaal omdat ik soms 2x per week train, soms 3x per week en ook geen 4 maaltijden per dag eet + 4 liter melk drink maar ik merk duidelijk een stijgende lijn in kracht puur door de compounds. Alleen BP blijft stagneren omdat als de barbell mijn borst raakt ik 0.0 kracht heb om hem omhoog te krijgen.
Stats zover (5 maanden Rippetoe): 117kg squat (5x), 130kg DL (5x), 60 kg BP (5x), 47kg MP (5x), 70 kg rows (5x).
Heeft iemand tips om mijn BP omhoog te krikken?
Ik doe per spiergroep 1 opwarmset van +-20 herhalingen in varierend tempo. Héél soms wijk ik daar vanaf wanneer ik een oefening ga doen waar ik even aan moet wennen qua beweging. Dan doe ik voor die oefening ook een opwarmsetje.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:36 schreef JeffreyXL het volgende:
Een warming up is toch wel redelijk belangrijk in de zin van blessure preventie en mentale alertheid etc. Maar goed de vraag is of je 30 min bezig wil zijn met die opwarming which is imo way too much. Gewoon starten met een algemene w-up en vervolgens een specifieke zou meer dan voldoende zijn met en duurt nog geen 10 minuten.
Mwah... Het gaat de volgende keer een stuk snellerquote:Op woensdag 9 december 2009 19:07 schreef AbsurdHero het volgende:
Meest hatelijke aan bodybuilden blijft is dat spiermassa veelste snel verdwijnt. Ben je 2 jaar hard aan het trainen, kun je door omstandigheden een paar maanden niet en je kunt weer compleet overnieuw beginnen... Ik snap dan ook niet hoe mensen heel ver kunnen komen.
hoe kom je daarbij dan? Of bedoel je soms dat hij het stuk moet raken in een PL stijl waar je plexus ongeveer zit?quote:Op woensdag 9 december 2009 18:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
De barbell hoort je borst ook helemaal niet te raken![]()
86KG woog ik vandaag weer. En dat met een stuk minder vet dan de vorige keer dat ik over de 86 was (ietsie meer dan een jaar geleden alweer). Op naar de 90
Discipline is the key.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:07 schreef AbsurdHero het volgende:
Meest hatelijke aan bodybuilden blijft is dat spiermassa veelste snel verdwijnt. Ben je 2 jaar hard aan het trainen, kun je door omstandigheden een paar maanden niet en je kunt weer compleet overnieuw beginnen... Ik snap dan ook niet hoe mensen heel ver kunnen komen.
schouderproblemen zijn vaak te wijten aan gebrek aan balans of overbelasting (te veel benchen), of een slechte vorm.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik weet niet beter dan dat de reden dat zoveel BB'ers schouderblessures hebben een direct gevolg is van het te diep gaan met barbell benchpress.
Mister popcorn voert inderdaad goede redenen aan. Maar het te diep gaan heeft er niets mee te maken. Overbelasting wat leidt tot onstekings verschijnselen geven de meeste problemen. Daarnaast de disbalans wat zelfs houdings problemen geeft doet ook een aardige duit in het zakje. Anyhow benches is prima maar kijk uit voor je schouders. Op het moment dat de ontsteking er goed in zit kan het een lastige kwestie worden om er van af te komen.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik weet niet beter dan dat de reden dat zoveel BB'ers schouderblessures hebben een direct gevolg is van het te diep gaan met barbell benchpress.
Spiergeheugen en rode bloedcellen? Dat is nieuw voor me. Er bestaan ondertussen wel verschillende theorieen die elkaar enigzins tegenspreken maar eigenlijk weten we nog steeds niet wat het nu precies inhoud. Persoonlijk denk ik dat een neuromusculaire verklaring een vna de meest aannemelijke is.Er hoeven geen nieuwe motorprogramma aangelegd te worden wat leidt in het sneller oppikken van de oefening. Hypertrofie vind in de eerste weken niet tot nauwlijks plaats als men een newbie is. Het sterker worden is dan ook een direct gevolg van neuromusclulaire verbeteringen. Omdat je die fase neit meer door hoeft kan men sneller overschakelen naar de hypertrofie fase. Daarnaast is er nog een sattelietcel theorie die ook wel aannemelijk is maar wellicht te technisch word om te bespreken.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:57 schreef AbsurdHero het volgende:
En dat spiergeheugen inderdaad, was iets met rodebloedcellen ? Maar dat was vooral kracht toch ?
Mjah... Lang verhaal kort: je moet geloven wat je geloven wil. Voor ieder stukje tekst dat jij aanvoert dat zegt "WIT is the way to go" vind ik er twee die zeggen dat "ZWART is altijd al de beste massbouwer geweest".quote:Op donderdag 10 december 2009 11:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
schouderproblemen zijn vaak te wijten aan gebrek aan balans of overbelasting (te veel benchen), of een slechte vorm.
Sowieso is benchen behoorlijk overrated, gebruik je je pecs niet zoveel als sommige (bodybuilders) zouden willen, en is de veiligste manier met tucked in elbows. Daarnaast kan een dieet van push ups, waarbij de schouderbladen wel vrijuit kunnen bewegen, en wat rows (eventueel icm face pulls / power cleans) prima de schoudersproblemen opvangen.
Los daarvan is het natuurlijk erg cheat gevoelig, je borstkas niet aanraken. Moet de eerste nog tegenkomen die netjes dezelfde afstand houdt tussen barbel en borstkas wanneer het gewicht tegen z'n max begint te komen...
Een en ander zijn ook prima beschreven op t-nation en andere sites, en nog vele malen uitgebreider dan hierboven (duh). En voor zover ik weet heeft zelfs nog de compositie van je schoudergewricht heeft invloed op je benchpress icm eventuele problemen. En zelfs de bouw van je gewricht kan zich nog aanpassen na vele jaren trainen...![]()
Anyways, lang verhaal kort; meer inlezen
Heb al eens een ontsteking gehad aan m'n schouder. Idd verschrikkelijk. Ik ben er dan ook erg voorzichtig mee. Kan bij de gekste dingen op gaan spelen, maar vooral daar waar je moe bent en/of iets te veel wil pakkenquote:Op donderdag 10 december 2009 17:25 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Mister popcorn voert inderdaad goede redenen aan. Maar het te diep gaan heeft er niets mee te maken. Overbelasting wat leidt tot onstekings verschijnselen geven de meeste problemen. Daarnaast de disbalans wat zelfs houdings problemen geeft doet ook een aardige duit in het zakje. Anyhow benches is prima maar kijk uit voor je schouders. Op het moment dat de ontsteking er goed in zit kan het een lastige kwestie worden om er van af te komen.
Misschien een beetje beschamend om te zeggen maar soms voel ik pijn in mn schouder tijdens lange bezoek aan het toilet.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb al eens een ontsteking gehad aan m'n schouder. Idd verschrikkelijk. Ik ben er dan ook erg voorzichtig mee. Kan bij de gekste dingen op gaan spelen, maar vooral daar waar je moe bent en/of iets te veel wil pakken
Welke actie onderneem jij dan allemaal op de wc?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:22 schreef Rejected het volgende:
[..]
Misschien een beetje beschamend om te zeggen maar soms voel ik pijn in mn schouder tijdens lange bezoek aan het toilet.
Ik geloof wat ik wil omdat ik het heb gelezen/geleerd vanuit goede verschillende bronnen. Ik ben dan ook erg benieuwd welke bronnen jij hebt gebruikt om te besluiten om niet je borstkas aan te tikken. (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat jij geen board presses doet)quote:Op donderdag 10 december 2009 17:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mjah... Lang verhaal kort: je moet geloven wat je geloven wil. Voor ieder stukje tekst dat jij aanvoert dat zegt "WIT is the way to go" vind ik er twee die zeggen dat "ZWART is altijd al de beste massbouwer geweest".
Je snapt wel wat ik bedoel. Ik heb het verhaal over het al dan niet raken van de borst met de barbell van m'n oom en z'n trainingsmaten.
Ik bench sowieso alleen met dumbells, al probeer ik de laatste tijd wel weer de barbell wat vaker te pakken.
http://www.spitsnieuws.nl(...)asturbeert_op_w.htmlquote:Op donderdag 10 december 2009 23:51 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Welke actie onderneem jij dan allemaal op de wc?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn voornaamste bron in dezen bestaat uit mannen die al met steroiden knoeiden toen jij en ik nog in een balzak zatenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik geloof wat ik wil omdat ik het heb gelezen/geleerd vanuit goede verschillende bronnen. Ik ben dan ook erg benieuwd welke bronnen jij hebt gebruikt om te besluiten om niet je borstkas aan te tikken. (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat jij geen board presses doet)
Dan pak je toch dumbbells i.p.v. een barbell, probleem opgelostquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:16 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mijn voornaamste bron in dezen bestaat uit mannen die al met steroiden knoeiden toen jij en ik nog in een balzak zaten
En nog belangrijker: eigen ervaringen.
Maar wat ik me dan wel afvraag: hoe trainen mensen met grote pecs dan? Want dat scheelt zo een graad of 10-15. No way dat die eenzelfde bewegingsuitslag kunnen bewerkstelligen als de mensen zonder noemenswaardige massa op de borst.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:42 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Losse gewichten is eigenlijk altijd beter. Op binnenkant borst vragen past eigenlijk maar een antwoord
ik lees het net idd op internet dat dat kennelijk niet bestaat....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
normaliter train ik borst op deze manier:
bench press 5 setjes van gemiddeld 10 keer
incline flyes 5 setjes van gemiddeld 10 keer
incline dumbbell press 4 setjes van gemiddeld 10 keer
machine peck deck (?) 4 setjes van gemiddeld 10 keer
eh,.....is dat ok?![]()
om af te wisselen heb ik verder voorgenomen om vanaf nu 3 weken "normaal" te trainen, zoals voor borst bijv. hierboven genoemd. Dan 1 week ontzettend zwaar (dus met erg veel gewicht, maar minder setjes en herhalingen) daarna 1 week ontzettend licht (minder gewicht, meer setjes en herhalingen) en dan weer 3 weken "normaal"....dit om af te wisselen en heb ergens gelezen dat dat ook goed zou zijn voor het lichaam.
eh,.....is dat ook ok?![]()
bedankt weer alvast!
Ik doe niet andersquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Dan pak je toch dumbbells i.p.v. een barbell, probleem opgelost
Hmmmzz... In je kleding wel in ieder gevalquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:39 schreef Rejected het volgende:
Gewoon pijn in mn schouder tijdens het drukken soms.
Wie heeft er slechte ervaringen met cardio en spierafbraak? Ben deze week beetje begonnen met lichte cardio.
En bestaat er iets als hardnekkig vet/stubborn fat? Of is dat een fabel?
Ja hoor allemaal prima.quote:Op vrijdag 11 december 2009 15:39 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik lees het net idd op internet dat dat kennelijk niet bestaat....
normaliter train ik borst op deze manier:
bench press 5 setjes van gemiddeld 10 keer
incline flyes 5 setjes van gemiddeld 10 keer
incline dumbbell press 4 setjes van gemiddeld 10 keer
machine peck deck (?) 4 setjes van gemiddeld 10 keer
eh,.....is dat ok?![]()
om af te wisselen heb ik verder voorgenomen om vanaf nu 3 weken "normaal" te trainen, zoals voor borst bijv. hierboven genoemd. Dan 1 week ontzettend zwaar (dus met erg veel gewicht, maar minder setjes en herhalingen) daarna 1 week ontzettend licht (minder gewicht, meer setjes en herhalingen) en dan weer 3 weken "normaal"....dit om af te wisselen en heb ergens gelezen dat dat ook goed zou zijn voor het lichaam.
eh,.....is dat ook ok?![]()
bedankt weer alvast!
Ja duh heb je die tell sell reclame niet gezien ofsoow?quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:39 schreef 16meter het volgende:
ik heb een abtronic gekocht voor me abs
werkt da n beetje of nie?
Beetje cardio is geen probleem ervaar het zelf, zelfs als positief (actieve rust)/ Stubborn fat is niet echt een myhte. Vet wat er lang zit is moeilijker om eraf te krijgen als vet wat er minder lang zit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:39 schreef Rejected het volgende:
Gewoon pijn in mn schouder tijdens het drukken soms.
Wie heeft er slechte ervaringen met cardio en spierafbraak? Ben deze week beetje begonnen met lichte cardio.
niiiiiiccceee! bedankt!quote:
Gaat inderdaad bijna niet samen. Cardio voor je workout zou ik zeker niet aanraden mits het warming up is. Na je workout alleen als je anders geen tijd hebt op off days is het ideaal zeker gezien vanuit een partitionerings oogpunt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:32 schreef Manono het volgende:
Wat ik begreep van mijn trainer gaat bouwen en vetverlies lastig samen en kun je dat het best OF apart doen, OF als volgt:
Cardio voor fitness hooguit 15-20 minuten (opwarmen) Daarna plm 30-45 min spiergroepen trainen en squatten (spreekt dan direct opgeslagen voorraden energie in spieren aan en zorgt dus voor gewichtsverlies), evt daarna nog eens cardio voor je uithoudingsvermogen als je dat zou willen.
Doe je eerst cardio dan wordt slechts de energie aangesproken die je als laatste hebt opgenomen, zoals je lunch of ontbijt - niet wat je al in je spieren hebt opgeslagen.
Goed, niet iedereen zal het daarmee eens zijn want er bestaan verschillende theorieën over.
Hoe verdeel je cardio en bouwen dan het beste over zeg 1 week, als je niet op veel extra massa uit bent? (btw, vrouw)quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:54 schreef JeffreyXL het volgende:
Gaat inderdaad bijna niet samen. Cardio voor je workout zou ik zeker niet aanraden mits het warming up is. Na je workout alleen als je anders geen tijd hebt op off days is het ideaal zeker gezien vanuit een partitionerings oogpunt.
thnx, 4 a 5 x pw gym red ik wel en cardio wil ik zeker 2 of 3 keer blijven doenquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:30 schreef Rejected het volgende:
Hangt er vanf hoeveel dagen je wilt trainen en wat je precies wilt.
ALs je 3 dagen p/w traint en een sportief vrouwen lichaam(dun met ronde vormen) wilt 3x krachttraining doen en afhankelijk van je huidige body composition 2 of 3x cardio.
Maar je kan ook gewoon meer focussen op kracht en over een paar maanden pas cardio toevoegen.
Heul niet waar! Smal drukken voor binnenkant borst enzo. Jeweestst!quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:41 schreef Rejected het volgende:
Oja J, dat moet natuurlijk ook ezpliciet worden vermeld in de OP: De binnenkant borst mythe.
'Oud vet' zit er al een tijdje en daar is ook het bloedvatenstelsel niet meer zo vertakt waardoor de vetafbrekende hormonen er slechter bijkomen dan bij 'nieuw vet' waar nog wel een bloedvatenstelsel rondom zit. Dus ja, oud vet is lastiger weg te krijgen dan nieuw vet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 14:39 schreef Rejected het volgende:
Waardevolle informatie!quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
'Oud vet' zit er al een tijdje en daar is ook het bloedvatenstelsel niet meer zo vertakt waardoor de vetafbrekende hormonen er slechter bijkomen dan bij 'nieuw vet' waar nog wel een bloedvatenstelsel rondom zit. Dus ja, oud vet is lastiger weg te krijgen dan nieuw vet.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:00 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heul niet waar! Smal drukken voor binnenkant borst enzo. Jeweestst!
Met FS verander je het zwaartepunt van je hele lichaam. Ook verschuift het zwaartepunt tov de normale squat zodat je spieren een kleinere hefboomwerking kunnen uitoefenen. Om hetzelfde gewicht omhoog te krijgen moet je dus meer kracht zetten. Daarnaast heeft de verschuifing van het zwaartepunt ook als gevolg dat je andere pezen meer belast.quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:13 schreef esreality het volgende:
Waarom front squat eigenlijk?
quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:34 schreef Fugie het volgende:
Tering, gister voelde ik me al niet best halverwege mijn workout, beetje braakneigingen enzo (krijg je van zwaar fullbody dacht ik). Heb ik de hele nacht niets binnen gehouden
Zou het mogelijk zijn dat ik hij gister een beetje te diep ben is gegaan en mijn lichaam daardoor enigzins van slag zwanger is ?
Eten, Eten, Eten.quote:Op zondag 13 december 2009 02:33 schreef Cosmo. het volgende:Complete noob hier.
Besloten om wat aan het lichaam te gaan doen dus here I amMet 0 conditie en 0 lichaam
Geprobeerd mezelf wat in te lezen, maar veel verschillende informatie. Eerst maar eens een sportschool zoeken. (Uchi Komi in Amsterdam is het dichste bij, ervaringen?
) Sowieso tips om te beginnen? (om spieren te kweken, valt niks af te vallen in principe)
Maar wel kabelsquote:Op zondag 13 december 2009 10:56 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Eten, Eten, Eten.
Losse gewichten; geen toestellen
Eten, Eten, Eten.
(en geen friet, pizza etc)
ja mooi, maar gister alweer hersteldquote:
oefenen! Je polsen etc moeten ff wennen. Gewoon om de 2/3 dagen je polsen in de FS positie duwen, beetje rekken en strekken, en ff proberen in het squatrek. Tot die tijd kan je inderdaad prima je armen kruizen, maar die "echte" houding komt er wel, zolang je maar doorgaatquote:Op zaterdag 12 december 2009 18:13 schreef TheVotary het volgende:
Hmm eerste keer dat ik heb geprobeerd om de front squat te doen. Maar op onderstaande manier de armen houden lukt me echt niet. Als ik de bovenarmen op deze manier houdt dan is de stang halverweg mijn nek en ik krijg hem echt niet naar beneden. Breng ik de halter dan naar mijn schouder dan maken mijn bovenarmen echt 45 graden met mijn lichaam, dus dat werkt ook niet.
[ afbeelding ]
Ben na veel gekloot en inwendig gevloek maar overgestapt op de gekruiste armen versie, dat ging wel goed.![]()
Wat friet en pizza in de bulk is niks mis mee. Zeker niet als je echt een botje bent.quote:Op zondag 13 december 2009 10:56 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Eten, Eten, Eten.
Losse gewichten; geen toestellen
Eten, Eten, Eten.
(en geen friet, pizza etc)
wat friet en pizza is iets anders dan friet eten, friet eten, friet etenquote:Op zondag 13 december 2009 20:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wat friet en pizza in de bulk is niks mis mee. Zeker niet als je echt een botje bent.
@popcorn: Netjes man.Ik ga binnenkort eens 3 setjes met 100 proberen. Verschil moet er wezen, he.
Dat is niet helemaal waarquote:Op woensdag 9 december 2009 19:07 schreef AbsurdHero het volgende:
Serieus? Heb ik nog nooit van gehoord! Lijkt me complete onzin.quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:18 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar
Je spieren hebben een soort 'geheugen' waardoor je weer sneller op oude niveau bent dan normaal
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memoryquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:56 schreef Rejected het volgende:
[..]
Serieus? Heb ik nog nooit van gehoord! Lijkt me complete onzin.
Wikipedia is a lie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:11 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory
fack was idd iets te gemotiveerd van me om buiten te gaan hardlopen maar ach bij terug komst was het toch wel weer genieten. Runners high ftw!quote:
ok, wat moet ik nu doen? voorlopig geen biceps meer trainen, minder gewicht pakken of onderarmen trainen?quote:Op donderdag 17 december 2009 10:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Lijkt me duidelijk overbelasting.
Longshot: Doe jij je schouders / traps trainen mbv een EZ stang/barbell, die met beide handen vasthoudend voor je lichaam, en dan je armen omhoog trekken totdat je in feite een T maakt?quote:Op donderdag 17 december 2009 01:07 schreef HaagsPietje het volgende:
vandaag rug en biceps getraind in m'n zogenaamde "zware week" (=minder setjes, zwaardere gewichten).
heb de laatste tijd erg veel pijn in mijn buitenkant polsen/onderarmen wanneer ik biceps train! tijdens het trainen zelf een irritante pijn die met een scheut verergert zodra ik een stang of kabel loslaat....bizar. iemand een idee waar dat aan ligt? Heb niet het gevoel dat ik te zwaar train. Juist het gevoel dat ik kwa biceps meer kan pakken, maar door die pijn lukt dat gewoon niet :-(
yes. Ik heb die vroeger ook vaak gedaan. Kon er op een gegeven moment vanuit gaan dat als ik m deed, en ik binnen n week na die oefening ging boksen ik mijn polsen verneukte. Altijd, elke x. Twee keer gehad, en twee keer kon ik mijn handen geeneens draaien (zelfde beweging als je geld terugkrijgt in de winkel bijv).quote:Op donderdag 17 december 2009 13:02 schreef HaagsPietje het volgende:
jazeker!!! komt bijna altijd voor in mn schouder training. Meestal met zo'n kromme stang (curled barbell?!) en ook regelmatig met een normale....
Voel waar je heen wilt: polsjes maken dan een aardige slag in de rondte?! zelf nog niet aangedacht eigenlijk.
hoewel het volgens een mij een zeer relevante oefening is voorlopig even overslaan?
deadliften! Gewoon die onderarmen trainen. Als je 100+ kg in je klauwen kan houden moet de rest geen probleem zijn. Complexen zijn btw ook n goede voor je onderarmen.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:03 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik krijg ook altijd onwijs last van mijn onderarmen bij oefeningen waarbij ik zware dumbbells moet vasthouden (single calve raise met db in 1 hand, shrugs, dumbbell single leg squats, lunges, etc.) of een zware barbell moet liften (deadlift bijv.). Moet vaak stoppen voordat m'n target spieren falen, omdat ik de gewichten niet meer in mijn klauwen vast kan houden. Iemand oplossing (behalve straps)?
thanks voor de tip! zal die oefening eens een paar weekjes overslaan en vervangen door een andere oefening. weet jij misschien nog een alternatieve oefening waarbij ik trapezium train, zonder dat je polsen van die optaters krijgen?quote:Op donderdag 17 december 2009 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
yes. Ik heb die vroeger ook vaak gedaan. Kon er op een gegeven moment vanuit gaan dat als ik m deed, en ik binnen n week na die oefening ging boksen ik mijn polsen verneukte. Altijd, elke x. Twee keer gehad, en twee keer kon ik mijn handen geeneens draaien (zelfde beweging als je geld terugkrijgt in de winkel bijv).
Ken nog iemand anders die had hetzelfde met rugby...
Beide ermee gestopt, en nooit meer last gehad.
Als je gewoon je rust pakt, je polsen minimaal belast (geen zware curls, overhead werk) dan kan je er binnen week of 2 vanaf zijn... ijs heeft mij niet geholpen, gewoon rust, en zeker niet meer die oefening doen!
Er zijn 1000 en één goede schouders oefeningen, dus kies maar iets anders uit![]()
Disclaimer, uiteraard weet ik niet zeker of dit de oorzaak is, maar het lijkt er bijzonder veel op dus het is sowieso de moeite waard om er eens naar te kijken.
Maar waar heb je dan precies last van? Waar doet het au?quote:Op donderdag 17 december 2009 13:03 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik krijg ook altijd onwijs last van mijn onderarmen bij oefeningen waarbij ik zware dumbbells moet vasthouden (single calve raise met db in 1 hand, shrugs, dumbbell single leg squats, lunges, etc.) of een zware barbell moet liften (deadlift bijv.). Moet vaak stoppen voordat m'n target spieren falen, omdat ik de gewichten niet meer in mijn klauwen vast kan houden. Iemand oplossing (behalve straps)?
Binnenkant van mijn onderarmen. De kant van mijn handpalmen bedoel ik. Volgens mij zijn het de pezen van mijn vingers ofzoquote:Op donderdag 17 december 2009 23:28 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar waar heb je dan precies last van? Waar doet het au?
klinkt me niet echt bekend in de oren eigenlijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 12:54 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Binnenkant van mijn onderarmen. De kant van mijn handpalmen bedoel ik. Volgens mij zijn het de pezen van mijn vingers ofzo. Die doen na een tijdje zo zeer dat ik niet lang meer zware gewichten in mijn handen vast kan houden.
Dat je het van een BB krijgt is wel goed te verklaren. Je handen zitten dan in een geforceerde overgesupineerde positie waarin je arm zich niet graag begeeft en wat klachten kan geven op meerdere vlakker. Met DB's is dit ook wel mogelijk maar is minder blessure gevoelig dan de BB als het om Curls gaat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:57 schreef Rigital het volgende:
Ik heb het ook gehad met barbell biceps curl. Ben toen overgestapt naar een EZ-stang: sindsdien geen problemen meer. Hoe je deze problemen krijgt met dumbbells is mij een raadsel, maar je zou over kunnen stappen op hammer curls.
ik doe voorlopig maar wat mister_popcorn zegt: geen kromme stang meer voor schouders en alleen maar oefeningen voor biceps waar mn polsen nog enigszins onbelast blijven.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:05 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Dat je het van een BB krijgt is wel goed te verklaren. Je handen zitten dan in een geforceerde overgesupineerde positie waarin je arm zich niet graag begeeft en wat klachten kan geven op meerdere vlakker. Met DB's is dit ook wel mogelijk maar is minder blessure gevoelig dan de BB als het om Curls gaat.
Techiek boven gewicht kiezen en practice makes perfect!quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik train nu zo'n 6 maanden en wil Squats gaan opnemen in een nieuw schema. Wil eerst een aantal keer onder begeleiding de oefening leren. Nog goede tips?
Met een vetpercentage van +25%quote:Op zondag 20 december 2009 22:06 schreef Fuzzysham het volgende:
Nu 2 jaar en 1 maand aan het trainen. Kwam van 73 en nu eindelijk een goede 100k!
En daarna gewoon onderhouden?quote:Op maandag 21 december 2009 08:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hehehe... Ik moet binnenkort mn bf% eens laten meten.
Ik ga voor de >90KG bij 12-15% bf (ben 1.80). Denk dat ik met een half jaar wel moet kunnen zijn waar ik wil zijn.
Dat zou t niet waard zijn om te posten toch? Nee 198 en me vet is nog altijd behoorlijk laagquote:Op maandag 21 december 2009 08:03 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Met een vetpercentage van +25%? Ik train voornamelijk ter ondersteuning van m'n sporten. Ik zou 88-90 kg bij 10 % bij mijn 1m91 wel mooi vinden (beachboy dus
). Zit nu op 85-86 kg bij ongeveer 12-14%
Reverse Hyper al geprobeerd?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:18 schreef Mr.J het volgende:
Helaas kan ik door een zware onderrug blessure niet meer volle bak squaten, laat staan deadliften waardoor ik dit soort schema's helaas niet uit kan proberen.
Naja, toch geen tijd meer voor, over een paar weken al mijn voorbereiding in denk ik. Beter 3 weken van te voren er al ok bij staan dan in de laatste week gekke toeren moeten uithalen.
Wat ga je doen?quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:18 schreef Mr.J het volgende:
Helaas kan ik door een zware onderrug blessure niet meer volle bak squaten, laat staan deadliften waardoor ik dit soort schema's helaas niet uit kan proberen.
Naja, toch geen tijd meer voor, over een paar weken al mijn voorbereiding in denk ik. Beter 3 weken van te voren er al ok bij staan dan in de laatste week gekke toeren moeten uithalen.
Hehe, ik ben nu 20kg zwaarder dan toen ik begon, moet alleen nog wel minstens 5% vet kwijt. Dus genoeg te doen de komende maandenquote:Op maandag 21 december 2009 09:43 schreef Rejected het volgende:
Ik begon 3 jaar geleden met ca 77 kg @ 20%
Maar ik wil vooral buff worden met een lage bf(hoeft niet zo heel groot, ben ook maar 1.76). Nu ongeveer 72kg @ 11% ofzo.Niet super progress maar ben er wel heel erg blij mee(nog niet blij genoeg).
Denk het... en een leuke sport cq vechtsport kiezen denk ik. Maar dat zien we dan wel weer.quote:
= vochtquote:Op maandag 28 december 2009 12:57 schreef Rejected het volgende:
Ik ben rustig aan het trainen ivm zeurende schouder, wil niet helemaal stoppen... Minder borst, delt en pull down-werk.
Ik zie mn borstvolume na 2 weken al snel afnemen.
Niets beters dan een soepele clean.quote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef zquing het volgende:
Weekje niet gegaan, zometeen ff lekker cleanen, zal wel weer voor spierpijn zorgen de komende dagen
Nee. Wel zojuist een doorbraak lijkt 't. In hetzelfde pand als mijn chiropractor zit een sportmasseur die zelf ook wedstrijd bodybuilding heeft gedaan. Die heeft mijn bovenlichaam al 2x bruut onder handen genomen (PIJN!!!! ) en nu ook de pezen en spieren in mijn onderrug. Lijkt echt een stuk beter nu in ene?!quote:Op zondag 27 december 2009 21:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Reverse Hyper al geprobeerd?
04/04 JBC, Classic bodybuilding klasse. Over een half uurtje even praten met Rinus van der Zeijden die dan op de sportschool aanwezig is.quote:
Vind ik persoonlijk ook wel mooier, nou kom maar op met die pics.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:10 schreef Mr.J het volgende:
1.82. Ben geen massamonster dus, maar daarom doe ik ook mee aan de classic klasse.
vind ik wel de mooiste klasse overigens. Weet niet wie er allemaal meedoen maar in die klasse heb je een paar sterke deelnemers.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:10 schreef Mr.J het volgende:
1.82. Ben geen massamonster dus, maar daarom doe ik ook mee aan de classic klasse.
Veel herhalingen met je DL!quote:Op woensdag 30 december 2009 13:40 schreef CarbonC het volgende:
Op de valreep van 2009 nog een paar PR's neergezet:
DL: 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg
Dumbbell Press: 10x32kg, 10x36kg, 9x40kg
@MrJ: leuk hoor, om een keer aan zo'n wedstrijd mee te doen!
Dan ben je ongeveer mijn lengte. Ik ga je in de gaten houdenquote:Op dinsdag 29 december 2009 23:10 schreef Mr.J het volgende:
quote:Op zondag 13 december 2009 15:07 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Overigens heb ik vandaag de 170 kq deadlift (geen straps, geen riem) mogen neerzetten. Echt ontzettend dikke prima
Ik denk dat er bij BB relatief weinig blessures voorkomen. Bij teamsporten (anderen heb je zelf niet in de hand) en sporten waarbij je snel/onverwacht van richting moet veranderen of reageren is de kans op blessures groter.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:55 schreef JeffreyXL het volgende:
Mooie sport is het ook. De ene na de andere blessure komt voorbij
De eerste regel uit de OP gequote (een quote van een quote):quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef Mendeljev het volgende:
Ik was net bij de gym een beetje onder de indruk van een kerel die ongeveer even oud is als ik (21 ofzo) en even 180 kg op de incline press deed. Ik doe zelf iets meer dan de helft (waar ging het mis?)
quote:"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:35 schreef rouletteking het volgende:
Gisteren op de valreep nog even een (voor mij) vette PR neergezet: 100kg deadlift. Pffff, viel niet mee, veel herrie gemaakt
en ben nu echt verrot. Ik wilde vanmiddag weer gaan trainen maar neem toch maar ff een dagje rust.
Goede rug en armen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:26 schreef Mr.J het volgende:
Ok, J 13 weeks out:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respect voor je squat; die zit bij mij nogal vast. Heb ooit 8x110kg gedaan, maar doe nu 10x80/85/90kg.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:32 schreef 16meter het volgende:
[..]
Veel herhalingen met je DL!
Gister 120kg 3x5 gesquat. Voor mij een noemenswaardig PR.
True, denk ik ook. Idem voor dikke onderarmen.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:00 schreef CarbonC het volgende:
Goede rug en armen.
Kuiten zijn idd minder. Mijn theorie is dat met name ecto's (van orgine) moeite hebben om goede kuiten te ontwikkelen.
Thanks.quote:Ik heb wel makkelijk praten van de zijlijn: het zijn gewoon goede foto's, zeker als je bedenkt dat foto's er altijd minder uitzien dan je denkt/hoopt.
Hehe, was eerste keer poseren. Moet nog veel oefenen hoor.quote:Je lach op de laatste foto is wat geforceerd, niet naturel.
Leer je (jezelf) ook posieertechnieken?
* CarbonC Denkt aan het begin van Pumping Iron.
ik heb die oefening nu twee weken niet gedaan en vorige week biceps getraind en wat denk je.....al veel minder last....morgen weer rug en biceps trainen maar ik neig nu al te zeggen dat je advies me geholpen heeft!!! Super!quote:Op donderdag 17 december 2009 13:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
yes. Ik heb die vroeger ook vaak gedaan. Kon er op een gegeven moment vanuit gaan dat als ik m deed, en ik binnen n week na die oefening ging boksen ik mijn polsen verneukte. Altijd, elke x. Twee keer gehad, en twee keer kon ik mijn handen geeneens draaien (zelfde beweging als je geld terugkrijgt in de winkel bijv).
Ken nog iemand anders die had hetzelfde met rugby...
Beide ermee gestopt, en nooit meer last gehad.
Als je gewoon je rust pakt, je polsen minimaal belast (geen zware curls, overhead werk) dan kan je er binnen week of 2 vanaf zijn... ijs heeft mij niet geholpen, gewoon rust, en zeker niet meer die oefening doen!
Er zijn 1000 en één goede schouders oefeningen, dus kies maar iets anders uit![]()
Disclaimer, uiteraard weet ik niet zeker of dit de oorzaak is, maar het lijkt er bijzonder veel op dus het is sowieso de moeite waard om er eens naar te kijken.
Squat en DL gaan bij mij een stuk harder vooruit dan bijv. BP... BP is maar een zielige 55kg 3x5. Hopelijk kan ik dit jaar goede stappen maken met BP... 80kg zou ik al tevreden mee zijn! Misschien op de zaterdag DB BP erbij pakken om de vooruitgang te stimuleren. Echte doelen heb ik niet.. gewoon overall meer massa en kracht.quote:Op zondag 3 januari 2010 22:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Respect voor je squat; die zit bij mij nogal vast. Heb ooit 8x110kg gedaan, maar doe nu 10x80/85/90kg.
Veel herhalingen: true; voor mij is krachttraining onderdeel van een gezond levenspatroon. Daarnaast krijg ik nu al gezeik met vriending over (spier)massa.
Hebben jullie nog doelen voor 2010?
Ik wil een powerlifttotaal van 400kg, minimaal.
Yep, ik weet dat je gelijk hebt alleen is het probleem bij mij dat ik eigenlijk gewoon een hekel aan eten heb (en dan bedoel ik niet lekker een keertje snacken of dure sushi uiteraard) en uit ervaring weet ik dat ik dat "bulken" van koolhydraatjes etc. niet lang volhoudt.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:13 schreef 16meter het volgende:
@Pietje, als je wilt groeien zul je écht moeten gaan eten. Meer dan een paar mueslireepjes en een bakkie kwark extra.
Ik heb zelf ook geen voedingschema, wel eet ik dagelijks zoveel mogelijk brood met kip/kalkoenfilet/pindakaas, brinta, een blikje tonijn, veel fruit (banaan, appel), minimaal 2 eieren, zo'n 1,5 liter melk en een drink een whey en weight gain shake. Je kunt zo'n 'schema' ook in je hoofd hebben, gewoon ver boven je onderhoud vreten en je zult aankomen.
Ik eet 1 volkorenbroodje per dagquote:Op maandag 4 januari 2010 21:13 schreef 16meter het volgende:
@Pietje, als je wilt groeien zul je écht moeten gaan eten. Meer dan een paar mueslireepjes en een bakkie kwark extra.
Ik heb zelf ook geen voedingschema, wel eet ik dagelijks zoveel mogelijk brood met kip/kalkoenfilet/pindakaas, brinta, een blikje tonijn, veel fruit (banaan, appel), minimaal 2 eieren, zo'n 1,5 liter melk en een drink een whey en weight gain shake. Je kunt zo'n 'schema' ook in je hoofd hebben, gewoon ver boven je onderhoud vreten en je zult aankomen.
Koolhydraten en een klein beetje eiwitten.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef Q.E.D. het volgende:
Wat moet ik eten als ik heel veel ga opdrukken?
Witlofquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef Q.E.D. het volgende:
Ik begreep dat hij aan wilde komen, dan is KH rijk voedsel ook wel handig.quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik eet 1 volkorenbroodje per dag
Als er iets is wat je missen kunt, dan is het brood. Maarja, dat geldt eigenlijk voor de meeste zaken die rijk aan KH zijn, dus als je daar te veel naar gaat leven dan schiet je er nog niets mee op.
fristiquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:58 schreef Q.E.D. het volgende:
Precies, plezier is voor mij de allergrootste motivator! Vandaag borst gedaan en langzaam aan maak ik enige progressie bij het bankje drukken. Nu 3 x zelf 80 kg. Volgende keer probeer ik 4 x zelf....40 minuutjes getraind en zat na afloop goed "vol" heerlijk gevoel!quote:Op donderdag 7 januari 2010 10:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Kan me wel vinden in wat HaagsePietje zegt verder: het is belangrijk plezier te hebben in wat je doet. Doorgaans bouw je dat vanzelf wel uit naar echt goed bezig zijn.
Mij zul je ook geen calorieen zien tellen. En wel omdat ik dat al eens eerder heb gedaan en na een maand gillend gek werd.
Snel weggaan dan! Dit soort 'fitnesscentra' moet je echt uit principe gewoonweg niet steunen dmv een lidmaatschap vind ik zelf. Zowiezo aan je naam te zien zit je in de stad met 1 van de bekendste sportscholen uit heel NL waar ze meer dan genoeg gewichten hebben. Nou zal het lidmaatschap daar ongetwijfeld wel overpriced zijn, maar sportscholen waar je niet kunt/mag deadliften zijn geen sportscholen PUNT.quote:Op donderdag 7 januari 2010 19:11 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Zit er nu zelfs over na te denken om een eigen benchpress aan te schaffen met losse stang, zodat ik in de zomer in m'n kelderbox ook deadlifts kan uitvoeren. Want dan kan in mijn sportschool dus helaas niet...is wel een losse bankdruk en 2 kleine barbells beschikbaar, maar niet al te veel gewicht....
Al die gewichten thuis kopen valt toch wel mee qua prijs? 200 kg voor 250 a 300,- en je kan heeeel lang vooruitquote:Op donderdag 7 januari 2010 21:11 schreef Fugie het volgende:
Om dan al die gewichten thuis te kopen is ook beetje duur, zoek dan en sportschool waar het wel kan.
Dat is niet duur, waar heb je dat gekocht? En je hoeft niet steeds die dumbbells vast te schroeven toch? Neem aan dat er handigere klemmen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 08:49 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Al die gewichten thuis kopen valt toch wel mee qua prijs? 200 kg voor 250 a 300,- en je kan heeeel lang vooruit
Heb zelf ongeveer 140 kg aan schijven, 1 barbell, 1 EZ bar, 2 dumbbell stangen, voor ongeveer 220,- aangeschaft. Ben je eenmalig kwijt, maar je kan het altijd nog verkopen voor minimaal 50% vd nieuwprijs.
je bedoelt toch niet "De Kneet" he??? Daar pas ik niet bepaald tussen hoor, minimale wat ze daar drukken is 120 kilo haha!!quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:06 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Snel weggaan dan! Dit soort 'fitnesscentra' moet je echt uit principe gewoonweg niet steunen dmv een lidmaatschap vind ik zelf. Zowiezo aan je naam te zien zit je in de stad met 1 van de bekendste sportscholen uit heel NL waar ze meer dan genoeg gewichten hebben. Nou zal het lidmaatschap daar ongetwijfeld wel overpriced zijn, maar sportscholen waar je niet kunt/mag deadliften zijn geen sportscholen PUNT.
Je zult wel steeds schijven moeten verwisselen. Maar mijn ervaring is dat dat niet zo'n ramp is. Tussen de setjes door ben ik vaak zo kapot dat ik echt wel even tijd heb om er een schijfje op te leggen of er af te halen mocht dat nodig zijn. Als je bovendien genoeg schijven hebt. Dan heb je zo je EZ bar, Barbell en dumbbells met het juist gewicht voor een oefening klaar staan. Bijvoorbeeld eerst 60 kg drukken... direct daarna 45 kg BORren met je EZ bar en vervolgens 2x15 kg curlen met je dumbbells om maar iets te noemen... Ik doe al mijn setjes toch altijd met hetzelfde gewicht, met uitzondering van de warming up.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 09:27 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dat is niet duur, waar heb je dat gekocht? En je hoeft niet steeds die dumbbells vast te schroeven toch? Neem aan dat er handigere klemmen zijn.
Hij fucked hem op!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:16 schreef zquing het volgende:
Wat is jullie motivatie filmpje?
voor mij toch echt wel frank yang
whaha bedankt, heb me goed vermaakt met die maffe filmpjes van hemquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:16 schreef zquing het volgende:
Wat is jullie motivatie filmpje?
voor mij toch echt wel frank yang
Dan ben je een fucking homo.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:06 schreef 16meter het volgende:
[..]
whaha bedankt, heb me goed vermaakt met die maffe filmpjes van hem![]()
Net ff getraind.. zaterdag is voor mij vooral isolatieoefeningen ter ondersteuning van de compounds. Ik weet dat je niet mag fucken met 't Rippetoe schema, maar ik doe het toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |