Treffende foto van mijn persoon.quote:
Dat een eminentie als u zich moet verlaten op opmerkingen van een allooi dat acute associaties met George-Butters oproept.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:02 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Een verschijnsel dat geheel te verklaren valt uit omgang met shagrokers.
Ik kan niet anders dan mijn eerdere belofte reďtereren.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:06 schreef TitusPullo het volgende:
Wie consultants bestrijdt, moet ervoor waken niet zelf ook een consultant te worden.
Daar ga je van zweten.quote:
Ik denk dat ik mijn levenstijl zou moeten wijzigen om dat te kunnen meemaken.quote:Op donderdag 12 november 2009 08:14 schreef Reya het volgende:
Dat is alvast een goede voorbereiding op de promotie van TitusPullo.
Je bedoelt de FP? Heb je de intentie om te promoveren op een onderwerp dat moslims in een kwaad daglicht stelt dan?quote:Op donderdag 12 november 2009 10:23 schreef TitusPullo het volgende:
Je bedoelt dat je voortaan de voorpagina zult lezen?
Ik zal aantonen dat de retorische middelen van Sjaakz rechtstreeks uit het handboek van Goebbels komen.quote:Op donderdag 12 november 2009 11:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt de FP? Heb je de intentie om te promoveren op een onderwerp dat moslims in een kwaad daglicht stelt dan?
quote:Europarlementariër Van Baalen Nicaragua uitgezet
Rotterdam, 12 nov. De Nederlandse europarlementariër Hans van Baalen (VVD) is gisteren door Nicaragua verzocht het land te verlaten nadat hij tijdens zijn bezoek aan het land de liberale partijen er opriep zich te verenigen tegen de linkse president Daniel Ortega.
Volgens Nicaragua kwam de VVD-er „als gezant van interventionistische buitenlandse mogendheden, vergetende dat de nieuwe vormen van inmenging en onderdrukking verworpen worden door de volkeren van vooral Afrika, Azië en Latijns-Amerika”.
Van Baalen maakt momenteel een rondreis door drie landen in Midden-Amerika als kersverse voorzitter van de Internationale Liberalen. „De eerste stop van de reis is Nicaragua, een land waar de democratie bedreigd wordt door de onconstitutionele en totalitaire neigingen van sandinistenleider Daniel Ortega”, aldus Van Baalen dinsdag op zijn site.
Vorige maand schrapte het Nicaraguaanse Hooggerechtshof de grondwettelijke bepaling dat een president maar één termijn mag regeren. Ortega zou zich hierdoor in 2011 herkiesbaar kunnen stellen, zeer tegen de zin van de oppositie. Vorig jaar werd zij deels uitgesloten bij de gemeenteraadsverkiezingen, waarna Ortega’s FSALN deze te midden van grote onregelmatigheden ruim won. Westerse donoren, waaronder Nederland, bevroren hierna de ontwikkelingshulp aan het arme land.
Van Baalen gaf gisteren een persconferentie waarop hij meedeelde dat hij door de regering-Ortega was „uitgenodigd” het land „onmiddellijk te verlaten”. Hij zei dit pas vandaag te zullen doen na afwerking van geplande afspraken met liberale politici en zakenlui. Volgende stop is Honduras, waar hij interim-leider Micheletti zou ontmoeten, die in juni na een legercoup de macht kreeg.
Ontmoeting met corrupte ex-president
Van Baalen schrijft op zijn site dat hij in Nicaragua onder anderen de liberale leider Arnoldo Alemán ontmoette. Aléman stal als president (1997-2002) zeker 100 miljoen dollar uit de schatkist en geldt als een van de corruptste leiders die het land ooit kende. De twintig jaar celstraf die de ultrarechtse Alemán in 2003 kreeg opgelegd werd dankzij de politieke steun van Ortega omgezet in huisarrest. Dit nadat de twee rivalen een pact sloten, waardoor Ortega in 2006 president kon worden.
Regeringsgezinde journalisten vielen Van Baalen tijdens de persconferentie gisteren herhaaldelijk aan. „Als het aan mij had gelegen hadden ze u gisteren al naakt over de grens gezet”, beet een verslaggever van Radio Sandino hem toe. „Agressieve sandinisten vallen de IL-voorzitter en zijn delegatie verbaal lastig”, meldden de liberalen zelf later in een bericht op Twitter.
Van Baalens site meldt vandaag dat liberalen hem steunden door te scanderen: ,,Van Baalen, hombre con cochones (sic)", ofwel, „Van Baalen, man met cojones (ballen)”.
Duitser
Nicaragua tekende gisteren officieel protest aan bij Nederland en bood tegelijkertijd excuses aan. Niet voor Van Baalens uitzetting, maar voor de uitlatingen van een onderminister van Buitenlandse Zaken. Deze Manuel Coronel dacht eerst dat Van Baalen een Duitser was. Toen hij hoorde dat de politicus uit Nederland komt, zei hij: „Nog erger, want Nederland is een paisucho (klotelandje)”.
Vraag me af of dat wel de juiste vertaling is:quote:Van Baalens site meldt vandaag dat liberalen hem steunden door te scanderen: ,,Van Baalen, hombre con cochones (sic)", ofwel, „Van Baalen, man met cojones (ballen)”.
quote:cochon
1. (Nicaragua) homosexual
2. (Nicaragua) coward
Nederlanders in Zuid-Amerika...quote:Op donderdag 12 november 2009 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vraag me af of dat wel de juiste vertaling is:
[..]
quote:De heer De Mos (PVV): Ik hoor de heer Vendrik de hele tijd over miljarden. Het klimaatprobleem is dus eigenlijk opgelost. Wij gaan miljarden besteden en daardoor gaat de zeespiegel stijgen en de temperatuur op aarde afnemen.
De heer Vendrik (GroenLinks): Dat is beslist de meest merkwaardige samenvatting van mijn woorden die ik ooit heb gehoord. Nee, ik kan het opnieuw uitleggen, maar dat is eerlijk gezegd vragen naar de bekende weg. Lees de Handelingen maar na op wat ik gezegd heb.
De heer De Mos (PVV): Ik hoor de heer Vendrik spreken over 35 mld. die de Europese Commissie moet gaan besteden. Dat zijn miljarden. Daarmee wil hij een beter klimaat realiseren; in zijn ogen moet de temperatuur naar beneden en moet de zeespiegel dalen. De heer Vendrik gaat dat met miljarden oplossen. Gaat hij moeder natuur dus met miljarden steunen?
[...]
De voorzitter: Mijnheer De Mos, is uw vraag voldoende beantwoord?
De heer De Mos (PVV): Nee joh!
De voorzitter: Dan denk ik dat het voldoende is.
!quote:Op donderdag 12 november 2009 13:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vraag me af of dat wel de juiste vertaling is:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |