abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74660032
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:05 schreef kitao het volgende:

[..]

Ze investeren in verlaten wegen ?
Het is in Afrika bijkans nog drukker op de weg dan hier. Men rijdt weliswaar in gare krotbakken die wij al sinds de jaren 80 niet meer gebruiken, maar toch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 november 2009 @ 17:47:12 #127
262650 kitao
prikplaatje
pi_74672178
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

Het is in Afrika bijkans nog drukker op de weg dan hier. Men rijdt weliswaar in gare krotbakken die wij al sinds de jaren 80 niet meer gebruiken, maar toch.
Al twee maal van Lagos naar Benin City en Abuja en terug gereisd met een taxibusje en de wegen zijn daar niet best , aardig druk en soms ronduit gevaarlijk.
Vanaf jouw TodesSchwalben (? beetje bizarre usersnaam ) , geplaatste fotos van Algerije was weinig drukte te zien , tot nu toe , en ik zou het toejuichen als dit soort investeringen vaker zouden plaatsvinden.

megalomaniac
pi_74673384
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:47 schreef kitao het volgende:

[..]

Al twee maal van Lagos naar Benin City en Abuja en terug gereisd met een taxibusje en de wegen zijn daar niet best , aardig druk en soms ronduit gevaarlijk.
Vanaf jouw TodesSchwalben (? beetje bizarre usersnaam ) , geplaatste fotos van Algerije was weinig drukte te zien , tot nu toe , en ik zou het toejuichen als dit soort investeringen vaker zouden plaatsvinden.

Omdat niet elke weg altijd even druk is. En als jij Afrika zo goed kent, dan weet je dat de steden daar ook een stuk verder van elkaar liggen dan hier. De reden dat we hier zo veel drukte op de snelwegen hebben is vanwege de talloze afslagen en de steden die feitelijk naast elkaar liggen. Overigens is Noord-Afrika qua infrastructuur natuurlijk wel een factor 1000 verder dan sub-sahara afrika (op Zuid-Afrika na dan).
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:53:18 #129
262650 kitao
prikplaatje
pi_74676029
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:34 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Omdat niet elke weg altijd even druk is. En als jij Afrika zo goed kent, dan weet je dat de steden daar ook een stuk verder van elkaar liggen dan hier. De reden dat we hier zo veel drukte op de snelwegen hebben is vanwege de talloze afslagen en de steden die feitelijk naast elkaar liggen. Overigens is Noord-Afrika qua infrastructuur natuurlijk wel een factor 1000 verder dan sub-sahara afrika (op Zuid-Afrika na dan).
Ik ken een stukje Nigeria , ik heb niet beweerd Afrika goed te kennen , ik ging af op jouw geplaatste fotos , meer niet .
Waarom gooien jullie eerst de Fransen eruit om deze met veel fanfare te vervangen door de Chinezen trouwens ?
(oprechte vraag , geen wrok of zoiets)

megalomaniac
pi_74676206
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:53 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik ken een stukje Nigeria , ik heb niet beweerd Afrika goed te kennen , ik ging af op jouw geplaatste fotos , meer niet .
Waarom gooien jullie eerst de Fransen eruit om deze met veel fanfare te vervangen door de Chinezen trouwens ?
(oprechte vraag , geen wrok of zoiets)

De Fransen hebben kortgezegd nogal wat bloed aan hun handen. Afgezien daarvan zijn de Fransen ook nu nog welkom hoor, als toerist of investeerder en niet als koloniserende macht natuurlijk.
  vrijdag 13 november 2009 @ 19:59:42 #131
262650 kitao
prikplaatje
pi_74676247
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:34 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

En eerlijk gezegd , ik vind het jammer dat je je tegen westerse vooroordelen wilt verdedigen om dan vervolgens zelf aan te halen dat het sub-Saharah nog 1000 x slechter is.

megalomaniac
pi_74676333
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:59 schreef kitao het volgende:

[..]

En eerlijk gezegd , ik vind het jammer dat je je tegen westerse vooroordelen wilt verdedigen om dan vervolgens zelf aan te halen dat het sub-Saharah nog 1000 x slechter is.

Hoezo? Dat betekent juist dat er genoeg investeringsruimte is voor de Chinezen, aangezien de behoefte voor wegen er nog groter is dan Noord-Afrika. Ze hebben het verkeer, maar niet de infrastructuur. Terwijl westerlingen al meteen beginnen "meh dat is toch niet nodig", "ze hebben toch geen auto".
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:03:07 #133
262650 kitao
prikplaatje
pi_74676398
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 19:58 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

De Fransen hebben kortgezegd nogal wat bloed aan hun handen. Afgezien daarvan zijn de Fransen ook nu nog welkom hoor, als toerist of investeerder en niet als koloniserende macht natuurlijk.
Wat ik me herinner is dat de Fransen een democratisch verkozen meerderheid hebben verworpen.
China is ook niet bepaald democratisch , ik hoop dat jullie een compromis kunnen vinden met beide landen.
megalomaniac
pi_74676464
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:03 schreef kitao het volgende:

[..]

Wat ik me herinner is dat de Fransen een democratisch verkozen meerderheid hebben verworpen.
China is ook niet bepaald democratisch , ik hoop dat jullie een compromis kunnen vinden met beide landen.
Herinner jij je ook dat de Fransen gewoonweg koloniseerden. En dat de Chinezen dat vooralsnog niet doen. Een groot verschil dus. China mag dan niet bepaald democratisch zijn, dat zijn de landen zelf ook niet. Democratische landen hebben doorgaans nog het meeste leed veroorzaakt in die regionen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:11:07 #135
262650 kitao
prikplaatje
pi_74676684
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:01 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Hoezo? Dat betekent juist dat er genoeg investeringsruimte is voor de Chinezen, aangezien de behoefte voor wegen er nog groter is dan Noord-Afrika. Ze hebben het verkeer, maar niet de infrastructuur. Terwijl westerlingen al meteen beginnen "meh dat is toch niet nodig", "ze hebben toch geen auto".
Ik hoop dat die laatste uitdrukking blijft bij de Kuifje figuren , waar misschien ook dit beeld vandaan komt.
Maar inderdaad , de infrastructuur heeft absoluut verbetering nodig , qua wegen , stroom en gezondheidszorg.
Of dit alleen aan de Chinezen of andere "outsiders" zou moeten worden overgelaten of aan vooral het volk zelf en hun regeringen met hun rijkdom aan grondstoffen en arbeidskrachten is een andere zaak.
Ik ben meer voor het laatste.
megalomaniac
pi_74677117
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:11 schreef kitao het volgende:

[..]

Ik hoop dat die laatste uitdrukking blijft bij de Kuifje figuren , waar misschien ook dit beeld vandaan komt.
Maar inderdaad , de infrastructuur heeft absoluut verbetering nodig , qua wegen , stroom en gezondheidszorg.
Of dit alleen aan de Chinezen of andere "outsiders" zou moeten worden overgelaten of aan vooral het volk zelf en hun regeringen met hun rijkdom aan grondstoffen en arbeidskrachten is een andere zaak.
Ik ben meer voor het laatste.
Ik niet. Je zal je vast wel afvragen waarom. Nou omdat ik zelf de voortgang heb gezien (en dan vooral in Noord Afrika). Het is ongelooflijk wat voor modernisering deze landen (mede dankzij investeringen vanuit Spanje, Frankrijk en China) in 10 jaar tijd hebben meegemaakt. Het feit dat ik daar overal met mijn laptopje toegang heb tot internet, al dan niet d.m.v. prepaid (wireless 3G) kaarten - iets wat wij hier nog niet eens hebben, is daar een voorbeeld van. Of de snelwegen die niet onderdoen voor de kwaliteit van Europese snelwegen. Let wel dat hiervoor in veel gevallen de eigen lokale arbeidskrachten worden gebruikt, wat ook nog de werkloosheid omlaag werkt.
  vrijdag 13 november 2009 @ 20:31:56 #137
262650 kitao
prikplaatje
pi_74677493
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 20:04 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Herinner jij je ook dat de Fransen gewoonweg koloniseerden. En dat de Chinezen dat vooralsnog niet doen. Een groot verschil dus. China mag dan niet bepaald democratisch zijn, dat zijn de landen zelf ook niet. Democratische landen hebben doorgaans nog het meeste leed veroorzaakt in die regionen.
Nee , hoe kan ik me kolonisatie herinneren behalve dan die van mijn vaders broer waar hij voor de Nederlandse verkenners vocht in Indië vlak na de oorlog , na zelf ruim vijf jaar bittere misere te hebben meegemaakt ?
En Frankrijk is niet volledig democratisch , kijk maar naar de gevangenissen en de stadsopstanden in de buitenwijken waar de politie vaak met dodelijk opgejaagde jeugdige slachtoffers heeft te maken.

Ik vraag me alleen af of het ene negatieve niet door het andere wordt vervangen.

En ik ben nieuwsgierig naar de Algerijnse geloofsideeen mbt die van de Chinezen. (?)
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')