quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Alcohol kan je gewoon drinken zolang je maar niet gaat bidden binnen 24 uur na het drinken van alcoholquote:
Alcohol vind ik sowieso niet horen en als je bidt doe je dat meestal wel 5x per dag, dus het is niet te vermijden. Tenzij je 24 uur lang niet gaat bidden, omdat je alcohol hebt genuttigd.quote:Op maandag 9 november 2009 01:04 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Alcohol kan je gewoon drinken zolang je maar niet gaat bidden binnen 24 uur na het drinken van alcohol
Jaquote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef Ayca het volgende:
Drink dan gewoon bier
vraagje aan de jongens hier, drinken jullie alcohol? (aangezien bilmi dat niet doet)
Geen idee.quote:Op maandag 9 november 2009 01:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
zit toch een heel laag percentage aan alcohol in?
Jij moedigt echt goede dingen aan.quote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef Ayca het volgende:
Drink dan gewoon bier
vraagje aan de jongens hier, drinken jullie alcohol? (aangezien bilmi dat niet doet)
quote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef EchoAlpha het volgende:
LaPo:
[..]
Alcohol kan je gewoon drinken zolang je maar niet gaat bidden binnen 24 uur na het drinken van alcohol
Kan ik dat gewoon in de supermarkt halen?quote:Op maandag 9 november 2009 01:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Geen idee..
Maar alcoholvrij bier is net cola zonder prik. Denk ik.
Daarom hangt er ook een verbod-sfeer rond het drinken van alcohol. Mensen die 5x per dag bidden mogen gewoon geen alcohol drinken maar de meeste mensen bidden geen 5x per dag dus dan is het weer niet verbodenquote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Alcohol vind ik sowieso niet horen en als je bidt doe je dat meestal wel 5x per dag, dus het is niet te vermijden. Tenzij je 24 uur lang niet gaat bidden, omdat je alcohol hebt genuttigd.
Kan heel gezellig zijnquote:Op maandag 9 november 2009 01:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij moedigt echt goede dingen aan.
Nee, ik rook, drink en gok niet.quote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef Ayca het volgende:
Drink dan gewoon bier
Cola zonder prik of alcoholvrij bier?quote:Op maandag 9 november 2009 01:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kan ik dat gewoon in de supermarkt halen?
Volgens mij was het wel gewoon verboden hoor.quote:Op maandag 9 november 2009 01:08 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Daarom hangt er ook een verbod-sfeer rond het drinken van alcohol. Mensen die 5x per dag bidden mogen gewoon geen alcohol drinken maar de meeste mensen bidden geen 5x per dag dus dan is het weer niet verboden
Same herequote:
Alcoholvrij bierquote:Op maandag 9 november 2009 01:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Cola zonder prik of alcoholvrij bier?
Dat is alles waar je om geeft?quote:Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef Ayca het volgende:
[..]
en je neukt niet.
dan weten we dat ook weer
Nee drugs heb ik ook nooit gebruikt (al ben ik er best nieuwsgierig naar..) maar volgens mij ben ik ook heel erg verslavingsgevoeligquote:Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Same here
Ook nooit drugs gebruikt
Ik ben denk ik veel te verslavingsgevoelig dus ik laat roken enzo maar erbuiten
Beetje bij bruinen in hel en daarna verder in de hemel dan maarquote:Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel gewoon verboden hoor.
En die andere dingen?quote:Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee drugs heb ik ook nooit gebruikt (al ben ik er best nieuwsgierig naar..) maar volgens mij ben ik ook verslavingsgevoelig
Hmm, ik ga ernaar kijkenquote:Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zoek naar maltbier. Da's alcoholvrij bier.
Valt een jointje onder drugs?quote:Op maandag 9 november 2009 01:09 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Same here
Ook nooit drugs gebruikt
Ik ben denk ik veel te verslavingsgevoelig dus ik laat roken enzo maar erbuiten
Ik ben echt nieuwsgierig naar drugs die je laat hallucineren maar ik laat het allemaal wel gewoon rustenquote:Op maandag 9 november 2009 01:10 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nee drugs heb ik ook nooit gebruikt (al ben ik er best nieuwsgierig naar..) maar volgens mij ben ik ook heel erg verslavingsgevoelig
Het gaat niet om hemel of hel.quote:Op maandag 9 november 2009 01:11 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Beetje bij bruinen in hel en daarna verder in de hemel dan maar?
Hallo dan.quote:Op maandag 9 november 2009 01:11 schreef Delft_NoX het volgende:
Het meest actieve topic op zondag avond om 1 uur s'nachts is een turken topic.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholvrij_bier.quote:Alcoholvrij bier is een lichtelijk misleidende term voor bier met een extreem laag alcoholpercentage. De meeste alcoholvrije bieren zijn pilsbieren, maar er bestaan ook (hoewel minder) ales die alcoholvrij zijn. Algemeen wordt de smaak van alcoholvrije bieren niet geapprecieerd door bierdrinkers.
Alcoholvrije bieren mogen tot 0,1% alcohol bevatten. (Alcoholarme bieren niet meer dan 1,2%.) Dat is vijftig maal minder dan het alcoholpercentage van een gemiddeld pilsbier (5%). In vergelijking met gewoon bier, levert het drinken van een liter alcoholvrij bier geen noemenswaardige alcoholconcentratie in het bloed op. De kleine concentratie alcohol die in het bloed terecht komt, kan snel door de lever worden afgebroken. Alcoholvrij bier kan dus probleemloos gedronken worden, zelfs in grote hoeveelheden. Twintig glazen alcoholvrij bier leveren ongeveer evenveel alcohol als een half pilsje. Houd er wel rekening mee dat alcoholvrij bier ook wat vochtafdrijvend werkt, zij het in veel mindere mate dan gewoon bier. Alcoholvrij bier, in grote hoeveelheden gedronken, zorgt het dus toch voor iets meer vochtverlies dan water.
Droogstaande alcoholisten doen er vaak geen goed aan om alcoholarm of alcoholvrij bier te drinken, omdat ze hierdoor de smaak weer te pakken kunnen krijgen. Bovendien krijgt men toch een hele kleine hoeveelheid alcohol binnen, wat vooral in het begin van het staken van het alcoholisme tot terugval kan leiden.
In landen met reclameverbod voor alcohol worden soms alcoholvrije bieren gebruikt om reclame te maken voor het niet-alcoholvrije hoofdmerk.
Dacht al zoiets.quote:Op maandag 9 november 2009 01:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholvrij_bier.
Alcohol is haram.quote:Op maandag 9 november 2009 01:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hoe komen jullie er eigenlijk bij dat je wel mag drinken? Drinken mag als je niet binnen 24uur na het nuttigen van alcohol bidt.. volgens mij mag het helemaal niet, had er een hadith over, post 'm morgen misschien wel.
Ja, ja, ja, nee, nee, jaquote:Op maandag 9 november 2009 01:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Roken, gokken, drank, drugs en seks. En rock 'n' roll.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat dat "verbod" destijds kwam omdat met én 5 keer per dag gingen bidden én alcohol dronk. Oftewel men ging dronken bidden.quote:Op maandag 9 november 2009 01:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hoe komen jullie er eigenlijk bij dat je wel mag drinken? Drinken mag als je niet binnen 24uur na het nuttigen van alcohol bidt.. volgens mij mag het helemaal niet, had er een hadith over, post 'm morgen misschien wel.
Nee, dat verbod is er volgens mij echt, kan nu alleen de hadith ervan niet vinden, post 'm morgen misschien wel. Ken trouwens nog genoeg mensen die 5x per dag bidden.quote:Op maandag 9 november 2009 01:16 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Omdat dat "verbod" destijds kwam omdat met én 5 keer per dag gingen bidden én alcohol dronk. Oftewel men ging dronken bidden.
Dat verbod kwam omdat men vanuit die combinatie gingen. Aangezien de meeste mensen niet meer 5 keer per dag bidden lijkt mij dat dat verbod zijn doel mist.
Ja maar die mensen zijn in de minderheid en zullen waarschijnlijk ook geen alcohol drinkenquote:Op maandag 9 november 2009 01:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, dat verbod is er volgens mij echt, kan nu alleen de hadith ervan niet vinden, post 'm morgen misschien wel. Ken trouwens nog genoeg mensen die 5x per dag bidden.
quote:Op maandag 9 november 2009 01:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, ja, ja, nee, nee, ja
Echt he, waar ben je dan bang voor. Waarom dat getwijfel erbij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat 't eigenlijk ook niet om, het ging mij erom dat het verbod er volgens mij echt is en het verbod dat ik ken is niet alleen dat je binnen die 24 uur na het nuttigen van alcohol niet mag bidden.quote:Op maandag 9 november 2009 01:18 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja maar die mensen zijn in de minderheid en zullen waarschijnlijk ook geen alcohol drinken
Ok, de volgende keer dat het me word aangeboden, probeer ik hetquote:Op maandag 9 november 2009 01:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Echt he, waar ben je dan bang voor. Waarom dat getwijfel erbij...
Je weet dat de onderwerpen elkaar kunnen overlappen?quote:Op maandag 9 november 2009 01:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
zarGon jij weet dat dat verbod er is, kun jij de hadith ervan vinden voor EchoAlpha?
Wat bedoel je hiermee? Dat het verbod er eerst wel was en nu weg kan zijn ofzo?quote:Op maandag 9 november 2009 01:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Je weet dat de onderwerpen elkaar kunnen overlappen?
Bij overlapping vervalt de oude en kan je je afvragen of de hadith die jij kent wel het meeste recente is
Maar ben jij dan nooit nieuwsgierig naar dit soort dingen?quote:Op maandag 9 november 2009 01:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
jammer dat jullie elkaar aanmoedigen tot zulke dingen, erg jammer..
geweest naar sommige dingen, maar ik hoef het daarom niet goed te keuren, ik vind het gewoon jammer dat jullie elkaar aanmoedigen tot zulke dingen, probeer je met iets anders bezig te houdenquote:Op maandag 9 november 2009 01:25 schreef Ayca het volgende:
[..]
Maar ben jij dan nooit nieuwsgierig naar dit soort dingen?
Ik keur het ook niet goed, maar ook niet perse af. En om half 2 in de nacht zijn er niet veel meer dingen om je mee bezig te houden..quote:Op maandag 9 november 2009 01:26 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
geweest naar sommige dingen, maar ik hoef het daarom niet goed te keuren, ik vind het gewoon jammer dat jullie elkaar aanmoedigen tot zulke dingen, probeer je met iets anders bezig te houden
Jaquote:Op maandag 9 november 2009 01:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Dat het verbod er eerst wel was en nu weg kan zijn ofzo?
quote:Conclusie:
1.
Nowhere does God forbid alcohol in the Quran.
2.
God informs us that Salat is not to be approached while intoxicated. This nullifies the `haram` argument in its infancy.
3.
God tells us heaven will have rivers of alcohol as well as milk and honey. This again nullifies the `haram` argument as no pig or blood or any other `haram` elements are made available.
4.
The verse used most to outlaw alcohol speaks of the `devil` and that he should be avoided (not the alcohol).
Cleary alcohol is not forbidden in Islam and the only restriction found in the Quran is to avoid making Salat if intoxicated.
However, having said all of the above, it must be noted that alcohol is to treated with `caution` as it may lead to sin and is one of the preferred tools used by the devil to entice humankind.
Ik heb even snel gegoogled:quote:Op maandag 9 november 2009 01:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
zarGon jij weet dat dat verbod er is, kun jij de hadith ervan vinden voor EchoAlpha?
quote:"Ey iman edenler! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi, pisliklerdir. Bunlardan kaçının ki saâdete eresiniz. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi, Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçersiniz değil mi?" (el-Mâide: 5/90-91)
quote:İslâm ulemâsının büyük ekseriyetine göre23 azı veya çoğu sarhoşluk veren her içki âyette geçen "hamr" mefhûmuna dâhildir ve haramdır. Bir soru üzerine Resûlullah (s.a.v.)'in: "Her sarhoşluk veren şey hamrdır ve her hamr haramdır" buyurması bu hükmün sağlam delilidir.24
Als je het echt wil weten en bevestiging wil over hoe en wat, kan je het beste ook even aan Triggershot vragen.quote:Sarhoşluk veren içkiler zamanla alışkanlık ve bağışıklık sağladığı için az içenin giderek çoğa kaçtığı, önceleri azı tesir ederken alışkanlık arttıkça aynı miktarın tesir etmediği görülmektedir. Bu sebeple içkiyi önlemenin en kesin yolu azını ve çoğunu yasaklamaktır. İşte dinimiz de aynı yoldan yürüyerek çoğu sarhoş eden içkinin azını içmeyi de menetmiş, haram kılmıştır. İslâm müctehidlerinin büyük ekseriyeti bu hükümde birleşmişlerdir.
Rasûl-i Ekrem (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
"Çoğu sarhoş eden şeyin azı da haramdır."
"Bir farakı sarhoş eden şeyin bir avucu da haramdır."25 ("Farak" takriben 43,5 kg.lık bir kaptır.)
Lees ff wat hierboven staatquote:Op maandag 9 november 2009 01:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
het is al laat, ik ga slapen, iyi geceler
Vind dit een zwak excuus, ga slapen of iets meelezen, als ik niets te doen heb, ga ik toch ook geen alcohol nuttigen. (Ok, je nuttigt nu waarschijnlijk geen alcohol, maar toont interesse / wil het uitproberen)quote:Op maandag 9 november 2009 01:27 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik keur het ook niet goed, maar ook niet perse af. En om half 2 in de nacht zijn er niet veel meer dingen om je mee bezig te houden..
Ik kom er morgen ook wel op terugquote:Op maandag 9 november 2009 01:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ja, ik ga het morgen ook lezen, maar zover ik weet, wil Allah niet dat we iets doen dat schadelijk voor ons en/of onze omgeving is, dus het lijkt me toch wel verstandig om geen alcohol te nuttigen. Of het echt verboden is, komen we morgen wel op terug. Weltrusten.
edit: Welterusten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.free-minds.org/alcohol2quote:Op maandag 9 november 2009 01:35 schreef Bortecinem het volgende:
Alcohol is wel degelijk verboden. Het verbod waar jij het over hebt (niet mogen bidden indien onder invloed van alcohol) is later niet geldig verklaard en is er een geheel verbod gekomen op het nuttigen van alcohol.
En goedenacht mensen.
Waarschijnlijk wel maar die zullen allemaal verschillende kijk op bepaalde onderwerpen hebben aangezien je zoiets heel ingewikkelds in kinder taal probeert te vertellen. Iets objectiefs zul je niet vinden denk ikquote:Op maandag 9 november 2009 01:39 schreef Ayca het volgende:
Ik vraag me af he, is er ook een soort van kinderkoran (zegmaar zoiets als een kinderbijbel? ) met plaatjes en in jip en janneke taal?
Wishfullthinking door de auteurs van de site :quote:Op maandag 9 november 2009 01:27 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ja
Interessant stukje trouwens die zegt dat alcohol niet is verboden maar hoogstens kan leiden tot haram handelingen
http://www.free-minds.org/alcohol2
[..]
According to Sunan Ibn-I-Majah Volume 3, Book of Intoxicants, Chapter 30 Hadith No. 3380.quote:It was reported by Anas (may Allah be pleased with him), that Prophet Muhammad (pbuh) said:
"God’s curse falls on ten groups of people who deal with alcohol. The one who distills it, the one for whom it has been distilled, the one who drinks it, the one who transports it, the one to who it has been brought, the one whom serves it, the one who sells it, the one who utilizes money from it, the one who buys it and the one who buys it for someone else."
[Ahmad, Tirmidhi]quote:"Whosoever believes in Allah and the Last Day must not sit at a table at which khamr is consumed."
quote:Ook staat vermeld in Sahieh al-Boekhaari en Moeslim dat Djaabir ibnoe cAbdillah (moge Allah tevreden zijn over hen beiden) de Profeet (vrede zij met hem) heeft horen zeggen: “Voorwaar, Allah en Zijn Profeet hebben de verkoop van alcohol verboden.”
Allah houdt het hier gelijk met andere daden van ongeloof zoals Shirk ( polytheisme - aanbidden van afgodsbeelden ) en het volgen van Satan. De eerste helft geeft aand at je het moet vermijden waarna weer de gevaren worden herhaald en bevolen wordt je er van te weerhouden.quote:“O jullie die geloven. Waarlijk de alcohol, het gokken, de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden die tot het werk van de satan behoren, vermijdt deze zaken dus. Hopelijk zullen jullie welslagen. Voorwaar de satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie creëren met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en het gebed, houdt ermee op!”
(Soerat al-Maa’idah: 90-91)
heb jij een cursus creatief geloven gevolgd ofzo?quote:Op maandag 9 november 2009 01:08 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Daarom hangt er ook een verbod-sfeer rond het drinken van alcohol. Mensen die 5x per dag bidden mogen gewoon geen alcohol drinken maar de meeste mensen bidden geen 5x per dag dus dan is het weer niet verboden
idd jij bent echt creatiefquote:Op maandag 9 november 2009 01:24 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Je weet dat de onderwerpen elkaar kunnen overlappen?
Bij overlapping vervalt de oude en kan je je afvragen of de hadith die jij kent wel het meeste recente is
quote:Op maandag 9 november 2009 01:36 schreef Ayca het volgende:
Slaap lekker dan maar![]()
dan ga ik wel meelezen met iets, of dat biertje uit de koelkast halenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
verhelderende post van jouw kantquote:Op maandag 9 november 2009 01:49 schreef EchoAlpha het volgende:
Tja het zijn niet voor niks kinderverhalen
Maar ik ben slapen
Iyi uykular
quote:Public Relations / Media Contact (all official communications regarding group position/objectives/stand)
Marie Clin maryam@messagerie.net
quote:Financial Committee (expenses incurred by the site, or for projects, or for charity, must be unanimously approved by the committee)
Neil Maybanks,
Kyle Joell,
Leila North
n_maybanks3@hotmail.com, Kyle.Joell@atx.com,
leilanorth@yahoo.co.uk
quote:Website Maintenance (uploading of articles, general maintenance, design, links, trouble-shooting, etc..).
Shamsul Arefin
religion3000@yahoo.com
Je laatste quotequote:Op maandag 9 november 2009 08:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wishfullthinking door de auteurs van de site :
[..]
According to Sunan Ibn-I-Majah Volume 3, Book of Intoxicants, Chapter 30 Hadith No. 3380.
[..]
[Ahmad, Tirmidhi]
[..]
[..]
Allah houdt het hier gelijk met andere daden van ongeloof zoals Shirk ( polytheisme - aanbidden van afgodsbeelden ) en het volgen van Satan. De eerste helft geeft aand at je het moet vermijden waarna weer de gevaren worden herhaald en bevolen wordt je er van te weerhouden.
De verwarring dat het niet-haram zou zijn, komt omdat het in de vroege periode van de Islam Allah het stapsgewijs heeft geopenbaard, de Koran is neergezonden in 23 jaar, verzen werden per probleem / context geopenbaard, het verbod op alcohol verliep daarom ook in stages
Maar ok sowieso ben ik niet echt fan van vertaald werkquote:Argument # 2: God tells us that alcohol is `to be avoided` which is far stronger than being `haram/forbidden`.
This statement, although wrong, is somewhat creative. The debaters have decided to create a new category called `stronger than being forbidden` and they base their view on verse 5:90 which they claim God tells people to `avoid` alcohol and therefore this is more powerful than being forbidden as you have to make a conscious effort to even get out of places and situations where alcohol is present.
SHAKIR: O you who believe! intoxicants and games of chance and (sacrificing to) stones set up and (dividing by) arrows are only an uncleanness (Rijs), the Shaitan's work; shun it therefore that you may be successful. (5:90)
Why is this argument wrong?
Simply because the verse being quoted and used as evidence has been mistranslated.
The word in question is the Arabic `faijtanibuh`. Nearly all translators (and even Arabic speakers) automatically relate this word (which means: `avoid / stay-away`) as addressing the subject of alcohol quoted in the beginning of 5:90. What is obvious to a careful reader is that the wording ends with the `H` which is in Arabic called `dhameer` and is referring to a singular.
Now, the verse in question has two singular items that it may be referring to: 1. Rijs/Uncleanness, 2. Shaitan.
While the majority have obviously selected the `Rijs` to support their theory of alcohol being avoided, the verse is correctly referring to the Devil `Shaitan` as can be seen in the very next verse:
"The devil only wants to cause strife between you through intoxicants and gambling, and to repel you away from remembering God and from the Salat. Will you be deterred?" (5:91)
The correct translation therefore becomes:
"O you who believe, intoxicants, and gambling, and sacraments, and fortunes are foul tools used by the devil. You shall avoid him so that you may be successful." (5:90)
Je beseft toch wel dat je eigen quotes jezelf vast zetten? Het drinken van Alcohol is niet alleen verboden - haram, maar het is meer dan dat. Het schelden, slaan is bijvoorbeeld haram - verboden, maar bij het drinken worden ze ook vervloekt door Allah en de profeet, ik weet niet of je gemakshalve daar aan voorbij gaat?quote:Op maandag 9 november 2009 09:35 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Je laatste quote
[..]
Maar ok sowieso ben ik niet echt fan van vertaald werk
Vrijwel alle vormen van omgang met alcohol wordt verboden en vervloekt, Allah zegt in de Koran 'vermijdt deze zaken' er bovenop. Niet enkel vermijdt deze persoon. Wat betreft je Satan analogie is er geen conflict of vrijwaring gezien drank en satan beiden zijn vervloekt.quote:It was reported by Anas (may Allah be pleased with him), that Prophet Muhammad (pbuh) said:
"God’s curse falls on ten groups of people who deal with alcohol. The one who distills it, the one for whom it has been distilled, the one who drinks it, the one who transports it, the one to who it has been brought, the one whom serves it, the one who sells it, the one who utilizes money from it, the one who buys it and the one who buys it for someone else."
Hey wat nou? Kunnen toch bekeerlingen zijnquote:Op maandag 9 november 2009 09:31 schreef Triggershot het volgende:
http://www.free-minds.org
[..]
[..]
[..]
'True Islam'
Leg mij eens uit waarom de teksten in de link die ik heb gegeven fout zijn. Tot nu toe heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom jou teksten wel correct zouden zijn en de mijne nietquote:Op maandag 9 november 2009 09:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je beseft toch wel dat je eigen quotes jezelf vast zetten? Het drinken van Alcohol is niet alleen verboden - haram, maar het is meer dan dat. Het schelden, slaan is bijvoorbeeld haram - verboden, maar bij het drinken worden ze ook vervloekt door Allah en de profeet, ik weet niet of je gemakshalve daar aan voorbij gaat?
[..]
Vrijwel alle vormen van omgang met alcohol wordt verboden en vervloekt, Allah zegt in de Koran 'vermijdt deze zaken' er bovenop. Niet enkel vermijdt deze persoon. Wat betreft je Satan analogie is er geen conflict of vrijwaring gezien drank en satan beiden zijn vervloekt.
quote:Op maandag 9 november 2009 01:06 schreef EchoAlpha het volgende:
LaPo:
[..]
Om te beginnen heb ik nergens jouw teksten of quotes als fout bestempeld. Integendeel, ik noemde ze wishfullthinking, dit omdat ze schismatisch proberen te zijn over de hadith en koran terwijl dit volgens zowel de koran als hadith niet is toegestaan. Dat voorop moet je beseffen dat elk interpretatie van de koran gelijkwaardig is. Dus die van jou, die van mij, die van wie dan ook komen allemaal evenveel in aanmerking voor de 'ware' interpretatie van de koran.quote:Op maandag 9 november 2009 09:51 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom de teksten in de link die ik heb gegeven fout zijn. Tot nu toe heb je nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom jou teksten wel correct zouden zijn en de mijne niet
Ik lees ze zometeen of vanmiddag wel...Eerst ff douche e.d.
Het is meer dan haram. Schelden is bijvoorbeeld haram, maar alcohol drinken is haram en de drinker wordt vervloekt. Als je in een dronken staat sterft, sterf je als niet-moslim.quote:Op maandag 9 november 2009 15:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
Triggorshot bedankt voor de verduidelijking. Het is dus toch wel haram?
Serieus? Ik wist wel dat het haram was, maar niet dat je als niet-moslim sterft. Bedoel je daarmee dat je een bepaald percentage alcohol in je hebt, of dat 1 druppel alcohol al genoeg is of gewoon echt dronken?quote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is meer dan haram. Schelden is bijvoorbeeld haram, maar alcohol drinken is haram en de drinker wordt vervloekt. Als je in een dronken staat sterft, sterf je als niet-moslim.
Kan je dit dan ook uitleggenquote:Op maandag 9 november 2009 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is meer dan haram. Schelden is bijvoorbeeld haram, maar alcohol drinken is haram en de drinker wordt vervloekt. Als je in een dronken staat sterft, sterf je als niet-moslim.
Wijn in het hiernamaals?quote:Op maandag 9 november 2009 15:09 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Kan je dit dan ook uitleggen
"And from the fruits of the palm trees and the grapes you make wine and a good provision. In that is a sign for a people who comprehend." (16:67)
"Is the example of Paradise; that the righteous have been promised with rivers of pure water, and rivers of milk whose taste does not change, and rivers of wine that are delicious for the drinkers, and rivers of strained honey, and for them in it are all kinds of fruits, and a forgiveness from their Lord; like that of those who abide in the Fire, and are given to drink boiling water that cuts-up their intestines?" (47:15)
Waarom word er dan gesproken over rivieren van wijn e.d.?
quote:Op maandag 9 november 2009 15:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Serieus? Ik wist wel dat het haram was, maar niet dat je als niet-moslim sterft. Bedoel je daarmee dat je een bepaald percentage alcohol in je hebt, of dat 1 druppel alcohol al genoeg is of gewoon echt dronken?
[Tirmizi droeg het over en Nasa'i, Ibn Majah en Darimi droegen het verder over onder gezag van Abdullah ibn Amr.]Geleerden zeggen dat iemand die niet vergeven wordt en die drank uit de hel krijgt ook in de hel zal verblijven.quote:Hadith - Al-Tirmizi nr. 3643, verhaalt door Hazrat Abdullah ibn Umar ; Abdullah ibn Amr : “ Allah’s Boodschapper zei: “Indien iemand alcohol drinkt zal Allah gedurende veertig dagen zijn gebeden (namaaz) niet accepteren, maar als hij vergiffenis vraagt zal Allah hem vergeven. Als hij de overtreding weer begaat zal Allah zijn gebeden gedurende veertig dagen weer niet accepteren, maar als hij berouw toont zal Allah hem vergeven. Als hij voor de derde keer wederom de overtreding begaat zal Allah zijn gebeden gedurende veertig dagen weer niet accepteren, maar als hij berouw toont zal Allah hem vergeven. Als hij voor de vierde keer dezelfde overtreding (alcohol gebruik) begaat zal zijn gebeden gedurende veertig weer niet worden geaccepteerd door Allah en als hij berouw toont zal Allah hem niet meer vergeven, maar uit de stromende rivier van de bewoners van de hel te drinken geven.”
Het is een denkfout om deze 2 te vergelijken, wanneer de Koran duidelijk onderscheid maakt tussen het wereldse en hemelse :quote:Op maandag 9 november 2009 15:09 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Kan je dit dan ook uitleggen
"And from the fruits of the palm trees and the grapes you make wine and a good provision. In that is a sign for a people who comprehend." (16:67)
"Is the example of Paradise; that the righteous have been promised with rivers of pure water, and rivers of milk whose taste does not change, and rivers of wine that are delicious for the drinkers, and rivers of strained honey, and for them in it are all kinds of fruits, and a forgiveness from their Lord; like that of those who abide in the Fire, and are given to drink boiling water that cuts-up their intestines?" (47:15)
Waarom word er dan gesproken over rivieren van wijn e.d.?
quote:45. En een beker zal hun worden rondgereikt uit een stromende bron.
46. Helder, smakelijk voor de drinkenden,
47. Waardoor geen dronkenschap zal ontstaans noch zullen zij er door worden uitgeput.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |