Even iets over Cynthia:
De 61-jarige man uit Stadskanaal, die gisteren samen met zijn hondje levenloos in het water werd gevonden, is gevonden door Boer Zoekt Vrouw-deelneemster Cynthia. Zij woont in de buurt van de plek waar de man en zijn hond zijn aangetroffen.
Als Cynthia 's nachts wakker wordt van het gehuil van een hond denkt ze in eerste instantie dat deze is aangereden. Ze loopt naar buiten en ziet dat er een hondje in het kanaal ligt. "Ik probeerde een ladder te halen bij mij thuis en toen ik terugkwam was het hondje verdronken. Dus ik was helaas te laat", aldus Cynthia.
De Boer-zoekt-vrouw deelneemster weet zeker dat het hondje van haar buurman is en besluit hem te alarmeren. Hoewel het licht in de gang wel brandde werd er na meerdere keren gebeld te hebben niet opengedaan. Cynthia besluit het de volgende ochtend weer te proberen omdat ze dacht dat de man al lag te slapen. "Ongeveer rond een uur of acht ga ik terug, en ik denk ik kijk nog even in het kanaal of het hondje nog ergens drijft, en dan zie je dus je buurman liggen. Ondersteboven in het water."Cynthia aarzelt geen moment en belt meteen de politie.
Het slachtoffer is de 61-jarige beroepsverzamelaar Albert Timmenga, die landelijke bekendheid verwierf in de programmaÕs Man Bijt Hond en De Stoel met Rik Felderhof. Wat er precies met hem is gebeurd is nog niet duidelijk. Wel sluit de politie uit dat het gaat om een misdrijf. Waarschijnlijk is de man tijdens het uitlaten van zijn hond uitgegleden en samen met het aangelijnde dier in het water terecht gekomen.
Bron:
www.sbs.nl