abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 19:31:07 #151
236264 crew  capricia
pi_74757599
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:29 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ik denk dat wij niet hoeven te stemmen
Ik denk dat de HRA niet in 1 x afgeschaft gaat worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74757601
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:25 schreef Deprater het volgende:

[..]

In vijf stappen maximaal, met een tijdelijke toeslag voor mensen die meer betalen dan 50% van hun netto inkomen
zo moeiljk is dat nog geeneens.

- aftrekbedrag lineair afschrijven in 30 jaar, maximalisatie op bedrag x
- aftrekbaar tegen max. tarief tweede schijf, maximalisatie op bedrag x/2
- aftrekbaar tegen max. tarief eerste schijf, maximalisatie op bedrag x/4
- aftrekbaar tegen max. tarief box 3, maximalisatie op bedrag x/8
- niet meer aftrekbaar

en als je starters wil steunen is een systeem als bouwsparen wat ze o.a. in Duitsland kennen geen slecht idee. Weetjewel. Sparen. Voor een investering.
pi_74757645
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zal financieel niet het verschil merken in mijn lasten. Maar mijn huis wordt wel minder waard. Dus dat wordt geen plan waar ik voor ga stemmen...
Is die waarde daling belangrijk dan? Je woont toch in die woning? Of zie jij je huis als beleggingsobject?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 16 november 2009 @ 19:32:31 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74757650
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:25 schreef Deprater het volgende:

[..]

In vijf stappen maximaal, met een tijdelijke toeslag voor mensen die meer betalen dan 50% van hun netto inkomen
Waarom altijd diegenen die het meest onverantwoord risico nemen vergoeden?
Schaf de HRA op zo'n manier af dat het voor iedereen te betalen is, behalve voor de mensen die het toch al niet konden.
Als je bijvoorbeeld de aftrek met 3,33% per jaar laat aflopen op het startbedrag, motiveer je mensen tot aflossen en breng je de kosten voor de staat gestaat terug. En iedereen kan dat wel betalen, het is min of meer inbegrepen in de inflatie.
The End Times are wild
pi_74757776
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klopt er is geen tekort in de zin dat er mensen op straat moeten wonen, maar ik weet vrij zeker dat er een groot tekort is aan huizen met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
ach ja, wie bepaalt die verhouding? Vraag het aan iemand die in Tokio, Shanghai, Barcelona of London woont, en hij zal op z'n voorhoofd wijzen. Vraag het aan iemand die in Mysore, Petersborough (Canada) of in een boerengehucht in Oost Duitsland woont, en die zal ook op z'n voorhoofd wijzen. Met een andere betekenis.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 19:37:38 #156
236264 crew  capricia
pi_74757900
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Is die waarde daling belangrijk dan? Je woont toch in die woning? Of zie jij je huis als beleggingsobject?
Klopt, ik woon in mijn woning. Maar het betreft hier wel mijn overwaarde...en dat wil ik graag zo houden. Niets mis mee, toch?
Bovendien hebben veel mensen in Nederland al helemaal niet zoveel overwaarde meer...beetje het DSB-gevoel... Dan is de hypotheek opeens hoger dan de waarde van het huis. NIet echt wenselijk dus.
Dat geeft de burger geen moed, en ik denk dat je dan wel op een redelijk protest kunt rekenen.

Maar hey, ik zie geen kans dat ze de HRA in 1 keer zullen afschaffen. Daar ben ik niet bang voor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74757954
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ach ja, wie bepaalt die verhouding?
Uiteraard is dat de consument, gelukkiger worden mensen weer wat kritischer nu blijkt dat een huis geen goudmijn meer is. Uiteraard zitten een hoop mensen nog in de ontkenningsfase
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 november 2009 @ 19:39:14 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74757961
Die overwaarde kun je toch alleen cashen als je gaat huren of emigreren. Dus daar heb je niks aan, daar betaal je enkel belasting over.
The End Times are wild
pi_74757976
Je hebt niks voor die overwaarde hoeven doen die is zo maar komen aanwaaien en kan ook zo weer verdampen.
pi_74758034
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Uiteraard is dat de consument, gelukkiger worden mensen weer wat kritischer nu blijkt dat een huis geen goudmijn meer is. Uiteraard zitten een hoop mensen nog in de ontkenningsfase
Uiteraard

Dus je zou eigenlijk wel kunnen zeggen dat huizen altijd redelijk geprijsd zijn, aangezien consumenten zelf wel bepalen wat voor hun een adeuquate prijs/kwaliteit verhouding is.
pi_74758038
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Klopt, ik woon in mijn woning. Maar het betreft hier wel mijn overwaarde...en dat wil ik graag zo houden. Niets mis mee, toch?

Ik weet niet of die overwaarde wel zo'n natuurlijk fenomeen is, volgens mij is er geen waarde aan de woning toegevoegd sinds er iemand in woont toch
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 november 2009 @ 19:45:15 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74758210
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Uiteraard

Dus je zou eigenlijk wel kunnen zeggen dat huizen altijd redelijk geprijsd zijn, aangezien consumenten zelf wel bepalen wat voor hun een adeuquate prijs/kwaliteit verhouding is.
De huizenmarkt in Nederland is zo illiquide (overdrachtsbelasting) en verstoord (HRA, OZB, diverse subsidies, beperking van het aanbod) als maar mogelijk. Je kunt niet echt van een marktprijs spreken. Noch wat een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding is.
Als jij in Amsterdam woont en daar kunt kiezen tussen 14 jaar op de wachtlijst staan voor een sociale woning, 1000 euro huur betalen voor een 3-kamer appartementje of 450K betalen voor een soortgelijk appartement dan kun je het wel allemaal veel te duur vinden en niet conform de prijs/kwaliteitsverhouding, maar de prijs/kwaliteitsverhouding van een slaapplek onder de brug is ook niet ideaal.
The End Times are wild
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 19:45:20 #163
236264 crew  capricia
pi_74758216
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:39 schreef LXIV het volgende:
Die overwaarde kun je toch alleen cashen als je gaat huren of emigreren. Dus daar heb je niks aan, daar betaal je enkel belasting over.
Of als ik goedkoper ga wonen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74758232
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Uiteraard

Je zou een goed marktkoopman zijn denk ik, maar als jou leverancier je hetzelfde verhaal zou ophangen zou je waarschijnlijk naar je voorhoofd wijzen.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 november 2009 @ 19:45:51 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74758242
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Of als ik goedkoper ga wonen...
Dat is waar.
The End Times are wild
pi_74758350
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zou een goed marktkoopman zijn denk ik, maar als jou leverancier je hetzelfde verhaal zou ophangen zou je waarschijnlijk naar je voorhoofd wijzen.
niet als hij iets heeft wat ik persé wil, wat heel belangrijk voor mij is....

dan ben ik wel wat liever voor mijn leverancier hoor
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 19:48:44 #167
236264 crew  capricia
pi_74758378
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik weet niet of die overwaarde wel zo'n natuurlijk fenomeen is, volgens mij is er geen waarde aan de woning toegevoegd sinds er iemand in woont toch
Het werkt gewoon net als in iedere markt: Ik bezit een produkt wat andere mensen graag willen hebben. En dat maakt dat de prijs gestegen is.
Bovendien loop ik ook risico over iedere geinvesteerde euro. Dus dat ik er op vooruit wil gaan, spreekt voor zich. Anders had ik net zo goed kunnen gaan huren...dan had ik geen risico gelopen.

Wat was het ook als weer, de kosten van dit bezit: Rente, Ruimte, Risico..
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 16 november 2009 @ 20:01:51 #168
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_74758976
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Het werkt gewoon net als in iedere markt: Ik bezit een produkt wat andere mensen graag willen hebben. En dat maakt dat de prijs gestegen is.
Bovendien loop ik ook risico over iedere geinvesteerde euro. Dus dat ik er op vooruit wil gaan, spreekt voor zich. Anders had ik net zo goed kunnen gaan huren...dan had ik geen risico gelopen.

Wat was het ook als weer, de kosten van dit bezit: Rente, Ruimte, Risico..

Virtuele waarde

De waarde die tegenover de schulden staat is een virtuele waarde, dat is een waarde die is ontstaan omdat centrale banken zoveel geld hebben gecreëerd en nieuwe kredieten en hypotheken zo makkelijk mogelijk maken. Als er een crisis in het kredietsysteem ontstaat zoals nu en krediet niet meer makkelijk beschikbaar is dan gaat die waarde die je met krediet moet financieren zoals onroerend goed erg dalen maar de schulden die zijn uitgegeven blijven staan.
  maandag 16 november 2009 @ 20:05:08 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74759119
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:01 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Virtuele waarde

De waarde die tegenover de schulden staat is een virtuele waarde, dat is een waarde die is ontstaan omdat centrale banken zoveel geld hebben gecreëerd en nieuwe kredieten en hypotheken zo makkelijk mogelijk maken. Als er een crisis in het kredietsysteem ontstaat zoals nu en krediet niet meer makkelijk beschikbaar is dan gaat die waarde die je met krediet moet financieren zoals onroerend goed erg dalen maar de schulden die zijn uitgegeven blijven staan.
Nou, als je je huis kunt verkopen voor bedrag X, dan is die waarde niet virtueel natuurlijk. Die is heel concreet, dat geld komt op je rekening!
The End Times are wild
  maandag 16 november 2009 @ 20:12:45 #170
pi_74759450
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, als je je huis kunt verkopen voor bedrag X, dan is die waarde niet virtueel natuurlijk. Die is heel concreet, dat geld komt op je rekening!
ALS idd als.

Maar ja, mensen met onderwaarde op hun huis gaan veel minder consumeren. Helaas draait de Nederlandse economie voor 65% op consumptie. Het is dus zeer eenvoudig te voorspellen dat de aan het begin van een langdurige negatieve spiraal staan. Het einde van 70 jaar kredietexpansie.
pi_74759876
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:12 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

ALS idd als.

Maar ja, mensen met onderwaarde op hun huis gaan veel minder consumeren. Helaas draait de Nederlandse economie voor 65% op consumptie. Het is dus zeer eenvoudig te voorspellen dat de aan het begin van een langdurige negatieve spiraal staan. Het einde van 70 jaar kredietexpansie.
mensen met onderwaarde op hun huis gaan nog veel meer consumeren. Het einde der wereld, en na ons de zondvloed. Ga eens op koopavond naar een Mediamarkt
pi_74760184
quote:
Op maandag 16 november 2009 19:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat we hier al een paar topics lang de woningmarkt in zijn totaliteit aan het bespreken zijn...
Lees anders even het vorige deeltje na.
Die heb ik gelezen, maar ik ben het er niet mee eens.
  maandag 16 november 2009 @ 20:40:19 #173
pi_74760624
quote:
Op maandag 16 november 2009 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mensen met onderwaarde op hun huis gaan nog veel meer consumeren. Het einde der wereld, en na ons de zondvloed. Ga eens op koopavond naar een Mediamarkt
Dan ga ik over 1,5 - 2 jaar. Dit heeft tijd nodig.

Blijf maar lekker lineair denken. Vergeet niet dat de economie altijd cyclisch zal blijven verlopen.

Straks gaan alle leenkneuzen heel hard huilen...
http://www.blikopnieuws.n(...)C3%ABle_risicos.html

[ Bericht 0% gewijzigd door huizenmarkt-zeepbel.nl op 16-11-2009 21:35:15 ]
  maandag 16 november 2009 @ 21:10:59 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74761899
De stijgende huizenprijzen en de daaraan gekoppelde steeds hogere hypotheken hebben wel zeker een positieve impuls gegeven aan de Nederlandse economie. En die factor valt nu weg. Daar gaan we echt wel iets van merken in de econome.
The End Times are wild
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 21:46:34 #175
236264 crew  capricia
pi_74763436
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
De stijgende huizenprijzen en de daaraan gekoppelde steeds hogere hypotheken hebben wel zeker een positieve impuls gegeven aan de Nederlandse economie. En die factor valt nu weg. Daar gaan we echt wel iets van merken in de econome.
Daarom lijkt het me nu helemaal niet slim om de HRA fors te gaan beperken. Juist nu niet. Zorg eerst maar dat ons arm landje er weer bovenop komt, en flink uit de crisis is.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')