En ik heb hem ooit uitgeprintquote:Op zondag 8 november 2009 17:00 schreef Svyatagor het volgende:
Damn, de help-PDF van Logic is gewoon 1055 pagina's
quote:Op zondag 8 november 2009 17:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste Apple productVolgens mij 250 van mijn zuurverdiende euros aan uitgegeven, met de enorme capaciteit van 4 gigabyte!
Dit ga ik volgens mij heel handig vinden op de platenbeurs. Geen dubbelen meer en een lijstje maken met platen die ik wil gaan kopen voor op de iPhone.quote:Op zondag 8 november 2009 15:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik het gebruikAlleen jammer dat Amazon de stekker tijdelijk uit de iPhone-app heeft getrokken, maar voorlopig blijft het nog werken
Moet ik ook nog es gaan vullenquote:Op zondag 8 november 2009 15:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zag dat Collectorz.com ook Music Collector voor de Mac heeft. Die ga ik maar weer eens gebruiken. En op mijn iPhone, zodat ik niet nog eens een cd koop die ik al heb, dat is al wel eens voorgekomen.
Dat heeft DL dan weer niet, een wishlist. Je hebt alleen een lijst van de dingen die je al wel hebt. Lijst met dingen die je nog wil zou inderdaad ook handig zijn.quote:Op zondag 8 november 2009 17:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dit ga ik volgens mij heel handig vinden op de platenbeurs. Geen dubbelen meer en een lijstje maken met platen die ik wil gaan kopen voor op de iPhone.
Dubbele cd's kopen is me ook al meer dan eens overkomenquote:Op zondag 8 november 2009 17:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dit ga ik volgens mij heel handig vinden op de platenbeurs. Geen dubbelen meer en een lijstje maken met platen die ik wil gaan kopen voor op de iPhone.
1 |
Dat, en soms laat ik een cd ook wel eens liggen omdat ik niet zeker weet of ik 'm al heb. Daar gaat nu dus een einde aan komen, alleen het invoeren is even een kutklus. Maar ik ben al bij de N.quote:Op zondag 8 november 2009 17:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dubbele cd's kopen is me ook al meer dan eens overkomen.
Wat en waar? Music Collector?quote:Op zondag 8 november 2009 16:29 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Voor de liefhebber: met de code DMS-SO-AUG-PSMUG (selecteer upgrade en daarna Apple User Group)s het te krijgen voor 20 dollar.
samenvoegen! Moet dus goedkomen!quote:Op zondag 8 november 2009 18:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Als je contacten synchroniseert vraagt hij toch of je wilt samenvoegen, of overschrijven?
Gisteren begon mijn iMac te kutten en dergelijke dus heb hem een verse install gegeven. Alles weg dus.quote:Op zondag 8 november 2009 19:14 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Staat alles nog in je adressenboek op je imac?
1995.. Ik moest een jaar of 10 later Apple nog ontdekken. Ik denk dat ik vanaf 2004 een iBook had, de laatste 14 inch versie..quote:Op zondag 8 november 2009 17:08 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mijn eerste Appleproduct, de Performa 5260/100. Niet eens gekocht, maar gewonnen op de Studiebeurs in Utrecht. Nadat ik de computer daar had gewonnen heb ik de computer samen met mijn broer opgehaald bij Apple Benelux in Bunnik.
Gelukkig heeft Apple sindsdien wel een veel stappen in de goede richting gemaakt, want System 7.5 liep toen al wel op zijn eind. Wat BSOD was is voor Windows, de onderstaande afbeelding was het equivalent onder System 7. Ook qua frequentie
[ afbeelding ]
Maar je kreeg er wel:quote:Op zondag 8 november 2009 20:16 schreef Nooduitgang het volgende:
1e Apple product
¤450 voor 20 GB
[ afbeelding
Hier in BE iig wel..quote:Op zondag 8 november 2009 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Doet de Appstore het bij jullie?
Op de iPhone, ja. iTunes idem dito.quote:Op zondag 8 november 2009 21:37 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Doet de Appstore het bij jullie?
Werkt hier ook gewoon.. Raar.quote:Op zondag 8 november 2009 21:49 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hmm vreemd. Hier kom ik er wel in maar iets downloaden werkt niet. Ook op Twitter soortgelijke berichten.
Mwoh, ik zou het wel weer fijn vinden als gastgebruik aan kan. Dat staat nu even uit, vanwege de vermeende bug die ervoor zou zorgen dat alle userdata gewist wordt.quote:Op zondag 8 november 2009 20:57 schreef fyah het volgende:
ik heb zo'n nood trouwens niet aan 10.6.2... hebben jullie dan leed met SL? ik zie liever iLife 10 (X?) worden aangekondigd maar dat zal nog wel een jaartje duren
Dat is je iSchietstoel.quote:Op maandag 9 november 2009 05:48 schreef TwyLight het volgende:
Er staat trouwens ineens uit het niets een eject icoon in mijn menubar:
[ afbeelding ]
Hoe?
Gebruik je IMAP? Daar kan het mee te maken hebben. Bij mij is 'ie gekoppeld aan Gmail via IMAP. Daardoor slaat hij de hele tijd drafts op en ontstaan er meerdere versies van één email. UIteindelijk voegt Mail die wel weer samen.quote:Op maandag 9 november 2009 10:52 schreef BaggerUser het volgende:
Ik heb een probleempje (althans denk ik),
Als ik een mail versrtuur met mail.app verstuurd hij altijd 2 berichten, teminste ik zie bij het versturen verschijnen 2 van 2. Dit ondanks dat ik maar 1 mail verstuur. Als ik kijk bij postvak uit zie ik er inderdaad maar 1 staan en als ik er 1 naar mezelf stuur komt er maar 1 mail bij mezelf aan. Waar gaat het andere spook e-mailtje heen?
Dat zou inderdaad kunnenquote:Op maandag 9 november 2009 11:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gebruik je IMAP? Daar kan het mee te maken hebben. Bij mij is 'ie gekoppeld aan Gmail via IMAP. Daardoor slaat hij de hele tijd drafts op en ontstaan er meerdere versies van één email. UIteindelijk voegt Mail die wel weer samen.
En dan begrijpen mensen niet dat je iTunes zou willen omzeilen...quote:Op zondag 8 november 2009 19:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Gisteren begon mijn iMac te kutten en dergelijke dus heb hem een verse install gegeven. Alles weg dus.
Vanmiddag sloot ik voor het eerst mijn iPhone aan, en zonder 'merge' melding verwijderde hij alle contacten van mijn iPhone(hij synchroniseerde hem met adresboek op mijn iMac, waar na de install alleen nog maar Apple & mijn eigen gegevens instaan).
Op mijn iPod touch staat echter nog een redelijk up2date lijstje contactgegevens.
Dit is mijn enige houvast dus wil ze absoluut niet kwijt.
En in iTunes zegt hij wel dat hij de gegevens synchroniseert, maar dat doet hij niet...
quote:Op maandag 9 november 2009 11:21 schreef JohnnyStardust het volgende:
Pfff, sinds gistermiddag bezig om Boot Camp draaiend te krijgen, maar wat een verschrikking is het installeren van Windows (Vista) toch.
- Eerst Windows vanaf DVD installeren;
- Vervolgens tig patches downloaden;
- Vervolgens SP1 installeren;
- Nieuwe patches downloaden;
- Vervogens SP2 installeren;
- En waarschijnlijk nog een paar patches.
2 leuke appsquote:Op maandag 9 november 2009 11:31 schreef Maravilla het volgende:
Op MacHeist is weer een bundel te downloaden. Nu met kleine apps vooral, maar wel gratis.Altijd leuk om te hebben.
Bron: http://macfreak.nl/readnews.php?newsitem=7693quote:
Toen Apple recent aankondigde dat de 27 inch iMac ook leverbaar zou zijn met een Core i5 of i7 processor werd die meteen door veel mensen besteld. De kracht van een Mac Pro voor de prijs van een 30 inch Cinema Display was te verleidelijk.
Maar het lijkt er op dat mensen die op deze iMac zitten te wachten goed zitvlees moeten hebben, want niet alleen bij ons op het forum maar ook elders blijkt inmiddels dat de order als 'geannuleerd' staan vermeld.
Het is nog niet duidelijk wat er precies aan de hand is, heeft Intel processors beloofd die toch nog niet in grote getale uitgeleverd kunnen worden?
Het verhaal van Apple is dat er op dit moment niet genoeg quadcore processors zijn en dat er wordt gewacht tot ze er genoeg hebben en dan zou alles in één keer uitgeleverd worden. De verwachting is dat dat eind november of begin december zal zijn. Het zitvlees van de vroege bestellers wordt dus waarschijnlijk nog wel even op de proef gesteld...
Ja, ik heb 'm nog steeds niet, maar VMware isquote:Op maandag 9 november 2009 12:36 schreef KneusTeun het volgende:
Waarom niet VMware en dan win7 of xp....
Zoveel chiller dat je niet hoeft te rebooten!
Het schijnt volgens mij eerder te maken te hebben met de HD4850. Als je een normale C2D configureerde met een HD 4850, ging daardoor ook de datum naar ergens in november.quote:Op maandag 9 november 2009 13:22 schreef Svyatagor het volgende:
Zitvlees, jongens.
[..]
Bron: http://macfreak.nl/readnews.php?newsitem=7693
- Omdat ik geen ¤100 wil uitgeven aan W7;quote:Op maandag 9 november 2009 12:36 schreef KneusTeun het volgende:
Waarom niet VMware en dan win7 of xp....
Zoveel chiller dat je niet hoeft te rebooten!
Te weinig processors? Eerder de GPU. Of gewoon de software. Tevens is de iMac bij bijna iedereen geannuleerd en vervolgens weer toegevoegd. Maar inderdaad, het duurt lang.quote:Op maandag 9 november 2009 13:22 schreef Svyatagor het volgende:
Zitvlees, jongens.
[..]
Bron: http://macfreak.nl/readnews.php?newsitem=7693
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=816871quote:Apple this morning began sending notices that it has started shipping at least Core i5-equipped versions of the 27-inch iMac. The company's first quad-core consumer desktop is now listed for Electronista and other readers as "prepared for shipment" with an unspecified ship date. Such scheduling suggests that the earliest orders may arrive within the week.
The system has similar specifications to the regular Core 2 Duo model, such as the 2560x1440 display, 1TB hard drive and 4GB of RAM but requires a fundamentally different mainboard as the Core i5 and i7 have built-in memory controllers and an overall new architecture. They also use a significantly more advanced Radeon HD 4850 graphics chipset. Apple has never directly explained its reasons for pushing these quad-core iMacs to November, but one or both changes in the platform are commonly believed to be the cause.
While shipping the quad-core iMacs, Apple has nonetheless warned that new orders for 27-inch Core 2 Duo models are facing a shipping delay of 7-10 business days. No explanation has yet been given for the delay, though demand is a potential cause as the iMac remains the top-selling Mac through the online Apple Store.
quote:Op maandag 9 november 2009 17:52 schreef dotKoen het volgende:
Ik zie bij mijn MagSafe adapter aan de kant van de adapter dat de binnenkabel blootligt, dus de beide mantels sluiten niet goed op elkaar aan. MBP gewoon binnen garantie, dus ik bel met AppleCare.
Krijg ik een Vlaamssprekende dame aan de lijn die eerst drie maal weg moet om te overleggen, vervolgens om mijn NAW-gegevens vraagt en elke keer een minuut nodig lijkt te hebben om mijn adres in te kloppen. Kijk ik op Apple Support: heeft dat mens ook nog eens het verkeerde part besteld. Ongelofelijk ...
[ afbeelding ]
Maar goed, nu krijg ik een Airline Adapter zonder dat ik het originele part moet terugsturen en mijn adapter doet het nog. Bel dus als ik hem binnen heb wel opnieuw![]()
quote:
Als jij perongeluk teveel hebt betaald, verwacht je het teveel toch ook terugquote:Op maandag 9 november 2009 17:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]als afkeuring van het gedrag van Apple of van dat van mij? Het is hun fout, als ik die Airline Adapter moet terugsturen doe ik dat wel, maar ik gok dat ik hem mag houden. Heb vaker gezeur met spare parts gehad, maar dat lag meestal aan UPS.
Van die AppleCare telefoonprutser natuurlijk. Zoiets hoort gewoon in een keer goed te gaan.quote:Op maandag 9 november 2009 17:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]als afkeuring van het gedrag van Apple of van dat van mij? Het is hun fout, als ik die Airline Adapter moet terugsturen doe ik dat wel, maar ik gok dat ik hem mag houden. Heb vaker gezeur met spare parts gehad, maar dat lag meestal aan UPS.
Nieuwste macbook of dat niet? Want ik hoorde van een andere user hier dat hij ook totaal niet te spreken is over de accuduur...quote:Op maandag 9 november 2009 21:07 schreef Geqxon het volgende:
Mijn Macbook is gedurende de nacht naar 94 procent gekropen, maar meer zit er niet in.
Na de 5e of zo, omdat hij toen al op 93% stondquote:
Heb je hem in het begin eerst helemaal opgeladen??quote:Op maandag 9 november 2009 21:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Na de 5e of zo, omdat hij toen al op 93% stond!!!
Jep. Zo hoort dat toch?quote:Op maandag 9 november 2009 21:10 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Heb je hem in het begin eerst helemaal opgeladen??
Maandje of vier oud, 40 cycles. Normaal gaan mijn accu's perfect mee met mijn gebruik, maar nu niet.quote:Op maandag 9 november 2009 21:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nieuwste macbook of dat niet? Want ik hoorde van een andere user hier dat hij ook totaal niet te spreken is over de accuduur...
Mijn accu is duidelijk niet in orde. Al mijn vorige accu's hielden het maanden lang op 99% capacity vol, deze zit nu al op 94%. Met exact hetzelfde gebruik.quote:Op maandag 9 november 2009 21:55 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Het is Geks, die zeurt om alles.
Van welk programma is die afbeelding?quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef Junkie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Leeftijd: 35 maanden
![]()
Binnenkort maar weer eens calibreren, want hij gaat nu helemaal uit in plaats van een diepe slaap als de batterij helemaal leeg is.
Info:
Battery University
MiniBatteryLogger
Unplug Your Laptop Regularly (When In Doubt)
quote:App Update is a free Dashboard Widget that can automatically check for updates to your installed software. It supports Apple's software directory, MacUpdate and Version Tracker. It will present you with a tidy link list of all the updates found, enabling you to read release-notes and download the the updates quickly and painlessly.
quote:Op maandag 9 november 2009 22:27 schreef Roeni3 het volgende:
Zijn jullie btw bekend met appupdate? Handig programmaatje.
[..]
hoe krijg je dat voor elkaar? ik zit op 5117 van 5500 in 14 maanden (27 cycles)..quote:
27 cycles in 14 maanden? Da's ook niet veel.quote:Op maandag 9 november 2009 22:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hoe krijg je dat voor elkaar? ik zit op 5117 van 5500 in 14 maanden (27 cycles)..
iStat proquote:Op maandag 9 november 2009 22:19 schreef nelisb het volgende:
[..]
Van welk programma is die afbeelding?
Edit: wat moet ik doen? kreeg deze melding na uitvoeren schijfhulpprogramma.
Het volume 'Macintosh HD' is beschadigd en moet worden hersteld.
Fout: Deze schijf moet worden hersteld. Start de computer op met een andere schijf (zoals de Mac OS X-installatieschijf) en gebruik vervolgens Schijfhulpprogramma om deze schijf te herstellen.
Backup maken en dan dit uitvoeren of is schijfhulpprogramma genoeg\?
laptop is traag sinds kort.
Backup done. Schijfhulp done. controle zegt schijf herstelt, geen problemen.quote:Op maandag 9 november 2009 23:16 schreef Junkie het volgende:
[..]
iStat pro
Sowieso die backup maken.En hopelijk kan Schijfhulp het fixen als je van de DVD opstart.
Ik zit nu rond de 1300quote:Op maandag 9 november 2009 22:08 schreef Junkie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Leeftijd: 35 maanden
![]()
Binnenkort maar weer eens calibreren, want hij gaat nu helemaal uit in plaats van een diepe slaap als de batterij helemaal leeg is.
Info:
Battery University
MiniBatteryLogger
Unplug Your Laptop Regularly (When In Doubt)
329 cycles, 36% na 18 maanden MBPquote:Op maandag 9 november 2009 23:32 schreef nelisb het volgende:
233 cyclus na 17 maanden.
94% nog. Ook maar weer eens calibreren.
ik werk normaal aan de stroomkabel..quote:Op maandag 9 november 2009 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
27 cycles in 14 maanden? Da's ook niet veel.
Ik ook en daardoor kom ik tot die dramatische capaciteit in m'n voorlaatste post. Of haal je de accu eruit als je aan de stroomkabel werktquote:Op maandag 9 november 2009 23:45 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ik werk normaal aan de stroomkabel..
intensief gebruiken. 1 x in de 2 dagen laden ongeveer. Is toch niet zo gek?quote:Op maandag 9 november 2009 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe kom je dan in godsnaam aan meer dan 300 cycles in 18 maanden?
Dan werk je dus niet meestal aan de stroomkabel, maar juist relatief vaak op de accu.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:01 schreef nelisb het volgende:
[..]
intensief gebruiken. 1 x in de 2 dagen laden ongeveer. Is toch niet zo gek?
Bij mij laad hij ongeveer 3 tot 4 keer per dag op... haal hem er altijd af omdat ik ermee rondloopquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan werk je dus niet meestal aan de stroomkabel, maar juist relatief vaak op de accu.
Nee joh. Als je 'em een hele maand in het stopcontact laat zitten, is het goed om er een keertje uit te halen. Maar zodra 'ie vol is gelijk de stekker eruit is geen goed idee als je lang met je accu wil doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:06 schreef nelisb het volgende:
Denk alleen aan de kabel voor het laden. Dat is toch ook het beste? Nadat MacBook vol is gaat hij bij van de lader. Dacht dat ie lui wordt dan.
Mensen die de accu eruit halenquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:10 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon aan de kabel hangen joh. Laad hij lekker op. Zit godse veel electronica in om dat te regelen.
Je accu eruit halen is voor Windows losers.
o doe ik 99 van de 100 xquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh. Als je 'em een hele maand in het stopcontact laat zitten, is het goed om er een keertje uit te halen. Maar zodra 'ie vol is gelijk de stekker eruit is geen goed idee als je lang met je accu wil doen.
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee joh. Als je 'em een hele maand in het stopcontact laat zitten, is het goed om er een keertje uit te halen. Maar zodra 'ie vol is gelijk de stekker eruit is geen goed idee als je lang met je accu wil doen.
quote:For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop’s iCal.
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Ik ook en mijn accu is nog prima na 1300 loadcycles... al dat gezeur om wanneer je hem er uit moet halen en niet... Ik haal de stekker er gewoon uit als ik er zin in hebquote:
Ik werk juist vaak aan de stroomkabel... tegenwoordig wel vaker op accu omdat ik niet thuis ben, maar da's dus te laat om nog iets van de levensduur iets te maken..quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan werk je dus niet meestal aan de stroomkabel, maar juist relatief vaak op de accu.
Ja, maar ook vaak op accu.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik werk juist vaak aan de stroomkabel...
quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik ook en mijn accu is nog prima na 1300 loadcycles... al dat gezeur om wanneer je hem er uit moet halen en niet... Ik haal de stekker er gewoon uit als ik er zin in heb
Je zit vaak in Afrika?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:15 schreef nelisb het volgende:
[..]
Same here. Dat ding gaat overal heen, die lader echt niet.
Wel dusquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel cycles is niet goed voor de levensduur van je accu.
Ik sleep mijn laptop overal heen... als ik naar boven ga loop ik gewoon met mijn macbook naar boven zonder oplader en als de batterij dan op is... dan haal ik de oplader op... etc. etc.quote:
Het is niet beter voor je accu dan (bijna) altijd aan het stroom, dat is nog altijd het beste.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wel dusZie post boven je...
Je kan ook gelijk de oplader meepakken. Scheelt je weer een keer op en neer lopen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik sleep mijn laptop overal heen... als ik naar boven ga loop ik gewoon met mijn macbook naar boven zonder oplader en als de batterij dan op is... dan haal ik de oplader op... etc. etc.
Okay whut?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet beter voor je accu dan (bijna) altijd aan het stroom, dat is nog altijd het beste.
Nou, een accu gaat ongeveer 1000 cycles mee voordat 'ie op is. Als je dus lang met je accu wil doen, moet je zorgen voor zo weinig mogelijk cycles per dag.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:16 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wel dusZie post boven je...
Ik heb ook gewoon full brightness en alles aanstaan hoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 00:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kan ook gelijk de oplader meepakken. Scheelt je weer een keer op en neer lopen.
Aan de lader werken is zo relaxed. Full brightness, bluetooth, wifi, en je geen reet zorgen maken om die accu. En als ik mijn Macbook ergens neer leg is het een kleine moeite om gelijk stroom erin te prikken. Dat doe ik liever dan wanneer ik net een filmpje zit te koeken.
Hoe verklaar je dan 1300 loadcycles en 99% health?quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, een accu gaat ongeveer 1000 cycles mee voordat 'ie op is. Als je dus lang met je accu wil doen, moet je zorgen voor zo weinig mogelijk cycles per dag.
Geluk hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2009 00:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan 1300 loadcycles en 99% health?
quote:Remember that Snow Leopard bug that caused a users data to be deleted when they logged into, and then out of a guest account? Good news, Apple has fixed it.
In a new 473 megabyte update, Apple has fixed a wide number of things in its popular operating system. If you are running OS X 10.6, we recommend that you download the patch right away. You can find the file here.
General operating system fixes provided for:
an issue that caused data to be deleted when using a guest account [TNW: They listed it first, how kind.]
an issue that might cause your system to logout unexpectedly
Spotlight search results not showing Exchange contacts
the reliability of menu extras
an issue in Dictionary when using Hebrew as the primary language
shutter-click sound effect when taking a screenshot
an issue with the four-finger swipe gesture
an issue adding images to contacts in Address Book
an issue in Front Row that could cause sluggish or slow frame rates while watching videos
creation of mobile accounts for Active Directory users
reliability and duration of VPN connections
general reliability improvements for iWork, iLife, Aperture, Final Cut Studio, MobileMe, and iDisk
overall improvements to VoiceOver performance
this update addresses video playback and performance issues for iMac (21.5-inch, Late 2009) and iMac (27-inch, Late 2009) computers that may occur in some situations while AirPort is turned on
Fonts fixes provided for:
an issue with font spacing
an issue in which some Fonts are missing
font duplication issues
an issue with some PostScript Type 1 fonts not working properly
Graphics fixes provided for:
an issue when connecting monitors to DVI and Mini DisplayPort adapters
an issue in which the brightness setting may not be remembered on restart
addresses functionality with specific display models
general reliability and performance improvements when using some applications
Mail fixes provided for:
a situation in which Mail’s unread count may not update properly as messages are read on another computer
an issue in which deleted RSS feeds may return
an issue in which Mail cannot preview or Quick Look attachments when composing a new message
an issue that can cause Address Book and/or Mail to stop responding when opened
an issue in which email messages received from an Exchange Server are not formatted correctly
an issue in which Mail reports “Account exceeded bandwidth limits” for some Gmail accounts
MobileMe fixes provided for:
performance when accessing files from iDisk via the Finder and syncing iDisk files
an issue in which syncing iDisk files does not proceed beyond “checking items”
reliability and performance when syncing contacts, calendars, and bookmarks with MobileMe (syncing with iTunes and iSync are also improved)
an issue that prevents some users from logging into MobileMe via the MobileMe System Preference pane
Network file systems fixes provided for:
compatibility with third-party AFP servers
file synchronization for portable home directories
Printing and faxing fixes provided for:
automatic printer updates improvements
Print dialog allowing you to enter and send to more than one fax recipient
Safari fixes provided for:
a graphics distortion issue in Safari Top Sites
Safari plug-in reliability
Yess!quote:Op maandag 9 november 2009 22:26 schreef Blaxje het volgende:
10.6.2 (is uit)!
Zag er naar haar idee goed uit... die accu...quote:
Ik zou ook Apple bellen en melden dat je batterij defect is, ondanks calibratie zoals op de apple-site staat. Wat ze dan meestal doen, is je creditcard nummer noteren en je een nieuwe toesturen. Je oude moet je dan binnen twee weken retourneren in de doos waarin je nieuwe batterij zit. Doe je dat niet (op tijd), halen ze het bedrag van zo'n batterij van je CC af.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zag er naar haar idee goed uit... die accu...
Weird...
Coconut zegt van nietIstatpro ook niet.
*sigh*
Vrijdag (als ik tijd heb) maar eens naar de winkel toe, bellen had ook al geen zin: 'U moet apple bellen'
Helaas werkt dat met de nieuwe MacBooks niet meer zo omdat de batterij niet meer vervangbaar is. Als de accu vervangen moet worden zal hij de MacBook dus op moeten sturen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik zou ook Apple bellen en melden dat je batterij defect is, ondanks calibratie zoals op de apple-site staat. Wat ze dan meestal doen, is je creditcard nummer noteren en je een nieuwe toesturen. Je oude moet je dan binnen twee weken retourneren in de doos waarin je nieuwe batterij zit. Doe je dat niet (op tijd), halen ze het bedrag van zo'n batterij van je CC af.
Oh jaquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas werkt dat met de nieuwe MacBooks niet meer zo omdat de batterij niet meer vervangbaar is. Als de accu vervangen moet worden zal hij de MacBook dus op moeten sturen.
Godverrrrrquote:Op dinsdag 10 november 2009 10:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helaas werkt dat met de nieuwe MacBooks niet meer zo omdat de batterij niet meer vervangbaar is. Als de accu vervangen moet worden zal hij de MacBook dus op moeten sturen.
Is die echt?quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:47 schreef Adelante het volgende:
Oeh leuk, dingetjes posten![]()
[ afbeelding ]
Ja, net gedraaid en screenshot gemaaktquote:
Wow, hoe heb je dat klaargespeeldquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, net gedraaid en screenshot gemaakt
Jawel, dat kunnen ze zelf. Het is even makkelijk als het RAM vervangen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:32 schreef Renesite het volgende:
Kunnen ze hem bij de premium reseller net herplaatsen dan? Moet dat echt opgestuurd worden?
Nee.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
Is dit nu nodig/handig:
http://www.macheist.com/facebook/
Maar er zat toch geen losse accu in bij de nieuwe?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jawel, dat kunnen ze zelf. Het is even makkelijk als het RAM vervangen.
Die van mij ziet er hetzelfde uit na 3 jaar en 1300 loadcycles hoorquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:22 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Wow, hoe heb je dat klaargespeeld. Altijd aan de oplader of zo?
Tevens, is het normaal dat het opladen veel langer duurt dan de MBP zelf aangeeft?
Meh, ik zit nu met een spinning beachball opgescheept..quote:What's included?
General operating system fixes provided for:
an issue that caused data to be deleted when using a guest account
an issue that might cause your system to logout unexpectedly
Spotlight search results not showing Exchange contacts
the reliability of menu extras
an issue in Dictionary when using Hebrew as the primary language
shutter-click sound effect when taking a screenshot
an issue with the four-finger swipe gesture
an issue adding images to contacts in Address Book
an issue in Front Row that could cause sluggish or slow frame rates while watching videos
creation of mobile accounts for Active Directory users
reliability and duration of VPN connections
general reliability improvements for iWork, iLife, Aperture, Final Cut Studio, MobileMe, and iDisk
overall improvements to VoiceOver performance
this update addresses video playback and performance issues for iMac (21.5-inch, Late 2009) and iMac (27-inch, Late 2009) computers that may occur in some situations while AirPort is turned on
Fonts fixes provided for:
an issue with font spacing
an issue in which some Fonts are missing
font duplication issues
an issue with some PostScript Type 1 fonts not working properly
Graphics fixes provided for:
an issue when connecting monitors to DVI and Mini DisplayPort adapters
an issue in which the brightness setting may not be remembered on restart
addresses functionality with specific display models
general reliability and performance improvements when using some applications
Mail fixes provided for:
a situation in which Mail's unread count may not update properly as messages are read on another computer
an issue in which deleted RSS feeds may return
an issue in which Mail cannot preview or Quick Look attachments when composing a new message
an issue that can cause Address Book and/or Mail to stop responding when opened
an issue in which email messages received from an Exchange Server are not formatted correctly
an issue in which Mail reports "Account exceeded bandwidth limits" for some Gmail accounts
MobileMe fixes provided for:
performance when accessing files from iDisk via the Finder and syncing iDisk files
an issue in which syncing iDisk files does not proceed beyond "checking items"
reliability and performance when syncing contacts, calendars, and bookmarks with MobileMe (syncing with iTunes and iSync are also improved)
an issue that prevents some users from logging into MobileMe via the MobileMe System Preference pane
Network file systems fixes provided for:
compatibility with third-party AFP servers
file synchronization for portable home directories
Printing and faxing fixes provided for:
automatic printer updates improvements
Print dialog allowing you to enter and send to more than one fax recipient
Safari fixes provided for:
a graphics distortion issue in Safari Top Sites
Safari plug-in reliability
Tsja, wat is "geen losse accu". Je moet de bodemplaat eraf schroeven, en dan zit de accu met een paar schroefjes vast. Geen kunst, en dat kunnen ze bij een APR prima zelf.quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Maar er zat toch geen losse accu in bij de nieuwe?
Heb hem eigenlijk vrijwel continu aan de oplader (hoewel ik hem zeker ook meeneem naar college etc, maar dat gebeurt eigenlijk niet regelmatig).quote:Op maandag 9 november 2009 22:37 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
hoe krijg je dat voor elkaar? ik zit op 5117 van 5500 in 14 maanden (27 cycles)..
Je Mac dichtklappen. En met een losse muis of toetsenbord even wakker maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:45 schreef Breathtaking het volgende:
Ohmyik had een extern beeldscherm aangesloten op m'n MacBook en dat werkte telkens niet (ofja, werkte wel maar heel lelijk roze streperig) zit ik net een beetje te kloten met het verloopstekkertje, doet ie het ineens wel
na 3 maanden dat het beeldscherm hier nutteloos stond te zijn.
Maar nu vroeg ik me af, hoe zorg ik ervoor dat m'n beeldscherm op m'n Mac uit staat en deze aan.. Dus dat ik m'n Mac gewoon dicht kan klappen? Ik kan het op Google even niet vinden.
Wie helpt?
Dit kan alleen als de stroomkabel erin zit. Wakker maken met de remote kan ook.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je Mac dichtklappen. En met een losse muis of toetsenbord even wakker maken.
AHA! Zo simpel doch effectiefquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je Mac dichtklappen. En met een losse muis of toetsenbord even wakker maken.
Goeie, hier heb ik zelf destijds nog problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dit kan alleen als de stroomkabel erin zit. Wakker maken met de remote kan ook.
Hmm okayquote:Op dinsdag 10 november 2009 23:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goeie, hier heb ik zelf destijds nog problemen mee gehad.
Of je dan ook je beeldscherm weer aan kan zetten weet ik niet. Volgens mij niet, omdat hij ook echt "uit" staat. Misschien dat het met de nieuwe anders is.
Sluit de monitor aan met de kabel, en zorg dat je op beide beeld hebt en sluit dan de MacBook en laat hem even slapen. En maak hem wakker door met de muis te bewegen of via het toetsenbord.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:45 schreef Breathtaking het volgende:
Ohmyik had een extern beeldscherm aangesloten op m'n MacBook en dat werkte telkens niet (ofja, werkte wel maar heel lelijk roze streperig) zit ik net een beetje te kloten met het verloopstekkertje, doet ie het ineens wel
na 3 maanden dat het beeldscherm hier nutteloos stond te zijn.
Maar nu vroeg ik me af, hoe zorg ik ervoor dat m'n beeldscherm op m'n Mac uit staat en deze aan.. Dus dat ik m'n Mac gewoon dicht kan klappen? Ik kan het op Google even niet vinden.
Wie helpt?
Beeldschermkabel eruit trekken. Of, als je weer beide monitoren tegelijk wilt: MacBook laten slapen, scherm openklappen, MacBook wakker maken.quote:Op dinsdag 10 november 2009 23:56 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
AHA! Zo simpel doch effectiefthanks! Ooh en hoe krijg ik het beeldscherm van m'n Mac weer aan
?
Helaas...die bug zit er dus nog steeds in.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, hopelijk is die smart folder bug er ook uit gehaald. Ik zag hem iig niet staan in de bugfixes.
wauw, nog nooit gezienquote:Op woensdag 11 november 2009 01:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik weet niet of het met 10.6.2 te maken heeft, maar ik had zojuist tijdens het werken in Aperture voor het eerst (na 8 maanden) een kernel panic op m'n iMac.![]()
[ afbeelding ]
Op GoT gaan al wat berichten over 'prepared for shipment'. Blijkbaar wordt de US onlinestore vaker bijgewerkt dan de Nederlandse: mijn i5 is echter nog niet verzonden.quote:Op woensdag 11 november 2009 00:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik wil m'n i7. Doe es opsturen, Steve J.! Nog een maand wachten
.
Onder het appeltje linksboven.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:04 schreef Renesite het volgende:
Waar vind ik het update programma!
Fuck verdraaid.. Had het al gevonden via searchquote:Op woensdag 11 november 2009 10:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Onder het appeltje linksboven.
Loopt hier ook soepel. Geen verschil gemerkt, dus goedquote:Op woensdag 11 november 2009 10:02 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb echt geen enkel probleem met Snow Leopard, noch met 6.1, noch met 6.2.Mijn MBP is er alleen maar sneller op geworden.
Heb jij die iMac al binnen trouwens?quote:Op woensdag 11 november 2009 10:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Loopt hier ook soepel. Geen verschil gemerkt, dus goed.
Bluetooth - telefoon koppelen - iSync opstarten - samenvoegen - bingo. Toch?quote:Op woensdag 11 november 2009 11:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmmm, hoe importeer ik ook alweer telefoonnummers vanuit m'n mobiele telefoon naar m'n Address Book op m'n Mac? Er staan er al een aantal op alleen ik heb m'n lijst geupdate. Nu weet ik niet meer hoe ik dat syncen aan de praat krijg..
Hm, weet ik niet, zal wel een vinkje ergens zijn. Ik start iSync ook altijd handmatig op.quote:Op woensdag 11 november 2009 11:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Moet dat iSync niet automatisch opstarten dan, nadat ik m'n telefoon gekoppeld hebOverigens werkt het
Moet je dan niet zoiets als 'missing sync' installeren?quote:Op woensdag 11 november 2009 11:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
Moet dat iSync niet automatisch opstarten dan, nadat ik m'n telefoon gekoppeld hebOverigens werkt het
Is ie dan tijdelijk gratis te downe en te gebruiken, of gewoon gratis om te downen en te gebruiken (dus helemaal gratis)??quote:Op woensdag 11 november 2009 11:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
WhatsApp is trouwens tijdelijk gratis te downloaden. Toolie om gratis berichten naar elkaar te versturen tussen iPhones en iPod Touch's
Waarom werkt dat niet met nokiaquote:Op woensdag 11 november 2009 11:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
quote:Op woensdag 11 november 2009 12:32 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Waarom werkt dat niet met nokia
http://rentzsch.github.com/clicktoflash/quote:Op woensdag 11 november 2009 14:37 schreef fyah het volgende:
10.6.2 laat safari beachballen als een mongolEnkel op flash-heavy sites. God wat is dat Flash toch een kankeruitvinding.
Die heb ikquote:Op woensdag 11 november 2009 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://rentzsch.github.com/clicktoflash/
Apple bellen, batterij is waarschijnlijk stuk (google misschien eerst eens op 'calibrate macbook 2008 battery'). Apple weet dat er een hoop slechte batterijen zijn dus je hebt langer garantie op je batterij dan op de laptop van de fabriek zelf. Ik kreeg voor mijn MBP gratis een nieuwe batterij toen ik problemen had met te snel ontladen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:48 schreef Bravebart het volgende:
Iemand enig idee wat een langzaam knipperend lampje op je accu betekent (zwarte MacBook)? Accu laadt niet meer op, blijft op 14% opgeladen hangen en zonder stroomkabel valt de MacBook ook gewoon uit. Health van de accu is 98% en hij heeft er pas 147 cycles op zitten, dus lijkt me wel heel snel als nu de accu al stuk is
De MacBook is uit begin 2008 btw
Ja, ik had gezien dat er veel problemen met de batterijen zijn, maar ik dacht dat dat alleen voor de MBP serie gold?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:10 schreef fyah het volgende:
[..]
Apple bellen, batterij is waarschijnlijk stuk (google misschien eerst eens op 'calibrate macbook 2008 battery'). Apple weet dat er een hoop slechte batterijen zijn dus je hebt langer garantie op je batterij dan op de laptop van de fabriek zelf. Ik kreeg voor mijn MBP gratis een nieuwe batterij toen ik problemen had met te snel ontladen.
96 procentquote:Op woensdag 11 november 2009 16:29 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb mijn nieuwe oplader binnen![]()
[ afbeelding ]
1551 loadcycles bitcheeees
quote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef fyah het volgende:
Beloven jullie om in het volgende topic geen enkel batterijhealth plaatje meer te posten?
Beloven jullie om in het volgende topic geen enkel batterijhealth plaatje meer te posten?
Te laat?quote:Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef no1uknow het volgende:
Wilt er iemand nog een 24" iMac hebben? Moet je over 2 minuten onderaan m'n raam staan.
quote:Op woensdag 11 november 2009 17:59 schreef no1uknow het volgende:
Wilt er iemand nog een 24" iMac hebben? Moet je over 2 minuten onderaan m'n raam staan.
Maar over Flash zeuren wordt ook zo eentonig.quote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef fyah het volgende:
ooh die heb ik ook gehad toen ik me macbook net had.. :S mac bsodquote:Op woensdag 11 november 2009 01:28 schreef Tourniquet het volgende:
Ik weet niet of het met 10.6.2 te maken heeft, maar ik had zojuist tijdens het werken in Aperture voor het eerst (na 8 maanden) een kernel panic op m'n iMac.![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of Swets mij beter vindt omdat ik overgestapt benquote:Op woensdag 11 november 2009 19:07 schreef Junkie het volgende:
[..]
Maar over Flash zeuren wordt ook zo eentonig.
En Swets is nog niet terug om te rellen.
1 |
Shiiiiiiiiiit.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:40 schreef fyah het volgende:
Iedereen met een Mighty Mouse van Apple, til 'm een beetje op en houd z'n kont iets hoger. Wat zie je dan in het optisch licht dat op je mat schijnt?
[ afbeelding ]
een muisje!
Neuh! heul nie!!quote:Op woensdag 11 november 2009 16:39 schreef fyah het volgende:
En anders in een externe usb casing stoppen.quote:Op woensdag 11 november 2009 19:39 schreef no1uknow het volgende:
update: Bij de APP hulplijn wisten ze me te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk een stervende HDD is. Morgen maar even naar de TD brengen, ben dan wel weer blij dat ik die gasten daar ken dan maken ze er meteen een spoedje van.
Denken jullie dat ik m nog in target disk mode zal kunnen krijgen?
Iemand nog een antwoord op mijn vraag?quote:Misschien een beetje een vreemde vraag maar op de mac mini die ik gisteren heb geïnstalleerd staat bij de Mail een 'raket-icoon'. Hoe kan ik die verwijderen?
Nóg een reden om dat ding voor de kerst al in huis te hebben !quote:Op woensdag 11 november 2009 19:40 schreef fyah het volgende:
Iedereen met een Mighty Mouse van Apple, til 'm een beetje op en houd z'n kont iets hoger. Wat zie je dan in het optisch licht dat op je mat schijnt?
[ afbeelding ]
een muisje!
Nah ik heb al een dealtje gemaakt met me collega bij de technische dienst. Ik koop morgen ergens goedkoop een SATA schijf, 1TB kost al geen ruk meer tegenwoordig, dan lever ik me externe HDD, nieuwe HDD en me iMac in bij de TD.quote:Op woensdag 11 november 2009 20:38 schreef Junkie het volgende:
[..]
En anders in een externe usb casing stoppen.
Recover a dead hard drive using dd
Dit trucje is wel tijdrovend en je hebt een hdd nodig die groter is dan je huidige.
Tis vooral handig, dat het wat sneller kan dan normaalquote:Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nah ik heb al een dealtje gemaakt met me collega bij de technische dienst. Ik koop morgen ergens goedkoop een SATA schijf, 1TB kost al geen ruk meer tegenwoordig, dan lever ik me externe HDD, nieuwe HDD en me iMac in bij de TD.
Hij bouwt die nieuwe er voor me in, recovert m'n bestanden van me corrupte HDD naar m'n externe hardeschijf en hij claimt m'n kapotte bij Apple, en dan wordt er een nieuwe opgestuurd en die krijg ik dan weer van 'm met graties behuizing zodat ik nog een externe HDD heb.
Hendig zo als je voor een APR werkt met eigen technische dienst.
Ja precies en data recovery voor niks ipv. 250 euro ofzoquote:Op woensdag 11 november 2009 21:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Tis vooral handig, dat het wat sneller kan dan normaal![]()
Moet ook nog eens langsgaan voor mn topcase.
Dat was toch al allang bekend?quote:Op woensdag 11 november 2009 19:40 schreef fyah het volgende:
[ afbeelding ]
een muisje!
Ik had het je volgens mij een aantal topics terug ook al gemeld...quote:Op woensdag 11 november 2009 19:39 schreef no1uknow het volgende:
update: Bij de APP hulplijn wisten ze me te vertellen dat het hoogstwaarschijnlijk een stervende HDD is. Morgen maar even naar de TD brengen, ben dan wel weer blij dat ik die gasten daar ken dan maken ze er meteen een spoedje van.
Denken jullie dat ik m nog in target disk mode zal kunnen krijgen?
voor mij was het nieuwquote:Op woensdag 11 november 2009 21:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat was toch al allang bekend?
Nee, wel dat ik last heb van hick-ups.quote:Op woensdag 11 november 2009 21:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dat was toch al allang bekend?
[..]
Ik had het je volgens mij een aantal topics terug ook al gemeld...
Heb dit programmatje net gevonden. Misschien straks leuk met de Magic Mouse.quote:Multitouch on Unibody MacBooks
A little known fact about the unibody touchpad is that it can distinguish between up to eleven touch points - i.e., fingers.
Another little known fact is that the sensor knows about the contact surface area (in terms of ellipsoids).
Another yet less known fact is that Johan Nordberg didn't sleep much last night, and wrote a neat OS X application which simply plots what the trackpad (or Magic Mouse!) is saying about touches.
Download blä.se/FingerMgmtUB.zip to try it out.
Update: Apparently works on older MacBooks as well! Give it a shot, it might be your lucky day.
quote:Verbeterde JavaScript-prestaties
Verbeterde prestaties bij het zoeken in de volledige geschiedenis als deze een groot aantal onderdelen bevat
Verbeterde stabiliteit voor plugins van andere fabrikanten, het zoekveld en Yahoo! Mail
masterquote:Op woensdag 11 november 2009 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Safari 4.0.4 in de Software Update.
[..]
sadquote:Op woensdag 11 november 2009 23:17 schreef Geqxon het volgende:
http://rubmyclit.ratethatthing.com/ (18+)
Ligt het nu aan mij, of is de shortcut voor top sites veranderd? Ik dacht dat dat altijd shift+command+1 was. Nu is het ineens alt+command+1quote:Op woensdag 11 november 2009 22:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
Safari 4.0.4 in de Software Update.
[..]
Er is ook al iemand die een Magic Mouse-driver heeft gemaakt die drie vingers ondersteunt: http://blog.boastr.net/?page_id=255quote:Op woensdag 11 november 2009 22:29 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Heb dit programmatje net gevonden. Misschien straks leuk met de Magic Mouse.
Check die highscores -8000quote:Op woensdag 11 november 2009 23:17 schreef Geqxon het volgende:
http://rubmyclit.ratethatthing.com/ (18+)
't Lijkt Windows wel....quote:Op donderdag 12 november 2009 10:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Sinds wanneer moet je voor een Safari update opnieuw rebooten?
Ik wilde het niet zeggen..quote:
Zijn hele filosofie om het bedrijf op Apple computers over te zetten, deugt voor geen meter..quote:Op donderdag 12 november 2009 10:59 schreef Ender_W het volgende:
Even het volledige verhaal:
Mijn werkgever zit erover te denken om het bedrijf over te zetten op Apple computers. Dit met name omdat hij het ontwerp zo mooi vind.Het zal dan de macbook pro worden met een 17" scherm, welke we op kantoor in een soort van Dock willen hebben zodat we hier vanaf de eigenlijke (30") schermen werken.(kan dat überhaupt) Dat is toch prettiger als een 17" scherm.
Een macbook ook omdat we geregeld ook thuis werken. Dan is dat handiger.
Maar wij werken dus voornamelijk met office (geen probleem omdat daar een mac-versie van is), met ibis-trad (een calculatieprogramma) en met Allplan (of eventueel in de toekomst Revit)Dit zijn 3D tekenprogramma's. Het is mij bekend dat de Mac met een dualboot goed uit de voeten kan, maar hoe goed draaien dit soort programma's in de windowsmodus? Is er iemand met ervaring daarmee??
(PS: ik heb gezien dat er ook software is dat er niet opnieuw opgestart hoeft te worden om in windows te komen. Die komt er bij mij dan sowieso op)
Want?quote:Op donderdag 12 november 2009 11:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Zijn hele filosofie om het bedrijf op Apple computers over te zetten, deugt voor geen meter..
Er bestaan wel 3rd party docking stations maar die zijn debiel duur (imo) > 200 dollar. Een externe monitor en muis en toetsenbord zijn er zo ingeprikt, dus dat lijkt me geen punt.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:59 schreef Ender_W het volgende:
Mijn werkgever zit erover te denken om het bedrijf over te zetten op Apple computers. Dit met name omdat hij het ontwerp zo mooi vind.Het zal dan de macbook pro worden met een 17" scherm, welke we op kantoor in een soort van Dock willen hebben zodat we hier vanaf de eigenlijke (30") schermen werken.(kan dat überhaupt) Dat is toch prettiger als een 17" scherm.
Maar wij werken dus voornamelijk met office (geen probleem omdat daar een mac-versie van is), met ibis-trad (een calculatieprogramma) en met Allplan (of eventueel in de toekomst Revit)Dit zijn 3D tekenprogramma's. Het is mij bekend dat de Mac met een dualboot goed uit de voeten kan, maar hoe goed draaien dit soort programma's in de windowsmodus? Is er iemand met ervaring daarmee??
(PS: ik heb gezien dat er ook software is dat er niet opnieuw opgestart hoeft te worden om in windows te komen. Die komt er bij mij dan sowieso op)
Alleen voor het mooie design moet je het natuurlijk nooit doen, gaat het em voordelen opleveren? (ongetwijfeld, maar welke? eventueel nadelen), kostenplaatje hardware/software, compatibiliteit, mensen die bekwaam genoeg zijn om zo'n netwerk van computers te beheren, hoeveel mensen hebben het nodig. Volgens mij mist ie nog wat dinger...quote:
Als het bedrijf afhankelijk is van 3d tekenprogramma's voor Windows is het echt onzinnig om Windows te gaan draaien onder een virtual machine, dan zal je echt moeten dualbooten. En dan zit je alsnog steeds in Windows, dan kan je net zo goed gewoon een stel krachtige high-end HPs kopen ofzo. Dat scheelt waarschijnlijk nog een hoop geld ook. Bovendien kan je dan gewoon een HP dock halen.quote:Op donderdag 12 november 2009 10:59 schreef Ender_W het volgende:
Dat lijkt me duidelijk. Hier is natuurlijk ook verder al in verdiept. Hij kwam op het idee vanwege het design en daarna zijn we iets verder gaan uitzoeken. Het grootste voordeel is natuurlijk dat Apple een goede naam heeft op het grafische vlak. Het is niet voor niets dat 3-kwart van de grafische wereld met mac's werkt. (of is dat een verkeerde aanname?)quote:Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
Alleen voor het mooie design moet je het natuurlijk nooit doen, gaat het em voordelen opleveren? (ongetwijfeld, maar welke? eventueel nadelen), kostenplaatje hardware/software, compatibiliteit, mensen die bekwaam genoeg zijn om zo'n netwerk van computers te beheren, hoeveel mensen hebben het nodig. Volgens mij mist ie nog wat dinger...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |