abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 november 2009 @ 21:28:42 #226
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74921030
Héé als een aflevering met muziek van Flogging Molly begint, kannie niet meer stuk
Ik had de fout gemaakt om eerst op tv.com een paar reacties te lezen en 'm bijna niet gekeken Totaal afgekraakt.. Toch vond ik ep9 een aardige aflevering. Wat meer diepgang voor een aantal karakters en vooral de toenemende machtsstrijd tussen Rush en Young. Prima
Ohw EN geen jankmoment, WHOEHOE
I follow you......but not on Twitter
pi_74921309
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:28 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Héé als een aflevering met muziek van Flogging Molly begint, kannie niet meer stuk

pi_74922659
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:57 schreef mirved het volgende:
In principe is er in de nieuwe aflevering weer helemaal niets gebeurd. Dat lesbisch stel is er zeker ingeschreven om lekker controversieel te zijn in amerika en dat gedoe met dat kind was ook weer erg cliché.
Ik ben nu SG1 seizoen 10 aan het kijken en de humor en de avonturen maken het leuk om te kijken. Ze doen expres de drama eruit laten omdat niemand daar op zit te wachten.
De meest dramatische momenten/verhaallijnen kan je eigenlijk op 1 hand tellen... zo even uit m'n hoofd:
- O'Neill en z'n verdriet om z'n zoon in Cold Lazarus
- De familieperikelen en bijbehorende verdriet en wraakzucht van Teal'c
- Het liefdesleven van Carter
- Mitchell's bombardement op een onschuldig konvooi
- Dat verraad-wraak gedoe tussen Carter en Fifth

En daar werd maar heel kort bij stilgestaan in vergelijking met de actie en humor.

We hebben in SGU nu al meer gejank gehad dan in die 10 seizoenen SG-1 bij elkaar. In SG-1 gaven ze het een goede plaats.

De afgelopen SGU ep vond ik wel okay, eindelijk wat meer van het schip verkennen, en Young was ook goed bezig (Telford op z'n plek zetten, en ook hoe hij die kale aanpakte in die gang )
  zondag 22 november 2009 @ 22:00:48 #229
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74922833
Als ze nou als concept de sfeer pakten van afleveringen zoals Abyss en Threads, en minder grappen op onrealistische momenten (in een leven en dood situatie bijv.) dan zouden we nu een heel goede serie hebben.
When all else fails, you always have delusion.
pi_74923017
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:00 schreef Mirel het volgende:
Als ze nou als concept de sfeer pakten van afleveringen zoals Abyss en Threads, en minder grappen op onrealistische momenten (in een leven en dood situatie bijv.) dan zouden we nu een heel goede serie hebben.
Dat waren ook goeie ja
  zondag 22 november 2009 @ 22:10:36 #231
167595 mirved
Infobesitas
pi_74923398
quote:

Ohw EN geen jankmoment, WHOEHOE
Dan heb je toch niet goed opgelet
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_74923645
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:00 schreef Mirel het volgende:
Nee hoor, want we hebben nu ook een goede serie.
  zondag 22 november 2009 @ 22:16:25 #233
167595 mirved
Infobesitas
pi_74923696
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:15 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Nee hoor, want we hebben nu ook een goede serie.
Ik denk dat de meeste mensen dit een achteruitgang vinden.
pi_74923933
Ik denk toch dat de mensen die het niet leuk vinden in de minderheid zijn.
  zondag 22 november 2009 @ 22:23:36 #235
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74924088
Ik vond hem leuk! En Flogging Molly is ook tof. Laat mensen maar zeuren, maar ik blijf kijken .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74924254
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:57 schreef mirved het volgende:
In principe is er in de nieuwe aflevering weer helemaal niets gebeurd. Dat lesbisch stel is er zeker ingeschreven om lekker controversieel te zijn in amerika en dat gedoe met dat kind was ook weer erg cliché.
Ik ben nu SG1 seizoen 10 aan het kijken en de humor en de avonturen maken het leuk om te kijken. Ze doen expres de drama eruit laten omdat niemand daar op zit te wachten.
En die stoel die ze ontdekt hebben dan? Leek me nog wel redelijk belangrijk.
En verder is er genoeg gebeurd, want we weten meer over een aantal personages en we zien dat heel veel mensen toch moeite hebben met de situatie (zie psych. scenes met TJ).

Overigens is een lesbisch stel niet echt controversieel meer, zelfs in Amerika niet, dus het lijkt me niet dat de schrijvers dat erin hebben gedaan om controversieel te zijn.
  zondag 22 november 2009 @ 23:41:06 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74927253
Mwoah, ik vond het echt een slechte aflevering helaas. Idee was prima, maar niet goed uitgewerkt. Gelukkig hebben we er wel weer een stukje tech bij en weten we dat de stones waarschijnlijk een bijwerking hebben.
De schrijvers durven dingen ook niet echt mis te laten gaan, dat zie ik ook als een nadeel.
Vooralsnog begin de stones nu echt een te grote afleiding te worden. Die dingen moeten stuk/weg/whatever.

En het was pas controversieel geweest als het twee homo's waren
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_74928074
Weer zo'n soap aflevering.
Die stoel mag dan wel sci-fi-y zijn, maar was slechts een soort van bijzaak.
  maandag 23 november 2009 @ 00:20:30 #239
87680 Mirel
pi_74928240
Keek toevallig vandaag de Futurama ep waar Zoidberg de vlag van Aarde opeet, en in een rechtzaak verdedigt wordt door een lompe advocaat. Dáár schreven ze toch even overdreven veel drama

Hij heeft op elke planeet wel een lichaamsdeel verloren, heeft ergens een vlag opgehijst gemaakt van botten en huid, en wilt dus Zoidberg verdedigen vanwege het feit dat hij vanuit vrijheid de vlag opat. Daarnaast is de advocaat polygameus, waarbij hij gejuig krijgt. Sommige zijn echter mannen in zijn huwelijken, en daar krijgt hij geboe op. Tenslotte zegt hij wanneer hij dood gaat in de ep, dat hij een satanische begraving wilt, met weer boegeroep op de achtergrond
pi_74928305
quote:
Dat dacht ik ook gelijk, maar ze hebben nog een aardige poging gedaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74928517
quote:
Op maandag 23 november 2009 00:11 schreef Xaobotnik het volgende:
Weer zo'n soap aflevering.
Die stoel mag dan wel sci-fi-y zijn, maar was slechts een soort van bijzaak.
Dat er drama inzit betekent niet direct dat het soap is.
  maandag 23 november 2009 @ 00:40:13 #242
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_74928612
Niet per se nee. Dit is echter wel het geval bij Stargate Universe, waar in principe helemaal niets gebeurd naast de poging tot character building m.b.v. ontzettend veel geforceerde en misplaatste drama.

Op zich erg jammer, want de voorgaande episode liet wel iets van potentie zien, hij was zelfs, ik durf het haast niet te zeggen, kijk baar. Allicht had ik teveel hoop na deze some what amusante aflvering. Maar ach, ik betrap mij wel vaker op ernstige naïviteit.
pi_74929287
Ik zie niet wat er geforceerd of misplaatst aan is hoor, aan de drama in SGU.
  maandag 23 november 2009 @ 09:12:05 #244
87680 Mirel
pi_74931617
Nou, ik vind ook dat er te veel drama in zit. Het hele gedoe rondom Young's vrouw en Telford boeit me geen flikker, misschien zou ik het interessant vinden als het in een 3e seizoen zou komen, maar nu niet. Zelfde met Eli en z'n geklooi met Chloe, z'n moeder met haar ziekte, Chloe die een jankbal is, telkens iets met Scott doet. Die Scott heeft zogenaamd al een kind, dat was dan wel heel lang geleden. Pas na 7 jaar ofzo komt hij erachter

Grappig als je op Gateworld kijkt in de positieve threads. Ze zitten allemaal daar te kibbelen over de characterontwikkelingen alsof het huisvrouwen zijn die roddelen over hun buurt, familie en vrienden ofzo.
pi_74931799
Dan snap ik niet waarom je bent gaan kijken, de makers hebben vantevoren duidelijk gezegd dat ze zich meer gingen focussen op de karakters en hun onderlinge relaties e.d.
  maandag 23 november 2009 @ 09:32:20 #246
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74931902
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:12 schreef Mirel het volgende:

Grappig als je op Gateworld kijkt in de positieve threads. Ze zitten allemaal daar te kibbelen over de characterontwikkelingen alsof het huisvrouwen zijn die roddelen over hun buurt, familie en vrienden ofzo.
Waarschijnlijk zijn het ook (jonge) huisvrouwen (MILFS, whoe ) die kijken en het faan-tas-ties vinden
sorry
I follow you......but not on Twitter
  maandag 23 november 2009 @ 10:45:21 #247
167595 mirved
Infobesitas
pi_74933379
quote:
Op zondag 22 november 2009 22:26 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

En die stoel die ze ontdekt hebben dan? Leek me nog wel redelijk belangrijk.
En verder is er genoeg gebeurd, want we weten meer over een aantal personages en we zien dat heel veel mensen toch moeite hebben met de situatie (zie psych. scenes met TJ).

Ja ze hebben een stoel gevonden maar daar is verder niets mee gebeurd nu moeten we nu zeker 4 afleveringen vol gezeik erover aanhoren voordat er uberhaubt iets mee gedaan wordt. Bovendien wisten we al meer dan genoeg van die personages en wat we nu te weten zijn gekomen is verder niet interessant en erg cliché.
  maandag 23 november 2009 @ 10:46:33 #248
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_74933396
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:45 schreef mirved het volgende:

[..]

Ja ze hebben een stoel gevonden maar daar is verder niets mee gebeurd nu moeten we nu zeker 4 afleveringen vol gezeik erover aanhoren voordat er uberhaubt iets mee gedaan wordt. Bovendien wisten we al meer dan genoeg van die personages en wat we nu te weten zijn gekomen is verder niet interessant en erg cliché.
Maar toch blijf je kijken
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 23 november 2009 @ 10:48:10 #249
167595 mirved
Infobesitas
pi_74933425
quote:
Op maandag 23 november 2009 09:25 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dan snap ik niet waarom je bent gaan kijken, de makers hebben vantevoren duidelijk gezegd dat ze zich meer gingen focussen op de karakters en hun onderlinge relaties e.d.
Ja en dan verwacht je dat ze het doen zoals BSG niet As the wold turns.
  maandag 23 november 2009 @ 10:51:25 #250
167595 mirved
Infobesitas
pi_74933509
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:46 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Maar toch blijf je kijken
Omdat de vorige aflevering liet zien hoe het ook kan en ik gelezen heb dat er spannendere afleveringen zouden komen. Bovendien waren er veel bezig dat het nodig is om in het begin eerst de karakter goed neer te zetten voordat de actie begint dus ik hoop dat ze hier snel mee klaar zijn. Het verhaal heeft veel potentie als ze er wat meer actie in stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')