abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 10:09:33 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_74477108
Wat is normaal qua geluidsoverlast van je buren...

Discuseer hier over je immer timmerende buurman, deel je frustratie over je krijsende buurkinderen en babies, reageer je af op je 'zingende' buurvrouw, vraag advies over wat te doen met de keffende buurhond en huil hier uit als het om de wekelijkse zuippartijen van je bovenburen gaat.

Vorig topic: Geluidsoverlast van buren... wat is normaal?

Game on!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74477173
ik ga zo even de buren overlast bezorgen door mijn pneumatische boorhamer in de vloer te laten verdwijnen....

neemt niet weg dat wij nog altijd minder herrie maken dan de buren....

die smijten met deuren enzo, volgens mij gooien ze ook elke dag een servies kapot in de keuken... zo klinkt het... en wij maar rekening houden met de buren....
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:26:57 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_74477289
Mijn buurman draait, nadat hij flink geblowd heeft, keiharde sixties rock.

Hij is ook een jaar of 55

-edit-
nu stinkt het naar wiet in het portiek, en hoor ik muziek

[ Bericht 28% gewijzigd door dabadbass op 07-11-2009 10:27:27 (Musica!) ]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:13:31 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74477860
tvp in verband met jankende kuthond
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:16:37 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74478779
Tvp voor steun
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:56:35 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74480922
Mijn bovenburen hebben 5 kinderen of zo in een flat van 50 vierkante meter. De hele dag gegil, gelach, gestamp en keiharde muziek (dreunende bassen enzo) En praten met elkaar kan niet op normaal niveau maar moet schreeuwend. De tv zet je standaard op volume keihard.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 november 2009 @ 10:55:40 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74534155
tvp
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 9 november 2009 @ 11:07:29 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74534494
tvp-tje bij deze dan
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Official ESF Kreviewer maandag 9 november 2009 @ 11:48:56 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74535853
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:43 schreef Kreator het volgende:
Koop een vrijstaand huis. En anders oordopjes. Zeikhuilie.
  maandag 9 november 2009 @ 12:34:34 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74537096
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

ja, dat is ook heel realistisch "even" een vrijstaand huis kopen Oordopjes zijn standaard in huis.. op de een of andere manier vind mijn onderbuurman het altijd nodig om 's nachts veel lawaai te maken
  maandag 9 november 2009 @ 12:41:28 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74537265
Mijn buren vinden het in de zomer vaak nodig om hakkibakkie muziek aan te zetten met het raam open zodat je in je tuin de hele dag in de herrie zit. In de winter vinden ze het dan weer leuk om van die kotsverwekkende marokkaanse dingen te gaan koken, het liefst de hele godgansche dag door. dat vind ik nog VEEL erger dan muziek of herrie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 november 2009 @ 12:44:06 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74537336
Oeh, stankoverlast ja Dezelfde onderbuurman zet rustig zijn vuilniszak even in het trappenhuis. Opzicht geen probleem want hij staat niet in de weg, maar allemachtig wat een stank komt daar vanaf zeg. ! En dat gaat dan door het hele trappenhuis heen
pi_74541301
De meeste problemen omtrent burenoverlast die hier worden besproken herken ik niet (wel gehad) Het enige waar ik mij wel regelmatig aan stoorr is aan dit soort hangjeugd bij mij achteron op de openbare parkeerplaats bij de garageboxen.
het enige wat ik soms van mijhn onderbuurvrouw hoor is dat ze soms tegen haar kat te keer gaat, maar verder nog noiit harde muziek, luid geschreeuw of ander onacceptabel lawaai gehoord, buiten de normale woon en leef geluiden om.

Sinds de waslijnen en palen bij mij achterom weg zijn, heb ik geen last meer gehad van spelende kinderen, maar wel regelmatig hangjeugd van de nabij gelegen VMBO school.

Deze pic heb ik vorige week geschoten.

Hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen of ik in een buurgemeente een nieuwbouw senioren woning mag huren, inschrijfdatum voor de selectie loopt tot 20 november as. Woningen worden in de loop van augustus 2010 opgeleverd. Zijn er maar 40 beschikbaar, maar zullen zeker meer kandidaten voor zijn.

Waar ik wel ieder jaar tegenop zie is de maand december, want dan wordt er hier vaak voortijdig vuurwerk en dergelijke afgestoken, al dat geknal in de straat vind ik irritanter dan burengeluiden.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 15:58:44 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_74543810
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Waar ik wel ieder jaar tegenop zie is de maand december, want dan wordt er hier vaak voortijdig vuurwerk en dergelijke afgestoken, al dat geknal in de straat vind ik irritanter dan burengeluiden.
Wij worden als sinds de wintertijd weer is ingegaan steevast elke avond verblijd met lawinepijl-achtige knallen. Ik ben geen expert, maar het is hard, de ramen trillen in de kozijnen en ik schrik me elke keer het apelazerus

Het fijne is dat de politie er niks aan kan doen. Ze kunnen alleen bekeuren bij betrappen op heterdaad, en het mag zich raden dat het heel tof is om na een knap hard weg te rennen of rijden, al dan niet op fiets of scooter. Extra surveillance kunnen we ook vergeten, want dat kost duur qua geld.

En ik ben geen zeikerd of vuurwerkhater. In tegendeel, van mij mogen ze. Maar gewoon met oud en nieuw of zo! Is het zo moeilijk? En ik kan me voorstellen dat je wel eens iets wat je over hebt af wil steken in de loop van het jaar. Soit. Maar èlke avond? En dan ook zùlk zwaar spul? Hebben die kinderen een hele schuur vol of zo?

Ik vraag me af of hier nou echt niks aan te doen is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74561476
Aan de ene kant jonge mensen, met af en toe blaffende hond. Ze werken veel dus weinig geluid van die kant.

Aan de andere kant een gezin: kinderen klossen de hele avond de houten trap op en af. Buurman presteert het om zelfs met 30+ graden continu te klussen in de tuin/schuur. Gejank van een zaagtafel, geschuur, gehamer. Zo irri dat je niet eens fatsoenlijk buiten kunt eten of alleen maar een gesprek kunt voeren in eigen tuin.
Verder heeft hij de buiten unit van hun airco tegen de gezamelijke schoorsteen gehangen, waardoor wij de hele nacht trillingen voelen en horen (whoesh, whoesh, whoesh).
's Winters (nou ja, vanaf oktober al) gaat de allesbrander aan, en daar gaat dus ook alles in. Het gevolg is dat mijn tuinmeubilair onherstelbare zwarte plekken heeft, m'n was niet meer buiten kan omdat alles onder het roet zit (het lijkt wel of alles precies bij ons in de tuin landt), en ik m'n eigen sigaretje niet meer proef als ik in de tuin ga roken, door de zware rooklucht van hun schoorsteen.
pi_74561525
Wij wonen naast hele, donkere, mensen.. Afrikanen, hebben een deal gesloten met de woningstichting en mogen naast ons wonen. Gewoon in een rijtjeshuis weet je wel. Ze zijn nog niet echt gewend aan de Nederlandse cultuur enzulks. Ze gaan bijvoorbeeld als het knettertje hard regent buiten staan douchen. Jongens, meisjes, vaders, moeders, opa's en oma's! Met z'n allen staan ze buiten om de regen te verwelkomen, poedeltje naakt. Shampoo erbij en klaar schoon issie.

Ook houden ze van muziek als Neyo, 50Cent en Usher. Dus ik hoor de hele dag als ik achterthuis ben idiote kut'muziek. Ze slaan met de deuren en lopen als gekken de trap op. Zit in tijd van proefwerken dus word er hondsdol van.

Al aangegeven bij woningstichting maar doen er niets aan, ze geven ze juist extra want ik zag vanmorgen dat er een gloednieuwe tv naar binnen werd gesleept door een busje van de woningbouw zelf.

Dan is het bij mij wel te ver tbh.
  dinsdag 10 november 2009 @ 06:26:24 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74562621
Net zo'n anderhalf jaar in verbouwherrie gezeten omdat het pand waarin ik woon is gesplitst. De verbouwingsherrie vond ik nog niet eens zo erg, maar die radio van die bouwvakkers de godganse dag, daar werd ik echt he-le-maal gestoord van. Op een gegeven moment stond de eczeem in mijn nek van de stress. Slaapritme naar de klote en zo gespannen als een veer.

Mijn bovenburen hebben hun appartement gekocht en zijn nu grondig aan het verbouwen, maar dat is door de week alleen 's avonds en in het weekend altijd na 12 uur en nooit later dan 22 uur en ze hebben geen radio of tv aan omdat hun vloer eruit ligt en het op dit moment heel erg gehorig is. Zo kan het dus ook!
Toffe buren
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74570547
Ik veroorzaak ook wel eens overlast. Nu werd ik in m'n eigen topic helemaal kapot geflamed daarover maar als je in een jongeren flat gaat wonen als 55+er moet je ergens tegen kunnen vind ik. Ook ging hij zelf op zondagochtend om 7 uur met zijn kettingzaag balken zagen om z'n schuur te bouwen. Daar ging ik ook niet over zeiken.

Tis geven en nemen, ik klaag zelf nooit omdat ik weet dat mensen ook wel ns last kunnen hebben van mij. Als je geen geluid wil moet je op het platteland gaan wonen en de vogels neerschieten.
Lambo of Rekt
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 21:57:58 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_77686022
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:27:13 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77687140
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
Lekker dan!

Inmiddels alweer wat rustiger?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:28:51 #21
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_77687201
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
geef hem dreunen op de maat van zijn beat.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 22:29:42 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_77687229
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Lekker dan!

Inmiddels alweer wat rustiger?
Ja, sinds een kwartiertje, thank god!

Tja, ik wil ook niet de zeikerd zijn die voor elk wissewasje aan de deur staat, maar soms kun je je er zo aan irriteren, zo'n doffe dreunende beat de hele tijd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:03:57 #23
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77688336
Een dikke voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar het lijkt me zo gruwelijk irritant, vooral omdat je er vaak helemaal niets aan kan doen
pi_77688534
tvp dit is geweldig om te lezen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 07:57:01 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77695042
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Een dikke voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar het lijkt me zo gruwelijk irritant, vooral omdat je er vaak helemaal niets aan kan doen
Gewoon netjes in overleg treden en niet voor elk wissewasje langs komen. Want dan kun je er donder op zeggen dat diegene ook bij jou voor de deur staat als je een keer te hard neukt of je kinderen maken teveel lawaai, of je hebt een keer bezoek dat na 23:00 weggaat.

En verder: Ramen dicht en oordopjes in, als je last hebt van normale leefgeluiden of last hebt buiten slaaptijden, kunnen ook wel eens helpen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')