Dat was een afrekening binnen het linkse milieu, geen aanslag van rechts.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Daarbij zijn linkse politici (of politiek activisten) ook al eens vermoord in het verleden. Louis Sévèke vind ik wel een goed voorbeeld, voor zover je hem in het hokje 'links' kunt duwen.
Bestuur.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef thewishmaster het volgende:
Noem mij nog eens wat zaken waarop D66 duidelijke standpunten inneemt. Bovendien is er in het verleden niets terecht gekomen van hun "kroonjuwelen" wanneer ze in de regering zaten. Ze waaien met alle winden mee en regeren even makkelijk mee met links als met rechts. Kortom, die partij heeft niets te bieden wat mij betreft.
http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymousquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hij heeft wel een aantal voorstellen gedaan om probleem aan te pakken (op te lossen in zijn ogen). Je hoeft het niet met Wilders eens te zijn, maar je hoeft niet te ontkennen dat Wilders geen voorstellen doet.
D66 kan zich beter met het land besturen bezig houden i.p.v. Wilders extreemrechts en een racist gaan noemen.
Zo ga je weer de kant op van 2002. Waar de traditionele partijen de partij van Fortuyn in een hoekje probeerden te duwen.
Met als triest dieptepunt stemmenkanon van Mierlo die in plaats van binnenlandse zaken te claimen (staatkundige vernieuwing) heel laf op buitenlandse zaken ging zitten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef thewishmaster het volgende:
Bovendien is er in het verleden niets terecht gekomen van hun "kroonjuwelen" wanneer ze in de regering zaten.
Hoe zie je daarvoor een oplossing?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
...wat natuurlijk een erg trieste constatering is voor een partij in de Tweede Kamer. Des te meer reden om de hervorming van ons stelsel weer eens op de agenda te zetten voor D66.
Daar zouden ze in de PVV eigenlijk een voorstander in moeten vinden, die zal toch regelmatig tegen dezelfde muren aanlopen als oppositiepartij.
Dat is hun gedachtengoed inderdaad, maar hoeveel van die punten zijn dankzij hun inbreng in verschillende regeringen verwezenlijkt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bestuur.
Democratie.
Rechtsstaat.
Drugs.
Pragmatisch handelen.
Liever wetenschap dan onderbuik.
Met beleid in plaats van populisme.
Dat soort dingen.
Onderwijs, arbeidsmarkt, Europese samenwerking,individuele vrijheden, woningmarkt, begrotingsbeleid. Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:14 schreef thewishmaster het volgende:
Noem mij nog eens wat zaken waarop D66 duidelijke standpunten inneemt.
Geen bezuinigingen op onderwijs tijdens een Balkenendekabinetquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat is hun gedachtengoed inderdaad, maar hoeveel van die punten zijn dankzij hun inbreng in verschillende regeringen verwezenlijkt.
Ik zie allerlei zaken staan die in de paarse kabinetten zijn bereikt, maar dit kwam niet door de individuele inbreng van D66, maar omdat dit zaken zijn waar ook VVD en PVDA voor staan. Het referendum is juist totaal niet van de grond gekomen in Nederland.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
Geen bezuinigingen op onderwijs tijdens een Balkenendekabinet
Gedoogbeleid
Euthanasie
Homohuwelijk
Referendum
Huis voor de Democratie
En dit is wat er tijdens mijn leven plaats vond.
Alsof er ook maar 1 onderwerp is wat aan 1 partij toe te schrijven is in een systeem met meerdere partijen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:31 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zie allerlei zaken staan die in de paarse kabinetten zijn bereikt, maar dit kwam niet door de individuele inbreng van D66, maar omdat dit zaken zijn waar ook VVD en PVDA voor staan. Het referendum is juist totaal niet van de grond gekomen in Nederland.
Dat was inderdaad zo'n beetje het enige dat echt puur uit de D66 koker kwam.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:31 schreef thewishmaster het volgende:
Het referendum is juist totaal niet van de grond gekomen in Nederland.
Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd dat het een afrekening in het criminele circuit was, maar soit.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was een afrekening binnen het linkse milieu, geen aanslag van rechts.
Het terugdringen van de koopzondagen kun je bijvoorbeeld echt wel toeschrijven aan de Christen Unie.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 onderwerp is wat aan 1 partij toe te schrijven is in een systeem met meerdere partijen.
En het CDA, SGP en de SP.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:39 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het terugdringen van de koopzondagen kun je bijvoorbeeld echt wel toeschrijven aan de Christen Unie.
Het CDA zit al tijden in de regering en heeft dit nooit in het "regeringsprogramma" doorgevoerd. Nu de Christen Unie in de regering zit wordt dit plan wel opeens uitgevoerd, dan kun je er toch wel van spreken dat zijn de doorslaggevende factor zijn.quote:
Eerder had je het over individuele inbreng. Dat rijmt niet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:46 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het CDA zit al tijden in de regering en heeft dit nooit in het "regeringsprogramma" doorgevoerd. Nu de Christen Unie in de regering zit wordt dit plan wel opeens uitgevoerd, dan kun je er toch wel van spreken dat zijn de doorslaggevende factor zijn.
Links milieu, activisten, krakerskringen, etc.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik heb altijd in de veronderstelling verkeerd dat het een afrekening in het criminele circuit was, maar soit.
Ik zie dat besluit over de koopzondagen als de individuele inbreng van de Christen Unie. Dit soort besluiten kan ik me van D66 niet herinneren toen zij regeerden.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Eerder had je het over individuele inbreng. Dat rijmt niet.
Deze week hebben ze nog voorgesteld om het verbod op Godslastering eruit te halen. Dat gaat waarschijnlijk ook aangenomen worden. Heb je nu nog een punt?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:48 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zie dat besluit over de koopzondagen als de individuele inbreng van de Christen Unie. Dit soort besluiten kan ik me van D66 niet herinneren toen zij regeerden.
Laten we eerst maar eens afwachten of dat aangenomen gaat worden, dan zal de PVDA de regeringspartners dus in de steek moeten laten op dat punt.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Deze week hebben ze nog voorgesteld om het verbod op Godslastering eruit te halen. Dat gaat waarschijnlijk ook aangenomen worden. Heb je nu nog een punt?
Een deal zullen ze niet gemaakt hebben, maar ze hebben allebei wel prima door dat ze vooral zullen profiteren van ruzie met de ander.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:51 schreef SeLang het volgende:
Wilders is trouwens wel dom bezig door D66 zo in de kaart te spelen.
D66 lijkt nu net de rots in de branding tegen de opkomende PVV.
Wilders maakt nu dezelfde fout als D66.
Of hebben die twee stiekum een deal gesloten om samen de PvdA/GL/SP leeg te eten...?
Ze staan allebei in het middelpunt van de belangstelling en tekeer gaan tegen de tegenstanders levert ze alleen maar zetels op heb ik het idee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:51 schreef SeLang het volgende:
Wilders is trouwens wel dom bezig door D66 zo in de kaart te spelen.
D66 lijkt nu net de rots in de branding tegen de opkomende PVV.
Wilders maakt nu dezelfde fout als D66.
Of hebben die twee stiekum een deal gesloten om samen de PvdA/GL/SP leeg te eten...?
Met 24 zetels heb je anders weinig te claimen, daar grijp je eerder de kans aan door water bij de wijn te doen en zo het CDA eindelijk eens buiten de regering te houdenquote:Op zaterdag 7 november 2009 19:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met als triest dieptepunt stemmenkanon van Mierlo die in plaats van binnenlandse zaken te claimen (staatkundige vernieuwing) heel laf op buitenlandse zaken ging zitten.
Over die stip aan de horizon had ie het in Buitenhof ook al tot treurens toe...quote:Pechtold: ik laat me niet afschrikken door Wilders
Progressief Nederland zit in een kramp van nieuwe politieke correctheid, van het niet durven benoemen. Dat zei D66-leider Alexander Pechtold op het congres van zijn partij. „Want Wilders maakt niet alleen zijn kiezers bang, hij maakt ook zijn tegenstanders bang. En dat laat ik mij niet gebeuren."
Op het congres in Breda heerste groot optimisme. D66 doet het goed in de peilingen en er melden zich wekelijks meer dan honderd leden. De partij hoopt in januari 18.000 leden te hebben.
Pechtold: „Sinds het ontstaan van deze partij is de kans te onderscheiden, de kans echt door te breken, nog nooit zo groot geweest. Want het politieke landschap verandert." Hij vindt dat de toekomstgerichte, open houding van D66 zich onderscheidt van de stilstand en het nationalisme van de conservatieve partijen. Politiek handig probeerde hij al de keuze neer te zetten die de kiezer straks moet maken: „Wil je CDA? Wil je PVV? Wil je D66?" Andere partijen noemde hij niet.
„Wij willen niet dat conservatieve krachten ons land gijzelen in een coalitie van angst. Aan mijn horizon staat een stip waarbij Wilders nog als enige in zijn eigen waanideeën gelooft." Hij zei een land te vrezen dat is „uitgeleverd aan een xenofoob".
Pechtold gebruikte schilderijen van Mondriaan om zijn „stip op de horizon" te illustreren. Hij vindt dat de politiek een breder verhaal moet vertellen. Dus niet alleen maar een maatregel over de AOW nemen, maar een goed verhaal houden over de toekomst van de arbeidsmarkt, zo zei Pechtold.
Pechtold uitte veel kritiek op premier Balkenende: „Drie jaar lang heeft de premier de tijd gehad voor keuzes. Maar we kregen mager management en labiel leiderschap."
Pechtold zei dat hij een hervormingsagenda heeft, voor de arbeidsmarkt, de woningmarkt, het onderwijs, het klimaat en de democratie. Over een van de speerpunten uit het verleden van D66, de gekozen burgemeester, zei hij niets. Hij zei wel dat er een bestuurslaag moet verdwijnen. Of dat bijvoorbeeld de provincies moeten zijn liet hij in het midden.
Op het congres werd overduidelijk dat Pechtold de onbetwiste leider is van D66. Hij kreeg een minutenlange staande ovatie.
Welnee. D66 was in 1994 de grote winnaar van de verkiezingen met een monsterlijk grote zetelwinst. D66 had toen zonder problemen binnenlandse zaken kunnen claimen. En dat werd nog versterkt door het feit dat de campagne die tot de grote zetelwinst had geleid was toegespitst op "dat het anders moest" en "staatkundige vernieuwing". Niemand had D66 binnenlandse zaken kunnen ontzeggen. Het is puur kiezersbedrog geweest van van Mierlo.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Met 24 zetels heb je anders weinig te claimen, daar grijp je eerder de kans aan door water bij de wijn te doen en zo het CDA eindelijk eens buiten de regering te houden
Misschien is ie fan van de Olympische spelen, met z'n stip.quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Over die stip aan de horizon had ie het in Buitenhof ook al tot treurens toe...
http://www.volkskrant.nl/(...)aan_de_horizon,_2028quote:Er staat een stip aan de horizon, 2028’
Alleen Wilders en z'n maten zijn niet crimineel, toch?quote:Op zaterdag 7 november 2009 19:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Links milieu, activisten, krakerskringen, etc.
Je kunt dat inderdaad een crimineel circuit noemen maar zover wou ik niet gaan...
Geen idee hoe het er in die kringen aan toegaat kwa liquidaties, aanslagen e.d. In NL was dat altijd vooral een linkse traditie. Maar ik ben alweer 10 jaar weg uit NL dus misschien is dat nu anders.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:39 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Alleen Wilders en z'n maten zijn niet crimineel, toch?
Een linkse traditie?quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen idee hoe het er in die kringen aan toegaat kwa liquidaties, aanslagen e.d. In NL was dat altijd vooral een linkse traditie. Maar ik ben alweer 10 jaar weg uit NL dus misschien is dat nu anders.
Dat blijkt. Over Van Mierlo beginnen als je D66 wil afkraken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geen idee hoe het er in die kringen aan toegaat kwa liquidaties, aanslagen e.d. In NL was dat altijd vooral een linkse traditie. Maar ik ben alweer 10 jaar weg uit NL dus misschien is dat nu anders.
Van Mierlo is ook een te makkelijk target, ik geeft het toequote:Op zaterdag 7 november 2009 20:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat blijkt. Over Van Mierlo beginnen als je D66 wil afkraken.
ga toch weg, alleen door water bij de wijn te doen, oftewel binnenlandse zaken op te geven, aan dijkstal (vvd) over te laten, was het mogelijk om een coalitie zonder cda te vormen .. het cda had immers nog steeds 10 zetels meerquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. D66 was in 1994 de grote winnaar van de verkiezingen met een monsterlijk grote zetelwinst. D66 had toen zonder problemen binnenlandse zaken kunnen claimen. En dat werd nog versterkt door het feit dat de campagne die tot de grote zetelwinst had geleid was toegespitst op "dat het anders moest" en "staatkundige vernieuwing". Niemand had D66 binnenlandse zaken kunnen ontzeggen. Het is puur kiezersbedrog geweest van van Mierlo.
Volgens mij zijn ministers nog steeds slaven van hun programma, dus een belangrijke invloed in het regeerakkoord is nog altijd belangrijker, en nuttiger dan een ministerspost, omdat een kabinet toch wel valt wanneer er andere zaken gedaan proberen te worden dan gezegd.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welnee. D66 was in 1994 de grote winnaar van de verkiezingen met een monsterlijk grote zetelwinst. D66 had toen zonder problemen binnenlandse zaken kunnen claimen. En dat werd nog versterkt door het feit dat de campagne die tot de grote zetelwinst had geleid was toegespitst op "dat het anders moest" en "staatkundige vernieuwing". Niemand had D66 binnenlandse zaken kunnen ontzeggen. Het is puur kiezersbedrog geweest van van Mierlo.
..... failure.quote:
Ik heb het stuk twee keer gelezen en geen steekhoudender argument gehoord dan zijn eigen smaak.quote:Op zaterdag 7 november 2009 11:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Hier wat uitgebreider van de verguisde krant.
En hetzelfde zeg ik al veel langer. D66 heeft zijn bestaanrecht aan de PVV te danken anders was het nog steeds 2 keer niks.
[..]
Liquidaties een linkse traditie in Nederland? Jij bedoelt de moord op de gebroeders de Witt? Naar dat verhaal te oordelen lijkt het me eerder rechts gepeupel, dat die liquidatie op zijn geweten heeft.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:51 schreef SeLang het volgende:
[..]
Neen ze bestaan slechts bij de gratie van anderen, hoe zit het eigenlijk met die gekozen burgemeesterquote:Op zaterdag 7 november 2009 10:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat Wilders alleen om de ideologie van de D66er hoor, niet om ... ehm o, de D66er heeft geen ideologie.
Ik vind de D'66 sowieso maar een flut partij, ik ben het volledig eens met het interview dat Wilders gaf omtrent de D'66. Ze komen altijd met halfbakken of geen oplossingen, en nooit eens uitgesproken oplossingen, nee altijd van die voor de hand liggende dingetjes, hou er totaal niet van.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef qonmann het volgende:
Haha Wilders slaat terug.
Pechtold moet oppassen dat het niet als een boemerang gaat werken.
Nog even en hij haalt Anne Frank erbij.
Wat zei hij ook al weer over Den Haag..hij is er zelf het levende bewijs van.
D66 draait met alle winden mee....quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik vind de D'66 sowieso maar een flut partij, ik ben het volledig eens met het interview dat Wilders gaf omtrent de D'66. Ze komen altijd met halfbakken of geen oplossingen, en nooit eens uitgesproken oplossingen, nee altijd van die voor de hand liggende dingetjes, hou er totaal niet van.
Ik heb het idee dat de D'66 geen visie heeft of iets, beetje een reactionaire partij wat mij betreft, een gulden middenweg voor de geiten-wollen-sokken persoon die z'n keuze niet kan maken. Een partij waarmee je op 'safe' speelt.
Precies, ik hou er niet van, en dat geld ook voor Wilders met z'n rare uitspattingen naar links van tijd tot tijd, echter Pechtold lijkt er wel een nationale sport van te maken af en toe.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
D66 draait met alle winden mee....
quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:05 schreef Bankfurt het volgende:
Nou snap ik eindelijk waar die D in D'66 voor staat.
D van Demoniseren, Dementeren, Denigreren, Destabiliseren en Demotiveren.
Tevens mijn gedachtequote:Op zaterdag 7 november 2009 23:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Precies, ik hou er niet van, en dat geld ook voor Wilders met z'n rare uitspattingen naar links van tijd tot tijd, echter Pechtold lijkt er wel een nationale sport van te maken af en toe.
En op 'safe' spelen is slecht wanneer we kiezen wie ons land moet regeren? Je vindt dat we bij zo'n keuze vooral risico's moeten nemen?quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Een partij waarmee je op 'safe' speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |