Omdat mensen jou ook flitsen als ze een controle zien zodat je weet om op je snelheid te letten.quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:50 schreef Rekkie het volgende:
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie?
Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinenquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:51 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Omdat mensen jou ook flitsen als ze een controle zien zodat je weet om op je snelheid te letten.
Waarom niet? Als jij een boete krijgt voor JOU domme actie, hoef je dat de ander toch niet aan te doen..?quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen
You sir are a butthole.....quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nou als ze mij flitsen, ga ik ze natuurlijk helemaal niet meer seinen
Bijna ironischquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:15 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Waarom niet? Als jij een boete krijgt voor JOU domme actie, hoef je dat de ander toch niet aan te doen..?
The people vs the government: POWER TO THE PEOPLE! VIVA LA REVOLUCIÓN!!!quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:50 schreef Rekkie het volgende:
Waarom zou ik seinen als ik een flitscontrole zie?
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurdquote:
Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 magquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
en hoe moet je seinen naar iemand achter je als er flitscontrole staat? meestal trap ik 3x kort op me rem zodat mensen uit schrik gaan afremmenquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Je kent het wel. Je rijdt rond, je hebt een snelheidscontrole gespot, of je bent net een ongeluk voorbij, of je ziet een tegenligger met kapotte verlichting (of geen verlichting bij schemer). Je denkt: 'even seinen, dan kan 'ie anticiperen/afremmen/z'n verlichting aanpassen'. Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Ik doe meestal gewoon één keer, alleen bij een snelheidscontrole als ik zie dat iemand er veel te hard aan komt dan knipper ik wat vaker. Maar ik vraag me dus af of er mensen zijn met een complete visie over hoe vaak of hoe lang je moet seinen bij iets? En specificeer je dat nog? Ik heb ooit eens iemand achter me gehad bij het stoplicht. Die seinde en tikte z'n rechter knipperlicht aan, ten teken dat m'n rechter achterlicht kapot was.
ik neem aan dat dat voor de 80/100/120 stukken geldtquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag? Altijd 80 of 90 waar je 50 mag?
spelling...Overigens reed ik op een bepaald stuk ook bijna altijd te hard (elke dag zelfde stuk naar mn werk), totdat ze er ineens een flitspaal neer hebben gezet.. Lagen op een gegeven moment 4 brieven op de deurmat allemaal van dezelfde afzender...........quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
mag ik een tijdje met jouw kentekenplaten rondrijden?quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij rijdt altijd 60 of 70 waar je 30 mag? Altijd 80 of 90 waar je 50 mag?
Ik krijg geen loonstrookjes, en de boetes dat hier binnen komen zijn er meer dan dat jij in en uit ademtquote:Op zaterdag 7 november 2009 01:57 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
mag ik een tijdje met jouw kentekenplaten rondrijden?kan je een beetje wennen aan het idee
krijg meer bekeuringen dan loonstrookjes
quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..
ehhh nooit geflitst worden maar wel veel boetes? of wil je zeggen dat ik niet meer ademquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik krijg geen loonstrookjes, en de boetes dat hier binnen komen zijn er meer dan dat jij in en uit ademt
What the fuck?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik rij altijd zo'n 80 tot 100 waar je 50 mag, en 40/50 wellicht 60 waar je 30 mag ja.. en op snelweg regelmatig 150 ongeveer.. En tot nu toe (afkloppen) geen een boete vanwege snelheid of rijgedrag..
Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topicquote:Op zaterdag 7 november 2009 00:47 schreef swarmahoer het volgende:
truckers die ingehaald worden seinen 1x groot als degene die ervoor zit weer naar rechts kan, en degene ervoor knippert dan een keer als ''bedankt''
ja maar ze knipperen niet 1x maar links-rechts-links dus eigenlijk 3xquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic
Iedere chauffeur heeft zo zijn eigen manier van bedanken. Sommigen maken er een heel knipperfeest van.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:34 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ja maar ze knipperen niet 1x maar links-rechts-links dus eigenlijk 3x
edit: ehh rechts-links-rechts anders gaan ze de verkeerde kant op![]()
ja maar die "kermis" voertuigen seinen meestal alleen maar met alle lampen behalve de koplampen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Iedere chauffeur heeft zo zijn eigen manier van bedanken. Sommigen maken er een heel knipperfeest van.
Ze seinen trouwens ook als ze een collega of bekende aan de andere kant van de weg zien. Als je dus een vrachtwagen tegemoet komt die met zijn lampen knippert hoeft het geen flitser te zijn.
Je rijdt maar 90 kilometer per uur en je hebt inderdaad tijd genoeg om rond te kijken. En daarbij zit je hoog genoeg om over de vangrail heen te kijken. Collega's zie je direct rijden. Omdat je zelf de hele dat tegen zo'n vrachtwagen aan zit te kijken weet je precies hoe die er uit ziet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:48 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ja maar die "kermis" voertuigen seinen meestal alleen maar met alle lampen behalve de koplampen.
Al vind ik het wel knap dat je met 80 k/u je collega tegenligger kan herkennendat lukt mij maar zelden, maar als ik soms heb ik het idee dat sommige chauffeurs alleen maar naar de andere rijbaan zitten te kijken
Chauffeurs knipperen vaak niet naar auto's.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:52 schreef nicknicknickname het volgende:
het ergste zijn nog de chauffeurs waar je naar zit te seinen dat ze er voor kunnen en er niet eens een bedankje af kanalsof ze al lang hadden gezien dat het ging passen
weleens vrachtwagen gereden? groot licht is echt alleen de koplampen. Als je bij een normale dealer komt sluiten ze de optionele verlichting alleen aan op een aparte schakelaar. Vooral omdat het lang niet in elk land toegestaan is om meer lampen te voeren dan alleen de koplampenquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je rijdt maar 90 kilometer per uur en je hebt inderdaad tijd genoeg om rond te kijken. En daarbij zit je hoog genoeg om over de vangrail heen te kijken. Collega's zie je direct rijden. Omdat je zelf de hele dat tegen zo'n vrachtwagen aan zit te kijken weet je precies hoe die er uit ziet.
Ik vind het knapper dat sommige chauffeurs ook vrienden van andere transportbedrijven kunnen herkennen. Aan kentekenplaten of bestickering van de trekker bijvoorbeeld. Dan moet je toch echt goed kijken.
En andere lampen als koplampen is eigenlijk logisch. Het grootlicht van een vrachtwagen zit vaak niet alleen onder maar ook boven de voorruit.
Geen 1 boete dat te maken heeft met mijn rijgedrag. Of snelheid..quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:18 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ehhh nooit geflitst worden maar wel veel boetes? of wil je zeggen dat ik niet meer adem![]()
je kan niet rijden en krijgt boetes voor terechte andere oorzaken
Ik ga geen 160 170 rijden, want dan zuipt me auto meer, rij ik 140/150 ben ik en snel en zuinigquote:Op zaterdag 7 november 2009 02:30 schreef Omniej het volgende:
[..]
What the fuck?Op een 50-weg en in 30-zones rijd je dus de dubbele snelheid, en op de snelweg rijd je maar 30 harder dan toegestaan? Vreemde combi...
Overigens rijd ik ook consequent een beetje harder, maar dat beperkt zich tot hooguit 10 km/h binnen de bebouwde kom en op de snelweg meestal 20 (sowieso niet meer dan 30).
Hoeveel vrachtwagens ken jij die werkelijk op het grootlicht alleen de normale koplampen hebben zitten? Waar ik 3 jaar gereden heb reed alles sowieso met kermisverlichting rond en vele, vele andere chauffeurs die ik gezien heb ook.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:55 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
weleens vrachtwagen gereden? groot licht is echt alleen de koplampen. Als je bij een normale dealer komt sluiten ze de optionele verlichting alleen aan op een aparte schakelaar. Vooral omdat het lang niet in elk land toegestaan is om meer lampen te voeren dan alleen de koplampen
naar mijn idee is het veiliger om af en toe te hard te rijden dan zonder verzekering en apk te rijden maar ok ...quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Geen 1 boete dat te maken heeft met mijn rijgedrag. Of snelheid..
o.a geen rijbewijs bij me, geen apk, geen verzekering (de eerste dagen vande Corsa), banden slijtage, benzine vuldop, barst in ruit.. ga zo ma door![]()
ik ben 3 jaar internationaal chauffeur geweest bij een vrij groot transport bedrijf in nederland, en daar was werkelijk geen 1 auto zo aangesloten. Ben ej op de hoogte van het feit dat een simpele kerstboom op je dashbord in nederland al verboden is ?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoeveel vrachtwagens ken jij die werkelijk op het grootlicht alleen de normale koplampen hebben zitten? Waar ik 3 jaar gereden heb reed alles sowieso met kermisverlichting rond en vele, vele andere chauffeurs die ik gezien heb ook.
Uiteraard. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij niet op de hoogte bent van rare capriolen met verlichting aan vrachtwagens?quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:02 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ik ben 3 jaar internationaal chauffeur geweest bij een vrij groot transport bedrijf in nederland, en daar was werkelijk geen 1 auto zo aangesloten. Ben ej op de hoogte van het feit dat een simpele kerstboom op je dashbord in nederland al verboden is ?
jawel ben zeker van op de hoogte, maar dat zijn voornamelijk oostblokkers. Ik denk dat het met nederlandse vrachtwagens niet zoveel voorkomtquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij niet op de hoogte bent van rare capriolen met verlichting aan vrachtwagens?
ja hoor een vrouwquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:10 schreef druppelkut het volgende:
Chauffeuse meldt.
Knipperen met groot licht:
1 maal lang als ik wil aangeven dat een collega kan invoegen als ie mij ingehaald heeft of van de invoegstrook komt.
3 of meerdere keren als ik een bekende/collega zie aan de andere kant van de vangrail (en ja, die zie je want je zit hoger dan in een personenauto dus meer overzicht)
kleine variant op dit thema is om de zwaailampen ook te gebruiken icm groot licht)
Knipperen met knipperlicht:
Even een klein bedankje aan een collega weggebruiker die net met zijn/haar groot licht heeft aangegeven dat ik kan invoegen. Mijn signaal bestaat dan uit snel links-rechts-links-rechts-links.
Knipperen bij snelheidscontroles:
Snel meerdere malen knipperen met groot licht, meestal gecombineerd met een handgebaar van "rustig aan".
Maar truckers hebben veel meer signalen dan lichten. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook nog eens 3 verschillende claxons welke ik voor verschillende doeleinden gebruik.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:13 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ja hoor een vrouwnooit eindigen met links want dan geef je aan dat je naar links wilt
Juist, jij begrijpt hoe het hoort!quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
![]()
Ik doe dat lekker toch
en voor wat betreft die kermis,
8 schijnwerpers aan de voorzijde van de wagen icm het normale groot licht. En bij een MAN gaan standaard de mistlampen ook mee aan als je groot licht op zet.
Voor de APK moet de kerstverlichting wel uit staan. Makkelijk voor mij. Ik heb op mijn dashboard 3 extra lichtknoppen. 1 voor het aanzetten van de kerstboomverlichting (kleine lampjes rond en met name aan de voorzijde van de wagen) en 2 voor het schakelen van de schijnwerpers (top en bottom verlichting)
dus links geeft niet aan dat je naar links wilt? wegpiraatquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Juist, jij begrijpt hoe het hoort!
En nooit eindigen met links? Daar bestaan helemaal geen regels voor... Iedereen doet zijn eigen ding gewoon.
Ben jij eigenlijk wel ooit chauffeur geweest?quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:27 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
dus links geeft niet aan dat je naar links wilt? wegpiraat![]()
en die zogenaamde regels die volgens jullie niet bestaan, stap gezellig binnen bij een truckers restaurant en vraag naar de meningen
Krijg je evenzoveel meningen als dat er truckers in dat cafe zittenquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:27 schreef nicknicknickname het volgende:stap gezellig binnen bij een truckers restaurant en vraag naar de meningen
en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op wegquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:10 schreef druppelkut het volgende:
Chauffeuse meldt.
3 of meerdere keren als ik een bekende/collega zie aan de andere kant van de vangrail (en ja, die zie je want je zit hoger dan in een personenauto dus meer overzicht)
kleine variant op dit thema is om de zwaailampen ook te gebruiken icm groot licht)
Ik begin ook te twijfelenquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel ooit chauffeur geweest?
mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:29 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk wel ooit chauffeur geweest?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:31 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op wegdie personen denken echt dat ze alles voor het zeggen hebben
![]()
die vallen bij mij dan ook niet onder de categorie chauffeurs
wie voeren nog meer zwaailichten dan? normaal vrachtverkeer voert geen zwaailicht hoorquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef druppelkut het volgende:
[..]
nu weet ik het zeker!
Je hebt gelijk Barca!
En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
In een LF 45 130. Kan niet anders. En dat zijn geen vrachtwagensquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:32 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
mwah in 3 jaar tijd meer dan 600k op teller, ik denk het wel ja.
ik vind het niet raar dat je chauffeurs herkent, maar ik denk dat het meer toeval is, ik speur niet de hele linker rijbaan af naar bekenden. Hou liever de weg en me magnetron in de gatenquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En je vind het raar dat iemand een collega op de andere rijbaan herkent? Je weet niet hoe chauffeurs knipperen als bedankje? Je hebt nog nooit een vrachtwagen met zwaailichten gezien? Je weet niet dat grootlicht vaak een hele kermisinstallatie is?
Sorry, dat weet een beetje chauffeur na een week werken.
Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:34 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
wie voeren nog meer zwaailichten dan? normaal vrachtverkeer voert geen zwaailicht hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:38 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik wel. En ik ben 'normaal' vrachtverkeer.
Tenminste als je een combi normaal vindt.CombiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar haak ik af.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Dat is onzin. Iemand met een beetje snelwegervaring weet dat, zo gauw een vrachtwagen die voor je reed ingevoegd heeft op de rechterbaan, je een paar knippertjes kan verwachten die los staan van een rijbaanverplaatsing. Als je daar nog van schrikt en dat letterlijk gaan interpreteren doe je iets fout.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:13 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
ja hoor een vrouwnooit eindigen met links want dan geef je aan dat je naar links wilt
Thanks !!quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:31 schreef nicknicknickname het volgende:
[..]
en zwaailichten? dat voeren voornamelijk alleen bergingsbedrijven en werkverkeer, dat zijn dus echt de grootste aso's op wegdie personen denken echt dat ze alles voor het zeggen hebben
![]()
die vallen bij mij dan ook niet onder de categorie chauffeurs
Ik reed laatst langs een trucker die op de rechter baan de hele tijd met z'n linker knipperlicht aan reed zonder dat hij de bedoeling had om naar links te manoeuvreren, hij had niet in de gaten dat hij z'n knipperlicht aan had staan..quote:Op zaterdag 7 november 2009 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Uh-huh. En dan verwacht je dat andere mensen jou waarschuwen, zodat je je ongestraft als een aso kunt blijven gedragen?quote:Op zaterdag 7 november 2009 01:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why is that? Ik rij altijd op elke weg +/- 30/40km harden dan toegestaan.. ongelogen, maar als ik wordt geflitst (wat dus tot nu toe nooit is gebeurd), dan zou ik de ander ook waarschuwen hoor
Mensen die het topic niet eens lezen..quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:00 schreef Repeat het volgende:
Autismetopic
vaste regeltjes voor knipperen
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.quote:Maar nou vroeg ik me laatst af: is er een soort 'code' voor hoe vaak je bij welke gebeurtenis seint?
Wist je dat niet?quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Serieus? Die kan zo in het dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt topic
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:33 schreef blup het volgende:
Als je het topic gelezen had was je erachter gekomen dat er geen vaste regels zijn en dat sommige zijn eigen manier van seinen heeft.
Ja, hallo!..quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden
mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)
Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
Redelijk universele gebaren inderdaad. Best begrijpelijk.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Zeg maar gerust dat iedereen z'n eigen manier heeft. Als ik sein probeer ik dat meestal te doen zodat 't nog enigszins begrijpelijk is zonder terug te vallen op morsecode.
kort grootlicht, alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (tegenligger)
alles uit, normaal licht aan = doe je licht eens aan (achterligger)
kort grootlicht, knipperlicht erbij - je knipperlichten mogen uit blijven als je toch niet afslaat
lang grootlicht - doe eens normale lampen aan die niet verblinden
mistlampen voor - doe je mistlampen eens uit
hele knipperserie met grootlicht - echt pissig (meestal na snijden of onnodig remmen)
mistachterlicht - doe je mistlamp achter eens uit (wel eerst inhalen, uiteraard)
Dan zijn er ook nog de gevaarlijker signalen met je remlichten, maar die gebruik ik alleen als ik me echt opgejaagd voel (hardnekkige klever op <1 meter terwijl ik al met 30kmh verschil aan 't inhalen ben, bijvoorbeeld). Ook niet geschikt voor auto's met korte pedaalslag - je wilt niet echt remmen met iemand zo kort achter je...
Ik vind zijn signalen prima te begrijpen hoor.quote:Op zaterdag 7 november 2009 15:23 schreef Tism het volgende:
[..]
Ja, hallo!..Daar snapt een gemiddelde trut in een alto natuurlijk geen fuck van..
Ik zou er nog wat handgebaren bij maken voor de zekerheid, als ik jou was..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je te weinig licht op je autoquote:Op zaterdag 7 november 2009 17:09 schreef KosterT het volgende:
Seinen naar mensen die 's avonds laat nog geen licht aanhebben of met drie druppels regen hun mistachterlicht aanhebben... Die mensen letten al niet duidelijk niet op en mijn ervaring is dat knipperen 9 van de 10 keer dus totaal geen zin heeft.
Nu misschien dus welquote:Op zaterdag 7 november 2009 23:12 schreef willempjewever het volgende:
Oppassen met lichtsignalen om anderen te waarschuwen voor een snelheidscontrole, boete is uit mijn hoofd 70 euro daarvoor en soms wordt ook daarop gecontroleerd.
Ik had van de week een vrachtauto achter mij die de hele tijd naar mij zat te seinen met zijn grote licht. Die gek verblinde mij half en ik heb dus mijn spiegeltje even geklapt (zit een soort verduisteringsfunctie op).
Geen idee wat hij nu wilde, auto is 2 dagen later voor een kleine beurt weggeweest en enige wat er gedaan was was wat olie bijvullen (lampjes controleren ze volgens mij ook bij een kleine beurt). Iemand enig idee wat die man bedoelde? Ik voegde wel wat krap in, maar dat zie ik zo vaak gebeuren en daar seinen ze nooit voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |