gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:33 schreef Prosac het volgende:
Open een atlas en je zult zien dat het in Zuid-Afrika nu net zo laat is al hier. Give or take an hour.
Alleen qua temperatuur en biologische verandering, niet qua klok-tijd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.
Gast...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.
Je haalt de seizoenen door de war met de tijd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Begin je zometeen ook weer over een brug die dicht of open is?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Alleen qua temperatuur en biologische verandering, niet qua klok-tijd.
Als het 17:00 is bij ons, is het 18:00 bij hun.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?
Ik hoop dat je dit serieus meent, dan heb ik een nieuw pispaaltje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef Stofje het volgende:
[..]
Als het 17:00 is bij ons, is het 18:00 bij hun.
quote:
Nou maak je een grapje, jammer. Topic is niet meer leuk, helaasquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:43 schreef Pinterman het volgende:
Haha ik roep TS bij deze uit tot domste lul van KLB.
Bij deze ben je uitgeroepen tot de grootste mongool van de dag op fok.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:32 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze het in Afrika houden. Het is te achterlijk voor woorden dat ze het in een tijdszone houden waarin het merendeel van Europa ligt te slapen
Kijk naar deze tekening. Zie je dat het in Zuid-Afrika precies op hetzelfde moment licht/donker wordt als in Nederland?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?
Er is allang perfecte uitleg gegeven, uitleg die zelfs die debiele Engelse schoolkindjes snappen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...
Dit behoeft geen uitlegquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...
Ik probeer echt om je uitleg te begrijpen, maar op het plaatje ligt Zuid-Afrika in het licht en Nederland in het donkerquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:45 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Kijk naar deze tekening. Zie je dat het in Zuid-Afrika precies op hetzelfde moment licht/donker wordt als in Nederland?
[ afbeelding ]
De seizoenen hebben te maken met de stand van de zon t.o.v. de aarde. In de zomer staat de aarde met het noordelijk halfrond naar de zon. In de winter staat de aarde met het zuidelijk halfrond naar de zon. In de lente en herfst staat de zon loodrecht op de evenaar.
In veel landen doen ze helemaal niet aan zomertijd. Wintertijd is DE tijd. Maar omdat Europeanen liever langer van de zon willen genieten hebben ze 'zomertijd' bedacht'..quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Bij dezen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Bij deze ben je uitgeroepen tot de grootste mongool van de dag op fok.
Dat is een verschil van minder dan een uur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik probeer echt om je uitleg te begrijpen, maar op het plaatje ligt Zuid-Afrika in het licht en Nederland in het donkerEn ik weet niet hoe snel de aarde draait, dus ook niet hoeveel tijdsverschil daar tussen zit?
Langer genieten van de zonquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:47 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
In veel landen doen ze helemaal niet aan zomertijd. Wintertijd is DE tijd. Maar omdat Europeanen liever langer van de zon willen genieten hebben ze 'zomertijd' bedacht'..
Verder is het nu op het zuidelijk halfrond natuurlijk lente en geen herfst..
Op de evenaar kennen ze helemaal geen seizoenen zoals wij die kennen, maar alleen maar 'regen' of 'droog'-seizoen..
Tja, je kunt natuurlijk wel aan blijven klampen aan verouderde lesmethoden, maar als iedereen heden ten dage wel een tomtom oid in zijn auto heeft, dan zijn kaarten toch achterhaald?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:51 schreef Kluupkluup het volgende:
Dit is wel een beetje de reden waarom ik aardrijkskundedocent ben geworden
TS is mijn inziens niet dom, maar er is gewoon geen aandacht meer voor AK op middelbare scholen.
Ook zaken als 'kaartlezen' worden steeds minder belangrijk gevonden. Ik deed vorig jaar een practicum met een 3e klas en een meisje het echt geen flauw idee hoe ze de kaart moest lezen en van welk gebied het was
In de zomer wordt de klok een uur vooruit gezet. Hierdoor wordt het dus later donker en kan je langer op het terrasje blijven zitten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:49 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Langer genieten van de zonHet lijkt mij vrij apart dat mijn horloge van invloed is op onze zonuren, anders kun je gewoon op zonvakantie gaan in eigen land door de klok uren achteruit te zetten.....
Tegenwoordig weet je niet meer wat je mag verwachten van de users in KLB.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Obvious troll is blijkbaar niet zo obvious
Ten eerste vind ik de wintertijd met standaardtijd aanduiden nogal apart. Immers hebben we 7 maanden zomertijd, dan is dat dus gewoon de standaardtijd toch?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Pinterman het volgende:
Het is in Zuid-Afrika gewoon 1 uur later dan hier. In Zuid-Afrika gebruiken ze geen zomer- of wintertijd, wat dus wil zeggen dat als wij straks de klok weer een uurtje vooruit zetten, dan veranderen ze daar niets: ofwel, het tijdsverschil wordt dan 0.
Wij zijn GMT +1, daar zijn ze GMT +2. 2-1 = 1 in 'standaardtijd' (wintertijd)
Een beetje geografische en topografische kennis is nooit weg:quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, je kunt natuurlijk wel aan blijven klampen aan verouderde lesmethoden, maar als iedereen heden ten dage wel een tomtom oid in zijn auto heeft, dan zijn kaarten toch achterhaald?
Maar omdat het pas een uur later licht wordt kun je toch per saldo niet langer op het terras zitten?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
In de zomer wordt de klok een uur vooruit gezet. Hierdoor wordt het dus later donker en kan je langer op het terrasje blijven zitten.
(Als je de wintertijd zou aanhouden in de zomer, dan is het al om 20u. donker, Houd je de zomertijd aan, dan is het pas om 21u. donker)
Je doet het erom ofniet?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:49 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Langer genieten van de zonHet lijkt mij vrij apart dat mijn horloge van invloed is op onze zonuren, anders kun je gewoon op zonvakantie gaan in eigen land door de klok uren achteruit te zetten.....
Je durft een ander dom te noemen terwijl jij zelf pas na 50 reply's leest wie wat schrijft?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:57 schreef Prosac het volgende:
Oh wacht.. Trannellius is de TS.
Die doet altijd net alsof hij te dom is om te poepen.![]()
Ik kijk altijd naar de Usericons en je hebt een nieuwe.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:59 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je durft een ander dom te noemen terwijl jij zelf pas na 50 reply's leest wie wat schrijft?
Zij zetten hem niet voor en of achteruit..quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:56 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ten eerste vind ik de wintertijd met standaardtijd aanduiden nogal apart. Immers hebben we 7 maanden zomertijd, dan is dat dus gewoon de standaardtijd toch?
Ten tweede gaat het toch nooit goed als zij de klok nooit een uur vooruit zettenWant door hem niet een uur vooruit te zetten, maar ruim een half jaar later wel achteruit gaat de tijd compleet uit de pas lopen....
Hij zegt dat je doet alsof je dom bent. Niet dat je dom bent. En hij heeft een punt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:59 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je durft een ander dom te noemen terwijl jij zelf pas na 50 reply's leest wie wat schrijft?
Je gaat in principe niet om 7 uur 's ochtends op het terras zitten..quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:58 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar omdat het pas een uur later licht wordt kun je toch per saldo niet langer op het terras zitten?
Ja, maak de kat dat wijs. In dat geval zouden er minder dagen epr jaar in Scandinavie zijn, waardoor je dus minder snel verjaart, en aangezien het sterftejaar daarginds niet ergens rond de 30 is klopt dat dus niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:02 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Je gaat in principe niet om 7 uur 's ochtends op het terras zitten..
Komt bij dat wij in de zomer (omdat de zon dan op het noordelijk halfrond staat) sowieso veel meer zonuren hebben dan in de winter. Sterker nog. In het noorden van Noorwegen gaat de zon in de zomer helemaal niet onder, dan is het 24uur per dag licht.
'een dag' meet je niet in het aantal keer dat het licht/donker wordt. Een dag is een tijdschaal.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:05 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, maak de kat dat wijs. In dat geval zouden er minder dagen epr jaar in Scandinavie zijn, waardoor je dus minder snel verjaart, en aangezien het sterftejaar daarginds niet ergens rond de 30 is klopt dat dus niet.
Je moet niet teveel afhankelijk worden van techniek. Soms stuurt de tomtom je de verkeerde kant op, en wat moet je dan?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, je kunt natuurlijk wel aan blijven klampen aan verouderde lesmethoden, maar als iedereen heden ten dage wel een tomtom oid in zijn auto heeft, dan zijn kaarten toch achterhaald?
Wat ben jij voor een faalhaas deluxequote:Op vrijdag 6 november 2009 17:32 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze het in Afrika houden. Het is te achterlijk voor woorden dat ze het in een tijdszone houden waarin het merendeel van Europa ligt te slapen, wat verreweg de grootse financiele markt is voor hun. Dan kunnen ze het toch veel beter in Europe danwel Noord-Amerika houden
Klacht: de voetbalbond beinvloed het wk-voetbal, maar houdt het dan wel in een land waardoor half Europa ligt te slapen tijdens de wedstrijden.
En dat.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:17 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Wat ben jij voor een faalhaas deluxe
Het is in Zuid-Afrika momenteel even laat, alleen met de Zomertijd zal er 1 uurtje verschil zijn. Met Noord-Amerika is er echter minstens 6 uur tijdsverschil![]()
De tijd verandert horizontaal, niet verticaal.
Probeer om te kerenquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:11 schreef wuh het volgende:
[..]
Je moet niet teveel afhankelijk worden van techniek. Soms stuurt de tomtom je de verkeerde kant op, en wat moet je dan?
Tuurlijk niet, de tijd blijft hetzelfde. De tijdsbeleving verandert alleen maar.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:05 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ja, maak de kat dat wijs. In dat geval zouden er minder dagen epr jaar in Scandinavie zijn, waardoor je dus minder snel verjaart, en aangezien het sterftejaar daarginds niet ergens rond de 30 is klopt dat dus niet.
Trollen is niet grappig, is niet leuk en is niet stoer , net zoals die faalhosseltopics van jouquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:20 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die zich laten trollen.
Trannellius!
Dat je sarcasme niet weet te herkennen is dan ook een kenmerk van autisme, nerdje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:21 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Trollen is niet grappig, is niet leuk en is niet stoer , net zoals die faalhosseltopics van joudus ik zie ook niet in waarom een user als Trannellius zou gaan trollen
Chris, hij noemt het faalhosseltopics. Is het nu fittie?quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:21 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Trollen is niet grappig, is niet leuk en is niet stoer , net zoals die faalhosseltopics van joudus ik zie ook niet in waarom een user als Trannellius zou gaan trollen
Deze man heeft een PIMP-abonnement op FOK!, proceed with caution.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:26 schreef Biels het volgende:
[..]
Chris, hij noemt het faalhosseltopics. Is het nu fittie?
Pik je dat, he he he? Yo Chris, pik je dat?quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:26 schreef Biels het volgende:
[..]
Chris, hij noemt het faalhosseltopics. Is het nu fittie?
Ik zal jou eens pikken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:27 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Pik je dat, he he he? Yo Chris, pik je dat?
WOOOOOOOOOOOOO!
DIKKE BEEF MAN.
WHOE WHOE WHOE WOOOOOO!!
WAT JONGE WIL JE VECHTEN HE?quote:
Volgens mij was zijn OP wel zo bedoeld en wilde hij zich erna uittrollen, dat hoop ik voor hem iig.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:27 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Deze man heeft een PIMP-abonnement op FOK!, proceed with caution.
We hebben nog nooit het bed gedeeld, om dan gelijk al aan zulke praktijken te beginnen is een beetje overdreven.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:29 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
WAT JONGE WIL JE VECHTEN HE?
KOM VECHTEN DAN, ALLEEN HE NIET MET JE MATTIES.
MOT JE KLAPPEN HEBBEN DAN HE?![]()
![]()
Je laat je toch niet afschrikken, mattie.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:27 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
We hebben nog nooit het bed gedeeld, om dan gelijk al aan zulke praktijken te beginnen is een beetje overdreven.
Ey coño, jeweetzelf, maar als die autistenkill m'n computer gaat hacken ben ik al m'n naaktfoto's van 14-jarige meisjes kwijt, yo.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:31 schreef Biels het volgende:
[..]
Je laat je toch niet afschrikken, mattie.
Ik voel de struggle. Ewa, je moet doen wat je voelt weetje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ey coño, jeweetzelf, maar als die autistenkill m'n computer gaat hacken ben ik al m'n naaktfoto's van 14-jarige meisjes kwijt, yo.
Dan ga je neit die kant op. Lijkt mij vrij logisch, helder licht.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:11 schreef wuh het volgende:
[..]
Je moet niet teveel afhankelijk worden van techniek. Soms stuurt de tomtom je de verkeerde kant op, en wat moet je dan?
Jatoch, ik zei al tegen m'n homie vanochtend op de straathoek: ''we keep hustlin' 'till the break of dawn'', we blijven hosselen tot de krak van dauw, haha mja.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:35 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik voel de struggle. Ewa, je moet doen wat je voelt weetje.
Wtf bedoel jij nou weer? Wedstrijden tussen Nederland en Europa? (wat naar mijn weten niet eens kán). Wedstrijden binnen Nederlands-Europa?quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
Had een klacht gemaakt over de fifa die een verbod oplegt tijdens Nederlands Europese wedstrijden, dan mag er namelijk niet gerookt worden. So sad.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:37 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Jatoch, ik zei al tegen m'n homie vanochtend op de straathoek: ''we keep hustlin' 'till the break of dawn'', we blijven hosselen tot de krak van dauw, haha mja.
Tijdens uefa cup wedstrijden mag er in het stadion niet gerookt worden, niet dat iemand zich er aan houdt maar dat daargelaten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:38 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Wtf bedoel jij nou weer? Wedstrijden tussen Nederland en Europa? (wat naar mijn weten niet eens kán). Wedstrijden binnen Nederlands-Europa?Wedstrijden tussen Europese clubs die op Nedrlandse bodem worden gespeeld?
VErduidelijk jezelf eens
Ik zat anders heerlijk aan het bier 's ochtens bij de wedstrijd Zuid Korea - Italië (toch?)quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:29 schreef J.Herrer het volgende:
Wat een ramp zeg, het is daar 2 uur later
WK in Azie was pas een ramp, gezellig om half 9 's ochtends voetbal kijken zonder bier en chips
Het lijkt mij sowieso vrij lastig met uefa cup wedstrijden te gaan rokenquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tijdens uefa cup wedstrijden mag er in het stadion niet gerookt worden, niet dat iemand zich er aan houdt maar dat daargelaten.
En zo evolueert dit topic in een alcoholistentopicquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:41 schreef FCZwolleZuid het volgende:
[..]
Ik zat anders heerlijk aan het bier 's ochtens bij de wedstrijd Zuid Korea - Italië (toch?)
Ik moet lachen om dit topic
Neehoor, zitten pilsje erbij, peukie in je andere hand. Gaat allemaal primaquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het lijkt mij sowieso vrij lastig met uefa cup wedstrijden te gaan roken
Anders lag mijn account nu al in een vegetatieve staat weg te rotten dankzij een ban. Denk ikquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:27 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Goed sarcasme = humor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:23 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat je sarcasme niet weet te herkennen is dan ook een kenmerk van autisme, nerdje.
Waarom ben je een informatief topic om zeep aan eht helpen door het op de man spelen tegen een ander? Kun je aub weg gaan?quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:08 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Goed sarcasme = humor.
Slecht sarcasme = keiharde faal
Nee Trannellius, ik reageerde gewoon ontopic en als Chris dan vervolgens al dat soort onzin tegen mij moet gaan lopen lullen, dan reageer ik gepast.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:10 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Waarom ben je een informatief topic om zeep aan eht helpen door het op de man spelen tegen een ander? Kun je aub weg gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |