gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:33 schreef Prosac het volgende:
Open een atlas en je zult zien dat het in Zuid-Afrika nu net zo laat is al hier. Give or take an hour.
Alleen qua temperatuur en biologische verandering, niet qua klok-tijd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.
Gast...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
gast. Iedereen weet dat als het hier Winter is, daar de zomer is. Ergo, andere tijdszone.
Je haalt de seizoenen door de war met de tijd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Begin je zometeen ook weer over een brug die dicht of open is?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Alleen qua temperatuur en biologische verandering, niet qua klok-tijd.
Als het 17:00 is bij ons, is het 18:00 bij hun.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?
Ik hoop dat je dit serieus meent, dan heb ik een nieuw pispaaltje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:41 schreef Stofje het volgende:
[..]
Als het 17:00 is bij ons, is het 18:00 bij hun.
quote:
Nou maak je een grapje, jammer. Topic is niet meer leuk, helaasquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:43 schreef Pinterman het volgende:
Haha ik roep TS bij deze uit tot domste lul van KLB.
Bij deze ben je uitgeroepen tot de grootste mongool van de dag op fok.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:32 schreef Trannellius het volgende:
Wat ik dan weer niet begrijp is waarom ze het in Afrika houden. Het is te achterlijk voor woorden dat ze het in een tijdszone houden waarin het merendeel van Europa ligt te slapen
Kijk naar deze tekening. Zie je dat het in Zuid-Afrika precies op hetzelfde moment licht/donker wordt als in Nederland?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:40 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar als het nu 17:00 is bij ons, is het dan dus 5:00 bij hun? Dan wordt het helemaal verwarrend, want dan gaat bij ons de zomertijd in (18:00) en bij hun de wintertijd (4:00). Dit gaat toch onherroepelijk verwarring geven?
Er is allang perfecte uitleg gegeven, uitleg die zelfs die debiele Engelse schoolkindjes snappen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...
Dit behoeft geen uitlegquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Toch makkelijk om te roepen dat mensen dom zijn, maar zelf niet met een duidelijke uitleg komen...
Ik probeer echt om je uitleg te begrijpen, maar op het plaatje ligt Zuid-Afrika in het licht en Nederland in het donkerquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:45 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Kijk naar deze tekening. Zie je dat het in Zuid-Afrika precies op hetzelfde moment licht/donker wordt als in Nederland?
[ afbeelding ]
De seizoenen hebben te maken met de stand van de zon t.o.v. de aarde. In de zomer staat de aarde met het noordelijk halfrond naar de zon. In de winter staat de aarde met het zuidelijk halfrond naar de zon. In de lente en herfst staat de zon loodrecht op de evenaar.
In veel landen doen ze helemaal niet aan zomertijd. Wintertijd is DE tijd. Maar omdat Europeanen liever langer van de zon willen genieten hebben ze 'zomertijd' bedacht'..quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ah, dan had ik je verkeerd begrepen. Maar bij ons wordt dus die 17:00 naar 18:00 verzet, en bij hen 18:00 naar 17:00?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:34 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Bij dezen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:44 schreef LarryDavid het volgende:
[..]
Bij deze ben je uitgeroepen tot de grootste mongool van de dag op fok.
Dat is een verschil van minder dan een uur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik probeer echt om je uitleg te begrijpen, maar op het plaatje ligt Zuid-Afrika in het licht en Nederland in het donkerEn ik weet niet hoe snel de aarde draait, dus ook niet hoeveel tijdsverschil daar tussen zit?
Langer genieten van de zonquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:47 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
In veel landen doen ze helemaal niet aan zomertijd. Wintertijd is DE tijd. Maar omdat Europeanen liever langer van de zon willen genieten hebben ze 'zomertijd' bedacht'..
Verder is het nu op het zuidelijk halfrond natuurlijk lente en geen herfst..
Op de evenaar kennen ze helemaal geen seizoenen zoals wij die kennen, maar alleen maar 'regen' of 'droog'-seizoen..
Tja, je kunt natuurlijk wel aan blijven klampen aan verouderde lesmethoden, maar als iedereen heden ten dage wel een tomtom oid in zijn auto heeft, dan zijn kaarten toch achterhaald?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:51 schreef Kluupkluup het volgende:
Dit is wel een beetje de reden waarom ik aardrijkskundedocent ben geworden
TS is mijn inziens niet dom, maar er is gewoon geen aandacht meer voor AK op middelbare scholen.
Ook zaken als 'kaartlezen' worden steeds minder belangrijk gevonden. Ik deed vorig jaar een practicum met een 3e klas en een meisje het echt geen flauw idee hoe ze de kaart moest lezen en van welk gebied het was
In de zomer wordt de klok een uur vooruit gezet. Hierdoor wordt het dus later donker en kan je langer op het terrasje blijven zitten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:49 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Langer genieten van de zonHet lijkt mij vrij apart dat mijn horloge van invloed is op onze zonuren, anders kun je gewoon op zonvakantie gaan in eigen land door de klok uren achteruit te zetten.....
Tegenwoordig weet je niet meer wat je mag verwachten van de users in KLB.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:54 schreef Hephaistos. het volgende:
Obvious troll is blijkbaar niet zo obvious
Ten eerste vind ik de wintertijd met standaardtijd aanduiden nogal apart. Immers hebben we 7 maanden zomertijd, dan is dat dus gewoon de standaardtijd toch?quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Pinterman het volgende:
Het is in Zuid-Afrika gewoon 1 uur later dan hier. In Zuid-Afrika gebruiken ze geen zomer- of wintertijd, wat dus wil zeggen dat als wij straks de klok weer een uurtje vooruit zetten, dan veranderen ze daar niets: ofwel, het tijdsverschil wordt dan 0.
Wij zijn GMT +1, daar zijn ze GMT +2. 2-1 = 1 in 'standaardtijd' (wintertijd)
Een beetje geografische en topografische kennis is nooit weg:quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Tja, je kunt natuurlijk wel aan blijven klampen aan verouderde lesmethoden, maar als iedereen heden ten dage wel een tomtom oid in zijn auto heeft, dan zijn kaarten toch achterhaald?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |