abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74538177
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:12 schreef telavivnick het volgende:

[..]

en waar constateer je dat uit
Dat constateer ik aan de mate waarin moslims om mij heen actief naar de imam gaan om raad te vragen, dat constateer ik ook als ik kijk naar hoeveel moslims er daadwerkelijk aanwezig zijn bij zo'n preek en wat voor type moslims dat zijn. Dat constateer ik niet alleen in Nederland, maar ook in Islamitische landen zelf. Maar ook constateer ik dat er steeds vaker en steeds meer mensen imams durven tegen te spreken (tijdens of na de preek).
  maandag 9 november 2009 @ 13:17:40 #222
257624 telavivnick
hier is het altiojd warm
pi_74538256
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:14 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat constateer ik aan de mate waarin moslims om mij heen actief naar de imam gaan om raad te vragen, dat constateer ik ook als ik kijk naar hoeveel moslims er daadwerkelijk aanwezig zijn bij zo'n preek en wat voor type moslims dat zijn. Dat constateer ik niet alleen in Nederland, maar ook in Islamitische landen zelf. Maar ook constateer ik dat er steeds vaker en steeds meer mensen imams durven tegen te spreken (tijdens of na de preek).
oke .dat tegen spreken gaat over de koran ?
of dagelijkse dingen waar de preek over kan gaan .
vredesoverleg whahahahahahahahahahahha
pi_74538322
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:13 schreef Dragorius het volgende:
Ok, interessant. Maar in wezen mag iedere moslim zichzelf imam noemen? Of zit daar een keuring of proeve van bekwaamheid aan vast?

Even los van dat, ik vind de Marokkaanse wet wel eng m.b.t "vrijheid" van geloof
Je kan jezelf wel imam noemen, maar of je serieus genomen wordt is een tweede. Kijk in Nederland kennen wij vooralsnog geen imam-opleiding, dus is er ook geen enkele officiele certifcicaat of documentatie. Een imam moet wel over een dosis theologische kennis beschikken, als hij dat niet heeft, valt hij natuurlijk snel door de mand.
pi_74538337
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:17 schreef telavivnick het volgende:

[..]

oke .dat tegen spreken gaat over de koran ?
of dagelijkse dingen waar de preek over kan gaan .
Een preek kan over van alles en nogwat gaan.
pi_74538357
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:19 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Je kan jezelf wel imam noemen, maar of je serieus genomen wordt is een tweede. Kijk in Nederland kennen wij vooralsnog geen imam-opleiding, dus is er ook geen enkele officiele certifcicaat of documentatie. Een imam moet wel over een dosis theologische kennis beschikken, als hij dat niet heeft, valt hij natuurlijk snel door de mand.
Helder

Maakt het wel lastig, vooral omdat je nu dus theologisch onderlegde extremisten kan hebben die dus preken met haat etc. geven die niet eens aangesloten hoeven zijn bij de "normale" imams. Maar wel de titel dragen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74538404
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Helder

Maakt het wel lastig, vooral omdat je nu dus theologisch onderlegde extremisten kan hebben die dus preken met haat etc. geven die niet eens aangesloten hoeven zijn bij de "normale" imams. Maar wel de titel dragen.
Klopt, en wat het nog lastiger maakt is dat veel moslims nu zelf ook behoorlijk theologisch onderlegde mensen zijn (en vroeger niet, omdat veel van hen niet konden lezen/schrijven et cetera)
pi_74538541
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:22 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Klopt, en wat het nog lastiger maakt is dat veel moslims nu zelf ook behoorlijk theologisch onderlegde mensen zijn (en vroeger niet, omdat veel van hen niet konden lezen/schrijven et cetera)
Het lijkt wel de ontvroming van het katholicisme
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 13:54:13 #228
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_74539447
Islam = vrede
pi_74539472
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Islam = vrede
Jouw post = nutteloos.

Zie je, net zo effectief.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 13:55:16 #230
3542 Gia
User under construction
pi_74539486
Blijft mijn vraag ook staan: Als een moslimstel plus kind zozeer overtuigd zijn van 'het bezeten zijn door de duivel' dat ze een Islamitische gebedsgenezer consulteren, dan kun je toch wel stellen dat het zeer vrome moslims zijn.

En het kan er bij mij niet in dat zeer vrome moslims geen enkel probleem hebben met een homoseksueel kind.

Christenen die heel streng zijn in de leer, denken vaak ook zo over homosexualiteit. Zien dat ook als een ziekte die te genezen valt. In uitzonderlijke gevallen als 'bezeten zijn'.

En om dan als volwassen mensen te vertrouwen op de adviezen van een 20-jarige jongen!! Snap ik echt helemaal niks van.
pi_74539551
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:55 schreef Gia het volgende:
Blijft mijn vraag ook staan: Als een moslimstel plus kind zozeer overtuigd zijn van 'het bezeten zijn door de duivel' dat ze een Islamitische gebedsgenezer consulteren, dan kun je toch wel stellen dat het zeer vrome moslims zijn.

En het kan er bij mij niet in dat zeer vrome moslims geen enkel probleem hebben met een homoseksueel kind.

Christenen die heel streng zijn in de leer, denken vaak ook zo over homosexualiteit. Zien dat ook als een ziekte die te genezen valt. In uitzonderlijke gevallen als 'bezeten zijn'.

En om dan als volwassen mensen te vertrouwen op de adviezen van een 20-jarige jongen!! Snap ik echt helemaal niks van.
Ja dat is dan dus inderdaad het interessante in deze kwestie. Want inderdaad zie je dan vaak ook geen acceptatie van een homo-relatie, juist omdat men zo vastgebakken zit in de eigen religie.
Mr. Prolapse 2009
pi_74540058
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:09 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Moet je allemaal zelf weten, maar het één gaan veroordelen en vervolgens precies hetzelfde doen omdat het beestje een andere naam heeft? Benoem ik dat toch maar even. Spiegelen? Ik vind het juist een beetje afbreuk doen aan je woorden
Misschien eens terug lezen wat ik geschreven heb alvorens mij allerlei dingen in de mouw te schuiven? Zou wel handig zijn voor je commentaar levert
quote:
Voor de rest. Doe wat je niet laten kan. Ik benoem deze feiten wanneer ik ze zie, net zo goed als jij dat ook zou doen. Tenminste wanneer we het over een moslim hebben.
Feit is dat niemand weet of die man nou imam was, feit is ook dat het vermeende motief tot nu toe alleen geroddel is .. toch wordt op basis daarvan op Wilders gestemd, de islam afgekraakt etc .. maar dat mag je dan blijkbaar niet benoemen? Je mag er ook niet attent maken dat juist in de katholieke kerk het exorcisme een vaste plaats heeft in de rituelen en dat er dus sec bekeken geen enkele reden bestaat om je zo verheven te voelen boven 'die primitievelingen'
quote:
Misschien maak ik mij er ook wel eens schuldig aan, maar dan roep ik niet dat ik het niet doe, en zeg dat het een voorbeeld is

Maar je mag van mij hoor. Zal je tactiek wel zijn voor iets wat ik niet lees uit je posts
zoals gezegd. lees maar eens terug .. Ik heb het keer op keer over conclusies die getrokken op worden op basis van het weglaten van wat haakjes en geroddel vanuit de gemeenschap en hoe die aangepakt worden om de islam in een slecht daglicht te zetten
pleased to meet you
  maandag 9 november 2009 @ 14:16:00 #233
3542 Gia
User under construction
pi_74540241
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:10 schreef moussie het volgende:
Je mag er ook niet attent maken dat juist in de katholieke kerk het exorcisme een vaste plaats heeft in de rituelen

Hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt iets uit het jaar 0. Je hoeft nu echt niet de pastoor te bellen met de vraag of hij even een duivelsuitdrijving wil uitvoeren!!
In de moderne wereld komt dit echt vrijwel niet meer voor.
En komt het nog voor, dan is het een gebedje en wat wijwater eroverheen. Niks raars of zo.

Maar wil je nog effe ingaan op mijn vraag?
Denk je niet dat iemand die zo stellig gelooft in zoiets als bezeten zijn, ook zo streng is in de leer dat die figuur tegen homosexualiteit is?

Of denk jij: Ze geloven in de duivel, ze bellen een gebedsgenezer, maar hebben geen enkel probleem met de sexuele voorkeur van hun dochter?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gia op 09-11-2009 14:22:13 ]
pi_74546093
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt iets uit het jaar 0. Je hoeft nu echt niet de pastoor te bellen met de vraag of hij even een duivelsuitdrijving wil uitvoeren!!
In de moderne wereld komt dit echt vrijwel niet meer voor.
En komt het nog voor, dan is het een gebedje en wat wijwater eroverheen. Niks raars of zo.
In het beschaafde Engeland hebben ze er blijkbaar eentje bij elke parochie. En nee, dat gaat idd niet zomaar 'even'', daar gaat een heel onderzoek aan vooraf, vandaar ook dat ik het geïnstitutionaliseerd noem.

En een gebedje en wat wijwater, helaas, was dat maar zo, maar ook bij de Christenen zijn soms slachtoffers te betreuren
quote:
Maar wil je nog effe ingaan op mijn vraag?
Denk je niet dat iemand die zo stellig gelooft in zoiets als bezeten zijn, ook zo streng is in de leer dat die figuur tegen homosexualiteit is?

Of denk jij: Ze geloven in de duivel, ze bellen een gebedsgenezer, maar hebben geen enkel probleem met de sexuele voorkeur van hun dochter?
Is wat ik denk in deze relevant dan? Het gaat om de feiten, of in dit geval om geroddel dat als feit wordt gepresenteerd .. dat iets 'best zou kunnen' betekend niet dat het ook zo is, het kan namelijk net zo goed dat dit gezin uit een of andere achterhoek komt waar men weinig vertrouwen heeft in de westerse geneeskunde, dat men zijn heil liever zoekt bij de gebedsgenezer, dat men helemaal niet fanatiek islamitisch is maar gewoon dom en bijgelovig.
pleased to meet you
  maandag 9 november 2009 @ 17:43:49 #235
3542 Gia
User under construction
pi_74547065
quote:
Op maandag 9 november 2009 17:07 schreef moussie het volgende:

[..]

In het beschaafde Engeland hebben ze er blijkbaar eentje bij elke parochie. En nee, dat gaat idd niet zomaar 'even'', daar gaat een heel onderzoek aan vooraf, vandaar ook dat ik het geïnstitutionaliseerd noem.

En een gebedje en wat wijwater, helaas, was dat maar zo, maar ook bij de Christenen zijn soms slachtoffers te betreuren
Maar niet als het door een pastoor wordt gedaan. Er worden extra opleidingen gegeven om exorcist te worden. Daar word je als priester dan apart voor gewijd.

Als kwakzalvers een exorcisme uitvoeren door achterlijke zaken als 'holding' of 'rebirthing' e.d. tja, dan gaat het fout. Maar dat heeft totaal niks meer met het Katholicisme te maken.
quote:
Is wat ik denk in deze relevant dan? Het gaat om de feiten, of in dit geval om geroddel dat als feit wordt gepresenteerd .. dat iets 'best zou kunnen' betekent niet dat het ook zo is, het kan namelijk net zo goed dat dit gezin uit een of andere achterhoek komt waar men weinig vertrouwen heeft in de westerse geneeskunde, dat men zijn heil liever zoekt bij de gebedsgenezer, dat men helemaal niet fanatiek islamitisch is maar gewoon dom en bijgelovig.
Natuurlijk, moussie. Ze geloven wel in Djinns, maar voor de rest hoeven ze zich niet aan de voorschriften van de koran te houden. Het kopje over homofilie kunnen ze rustig aan de kant schuiven.
Hoezo selectief.

Maar goed, zowel jij als ik kunnen ons standpunt niet bewijzen. Dat een juf verklaart dat de ouders 'schijnbaar' geen moeite hadden met haar sexualiteit zegt net zo min iets als mijn claim dat iemand die in Djinns gelooft, per definitie moeite heeft met het feit dat een eigen kind homoseksueel is.

We wachten het onderzoek dus af.

Mochten de ouders haar inderdaad mishandeld hebben, dan hoop ik dat ze levenslang opgesloten worden.
pi_74552399
quote:
Op maandag 9 november 2009 13:19 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Kuch kuch

http://www.inholland.nl/ImamIslamitischGeestelijkWerker.htm

In hoeverre deze geaccepteerd wordt door de gemeenschap geen idee.
pi_74571213
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Misschien eens terug lezen wat ik geschreven heb alvorens mij allerlei dingen in de mouw te schuiven? Zou wel handig zijn voor je commentaar levert
[..]

Feit is dat niemand weet of die man nou imam was, feit is ook dat het vermeende motief tot nu toe alleen geroddel is .. toch wordt op basis daarvan op Wilders gestemd, de islam afgekraakt etc .. maar dat mag je dan blijkbaar niet benoemen? Je mag er ook niet attent maken dat juist in de katholieke kerk het exorcisme een vaste plaats heeft in de rituelen en dat er dus sec bekeken geen enkele reden bestaat om je zo verheven te voelen boven 'die primitievelingen'
Het is dus niet juist iets katholieks Het komt blijkbaar ook in de Islam voor(zijn meerdere voorbeelden van) zelf eerder één gegeven. Maar voor beide gevallen gaat wel op dat het niet gedaan werd in deze vorm. (De laatste jaren) Dus de vorm vind ik aardig extreem. Heb trouwens ook nog een maar aan het verhaal gepost eerder. Misschien die ook maar lezen? Kan dus ook nog iets anders zijn. Het is dus niet iets wat op deze wijze hoort te gebeuren (gebedsgenezing) en ook de linkjes gaven dus juist aan dat dit echt iets anders zou zijn, wanneer ik de gevolgen zie. Maar die gevolgen konden dus ook van iets anders komen, maar daar kan de brandweer eenvoudig uitsluitsel in geven.
[..]
quote:
zoals gezegd. lees maar eens terug .. Ik heb het keer op keer over conclusies die getrokken op worden op basis van het weglaten van wat haakjes en geroddel vanuit de gemeenschap en hoe die aangepakt worden om de islam in een slecht daglicht te zetten
En dus probeer je het slechte gedeelte af te buigen naar een ander geloof toch. De christenen doen dit soort dingen? Zo laat je het tenminste over komen. Let wel, ik ben absoluut niet tegen spiegelen, maar in dergelijke afschuwelijke gevallen (mocht het waar zijn) met voorbeelden komen die niet relevant zijn voor dit verhaal,want er werd niet gemarteld met vuur en zoutzuur) komt op mij dus niet als spiegelen over.

Laat ik je een geheimpje vertellen. Ja, ook bepaalde takken van de Islam kent uitdrijvingen. Die gaan alleen NOOIT op de wijze die we hier lezen (met de gevolgen die we in dit bericht lezen dus).Lees de Link
Ik ben blij dat ik geen geluid heb.

Ik zou trouwens best wel willen weten waar de Koran het over djin exorcisme heeft. Net als ik het wel van de Bijbel wil weten.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:24:17 #238
3542 Gia
User under construction
pi_74572736
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:35 schreef Waterwereld het volgende:
Ik zou trouwens best wel willen weten waar de Koran het over djin exorcisme heeft. Net als ik het wel van de Bijbel wil weten.
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?subaction=showfull&id=1098636276&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL
Koran: Soenah An Nas 114:
quote:
1. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer der mensen,

2. De Koning der mensen,

3. De God der mensen.

4. Opdat Hij mij bevrijde van het kwade der inblazingen van de duivel.

5. Die in het hart der mensen fluistert

6. Vanuit het midden der djinn en mensen."
Bijbel: Het exorcismegebed gaat terug op Jezus zelf die het heeft toegepast (Mc 1,23-28).
En in onderstaande link, meer daarover:
http://www.katholiekneder(...)593317_FLetterE.html

Komt feitelijk allemaal op hetzelfde neer.

Degene die met dit meisje bezig is geweest is niet meer dan een kwakzalver.
pi_74574270
Bedankt Gia, en mocht deze man het gedaan hebben zoals de OP over laat komen? Ja, een kwakzalver. Een kwaadaardige kwakzalver dus. Maar er zijn nog meer opties. Had onderhand wel meer info verwacht
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_74579564
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:35 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Het is dus niet juist iets katholieks
zucht, dat zeg ik dan ook nergens, ik zeg alleen maar dat het bij de katholieken zelfs geïnstitutionaliseerd is.
Ik zeg ook niet dat het bij de Katholieken dagelijkse praktijk is, ik vind alleen Gia's conclusie raar en bevooroordeeld, als je in gebedsgenezers/duivels/bezetenheid gelooft moet je wel tegen homoseksualiteit zijn. Dus elke Katholiek die bij Jomanda komt is tegen homoseksualiteit of zo?
quote:
Het komt blijkbaar ook in de Islam voor(zijn meerdere voorbeelden van) zelf eerder één gegeven.
Het komt vrijwel in alle geloven/culturen voor .. en soms gaat dat mis ..
Vorig jaar nog een kindje van 13 maanden, christelijk, in Texas, en een paar maanden eerder een christelijke Koreaanse in Florida. In Australië blijkt er ook iemand overleden te zijn, bij het opheffen van een Maori-vloek.
quote:
Maar voor beide gevallen gaat wel op dat het niet gedaan werd in deze vorm. (De laatste jaren) Dus de vorm vind ik aardig extreem. Heb trouwens ook nog een maar aan het verhaal gepost eerder. Misschien die ook maar lezen? Kan dus ook nog iets anders zijn. Het is dus niet iets wat op deze wijze hoort te gebeuren (gebedsgenezing) en ook de linkjes gaven dus juist aan dat dit echt iets anders zou zijn, wanneer ik de gevolgen zie. Maar die gevolgen konden dus ook van iets anders komen, maar daar kan de brandweer eenvoudig uitsluitsel in geven.
Tja, het zou zelfs ook nog kunnen dat die meid dat zelf heeft gedaan, terwijl haar ouders sliepen, dat zij vond dat het niet snel genoeg ging of zo? Je weet het niet met zulk soort fanatisme/waanzin
quote:
En dus probeer je het slechte gedeelte af te buigen naar een ander geloof toch. De christenen doen dit soort dingen? Zo laat je het tenminste over komen. Let wel, ik ben absoluut niet tegen spiegelen, maar in dergelijke afschuwelijke gevallen (mocht het waar zijn) met voorbeelden komen die niet relevant zijn voor dit verhaal,want er werd niet gemarteld met vuur en zoutzuur) komt op mij dus niet als spiegelen over.
Ik probeer het juist af te buigen van een specifiek geloof, ik vind het namelijk afschuwelijk dat deze treurige gebeurtenis gebruikt wordt om allerhande vooroordelen te spuien, met als highlight 'weer een reden om op Wilders te stemmen'
quote:
Laat ik je een geheimpje vertellen. Ja, ook bepaalde takken van de Islam kent uitdrijvingen. Die gaan alleen NOOIT op de wijze die we hier lezen (met de gevolgen die we in dit bericht lezen dus).Lees de Link
Ik ben blij dat ik geen geluid heb.
Laat ik je een geheimpje vertellen: Voorlopig weten we helemaal niet wat daar gebeurd is. Misschien even het onderzoek afwachten voor alweer met conclusies klaar te staan?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')