abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74543101
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:13 schreef bouillabaisse het volgende:
Het zou me niks verbazen als Herman vanavond of morgenavond bij Pauw en Witteman aanschuift.
Van http://pauwenwitteman.vara.nl/ :
quote:
Vanavond te gast:

Onder anderen:

- minister van Volksgezondheid Ab Klink over vaccinatie Mexicaanse griep.

- Herman van Veen en Geert Mak over de val van de Muur.
Zo voorspelbaar. Zogenaamd over de val van de Muur, maar de NSB zal heus wel even langskomen.
pi_74543273
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:29 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Niet echt het einde van Nederland nee, maar als je zelf een keer het slachtoffer wordt, dan piep je wel anders. Heb je enig idee hoeveel menselijk leed deze "ontspoorde boefjes" al hebben veroorzaakt?
[..]
ik wil het probleem niet bagataliseren, maar je moet er ook iet meer van maken dan het is.
het is op te lossen en in te dammen, met goed, slim beleid. en daarbij heb je harde hand nodig, maar ook zeker al die linkse dingetjes.
quote:
Het gaat niet om migratie an sich. Het gaat om de mensen die je binnenhaalt. Daar had men beter over na moeten denken, maar dat nadenken is nog steeds niet gebeurd. We importeren nog steeds voornamelijk precies hetzelfde onaangepaste loservolk als 40 jaar geleden.
[..]
nou, polen voornamelijk nu, om te werken. de migratie uit islam landen gaat allen nog maar door omdat ze daar trouwen en die dan over laten komen. daarin moet een omslag gemaakt worden, maar dat is niet makkelijk.
(en ook een deel echte vluchtelingen, uit islamitische landen, en economische vluchtelingen, maar ons asiel beleid is nu behoorlijk streng)
quote:
Precies. Val hem aan op z'n standpunten. En vooral: kom met aantoonbaar betere alternatieven. Want juist die mis ik. Men roept vooral hoe ontbrekend of slecht Wilders' oplossingen zijn, maar vergeet even dat we toch echt een probleem hebben waar een oplossing voor moet komen.
het probleem is dat wilders succesvol mensen wijsmaakt dat niks heeft geholpen, en dat zijn aanpak het enige alternatief is.
maar wat ik al zei, er heeft al zoveel geholpen, je hoort hem niet over buurten waar het nu rustig is geworden. dat beleid moet gewoon doorgaan, en worden uitgebreid, afgestemd en verbeterd. en inderdaad, soms wat harder zijn, meer erboven op, niet meer tolereren van uitwassen.

onder wilders gaat dat allemaal verdwijnen, en is er alleen nog maar harde hand, en uitzetting. en tegen reactie, niet meer van die kleine groep ontspoorde jeugd, maar van de hele groep, omdat ze dan gewooon vet gesegregeerd worden. dan heb je pas echt een probleem. dan gaat nederland helemaal afglijden naar een balkan status.
dus ja, nederland moet zich gaan realiseren waar dit naartoe gaat.
pi_74543735
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:42 schreef okiokinl het volgende:
ik wil het probleem niet bagataliseren, maar je moet er ook iet meer van maken dan het is.
Wat denk jij dan dat het is? Waar die zogenaamde "straatterreur", waar Wilders het altijd zo gretig over heeft, in de praktijk op neerkomt? Want ik heb die praktijk ook persoonlijk meegemaakt en vond die niet bepaald mals.
quote:
nou, polen voornamelijk nu, om te werken.
Niks mis mee. Zolang ze maar weer terug gaan als het werk klaar is, want ook alcoholisten hebben we al meer dan genoeg in Nederland.
quote:
de migratie uit islam landen gaat allen nog maar door omdat ze daar trouwen en die dan over laten komen. daarin moet een omslag gemaakt worden, maar dat is niet makkelijk.
(en ook een deel echte vluchtelingen, uit islamitische landen, en economische vluchtelingen, maar ons asiel beleid is nu behoorlijk streng)
Precies. Maar het gaat dus wel nog steeds door. Terwijl een groot deel van de bevolking 8 jaar geleden al te kennen gaf dat men wilde dat dit zou stoppen. 8 jaar later, en het gaat nog steeds door!
quote:
het probleem is dat wilders succesvol mensen wijsmaakt dat niks heeft geholpen, en dat zijn aanpak het enige alternatief is.
maar wat ik al zei, er heeft al zoveel geholpen, je hoort hem niet over buurten waar het nu rustig is geworden.
Over welke buurten heb je het dan? Ik ken alleen maar buurten waar het rustiger is geworden omdat zolangzamerhand elke "kaas" er is weggepest. Dat heeft verder niks met beleid van links te maken. Of misschien juist wel.
quote:
onder wilders gaat dat allemaal verdwijnen, en is er alleen nog maar harde hand, en uitzetting. en tegen reactie, niet meer van die kleine groep ontspoorde jeugd, maar van de hele groep, omdat ze dan gewooon vet gesegregeerd worden.
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van succesvol uitzetten. Om zoveel jongeren gaat het helemaal niet. We hebben het nou niet over uitzetting van de halve bevolking ofzo. Op een gegeven moment zijn ze gewoon "op".
quote:
dan heb je pas echt een probleem. dan gaat nederland helemaal afglijden naar een balkan status.
dus ja, nederland moet zich gaan realiseren waar dit naartoe gaat.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Je vergeet even dat mensen, ook moslims, hier veel meer te verliezen hebben dan op de armoedige Balkan.
pi_74545255
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:56 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Wat denk jij dan dat het is? Waar die zogenaamde "straatterreur", waar Wilders het altijd zo gretig over heeft, in de praktijk op neerkomt? Want ik heb die praktijk ook persoonlijk meegemaakt en vond die niet bepaald mals.
[..]
ik denk dat het meer te maken heeft met amerikanisering dan met islamisering. die jongens vertonen gang gedrag, lopen rond in hiphop outfits (maroc stijl dan wel) beroven, terroriseren, doen drugs, ga zo maar door. ze imiteren het gedrag van gangsters. dat is gewoon een wereldwijde cultuur van nu, verheerlijkt in hiphop muziek, en gedragn door groepen aan de onderkant van de maatschappij. er zit ook altijd een element van discriminatie en onderdrukking in. je ziet het in de bijlmer en rotterdam ook met altillianen, in amerika met negers, in rio in de farfellas, etc. straat cultuur, en triest genoeg heeft dat massaal vat gekregen op de marokkaanse jongeren. de jongsten groeien ermee op, en worden erin getrokken door de ouderen. en daar moet je het doorbreken. dat zal niet eenvoudig gaan, maar je moet het proberen. en je moet tegelijk de situatie van de hele groep, in de nederlandse maatschappij verbeteren, zodat dat niet meer een excuus kan zijn om zulk gedrag voor zichzelf te verantwoorden.
en natuurlijk is dat kut, want het kost tijd en geld, en lijkt erop alsof je die groep ook nog gaat belonen, maar ik denk dat het de enige manier is. of je moet ze echt keihard onderdriukken, als hele groep. maar dan krijg je dus een maatschappij waarin geen gelijkheid meer is. en zul je waarschijnlijk op termijn nog veel grotere problemen krijgen, met die jongeren die opgroeien tot volwassenen met een haat tegen de onderdrukkers.
quote:
Niks mis mee. Zolang ze maar weer terug gaan als het werk klaar is, want ook alcoholisten hebben we al meer dan genoeg in Nederland.
[..]
het werk is nooit klaar. roteren zou geen slecht idee zijn, niemand permanent hier blijven.
quote:
Precies. Maar het gaat dus wel nog steeds door. Terwijl een groot deel van de bevolking 8 jaar geleden al te kennen gaf dat men wilde dat dit zou stoppen. 8 jaar later, en het gaat nog steeds door!
[..]
maar hoe ga je het stoppen? iemand van marokaanse afkomst, hier geboren,dat is gewoon een oficiele nederlander. net als ik. als ik in marokko of waar dan ook verlieft wordt, danwil ik wel mijn vrouw hierheen kunnen halen. en als ik het mag, dan zij ook.
aan de andere kant, als zij als groep dat massal misbruiken om meer mensen hierheen te halen, dan moet er wel iets gebeuren. waarom is er niet een mega debat met de marokkanse gemeenschap hierover? heb ik nog nooit gezien.terwijl zij, als groep, dat moeten veranderen.
dat is dan misschien wel iets wat links echt fout doet, deze groep niet als groep willen aanspreken. maar tegenwoordig zijn we wel zover dat dat kan denk ik.
quote:
Over welke buurten heb je het dan? Ik ken alleen maar buurten waar het rustiger is geworden omdat zolangzamerhand elke "kaas" er is weggepest. Dat heeft verder niks met beleid van links te maken. Of misschien juist wel.
[..]
ik woon in utrecht. een aantal buurten waar ik heb gewoond, waar het echt mis was, zijn nu gewoon rustig. daar is afgebroken, herbouwd, zijn de criminelen ertussen uit gehaald, en heeft de rest meer kansen gekregen, die zijn van de straat af.
het werkt niet altijd, en de problemen verplaatsen zich op scootertjes ook naar andere buurten, maar in heel utrecht zijn er maar 2 plaatsen met samenscholings verbod nu. daar zijn de problemen chronisch en erg moeilijk aan te pakken. ik vrees dat het nog meer moet, meer geld erin pompen en het net sluiten. die straat cultuur, die moet je doorbreken. ik denk dat al die jongeren ontsporen omdat er gewoon te weinig word gedaan waar wel behoefte aan is. en omdat er niet genoeg gecorrigeerd word, dat ook.
quote:
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van succesvol uitzetten. Om zoveel jongeren gaat het helemaal niet. We hebben het nou niet over uitzetting van de halve bevolking ofzo. Op een gegeven moment zijn ze gewoon "op".
[..]
moet je dus de grondwet veranderen. en dan gaan die jongeren natuurlijk massaal hun marokaanse paspoort inleveren, dan kan het niet meer. en marokko kan ze nog weigeren op te nemen.
nogmaals, als je in nederland geboren wordt, heb je een universeel recht om hier te zijn. misschien in een gevangenis, maar uitzetten is geen optie. degenen die niet hier geboren zijn, ja. mar die zetten we allang uit als ze zich misdragen, volgens mij.
quote:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Je vergeet even dat mensen, ook moslims, hier veel meer te verliezen hebben dan op de armoedige Balkan.
ja maar nederland kan ook wel eens gaan afglijden. we zullen in een internationaal isolement komen, met zulk beleid. en we zijn een export land.
maar okee balkan is misschien eebn beetje vergezocht nu nog, maar het gaat om het idee. je krijgt dan echt aparte groepen in een maatschappij, die niet met elkaar omgaan, elkaar wantrouwen, en niks over hebben voor elkaar. dat is niet de kant die we op moeten denk ik, nederland is altijd een tolerant land geweest en we moeten deze problemen dat niet laten kapotmaken.
pi_74565660
De PVV is een eenmanspartij en Moscowitz legde gister bij Pauw en Witteman uit waarom dit zo is, maar is er ook een verklaring voor het waarom er geen journalisten bij de PVV-bijeenkomsten aanwezig mogen zijn?
pi_74566881
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:25 schreef yyentle het volgende:
De PVV is een eenmanspartij en Moscowitz legde gister bij Pauw en Witteman uit waarom dit zo is, maar is er ook een verklaring voor het waarom er geen journalisten bij de PVV-bijeenkomsten aanwezig mogen zijn?
Natuurlijk is die er. Immers, voor alles is een verklaring.
pi_74570278
Wilders is gewoon ontzettend moeilijk te bestrijden omdat z'n kiezers veelal lager opgeleid zijn en nog nooit langer dan 5 minuten van een politiek debat hebben gezien en alleen Youtube-filmpjes kijken van Wilders die boos de kamer verlaat of in de Telegraaf lezen dat hij weer eens zegt dat moslims stom zijn.

Dan kan Pechtold Wilders in 10 debatten met de grond gelijk maken, die miljoen stemmers blijven toch wel bij hem, helaas. Gelukkig wordt Wilders door elke andere partij buiten gesloten, maar misschien zou je hem juist moeten laten regeren zodat ie na een jaartje z'n eigen partij opblaast.
-
pi_74570368
ik denk dat veel kiezers wel weer weggaan bij de pvv, als wilders nog ff doorgaat zo. misschien terug naar verdonk. is beter, als ze verdeeld zijn over een paar partijen.
pi_74571103
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:06 schreef okiokinl het volgende:
ik denk dat veel kiezers wel weer weggaan bij de pvv, als wilders nog ff doorgaat zo. misschien terug naar verdonk. is beter, als ze verdeeld zijn over een paar partijen.
Juist op de manier waarop hij nu doorgaat behoudt hij z'n kiezers, alles wat hij zegt vinden ze prachtig.
-
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:45:51 #135
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_74571487
Volgens mij heeft de politiek niets geleerd van wat er met Pim is gebeurt.

Over Wilders praten ze nu net zo als toen ze het over Pim Fortuyn hadden.
En straks gebeurt er iets met Wilders, oh en dan was het ineens zo'n goede man!
De laatste 2 weken alleen al is hij uitgemaakt voor racist, nsb'er, extreem rechts, gevaar voor de rechtstaat.

Volgens mij vergeten ze in den haag wel eens dat waneer je wilders voor bv een racist uitmaakt, dat ze dan meteen een grote groep nederlanders voor racist uitmaken.
Het is dan wel persoonlijk voor Wilders bedoelt, maar iedereen die het met Wilders eens is, is dan dus ook een racist, extreem rechts, en een nsb'er.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_74572755
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:45 schreef ZodiaX het volgende:

Het is dan wel persoonlijk voor Wilders bedoelt, maar iedereen die het met Wilders eens is, is dan dus ook een racist, extreem rechts, en een nsb'er.
Met deze logica kwam Bram Moscowitz ook aanzetten. Tja, je kunt altijd nog op die manier proberen de mensen de mond te snoeren.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:39:38 #137
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_74573232
Ik heb bij de kiezers van Wilders meer het gevoel dat ze supporters zijn.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:40:17 #138
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74573251
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:24 schreef yyentle het volgende:

[..]

Met deze logica kwam Bram Moscowitz ook aanzetten. Tja, je kunt altijd nog op die manier proberen de mensen de mond te snoeren.
Volgens wilders is elke moslim een terrorist, tenzij ze doen wat hij vindt dat ze moeten doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:48:14 #139
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74573515
quote:

De laatste 2 weken alleen al is hij uitgemaakt voor racist, nsb'er, extreem rechts, gevaar voor de rechtstaat.

Volgens mij vergeten ze in den haag wel eens dat waneer je wilders voor bv een racist uitmaakt, dat ze dan meteen een grote groep nederlanders voor racist uitmaken.
waarom komt iedereen altijd maar aanzetten met de moord op Pim alsof er daarvoor nooit terroristische acties in Nld voorkwamen.
quote:
1 juli 1982: mislukte aanslag op de auto van Kemalettin Demirer, de Turkse consul in Rotterdam, door de Armeense terreurbeweging Armeense Rode Leger, waarvoor later Penyemin Evingulu wordt veroordeeld.
5 juli 1982: bomaanslag op de Gemeentelijke Dienst Herhuisvesting in Amsterdam door het Militant Autonomen Front.
31 juli 1982: bomaanslag op het PvdA-hoofdkantoor van Amsterdam door het Militant Autonomen Front.
29 december 1982: bomaanslag (brandbom) op het kantoor van Aeroflot in Amsterdam.
11 februari 1983: bomaanslag op het Franse consulaat in Amsterdam door het Militant Autonomen Front.
12 mei 1983: bomaanslag op het kantoor van de PSP in Tilburg. Later wordt hiervoor Martijn Freling (CP'86) opgepakt, maar deze wordt vrijgesproken.
24 april 1984: bomaanslag (brandbom) op het Turkse consulaat in Deventer, mogelijk door de Koerdische PKK.
11 september 1984: bomaanslag bij het van Heutsz-monument in Amsterdam, die wordt opgeėist door de groep 'Koetoh Reh' (naar de versterkte kampong Koeto Reh/Kuta Reh in Atjeh (Alaslanden) waar onder verantwoordelijkheid van Heutsz in 1904 een bloedbad onder de bevolking plaatsvond), maar later wordt toegeschreven aan RaRa. Een 12-jarige jongen raakt hierbij gewond.
5 januari 1985: bomaanslag op het huis van John Deuss (een oliehandelaar die zaken deed met Zuid-Afrika) in Berg en Dal door de terreurgroep Pyromanen tegen Apartheid, waarover vermoeden van gelieerdheid aan de RaRa bestaan. Het huis brand deels af.
17 september 1985: eerste van enkele aanslagen op Makrovestigingen door RaRa.
5 op 6 november 1985: bomaanslag op het huis van de Amsterdamse burgemeester Ed van Thijn door 'Autonome Cellen Nederland' nadat kraker Hans Kok in een politiecel overlijdt. De bommen gaan niet af.
februari 1986: bomaanslag op het kantoor van de Nederlands Christelijk Werkgeversverbond in Den Haag door het Rood Revolutionair Front (RRF; gericht tegen gemeentelijke diensten). Andere activiteiten van het RRF (actief van 1984 tot 1986) waren in Den Haag aanslagen op een politiekantoor, een benzinepomp van Texaco, het hoofdkantoor van Neratoom (18 mei 1986), een kantoor van de Europese Politieke Samenwerking en een kantoor van Shell en in Amsterdam op een kantoor van American Express.
29 maart 1986: brandaanslag door extreem-linkse activisten op een hotel in Kedichem waar politicus Hans Janmaat en de extreem-rechtse partij CP'86 vergaderen. Janmaats vrouw Wil Schuurman raakt hierbij invalide.
18 december 1986: brandbom bij Makro-vestiging in Duivendrecht opgeėist door RaRa.
10 januari 1987: brandbom bij Makro-vestiging in Nuth vermoedelijk (niet bekend of deze is opgeėist) door RaRa.
juni 1987: brandaanslagen bij een Shell station in Nieuwegein en garagebedrijven in Alphen aan den Rijn die Shell producten verhandelen, opgeėist door RaRa.
1 mei 1988: Liquidatie van een Britse soldaat door de IRA in Roermond, twee andere Britse soldaten komen om door een autobom in Nieuw-Bergen.
Oktober en december 1989: Bomaanslagen van de ETA op verschillende Spaanse, diplomatieke vestigingen in Den Haag.
18 maart 1990: brandaanslagen bij de Marechaussee-kazernes in Oldenzaal en Arnhem, opgeėist door RaRa.
25 maart 1990: bomaanslag bij het Ministerie van Justitie in Den Haag, opgeėist door RaRa.
27 mei 1990: Aanslag van de IRA in Roermond
30 juni 1990: bomaanslag bij het Auroragebouw aan de Overtoom te Amsterdam, opgeėist door de ETA.
6 juli 1990: bomaanslag bij de Banco de Viscaya op de Herengracht te Amsterdam, opgeėist door de ETA.
12 november 1991: bomaanslag op het woonhuis van de toenmalige staatssecretaris van Justitie Aad Kosto en tevens op het Ministerie van Justitie in Den Haag, beide opgeėist door RaRa.
1 juli 1993: bomaanslag op Dienst Inspectie Arbeidsverhoudingen (DIA) van het ministerie van Sociale Zaken door RaRa.
17 oktober 1995: Een benzinebom ontploft bij een filiaal van de Crédit Lyonnais in Arnhem.
2 januari 1996: Bomaanslag op de Banque Paribas in Arnhem als protest tegen de Franse kernproeven in de Stille Oceaan.
16 april 1996: Bomaanslag op kantoor van BASF in Amsterdam.
16 februari 1999: Enkele Koerden gijzelen de vrouw van de Griekse ambassadeur, haar achtjarige zoon en een Filipijnse bediende in Den Haag, vanwege de arrestatie van Abdullah Öcalan. Na 24 uur wordt de gijzeling vrijwillig beėindigd.
6 augustus 2000: Het Dierenbevrijdingsfront pleegt een aanslag op nertsenfokkerij in Barchem.
Maart 2001: Tweede Kamerlid Nebahat Albayrak wordt bedreigd door enkele Koerden en wordt extra bewaakt.
28 maart 2001: Het Dierenbevrijdingsfront sticht brand in de varkensslachterij Dumeco in Boxtel.
Juni 2001: Het huis van Tweede Kamerlid Annette van der Hoek in Franeker wordt beschoten na een voorstel over gedwongen opname van psychiatrische patiėnten. Zij wordt tevens bedreigd.
6 mei 2002: politicus Pim Fortuyn wordt in Hilversum in het Mediapark op straat vermoord door een dierenactivist.
Bron
pi_74573714
quote:

en toch moet het gezegd worden. alleen moet er ook bijvertelt worden waarom en wat de gevolgen en het alternatief is. anders ben je net zo dom bezig als hem.

en het is belachelijk om te doen alsof de critici hem vermoorden, terwijl hij zelf al jaren met beveiliging moet lopen om zijn uitspraken.
pi_74577242
Heeft Wilders overigens al het bruggetje werkloosheid - allochtonen ontdekt en een keer geroepen dat allochtonen de banen van 'de gewone man' afpikken? Met al die werkloosheid (die alleen nog maar hoger wordt) heeft ie er dan weer een aantal gefrustreerde werklozen bij als kiezer.

Maar ik denk dat ie er te slim voor is, wanneer die dat doet is de vergelijking Hitler wel heel makkelijk te onderbouwen voor z'n tegenstanders.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ritmo op 10-11-2009 16:39:03 ]
-
pi_74577461
quote:

Waarom zou je dat niet mogen benoemen als dat zo is ? Het is toch gek dat die groep racistische uitspraken en voorstellen doet en ondersteunt, maar men wil niet zo genoemd worden ?

Als je geen racist genoemd wil worden dien je je niet racistisch te gedragen. Zo simpel is het. Maar gelukkig hebben veel PVV'ers al een manier gevonden om het voor zichzelf goed te praten... zowel moslims als Marokkanen zijn geen ras ! En dus kan je geen racist zijn !

Tekenend voor het lage opleidingsniveau van de gemiddelde PVV'er natuurlijk, gewoon je eigen definities bedenken als iets je niet bevalt.
pi_74577742
bovendien gaat het om discriminatie en godsdienst vrijheid, niet alleen om een ras .
pi_74577957
Was het AD altijd al zo pro-Wilders? De reacties op de site.. En toch lees je ze elke keer weer
-
  woensdag 11 november 2009 @ 07:08:32 #145
225540 Pugg
Friends forever
pi_74593976
Het onderwijs debat,

Geen zinnig woord helemaal niets, nou ja , de vlag moet buiten
wapperen.
Hoe verzin je het, en zo zakken ze door het ijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pugg op 11-11-2009 09:45:38 ]
  woensdag 11 november 2009 @ 09:36:51 #146
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_74595711
quote:
PVV wil vlag op scholen, en verder eh...

DEN HAAG - De PVV droomt ervan dat de Nederlandse vlag dagelijks op elke school in ons land wappert, zoals de Stars en Stripes in het vaderlandslievende Amerika. Dat bleek dinsdagavond uit de bijdrage Martin Bosma aan de behandeling van de onderwijsbegroting in de Tweede Kamer. Maar toen meerdere Kamerleden hem om een echte visie op het onderwijs vroegen, liep de doorgaans gewiektste en zeer goed gebekte volgeling van Geert Wilders vast.

Hij had kon plan noch idee noemen en had eigenlijk nauwelijks tekst toen de VVD hem vroeg wat hij zou doen als hij minister van onderwijs zou worden. PvdA en CDA verweten hem een gebrek aan visie. GroenLinks-onderwijswoordvoerder Tofik Dibi noemde het optreden van de vaak zo humoristische Bosma 'ontluisterend'.

Het debat over de onderwijsbegroting werd voor een belangrijk deel gedomineerd door de ogenschijnlijke tegenstelling tussen de wens van het kabinet om 35 miljard te bezuinigen aan de ene kant en de Kamerbreed aangenomen motie-Hamer, die stelt dat Nederland op de internationale Top-5 van kenniseconomieėn moet komen, aan de andere kant. Dat streven zou juist een extra investering vergen.

CDA en PvdA zien de 'brede heroverweging' om over vrijwel alle beleidsterreinen tot een bezuiniging van 20 procent te komen, vooral ook als een mogelijkheid om te ontdekken of het geld allemaal wel zinvol wordt besteed en of het niet effectiever moet. D66 wil niet dat het onderwijs op wat voor manier de dupe wordt. De SP is rigoreus tegen bezuinigingen op onderwijs. Net als de PvdA denkt deze partij geld vrij te maken door het 'oppotten' van gelden door scholen aan te pakken. De scholen hebben gezamenlijk een miljardenvermogen.

Het CDA denkt geld te vinden door allerlei extra subsidies en fondsen tegen het licht te houden. De fractie wil voor mei 2010 wil 1 mei een plan voor dit soort gelden. Die moeten worden ingehouden of samengevoegd waar dat mogelijk blijkt. Ook de VVD vindt dat een goed idee. Deze partij wil in elk geval geen bezuiniging om primair onderwijs.

De VVD is voorstander van een leenstelsel als vervanger van de studiefinanciering. Mensen die studeren worden daar uiteindelijk financieel beter van, dus kunnen ze hun studiegeld best tegen een lage rente terugbetalen, aldus de liberalen. De SP vindt dat een lening de toegankelijkheid van het onderwijs vermindert.

Het debat, dat tot diep in de nacht duurde, wordt woensdagmiddag voortgezet.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 11 november 2009 @ 11:10:35 #147
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74598336
Ach ja, de Wilders-stemmer maalt hier niet om. Die denkt bij onderwijs alleen maar aan studenten die op zijn kosten de hele dag in de kroeg hangen en verder niks doen. Waarschijnlijk is het hebben van geen visie op onderwijs juist een pluspunt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 11 november 2009 @ 14:03:22 #148
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74603878
Wat hebben jullie tegen de Nederlandse vlag? En wat is er nou belangrijker om kinderen bij te brengen dan vaderlandsliefde?! Stelletje landverraders...
pi_74604174
als we maar genoeg van dit soort dingen zien, heeft hetv uiteindelijk wel zijn effect.
mensen lieten de lpf en verdonk ook vallen nadat bleek dat ze niks te brengen hadden.
ik maak me niet zon zorgen over dat deel wilders stemmers dat echt in hem gelooft, meer over de rest die eigenlijk beter moet weten.
  woensdag 11 november 2009 @ 15:26:05 #150
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74606247
quote:
Op woensdag 11 november 2009 14:03 schreef Sjaakz het volgende:
Wat hebben jullie tegen de Nederlandse vlag? En wat is er nou belangrijker om kinderen bij te brengen dan vaderlandsliefde?! Stelletje landverraders...
vaderlandsliefde. we moeten humanitaire liefde bijbrengen, niet een wij-zij gevoel op basis van imaginaire lijntjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')