quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:18 schreef Sobraine het volgende:
Mevrouw: "moet ik soms mijn man bellen??"
Na onze discussie waren er 2 kassa's vrij. Probleem opgelost. En hoezo gezicht redden?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:21 schreef steeg het volgende:
wat gebeurde erna, zij werd eerst geholpen terwijl jij je gezicht probeerde te redden?
Oost-Groningers, mensen rond Groningen-stad nietquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:22 schreef error_404 het volgende:
Friezen en Groningers werken het zelf in de hand; hebben het altijd over "Hollanders".... wtf ben je zelf dan?
Als er 2 bevolkingsgroepen een inburgeringscursus nodig hebben, zijn zij het wel.
Terug naar werkquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:22 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Eigenlijk had TS er vrede mee en ging snikkend naar huis om dit topic te typen
Dat dusquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oost-Groningers, mensen rond Groningen-stad niet
Met ruim 200kmph over de Friesestraatweg (of de snelweg) naar Groningen terug!quote:
Om 6 uur jaquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met ruim 200kmph over de Friesestraatweg (of de snelweg) naar Groningen terug!
Ook niet iedereen in Oost-Groningen hoor.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oost-Groningers, mensen rond Groningen-stad niet
Dat krijg ik ook altijd te horenquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:26 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Ook niet iedereen in Oost-Groningen hoor.Ik woon tegenwoordig in Haarlem en krijg vaak te horen dat ik "Niet eens raar praat" als ik zeg dat ik uit Groningen kom.
![]()
Doch, eens met TS.
Vanochtend nog. Die A-weg vanaf A7 naar Friesland.... Hoppa gewoon open. En nog gekker, gescheiden rijbanen en toch mag je max 100....quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef -AnneX- het volgende:
Friesland... de enige plek waar je met 120 over de snelweg gaat en er ineens een ophaalbrug open staat
Yea baby.quote:
Alles in fries.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Yea baby.
Raar trouwens toen je een opmerking plaatste dat ze niet terug ging praten in Fries. Of het gewoon niet snapte
Ben ook geen friesland fan, vooral vanwege dat misselijke taaltje waar ze ooknog trots op zijn.
Moet je maar een in de spits over de A20 bij Rotterdam Spaanse Polder rijdenquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:25 schreef -AnneX- het volgende:
Friesland... de enige plek waar je met 120 over de snelweg gaat en er ineens een ophaalbrug open staat
Dat kan je ook wel zeggen over Limburgers, Brabanders etc etc.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:35 schreef Kabolter het volgende:
Ze hebben wel een hele speciale Mac-drive.
Leeuwarders![]()
Groningers die zeggen dat ze Groningers zijn![]()
Friezen, die niet als Friezen Nederlands praten.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:36 schreef Olle. het volgende:
HEY waarom is een bed van een Fries in de breedte even lang als de lengte??
zodat hij in de nacht ook dwars kan liggen!!
WHAHAHA![]()
![]()
![]()
En friezen dan die zeggen dat ze friezen zijn?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:35 schreef Kabolter het volgende:
Ze hebben wel een hele speciale Mac-drive.
Leeuwarders![]()
Groningers die zeggen dat ze Groningers zijn![]()
Friezen, die niet als Friezen Nederlands praten.
Om je eigen grap lachen -1.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:36 schreef Olle. het volgende:
HEY waarom is een bed van een Fries in de breedte even lang als de lengte??
zodat hij in de nacht ook dwars kan liggen!!
WHAHAHA![]()
![]()
![]()
Eerst nog even flink wat subsidie opstrijken en miljoenen vragen omdat ons taaltje anders uitsterft.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:38 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Friezen.
Losweken en weg laten drijven.
Die hollandersquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:44 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Eerst nog even flink wat subsidie opstrijken en miljoenen vragen omdat ons taaltje anders uitsterft.
De infrastructuur is flink beter geworden de laatste paar jaren. Je kan precies zien waar de grens begint vanuit het zuiden.
Wat wel grappig is, ze hebben laatst alle politiegebouwen flink lopen verbouwen. En nu moeten ze sluiten omdat het geld op is. Er gaan al stemmen op om die Hollanders te flitsen voor bumperkleven als ze in de file staan bij Amsterdam.
quote:Ben een afvallige van het Friese geloof. Al geniet ik nog wel erg veel van mijn omgeving.
Het is Hardegarijpquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:33 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Alles in fries.
Leeuwarden?? Ljouwert ofzo. In de Arriva trein van Groningen naar Leeuwarden is nog erger. Volgende station: "hudegariep" dan in ABN "hardegrijp". Eerste schrok ik om dat ik dacht dat ik in de verkeerde trein zat.
Oprotten met je klotetaal klinkt anders ook niet bepaald vriendelijkquote:Op vrijdag 6 november 2009 13:43 schreef larry91 het volgende:
Ik vind Friezen ook een naar volkje. Was een keer in sint jacobiparochie(noordelijk Friesland), bij een bedrijf voor een korte stage. Ik in de pauze ff naar de winkel, zit zo een man iets te ratelen over het broodje wat ik wou kopen. Ik dus zeggen: Ja ik versta geen Fries. Hij kijkt mij raar aan en blijft gewoon doorgaan in die taal. Ik zeg dus: Rot op met je klote taal(). Komen er twee medewerkers samen met die man achter de kassa(eigenaar?)naar me toe beetje dreigend dat ik maar snel de winkel uit moest gaan en weg moest uit Friesland
"Vooral dat laatste
Ik had echt zoiets van WTF. Ben toen ook maar echt weggegaan en niets teruggezegd, voordat je het weet ga je op de vuist met een stel friezen..
Friesland![]()
quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Gewas het volgende:
Waarom hebben mensen iets tegen Friezen op dit forum? Ik vind Friesland een van de mooiste provincies van Nederland.
Niet op dit forum, Friezen en Friesland in het algemeen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Gewas het volgende:
Waarom hebben mensen iets tegen Friezen op dit forum? Ik vind Friesland een van de mooiste provincies van Nederland.
Damn, dat had ik dus niet moeten posten.quote:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:57 schreef error_404 het volgende:
[..]
Niet op dit forum, Friezen en Friesland in het algemeen.
Ik had mijn zin zo getypt dat je hem op twee manieren kan interpreteren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:57 schreef error_404 het volgende:
[..]
Niet op dit forum, Friezen en Friesland in het algemeen.
Hurdegarypquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:01 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
dat is nog steeds geen "Hudagariep"
Ik heb al een keer aangegeven dat ik hem niet verstond en dan blijft ie gewoon vrolijk door gaan. Dan raak ik geirriteerd ja, vind je dat raar?quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:56 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Oprotten met je klotetaal klinkt anders ook niet bepaald vriendelijk
Niet tegen alle friezen, sommige...quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:53 schreef Gewas het volgende:
Mijn vraag was meer algemeen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:10 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Niet tegen alle friezen, sommige...
Ja, dat zou ik nooit zeggen als iemand me niet verstondquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:08 schreef larry91 het volgende:
[..]
Ik heb al een keer aangegeven dat ik hem niet verstond en dan blijft ie gewoon vrolijk door gaan. Dan raak ik geirriteerd ja, vind je dat raar?
Wit-rood.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:18 schreef Kingside het volgende:
Wat is geel en gaat terug in de tijd?
De trein naar Friesland.
Het lijkt een beetje op een mix van Deens en Nederlands vind ik.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:04 schreef Blaadkip het volgende:
Mar fryslân is de leukste en moaiste profinsje fân it lân. De minsken binne hielendal net sa stug as hjir sein wurd. Júst net, júst folle iepener as de súderlingen. En mei in echte Fries kin je de moaiste mominten belibje, dat kin ik jim sizze!
No de friezen net mear sa útskelle en sa, dat is nea foar noadich!
Groetnis út Fryslan!
Dat heb ik met wel meer mensenquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:07 schreef MMUFC het volgende:
Zo vind ik (sommige) Friezen die in andere provincies wonen en alleen maar lopen te klagen dat Friesland zo mooi en leuk is altijd zo sneu.. Dan denk ik altijd: Zout dan op naar Friesland..
Maar als je dat zegt dan worden ze boos..
Friesland is kut.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef Slickk het volgende:
Altijd wel grappig om deze 'discussies' te lezen als geboren en getogen Fries.![]()
Nog leuker is als een groepje mensen Friesland zit te bashen, terwijl ik er gewoon bijzit. Hebben ze niet door dat ik uit Friesland kom.
Nee, nee ik was de klant he. Zij verstonden mij wel en ik hun dus niet. Dus ik zeg tegen de man achter de kassa bij zo een broodjeszaak die ie op moest rotten met zn taal(oke misschien niet zo beleefd maar op het bedrijf zelf waar ik stage liep voor een maand hoorde ik die taal ook al de hele tijd, zeer irritant). Maar toen moest ik Friesland maar uit van de mensen van de broodjeszaak.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:17 schreef BroodjeBamihap het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik nooit zeggen als iemand me niet verstond
Dat ligt dan aan jouw pauperdorp. Hier zijn ze gewoon sociaal.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:32 schreef EdNoolk het volgende:
Dit gebeurd vaak genoeg bij de supermarkt. Is hier gewoon een kwestie van wie is het snelst hoor, niet van wie het langst in de rij staat
Neen.quote:
Je bent er nog nooit geweest.quote:
Ik had geen zin om mijn neen te onderbouwen met argumenten aangezien "Friesland is kut" ook niet bepaald diepgaand isquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:37 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Lekker ondebouwd en geargumenteerd ook
Zekers wel, en de waarheid is hard ja.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:36 schreef Slickk het volgende:
[..]
Je bent er nog nooit geweest.En die flauwe grap over die trein heb je inmiddels ook al vijf keer gebruikt. Faalhaas.
Ah, en nu alleen nog een deel van Friesland, ze zijn dus al bezig plaats te maken en uit te sterven wilde je maar zeggen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:25 schreef Gewas het volgende:
Wisten jullie trouwens dat vroeger de Friezen verspreid over een veel groter gebied woonden dan het huidige Friesland? Google maar op 'Friezen'. Zo goed als onze hele kuststreek werd bewoond door Friezen.
Waar zeg ik dat? Ik heb het erover dat het hier over Friezen gaat terwijl de Friezen een veel groter gebied bewoonden. En ja niemand waar ik woon (Zuid-Holland) noemt zich Fries dus zo gek was mijn opmerking niet.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ah, en nu alleen nog een deel van Friesland, ze zijn dus al bezig plaats te maken en uit te sterven wilde je maar zeggen?
Jij bent domquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Blaadkip het volgende:
Groningen werd/word toch altijd gebruikt voor het uitschot van Friesland en Drenthe?
Alle autisten en debielen moesten daarheen toch?
Nou ik niet. Wat een kutpubliek zeg. Man man man, echt een stel kippen in een kippenhok. Blegh.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:57 schreef TwisterNederland het volgende:
Friesland is top. Randstad is kudt. Daar betaal je 5 ton voor een achterlijk schuurtje, waar je in Friesland een zeer nette vrijstaande woning kan krijgen en weinig files. Ook is er SC Heerenveen, daar wordt iedereen vrolijk van
Neem het niet te serieus he.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik heb het erover dat het hier over Friezen gaat terwijl de Friezen een veel groter gebied bewoonden. En ja niemand waar ik woon (Zuid-Holland) noemt zich Fries dus zo gek was mijn opmerking niet.
quote:
Sorry ik vatte het verkeerd op.quote:
Erg leuk zeg. Een maat van me is Fries en ik zeik net zo hard Friesland af als hij er bij is. Achterlijk volk. Elke keer als ik daar ben en een dienst nodig heb in een winkel, jachthaven oid dan word ik raar aangekeken en weggestaard omdat ik geen Fries spreek.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:28 schreef Slickk het volgende:
Altijd wel grappig om deze 'discussies' te lezen als geboren en getogen Fries.![]()
Nog leuker is als een groepje mensen Friesland zit te bashen, terwijl ik er gewoon bijzit. Hebben ze niet door dat ik uit Friesland kom.
Sapstengel for Presidente!quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:20 schreef Sapstengel het volgende:
Friezen. Met hun gare taaltje. Komen ze op de Nederlandse tv willen die faalhazen per se dat gebrabbel van hun volhouden en moet het ondertiteld worden. Allemaal het land uit!
Dat ja!!quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Erg leuk zeg. Een maat van me is Fries en ik zeik net zo hard Friesland af als hij er bij is. Achterlijk volk. Elke keer als ik daar ben en een dienst nodig heb in een winkel, jachthaven oid dan word ik raar aangekeken en weggestaard omdat ik geen Fries spreek.
Friese muur vind ik dan ook een goed idee. Als ze zo graag apart en onafhankelijk willen zijn, flikker dan ook maar op.
Goed idee, blijf dan ook weg uit friesland. Overigens spreek ik zo vaak jachthavenpersoneel aan met nederlands, en ik word wel normaal behandelt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Friese muur vind ik dan ook een goed idee. Als ze zo graag apart en onafhankelijk willen zijn, flikker dan ook maar op.
Gelijk nekschot gevenquote:Op vrijdag 6 november 2009 15:26 schreef 9611Niels het volgende:
Op de open dag van de RUG werden we ingedeeld in groepjes. Bleven die kutfriezen half Fries praten omdat ze gewoon geen Nederlands kónden!!![]()
![]()
Die constructie zul je alleen een Groninger uit horen braken, dus ik zou daar niet al te veel waarde aan hechten.quote:Op vrijdag 6 november 2009 13:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat krijg ik ook altijd te horen! 'Kom jij uit Groningen? Dat hoor je er niet aan af!'
Ik kom er zo weinig mogelijk. Soms heb ik sociale verplichtingen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:40 schreef wuh het volgende:
[..]
Goed idee, blijf dan ook weg uit friesland. Overigens spreek ik zo vaak jachthavenpersoneel aan met nederlands, en ik word wel normaal behandelt.
Precies. Maar dat soort mensen heb je ook in Limburgquote:Op vrijdag 6 november 2009 14:44 schreef JendaB het volgende:
Jonge jonge jonge, Leeuwarden is best vet hoor...
Wel een beetje sneu dat mensen die Fries praten zich niet willen aanpassen aan normale mensen... helemaal met je eens... ben in Leeuwarden geboren en getogen, spreek geen Fries... versta het half
Niks mis met Leeuwarders, wel met Friezen die geen Nederlands willen praten
Ik woon zelf in Friesland, ik word echt bijna nooit gelijk in het Fries aangesproken. En als ik in het Fries word aangesproken en ik dan in het Nederlands antwoord, dan spreekt die ander ook meestal gewoon Nederlands terug. Raar aangekeken worden? Is dat niet in de meeste dorpen gewoon zo..?quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Erg leuk zeg. Een maat van me is Fries en ik zeik net zo hard Friesland af als hij er bij is. Achterlijk volk. Elke keer als ik daar ben en een dienst nodig heb in een winkel, jachthaven oid dan word ik raar aangekeken en weggestaard omdat ik geen Fries spreek.
Duitserquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:04 schreef Muzz_ het volgende:
Fries klinkt beter dan Nederlands.![]()
Lijkt een beetje op Zweeds
Dat ze je vreemd aankijken bij een jachthaven kan zijn omdat we langzamerhand meer dan genoeg hebben van die kutkakkers.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |