Als dat echt haar stiekeme bedoeling is geweest, wat een ongelooflijke valse streek dan zegquote:Op vrijdag 6 november 2009 01:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in mijn contract staat er niks over een overlijden in de familie ofzo...
Ik ging er gewoon echt vanuit dat ik iig mn contracturen kreeg uitbetaald.. Waarom heb je anders een contract?
En mn leidinggevende heeft ook niks gezegd, hoewel ze me wel ongeveer aanmoedigde om vooral niet te gaan werken! ( toen ik zo'n 2 weken geleden kwam zeggen dat ik weer kwam werken, ik heb dus 1 dag in de week gewerkt omdat zij dat verstandig vond) Ik dacht dat ze bezorgd was om me, silly me
Nou
Ik ga maar slapen! Morgen maar eens bellen
Ik ben echt met stomheid geslagen, maar weet er op dit moment helemaal niets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga mezelf toch maar uit het SS-lijstje slopen
Niet vanwege het gezeur of vanwege jullie, maar vanwege mn financiële situatie
Er is een wettelijke regeling bij overlijden, waar (ten gunste van de medewerker) vanaf geweken mag worden in een cao of in onderling overleg.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:06 schreef MissBliss het volgende:
Nou ja, als ik het topic wat Barbaaf linkte lees, heb ik niet zoveel rechten. Ik heb geen CAO, dus er is niks geregeld voor overlijdensgevallen in de familie.
En ja, dan houdt het een beetje op denk ik. Behalve als je een meelevende baas hebt. En ze leefde wel mee hoor (ik heb haar als eerste gebeld toen ik het gehoord had, na Re dan, want ik moest werken 1,5 uur erna > nogal een dramatisch gesprek natuurlijk), ze was echt wel bezorgd denk ik. Maar ik denk niet dat ik nog 1 cent van haar kan verwachten.
Oh, dat ga ik dan morgen even opzoeken voor ik bel!quote:Op vrijdag 6 november 2009 @ 02:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is een wettelijke regeling bij overlijden, waar (ten gunste van de medewerker) vanaf geweken mag worden in een cao of in onderling overleg.
Wat ontzettend sneu MB. Ik kan me een dergelijke houding als werkgever niet voorstellen
Trusten hè.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:58 schreef MissBliss het volgende:
Thanks, dat onthou ik! Nu echt echt echt slapen
Wat een kutstreekquote:Op vrijdag 6 november 2009 01:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in mijn contract staat er niks over een overlijden in de familie ofzo...
Ik ging er gewoon echt vanuit dat ik iig mn contracturen kreeg uitbetaald.. Waarom heb je anders een contract?
En mn leidinggevende heeft ook niks gezegd, hoewel ze me wel ongeveer aanmoedigde om vooral niet te gaan werken! ( toen ik zo'n 2 weken geleden kwam zeggen dat ik weer kwam werken, ik heb dus 1 dag in de week gewerkt omdat zij dat verstandig vond) Ik dacht dat ze bezorgd was om me, silly me
Nou
Ik ga maar slapen! Morgen maar eens bellen
Dat lees ik er dus niet in. Er is geen CAO, dus er hoeft niet afgeweken te worden van "een korte, naar billijkheid te berekenen tijd ... wegenes... het overlijden en de lijkbezorging van een van zijn huisgenoten of een van zijn bloed- en aanverwanten in de rechte lijn en in de tweede graad van de zijlijn".quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:57 schreef Memento-Mori het volgende:
Als er in de CAO staat dat het bij jullie anders is en daar ben je van op de hoogte mag er vanaf geweken worden, als je geen CAO hebt dus eigenlijk niet, ofwel volgens mij heb je een goede kans dat je gewoon recht hebt op je loon![]()
En in principe heb je gewoon recht op verlof van de dag van overlijden tot aan de begravenis/crematie
Beetje verknipt ritme he?quote:Op vrijdag 6 november 2009 06:47 schreef JJH het volgende:
Echt ik wil wel slapen, maar dat lukt niet zo best
mhaw. Ja en nee. Ik ben 3x wakker geweestquote:
Aah, antwoord op de vraagquote:Op vrijdag 6 november 2009 06:47 schreef JJH het volgende:
[..]
Mogguh.
Echt ik wil wel slapen, maar dat lukt niet zo best
Het is niet in het bijzonder dat ik niet in slaap kan komen. Mijn ritme klopt gewoon van geen kant op 't monent. Ik was gistermiddag bijvoorbeeld ook pas om 16:15 ofzo wakker.quote:Op vrijdag 6 november 2009 07:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aah, antwoord op de vraagnee, jij hebt dus nog niet geslapen
Waarom probeer je geen melatonine als je slecht in slaap kan komen?
Dit komt me bekend voorquote:Op vrijdag 6 november 2009 08:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Het is niet in het bijzonder dat ik niet in slaap kan komen. Mijn ritme klopt gewoon van geen kant op 't monent. Ik was gistermiddag bijvoorbeeld ook pas om 16:15 ofzo wakker.
Las je verhaal net pas MB door de reactie van Ll.quote:Op vrijdag 6 november 2009 06:31 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat een kutstreek
Je kunt proberen vandaag de huisarts te bellen, te zeggen dat je een verklaring van 'm wil dat je die tijd ziek was, en dan naar je baas en zeggen dat je je door de omstandigheden helemaal bent vergeten formeel ziek te melden, maar dat de huisarts gelukkig bevestigt dat je dat wel was.
Hoe dan ook blijft het kut
Cool!quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:32 schreef oh-oh het volgende:
Mogge!
MB dat is echt een klotenaaistreek, maar ook zonder CAO zijn er dingen geregeld, in de wet.
Ik ga het zometeen voor je vragen hier, wat je kan doen, ok?
( heb je meer aan dan aan t juridisch loket)
Maar pfffff, ik zou me nu dus wel onmiddelijk ziek melden als ik jou was![]()
Top 100 van donderdag 5 november 2009
013. 127 MrSubtle
014. 121 Greys
039. 087 Qwea
058. 075 Cat22
067. 068 nieslief
087. 062 oh-oh
093. 059 Dizzy-Miss-Lizzy
Wanneer je zoals MB dus echt niet in staat bent om te werken (totaal niet onlogisch) ben je dus gewoon ziek. Iemand met stress meldt zich ook ziek, iemand met een verkoudheid ook. Is allemaal lastig te vergelijken maar bottom line, kun je niet werken doordat je lichamelijk of psychisch niet in staat bent om te werken dan ben je ziek en krijg je (deels) doorbetaald.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:15 schreef Loveless85 het volgende:
Mogguh![]()
Wat een naaistreek van MB d'r baas![]()
Je gaat je op zo'n moment toch helemaal niet bezig houden met dit soort dingen! En gezien de hele situatie is het toch niet meer dan logisch dat je niet alleen de dag van het overlijden en van de crematie vrij krijgt. Tis geen oma van 95 die een mooi leven had gehad en wat iedereen al jaren aan zag komen![]()
Echt smerig om er zo mee om te gaan. Had dan toen het voor de baas misschien wat 'lang' ging duren even geprobeerd te overleggen en je aangeboden het 50/50 te doen, of je verlof te laten opnemen of iets.
Kan me trouwens niet voorstellen dat dit echt wettelijk zo slecht geregeld is dat je aan het medeleven van je werkgever bent overgeleverd? En zeker smerig dat ze aanraad om nog ff lekker thuis te blijven en ondertussen dus niks uitbetaald en dat ook niet ff duidelijk maakt
quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:32 schreef oh-oh het volgende:
Mogge!
MB dat is echt een klotenaaistreek, maar ook zonder CAO zijn er dingen geregeld, in de wet.
Ik ga het zometeen voor je vragen hier, wat je kan doen, ok?
( heb je meer aan dan aan t juridisch loket)
Maar pfffff, ik zou me nu dus wel onmiddelijk ziek melden als ik jou was![]()
Ja ok, zoiets leek me ook wel redelijk logisch.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wanneer je zoals MB dus echt niet in staat bent om te werken (totaal niet onlogisch) ben je dus gewoon ziek. Iemand met stress meldt zich ook ziek, iemand met een verkoudheid ook. Is allemaal lastig te vergelijken maar bottom line, kun je niet werken doordat je lichamelijk of psychisch niet in staat bent om te werken dan ben je ziek en krijg je (deels) doorbetaald.
Ze heeft MB zelf naar huis gestuurd dus moet ze niet ineens niet betalen.
Dat verschilt per CAO en werkgevers kunnen ten gunste van de werknemer van de CAO afwijken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja ok, zoiets leek me ook wel redelijk logisch.
Nou ja, laten we ff afwachten, misschien is die baas het gewoon vergeten of is er iets anders niet goed gegaan. En waarom krijg je eigenlijk meteeen 70% betaald bij ziekte? Dat hoort toch ook niet. Als ik me ziekmeld krijg ik gewoon 100% voor zover ik weet...
In de wet is 70% geregeld en in je CAO kan daarvan afwijken. Jij hebt dan gewoon mazzel dat in jouw CAO 100 % staat.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:35 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja ok, zoiets leek me ook wel redelijk logisch.
Nou ja, laten we ff afwachten, misschien is die baas het gewoon vergeten of is er iets anders niet goed gegaan. En waarom krijg je eigenlijk meteeen 70% betaald bij ziekte? Dat hoort toch ook niet. Als ik me ziekmeld krijg ik gewoon 100% voor zover ik weet...
Ik boeken zat maar de wandelende encyclopedieën komen zo binnenquote:Op vrijdag 6 november 2009 08:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]ik zat op jou te wachten voor de juridische onderbouwing heb dus echt geen boek in huis
Had ik al gezien ja en ik stop want kraamde net onzin uit (iets met ik lig nog in bed).quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:41 schreef oh-oh het volgende:
MB heeft geen CAO, ik ook niet, dat krijg je dus gewoon bij alles wettelijk minimum behalve als er in je contract anders staat
Nou, dan wordt er dus teruggevallen op de wet, mbt zaken die niet in je contract vermeld staan.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:45 schreef JJH het volgende:
Hoe kun je trouwens geen collectieve overeenkomst hebben? Omdat je in een niche ofzo werkt? En moeten dat soort dingen dan niet in jouw arbeidsovereenkomst staan?
Echt als dat nodig mocht zijn dan regel ik dat wel ff via hierquote:[b]Op vrijdag 6 november 2009 08:44 Werkt ze dan niet mee kan je altijd nog ziekmelden en als je in je recht staat een advocaat oid inschakelen om eens een mooie brief te sturen.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt als dat nodig mocht zijn dan regel ik dat wel ff via hier
Ja nou das amper werk, gewoon een boze brief, dat doet wel ff iemand voor dr hoorquote:
quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt als dat nodig mocht zijn dan regel ik dat wel ff via hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |