Als dat echt haar stiekeme bedoeling is geweest, wat een ongelooflijke valse streek dan zegquote:Op vrijdag 6 november 2009 01:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in mijn contract staat er niks over een overlijden in de familie ofzo...
Ik ging er gewoon echt vanuit dat ik iig mn contracturen kreeg uitbetaald.. Waarom heb je anders een contract?
En mn leidinggevende heeft ook niks gezegd, hoewel ze me wel ongeveer aanmoedigde om vooral niet te gaan werken! ( toen ik zo'n 2 weken geleden kwam zeggen dat ik weer kwam werken, ik heb dus 1 dag in de week gewerkt omdat zij dat verstandig vond) Ik dacht dat ze bezorgd was om me, silly me
Nou
Ik ga maar slapen! Morgen maar eens bellen
Ik ben echt met stomheid geslagen, maar weet er op dit moment helemaal niets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga mezelf toch maar uit het SS-lijstje slopen
Niet vanwege het gezeur of vanwege jullie, maar vanwege mn financiële situatie
Er is een wettelijke regeling bij overlijden, waar (ten gunste van de medewerker) vanaf geweken mag worden in een cao of in onderling overleg.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:06 schreef MissBliss het volgende:
Nou ja, als ik het topic wat Barbaaf linkte lees, heb ik niet zoveel rechten. Ik heb geen CAO, dus er is niks geregeld voor overlijdensgevallen in de familie.
En ja, dan houdt het een beetje op denk ik. Behalve als je een meelevende baas hebt. En ze leefde wel mee hoor (ik heb haar als eerste gebeld toen ik het gehoord had, na Re dan, want ik moest werken 1,5 uur erna > nogal een dramatisch gesprek natuurlijk), ze was echt wel bezorgd denk ik. Maar ik denk niet dat ik nog 1 cent van haar kan verwachten.
Oh, dat ga ik dan morgen even opzoeken voor ik bel!quote:Op vrijdag 6 november 2009 @ 02:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is een wettelijke regeling bij overlijden, waar (ten gunste van de medewerker) vanaf geweken mag worden in een cao of in onderling overleg.
Wat ontzettend sneu MB. Ik kan me een dergelijke houding als werkgever niet voorstellen
Trusten hè.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:58 schreef MissBliss het volgende:
Thanks, dat onthou ik! Nu echt echt echt slapen
Wat een kutstreekquote:Op vrijdag 6 november 2009 01:29 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, in mijn contract staat er niks over een overlijden in de familie ofzo...
Ik ging er gewoon echt vanuit dat ik iig mn contracturen kreeg uitbetaald.. Waarom heb je anders een contract?
En mn leidinggevende heeft ook niks gezegd, hoewel ze me wel ongeveer aanmoedigde om vooral niet te gaan werken! ( toen ik zo'n 2 weken geleden kwam zeggen dat ik weer kwam werken, ik heb dus 1 dag in de week gewerkt omdat zij dat verstandig vond) Ik dacht dat ze bezorgd was om me, silly me
Nou
Ik ga maar slapen! Morgen maar eens bellen
Dat lees ik er dus niet in. Er is geen CAO, dus er hoeft niet afgeweken te worden van "een korte, naar billijkheid te berekenen tijd ... wegenes... het overlijden en de lijkbezorging van een van zijn huisgenoten of een van zijn bloed- en aanverwanten in de rechte lijn en in de tweede graad van de zijlijn".quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:57 schreef Memento-Mori het volgende:
Als er in de CAO staat dat het bij jullie anders is en daar ben je van op de hoogte mag er vanaf geweken worden, als je geen CAO hebt dus eigenlijk niet, ofwel volgens mij heb je een goede kans dat je gewoon recht hebt op je loon![]()
En in principe heb je gewoon recht op verlof van de dag van overlijden tot aan de begravenis/crematie
Beetje verknipt ritme he?quote:Op vrijdag 6 november 2009 06:47 schreef JJH het volgende:
Echt ik wil wel slapen, maar dat lukt niet zo best
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |