Dit is een slaapchat, geen slowchat!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
dit is wel een erge slllowwwwwwww chaaaaaaaaatttt...iedereen de feestdagen blues al weer achter zich gelaten en terug gekeerd in het normale ritme?
uhhhhhhhhhquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Individual het volgende:
And he scores!!![]()
Wie zijn er geregistreerd en gaan stemmen voor een volgend kabinet?
Wie heeft goede argumenten voor een partij voor een echt VRIJ NEDERLAND? dwz geen PVV en geen Christenen. Ik heb genoeg van het verbod gebod.
Zoiets zat ik te denken idd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:07 schreef maartena het volgende:
Ik stem eigenlijk al sinds ik mocht stemmen zo'n 16 jaar geleden D'66.
En dat lijkt me voor de aankomende verkiezingen ook de beste keuze als je niet links, niet rechts, en niet christelijk wil stemmen
dan ga je verkeerd stemmenquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Zoiets zat ik te denken idd.
Ik denk terug aan het Nederland wat ik heb verlaten in de eind 90s / begin noughties.
Bij de vorige verkiezingen heb ik me geregistreerd maar inmiddels verhuisd. Ik zie dat het formulier online is, dus morgen ga ik het opsturen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Individual het volgende:
Wie zijn er geregistreerd en gaan stemmen voor een volgend kabinet?
Maar ga je dan stemmen om Nederland weer terug te krijgen in die staat, terwijl je er zelf niet meer gaat wonen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk terug aan het Nederland wat ik heb verlaten in de eind 90s / begin noughties.
Het is en blijft mijn land.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar ga je dan stemmen om Nederland weer terug te krijgen in die staat, terwijl je er zelf niet meer gaat wonen?
Ja, ik voel het ook zo. Ook al is het tegenstrijdig, en heeft Fogel geen ongelijk...quote:
Wat zijn de "noughties" precies? (en de uitspraak?) De uitdrukking is mij onbekend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
linkje naar het formulier a.u.b.?quote:Op woensdag 3 maart 2010 03:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Bij de vorige verkiezingen heb ik me geregistreerd maar inmiddels verhuisd. Ik zie dat het formulier online is, dus morgen ga ik het opsturen.
Ik zag het hier op de site van de ambassade, als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
linkje naar het formulier a.u.b.?
Merci!quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:30 schreef indahnesia.com het volgende:
Noughties zijn de "jaren '00", dus de jaren 2000 tot en met 2009.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
linkje naar het formulier a.u.b.?
Bron:quote:Deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni 2010
Nederlanders in het buitenland die op 9 juni 2010 willen stemmen bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer, moeten zich uiterlijk op 27 april registreren bij de gemeente Den Haag.
Op 9 juni 2010 vinden in Nederland de verkiezingen voor de Tweede Kamer plaats. Tijdens deze verkiezingen kunnen alle Nederlandse kiesgerechtigden hun stem uitbrengen. Dit geldt ook voor kiezers met de Nederlandse nationaliteit die buiten Nederland wonen of tijdelijk in het buitenland verblijven en niet meer bij een Nederlandse gemeente staan inschreven.
Voor deelname aan de verkiezingen dient u zich te registreren bij de gemeente Den Haag. Indien u al geregistreerd bent (doordat u zich voor de vorige Tweede Kamerverkiezingen in 2006 hebt laten registreren) krijgt u binnenkort automatisch het registratieformulier toegestuurd.
Wanneer u zich voor de eerste keer wilt gaan registreren, kunt u gebruik maken van het formulier dat binnenkort op www.denhaag.nl beschikbaar komt. Ook op www.uheefthetvoorhetzeggen.nl zal een link naar dit formulier worden opgenomen.
volgens mij een beetje als 'naughty'.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik zag het hier op de site van de ambassade, als ik me niet vergis.
[..]
Merci!
En de uitspraak?
Ah, ik moet dus iemand machtigen, wan ik sta nog ingeschreven. Kan me ook alleen in persoon uitschrijven. Heb voorlopig geen plannen om naar NL te gaan, dus ik laat het maar zo dan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:47 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[b]
[..]
Bron:
http://frankrijk.nlambassade.org/algemeen/nieuws/deelname_aan_de
Ja, dat wel, maar toch ik zou liever bijdragen aan het land waar ik daadwerkelijk woon ipv het land waar ik toevallig geboren ben. Maar... de wens is niet zo groot dat ik van nationaliteit ga wisselen speciaal hiervoor.quote:
Ik zou hier ook wel willen stemmen in de general elections, maar daar geef ik mijn nationaliteit ook niet voor op. Zolang Brown maar oprot!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar toch ik zou liever bijdragen aan het land waar ik daadwerkelijk woon ipv het land waar ik toevallig geboren ben. Maar... de wens is niet zo groot dat ik van nationaliteit ga wisselen speciaal hiervoor.
Wat indahnesia zegt idd. NL uitspraak: nowgtiesquote:Op donderdag 4 maart 2010 01:57 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat zijn de "noughties" precies? (en de uitspraak?) De uitdrukking is mij onbekend.
Dus de periode 2000-2019 heet noughty teens? Dat levert vast aparte hits opquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat indahnesia zegt idd. NL uitspraak: nowgties
Er is nogal wat over gedebatteerd: http://www.sirc.org/publik/Noughties.shtml
We zitten nu in onze teens.
Grijns!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus de periode 2000-2019 heet noughty teens? Dat levert vast aparte hits op
Als je voor de overheid werkt, bemoeilijkt dat het integreren daar vooral.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Emigreren nog wel!![]()
Lijkt me fantastisch om te bezoeken, maar met 9000 inwoners en 5000km weg van het dichtsbijzijnde 'vaste land' lijkt het me moeilijk settelen.
Wat zou je voor werk doen? Franse overheid?
Omdat je over het algemeen je Nederlandse identiteit niet verliest en dus het recht hebt om te stemmen lijkt me... Of je met dat recht iets wil doen is een ander verhaalquote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
Ik stem ook niet, snap dat ook niet waarom emigranten nog steeds mogen stemmen.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
Zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt, mag je voor de landelijke (en Europese) verkiezingen meedoen. Amerikanen die overzee wonen mogen dat ook trouwens, hetzij via post, hetzij via een ambassade.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef maartena het volgende:
Ik kan trouwens niet eens stemmen..... ik kan mijn Nederlandse paspoort niet verlengen totdat ik mijn verklaring voor behoud van Nederlanderschap heb, en daarvoor heb ik een document uit Nederland nodig..... en voor het stemmen moet ik een kopie van geldig paspoort insturen, en die heb ik niet.
Lastig.Ik reis in Mei op Amerikaans paspoort naar Nederland, en moet daar dan naar de gemeente voor een document.
Welkom!quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:58 schreef Xaryna het volgende:
Ja, ik dacht, ik ga het eerst een jaartje uitproberen voor ik definitief verhuis.
Het is toch best ver
Grijns, breaky!quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:08 schreef breaky het volgende:
Ik had het idee opgevat om in mei terug te keren naar Nederland voor 2 weken.
Het punt is...ik zou bij god niet weten wat ik 2 lange weken in Nederland moet doen. Ik heb uiterekend dat 1 weekje wel genoeg zou moeten zijn. ;En dan is het allemaal zo duur ook nog...
Eind Mei, ik moet me in April ergens al geregistreerd hebben geloof ik.... nou ja, zo heel erg vind ik het ook niet verder.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Onpraktisch inderdaad!
En is het in mei te laat om nog te stemmen vanuit het buitenland?
Liefde voor het land ook hoor! Ben dol op Australiëquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ah, de liefde..en dan niet de liefde voor Australië neem ik aan....![]()
Ik zit in Zweden overigens.....niet zo ver weg.
Ik ben er wel eerder geweest voor een vakantie, maar dat is toch maar anderhalve maand geweest. Dan krijg je wel dingen mee, maar echt een goed beeld van hoe het leven daar is niet. Daarom wil ik eerst een jaar, om te zien of het samenwonen goed gaat en of ik er kan wennenquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:51 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Welkom!
Best slim eigenlijk, zo'n testjaar eerst!
Want nog afgezien van de concrete afstand: het beeld dat je van een land aan de andere kant van de wereld kunt hebben, komt lang niet altijd overeen met de werkelijkheid! Of was je al vaker in Australië gewest?
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef Shivo het volgende:
Heb zojuist het formulier op http://formulier.denhaag.nl/Tripleforms/TriplEforms.aspx ingevuld, straks even opsturen en dan kan ik stemmen. Best makkelijk eigenlijk. Registreren kan tot 22 april.
Weet je zeker dat je een formulier hebt ingevuld?quote:Beste bezoeker,
Het door u opgevraagde formulier kon niet worden gevonden of bestaat niet. Controleer of het internetadres dat u heeft ingevoerd juist is.
Als deze fout zich blijft voordoen, stuur dan een e-mail naar de webmaster van deze website.
Excuses voor dit ongemak!
Gemeente Den Haag
Even doorklikken vanaf http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/ dan.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:49 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
Maarreh, de link geeft een ERRoR:
[..]
Weet je zeker dat je een formulier hebt ingevuld?![]()
Mischien na een weekje door naar New York, nu we toch al bezig zijn met geld uit te gevenquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Grijns, breaky!
Dus, wat ga je nou uiteindelijk doen? Enkele dagen Nederland en dan een rondreisje door Europa?
inderdaad, het lijkt me leuk om je avonturen te volgen mocht het allemaal doorgaan!quote:Wat let je om een Costa Rica topic te maken....
Hey, dat is misschien wel een leuk idee ja. Natuurlijk is het wel zo dat ik geen echte inwoner van Costa Rica ben of ga worden.. Slechts een halfjaar =)quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:30 schreef maartena het volgende:
Wat let je om een Costa Rica topic te maken.... misschien komt het vanzelf een keer op Google, ik weet dat het KAA topic over de VS ook al een paar nieuwe FOK!kers heeft getrokken die het topic middels Google terugvonden....
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, het lijkt me leuk om je avonturen te volgen mocht het allemaal doorgaan!
Costa Rica #1: ¡La pura vida!quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:38 schreef Xaryna het volgende:Avonturen over Costa Rica zou ik ook wel willen volgen, trouwens.
Waar zit je nu dan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef thomaster het volgende:
ik ga hier maar eens meelezen...
en misschien ook praten
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef thomaster het volgende:
ik ga hier maar eens meelezen...
en misschien ook praten
Curacao, inmiddels alweer anderhalf jaar... Had al veeel langer mee mogen praten in dit topiquequote:
Of niet?quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:41 schreef thomaster het volgende:
[..]
Curacao, inmiddels alweer anderhalf jaar... Had al veeel langer mee mogen praten in dit topique
[..]
Of niet?
Zoiets jaquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?
Ik werk bij een hotel als F&B cost controller, of vereenvoudigd zoals in mijn fobo staat: biertellerquote:Je bent een oceaan verwijderd van de 7 provincien, goed klimaat en je betaalt met Guldens (toch?) dus ik zeg doen!
Wat doe je daar?
Ik weet niet of het makkelijk is voor een Antilliaan om naar NL te emigreren, maar hier naartoe gaan was ook niet ingewikkeld, het duurt allemaal gewoon erg lang. Je komt gewoon het eiland op onder de noemer van toerist, dan ga je ergens werken en ga je het proces van verblijfsvergunning in en dat duurt een maand of 2 en een aantal lange wachtrijen. Vervelend ja, maar moeilijk is het niet.quote:Klopt het dat emigratie naar de ABC eilanden voor Nederlanders moeilijker is dan voor Antillianen te emigreren naar NL?
Ben je zelf van Antilliaanse achtergrond of had je gewoon zin in zon, zee en strand?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef thomaster het volgende:
[..]
Zoiets ja
[..]
Ik werk bij een hotel als F&B cost controller, of vereenvoudigd zoals in mijn fobo staat: bierteller
[..]
Ik weet niet of het makkelijk is voor een Antilliaan om naar NL te emigreren, maar hier naartoe gaan was ook niet ingewikkeld, het duurt allemaal gewoon erg lang. Je komt gewoon het eiland op onder de noemer van toerist, dan ga je ergens werken en ga je het proces van verblijfsvergunning in en dat duurt een maand of 2 en een aantal lange wachtrijen. Vervelend ja, maar moeilijk is het niet.
lijkt me wel belgie is tenslotte ook buitenlandquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?
Heb wel een Antilliaanse achtergrond in de zin dat ik er vroeger 5 jaar gewoond heb, maar ben wel Nederlands. Verder was het idd gewoon zon zee en strandquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je zelf van Antilliaanse achtergrond of had je gewoon zin in zon, zee en strand?
Nog wel guldens, maar dat gaat de dollar worden, waaraan trouwens de gulden nu is gekoppeld met een vaste waarde van ongeveer NAF 1,80.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?
Je bent een oceaan verwijderd van de 7 provincien, goed klimaat en je betaalt met Guldens (toch?) dus ik zeg doen!
Wat doe je daar?
Klopt het dat emigratie naar de ABC eilanden voor Nederlanders moeilijker is dan voor Antillianen te emigreren naar NL?
you lucky bastard! Hier in NZ begint het nu echt herfst te worden, om 6 uur 's avonds de gordijnen dicht en de lampen aan.quote:Het was zomer in London dit weekend!
Mooi weer dus.quote:Op maandag 19 april 2010 04:16 schreef flipsen het volgende:
Don´t worry, same here. En de hele dag regen en 11 graden max
Half bewolkt inmiddels, maar ook zo lekker warm.quote:Op maandag 19 april 2010 04:34 schreef Libris het volgende:
Singapore meldt blauwe lucht, beetje sluierwolken en een lekkere 30 graden Celcius.
Ik gebruik em ook het hele jaar door, het was alleen tijd om de boel weer schoon te maken.quote:Op maandag 19 april 2010 07:40 schreef Fogel het volgende:
Wat???? Het hele jaar BBQ weer en dan niet het ding het jaar rond gebruiken?
aiaiaii. Ik ben heel kort in Nederland, en hier was het over 20 graden. Ik vond het bloedheet, terwijl m'n ouders het maar 'een beetje warm' vonden. Zweedse winters verknallen je interne thermometer!quote:
Heeft je vrouw een Europese achtergrond? Mijn Argie ex had een Italiaans paspoort en kon dus zonder problemen in Engeland wonen.quote:Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef flipsen het volgende:
thomaster: We zijn in Argentinie getrouwd, dus (nog) niet voor de NL wet. En om haar in NL te mogen laten wonen is zo makkelijk nog niet, als je geen Willem Alexander heet een een flinke zak met geld hebt...
Elvy: Klinkt leuk en spannend! Succes
Wel toevallig dat ik op de dag dat ik dit leerde meteen een nieuwsbericht over hetzelfde onderwerp zie: Bloemen Kenia lijden onder vulkaanasquote:Op maandag 19 april 2010 18:07 schreef elvy het volgende:
Bloementeelt is BIG business in Kenya. Meer dan 80% van de rozen in Nederland komen uit Kenya, en de bloementeelt is verantwoordelijk voor meer dan 15 % van de exportinkomsten van Kenya.
Zij en haar broer gaan proberen of ze een Hongaars paspoort kunnen krijgen, hun oma was Hongaarse. Dat zou het een heel stuk makkelijker maken inderdaad. En Spanje of zelfs nog dichterbij (België) hebben we ook over gedacht. Maar voorlopig wil ik nog helemaal niet terug! Waarom zou ik mijn uitzicht hier willen inwisselen voor het NL uitzichtquote:Op maandag 19 april 2010 19:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Heeft je vrouw een Europese achtergrond? Mijn Argie ex had een Italiaans paspoort en kon dus zonder problemen in Engeland wonen.
Een goede (NL) vriend is nu bijna 2 jaar met een Peruaanse getrouwd en ze krijgt over een paar weken haar NL verblijfsvergunning. Ze wonen nu al een jaar net over de grens in Duitsland omdat dat het voor haar makkelijker was om een Europeesche (Shengen) verblijfsvergunning te krijgen dan een Nederlandse.
Spanje een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |