abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74688545
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:06 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Probleem is dat een deel daar echt mee bezig is om de wereld te 'veroveren'.
Zeker niet allemaal, maar kijk eens naar engeland, waar Sharia rechtbanken al geoorloofd worden.
Kijk naar frankrijk waar in een plaatsje nabij Parijs meisjes worden uitgefloten en scheldwoorden om hun oren vliegen omdat ze een broek dragen.

Als ik hoor dat een immigrant zijn eigen dochter overrijd met de auto omdat ze te westers is geworden terwijl ze in Amerika wonen, dan vraag ik me toch echt af wat ze daar dan doen.

Zou jij in een land gaan wonen waar je de hele maatschappij van haat en je kinderen daar niets van wil meegeven?
Dat is totaal onlogisch!
Negers in de Bijlmer schelden ook meisjes uit etc. Moeten we nu spreken van Vernegerisering? Echt zoals iemand al opmerkte heb je een simpele manier van denken
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74688925
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:24 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De Bijbel wordt anno 2009 niet meer gezien als het letterlijke woord van God waar niet aan te toornen valt. Tevens wordt in het Nieuwe Testament elk vorm van geweld verafschuwd. De Koran wordt anno 2009 door Islamieten wel gezien als het letterlijke woord van God/Allah. De Koran verafschuwt geweld tegen ongelovigen niet; je wordt zelfs beloond als je in naam van Allah kafirs dood. Dit is denk ik een wezenlijk verschil.
Pardon? Zelden zulke onzin gezien. Hoe meer ik van je posts lees, hoe meer ik denk dat je dergelijke informatie alleen van sites als "Jihadwatch", "Hetvrijevolk" of een of andere dubieuze website haalt. Je kennis van de Koran of de Islam is zo te zien nihil.
pi_74688998
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:27 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Tevens zijn er ook mensen die het oninteressant vinden om zich te verdiepen wat Islamisme in andere landen heeft aan kunnen richten. Als je na zo'n onderzoek nog ontkent dat Islamisme gevaren met zich mee brengt, dan ben je of blind of Islamist
Indien zo'n onderzoek uitgevoerd zou worden, zou men tot de conclusie komen dat de conflicten (die jij op het conto van "islamisme" weet te schrijven), in de basis alles behalve religieuze conflicten zijn. Te meer zijn het raciale of etnische conflicten. Of conflicten met betrekking tot politieke macht en onmacht. Of conflicten met betrekking tot landsgrenzen. Of conflicten tussen stammen. Mijn ervaring is dat niet-onderdrukte politiek Islamisme (Islamisme is immers een politieke stroming, wat verder weinig van doen heeft met de overige stromingen binnen de Islam), in de praktijk vrij onschuldig is, in de zin dat ze een ander doorgaans geen kwaad doen. Je kan het vergelijken met de SGP. Hun ideeen mogen dan wel verwerpelijk zijn, omdat ze gebaseerd zijn op een orthodoxe versie van de religie - maar geweld is eerder uitzondering dan regel.
pi_74689029
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:38 schreef Burakius het volgende:

[..]

Negers in de Bijlmer schelden ook meisjes uit etc. Moeten we nu spreken van Vernegerisering? Echt zoals iemand al opmerkte heb je een simpele manier van denken
Nog afgezien van het feit dat de heer Zodiax subtiel de eerwraak van een Irakees in Amerika toe probeert te schrijven aan de Islam.
pi_74689464
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 03:24 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De Bijbel wordt anno 2009 niet meer gezien als het letterlijke woord van God waar niet aan te toornen valt. Tevens wordt in het Nieuwe Testament elk vorm van geweld verafschuwd. De Koran wordt anno 2009 door Islamieten wel gezien als het letterlijke woord van God/Allah. De Koran verafschuwt geweld tegen ongelovigen niet; je wordt zelfs beloond als je in naam van Allah kafirs dood. Dit is denk ik een wezenlijk verschil.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er in Nederland zeker zoveel christenen zijn die de Bijbel als het letterlijke woord van god zien als er Islamieten zijn die dat van Koran zien.
Die eerste groep valt in grote delen van het land niet op maar is zeker aanwezig. Je weet dat er enkele tientallen scholen zijn waar meisjes niet met een broek aan mogen komen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74699565
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:24 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Indien zo'n onderzoek uitgevoerd zou worden, zou men tot de conclusie komen dat de conflicten (die jij op het conto van "islamisme" weet te schrijven), in de basis alles behalve religieuze conflicten zijn. Te meer zijn het raciale of etnische conflicten. Of conflicten met betrekking tot politieke macht en onmacht. Of conflicten met betrekking tot landsgrenzen. Of conflicten tussen stammen. Mijn ervaring is dat niet-onderdrukte politiek Islamisme (Islamisme is immers een politieke stroming, wat verder weinig van doen heeft met de overige stromingen binnen de Islam), in de praktijk vrij onschuldig is, in de zin dat ze een ander doorgaans geen kwaad doen. Je kan het vergelijken met de SGP. Hun ideeen mogen dan wel verwerpelijk zijn, omdat ze gebaseerd zijn op een orthodoxe versie van de religie - maar geweld is eerder uitzondering dan regel.
De SGP is enigszins vergelijkbaar met de extreme moslims,beide standpunten komen uit de middeleeuwen en in beide standpunten is de vrouw erg ondergeschikt aan de man,het enige verschil is dat de SGP van oorsprong een Nederlandse partij is die hier is ontstaan,Moslims komen vanuit andere landen de westerse wereld in en proberen daar hun standpunten tegenover de westerse te zetten.
pi_74700041
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 17:44 schreef Mellebelleke het volgende:

[..]

De SGP is enigszins vergelijkbaar met de extreme moslims,beide standpunten komen uit de middeleeuwen en in beide standpunten is de vrouw erg ondergeschikt aan de man,het enige verschil is dat de SGP van oorsprong een Nederlandse partij is die hier is ontstaan,Moslims komen vanuit andere landen de westerse wereld in en proberen daar hun standpunten tegenover de westerse te zetten.
Dit dus...

Religie is kant en klare onzin en zou NOOIT invloed mogen hebben op de regering in welke vorm dan ook
Lebensraum!
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:05:33 #288
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74700120
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:24 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Aha, dus je keurt de orthodoxe versie van het Islam ook af? Dan zijn we het daar over eens
Proud to be a Kafir!
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:10:48 #289
278076 TheTruth2oo9
pi_74700267
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk wel zeker dat er in Nederland zeker zoveel christenen zijn die de Bijbel als het letterlijke woord van god zien als er Islamieten zijn die dat van Koran zien.
Die eerste groep valt in grote delen van het land niet op maar is zeker aanwezig. Je weet dat er enkele tientallen scholen zijn waar meisjes niet met een broek aan mogen komen?
Ja, ik zie ze vaak genoeg rondlopen hoor Natuurlijk zijn er mensen die geloven dat God de Bijbel op een presenteerblaadje richting Earth heeft gegooid. Ieder heeft zo zijn eigen opvattingen binnen een geloof. Bij de Islam ligt dit anders, een basisprincipe is dat de Koran het letterlijke woord van God/Allah is, en hoe liberaal je als moslim ook mag zijn, hier valt (nu nog) niet aan te toornen. Of dit basisprincipe wenselijk is: ik zeg absoluut nee, omdat de inhoud van de Koran niet valt te rijmen met onze normen en waarden in het Westen.
Proud to be a Kafir!
pi_74701125
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:10 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ja, ik zie ze vaak genoeg rondlopen hoor Natuurlijk zijn er mensen die geloven dat God de Bijbel op een presenteerblaadje richting Earth heeft gegooid. Ieder heeft zo zijn eigen opvattingen binnen een geloof. Bij de Islam ligt dit anders, een basisprincipe is dat de Koran het letterlijke woord van God/Allah is, en hoe liberaal je als moslim ook mag zijn, hier valt (nu nog) niet aan te toornen. Of dit basisprincipe wenselijk is: ik zeg absoluut nee, omdat de inhoud van de Koran niet valt te rijmen met onze normen en waarden in het Westen.
Het basisprincipe is uitstekend te rijmen met de Westerse normen en waarden. Ik denk ook dat miljoenen moslims dat zullen beamen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:50:21 #291
278076 TheTruth2oo9
pi_74701367
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:42 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Het basisprincipe is uitstekend te rijmen met de Westerse normen en waarden. Ik denk ook dat miljoenen moslims dat zullen beamen.
Handen afhakken, ongelovigen als dhimmis beschouwen / doden, vrouwen onderdrukken etc vindt jij uitstekend te rijmen met Westerse normen en waarden?
Proud to be a Kafir!
pi_74701678
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:42 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Ga lekker in Saudie-Arabie wonen... hier zul je niet gemist worden
Lebensraum!
pi_74701936
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:50 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Handen afhakken, ongelovigen als dhimmis beschouwen / doden, vrouwen onderdrukken etc vindt jij uitstekend te rijmen met Westerse normen en waarden?
Dat zijn zeker niet de basisprincipes van de Islam. Dat is wat JIJ (tezamen met de extremisten, dus kennelijk ben jij het met de extremisten eens) er van maakt.

Maar ik zie dat het in WFL ook een 100 tal keren tegen je is gezegd, dus ik merk dat ik hier met een radicaal te maken heb. Nog afgezien van het feit dat je geen enkele inhoudelijke comment (oftewel een comment met echte tegenargumenten, echte inhoud) hebt geplaatst.

[ Bericht 7% gewijzigd door Todesschwalben op 14-11-2009 19:15:38 ]
pi_74701996
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 02:19 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ik weet wat de Koran zegt over ongelovigen. Dat ze zakaat (belasting) moeten betalen, en zich moeten onderwerpen. Als ze in opstand komen of een gevaar vormen mag je ze als Islamist doden.

-----
Ach, Europa kende ook perioden van discriminerende regels voor verkeerd-gelovigen. En wie in opstand komt of een gevaar vormt, speelt overal met zijn leven.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:16:47 #295
278076 TheTruth2oo9
pi_74702200
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:08 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Dat zijn zeker niet de basisprincipes van de Islam. Dat is wat JIJ (tezamen met de extremisten, dus kennelijk ben jij het met de extremisten eens) er van maakt.

Maar ik zie dat het in WFL ook een 100 tal keren tegen je is gezegd, dus ik merk dat ik hier met een radicaal te maken heb. Nog afgezien van het feit dat je geen enkele inhoudelijke comment hebt geplaatst.
Nu ben ik de extremist omdat ik weet wat de Koran verkondigt? Misschien zou je eerder de reden van mijn uitspraken bij de Koran zelf kunnen zoeken in plaats van het op mij af te schuiven. Ik zal de Koran niet slechter proberen te schetsen dan het is, maar ook niet beter!
Proud to be a Kafir!
pi_74702335
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:16 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Nu ben ik de extremist omdat ik weet wat de Koran verkondigt? Misschien zou je eerder de reden van mijn uitspraken bij de Koran zelf kunnen zoeken in plaats van het op mij af te schuiven. Ik zal de Koran niet slechter proberen te schetsen dan het is, maar ook niet beter!
Wat de koran precies verkondigt is onderwerp van eindeloze exegeses, net zoals de verkondigingen van de bijbel. Van extreem liefdevol en esoterisch tot extreem hatend en onderdrukkend.
Dat is niet de dwang van het boek, dat is de keuze van de lezer.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:21:31 #297
278076 TheTruth2oo9
pi_74702348
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, Europa kende ook perioden van discriminerende regels voor verkeerd-gelovigen. En wie in opstand komt of een gevaar vormt, speelt overal met zijn leven.
En dit vind jij een goede zaak? Het lijkt net of je deze verschijnselen goed wilt praten Kees
Proud to be a Kafir!
pi_74702412
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:16 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Nee jij bent de extremist omdat jij onderschrijft wat extremisten er van maken. Het is bij iedereen duidelijk dat je geenzins neutraal bent in deze discussie, dat blijkt niet alleen uit deze discussie zelf, maar ook uit de discussies die jij hebt in WFL. Claim die neutraliteit dan ook niet.

Dit kan misschien hard aankomen, maar ik noem mensen zoals jou de typische "internet-imam". Feitelijk komt het er op neer dat je jezelf als een soort van "geleerde" waant omdat je een paar versen via het internet bent tegen gekomen en die nu dus handig weet te gebruiken in dit soort discussies. Ondertussen lachen veel mensen je uit, omdat hetgeen er in die versen staat veelal in een specifieke volgorde in specifieke hoofdstukken worden gebruikt - en derhalve een specifieke betekenis hebben. Ben jij uberhaupt bekend met de structuur van de Koran? Als jij aan komt kakken met basisprincipes als "handen afhakken", dan weiger ik dat te geloven namelijk. Zelfs de eerste de beste "Islam-leek" weet dat de basisprincipes gevormd worden door 5 bekende zuilen.
pi_74702463
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

En dit vind jij een goede zaak? Het lijkt net of je deze verschijnselen goed wilt praten Kees
Nee, natuurlijk niet. Maar ik wil laten zien dat ze van alle tijden zijn en niet alleen van een enkele religie.
  zaterdag 14 november 2009 @ 19:25:10 #300
278076 TheTruth2oo9
pi_74702484
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat de koran precies verkondigt is onderwerp van eindeloze exegeses, net zoals de verkondigingen van de bijbel. Van extreem liefdevol en esoterisch tot extreem hatend en onderdrukkend.
Dat is niet de dwang van het boek, dat is de keuze van de lezer.
Dat is inderdaad de keuze van de lezer. Vraag jezelf nu af in hoeverre die keuze is voor een moslim om gedeeltelijk in de Koran te geloven. Nu kan je beargumenteren dat zo'n persoon er zelf voor heeft gekozen (dan had hij maar geen moslim moeten worden). Echter de meeste moslims die nu moslim zijn, zijn moslim omdat ze simpelweg vanaf hun geboorte al als moslim beschouwd werden en zodanig opgevoed zijn. Dus hoe eerlijk is het om tegen die mensen te zeggen dat ze er zelf voor gekozen hadden om moslim te worden? En dan hebben we het nog niet eens over de straf op afvalligheid die in veel Islamitische gebieden bestaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 14-11-2009 19:38:04 ]
Proud to be a Kafir!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')