abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80966188
Kan iemand mij vertellen waarom mijn X10 stiekem zonder het mij te vragen allerlei programma's in de achtergrond opstart?

Zo komt het regelmatig voor dat ik applicaties zie als:

- Moxier (die ik NOOIT, maar dan ook NOOIT gebruik)
- PlayNow (ik koop geen mp3's via PlayNow, dus waarom zou ik die openen?)
- Twidroid (gebruik ik wel, maar staat er ook soms ineens tussen terwijl ik hem nog niet gebruikt heb)

Verder nog wat dingen die redelijk te verklaren zijn, zoals de MarketPlace en dat soort troep, maar vooral die bovenstaande vind ik erg irritant.

Ow, en hoe zit het met die update. Er zou al een update zijn, maar alleen nog maar voor KPN mensen? Wanneer kan ik hem dan updaten?
Mijn telefoon heeft R1FA014 en er zou nu een update beschikbaar zijn naar R1FA016.
pi_80969282
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:27 schreef Masegate het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn X10 stiekem zonder het mij te vragen allerlei programma's in de achtergrond opstart?

Zo komt het regelmatig voor dat ik applicaties zie als:

- Moxier (die ik NOOIT, maar dan ook NOOIT gebruik)
- PlayNow (ik koop geen mp3's via PlayNow, dus waarom zou ik die openen?)
Same here

Je kan het toch wel van je foon af gooien met iets van Root

Ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar wil die zooi er ook graag af hebben
Narf!
  maandag 3 mei 2010 @ 15:56:34 #103
158414 Firenzo
Bakfiets
pi_80971701
die X10 zou ik nooit kopen;
Resolutie [je ziet dat bij de tattoo nu al allerlei applicaties niet draaien door de resolutie]
Klein en dik.

De gewone X10 zou ik ook niet kopen,

2 versies van het besturingssysteem achter [geen zicht op update binnenkort, dus achterstand bouwt op],
geen Multitouch [dit gebruik je echt niet alleen voor zoomen, denk ook eens aan typen, of games/utilities]
Mediascape is nog wel interessant, Timescape niet. Ik wil niet alles door mekaar, daarom heb ik ook gescheiden email en dergelijke.
Immer.
pi_80972063
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:56 schreef Firenzo het volgende:
die X10 zou ik nooit kopen;
Resolutie [je ziet dat bij de tattoo nu al allerlei applicaties niet draaien door de resolutie]
Klein en dik.

De gewone X10 zou ik ook niet kopen,

2 versies van het besturingssysteem achter [geen zicht op update binnenkort, dus achterstand bouwt op],
geen Multitouch [dit gebruik je echt niet alleen voor zoomen, denk ook eens aan typen, of games/utilities]
Mediascape is nog wel interessant, Timescape niet. Ik wil niet alles door mekaar, daarom heb ik ook gescheiden email en dergelijke.
Ik lees vrij weinig redenen om geen X10 te kopen.
De update naar 2.1 gaat ongetwijfeld komen. Ik snap dat je er sceptisch over bent omdat SE daar in het verleden nogal wat steken heeft laten vallen. Maar ze hebben aangegeven met de X10 een andere weg in te willen slaan. Ik ben er vrij van overtuigd dat de update gaat komen. Ze worden ook wel gedwongen door bijvoorbeeld HTC die de Legend ook gaat updaten.
De multitouch (ik zeg het nog maar eens) is echt over-rated. Er is tot nu toe nog geen enkel moment geweest waarbij ik dacht "had ik hier nu maar multitouch". Alles werkt zo intuïtief!
En ja... Media en TimeScape... als je ze fijn vindt gebruik je ze... anders niet. Ook prima. In het begin vond ik het leuk en ging ik telkens naar TimeScape voor updates. Nu niet meer. Nu gebruik ik gewoon apps voor Twitter en Facebook. Werkt prima. TimeScape zit niet in de weg, draait ook niet op de achtergrond.
pi_80972509
Vrijdag
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_80973676
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:27 schreef Masegate het volgende:
Ow, en hoe zit het met die update. Er zou al een update zijn, maar alleen nog maar voor KPN mensen? Wanneer kan ik hem dan updaten?
Mijn telefoon heeft R1FA014 en er zou nu een update beschikbaar zijn naar R1FA016.
Zojuist vernomen dat deze update in week 21 beschikbaar komt in NL.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:30:48 #107
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_80984879
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:18 schreef Mortaxx het volgende:
Vrijdag
Morgen toch?
pi_81001723
quote:
Ik heb die update allang.

Als het goed is zit er een geheugenkaartje bij je telefoon geleverd en als je die met een kaartlezer uitleest zie je dat er software op staat.
Even installeren en de optie software bij werken doen en dan de instructies volgen en klaar is kees.
(dit was bij mij iig het geval)

Succes d'r mee
pi_81007558
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 11:52 schreef Dowdoon het volgende:

[..]

Ik heb die update allang.

Als het goed is zit er een geheugenkaartje bij je telefoon geleverd en als je die met een kaartlezer uitleest zie je dat er software op staat.
Even installeren en de optie software bij werken doen en dan de instructies volgen en klaar is kees.
(dit was bij mij iig het geval)

Succes d'r mee
Ga ik meteen even checken dan.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 15:54:29 #110
220026 Treces
pi_81010809
Mijn X10 is eigenwijs, hij zegt dat hij al de nieuwste versie is.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:56:44 #111
253321 Tuckgamer
Hmmmm Donuts!!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:23:18 #112
220026 Treces
pi_81060354
Hoe krijg ik de X10 in Media Go ingesteld? Iemand ervaring?
pi_81264976
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:23 schreef Treces het volgende:
Hoe krijg ik de X10 in Media Go ingesteld? Iemand ervaring?
Bij mij was er USB kabel meegeleverd. Die heb ik aangesloten (samen met foon) op de Pc en toen startte het programma (.exe om m te installeren) vanzelf op. Bedoel je dat?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_81265064
Vraagje: ik lees tegenstrijdige berichten over de functie FM-radio op de X10. Is het toevallig iemand gelukt om deze functie te vinden?? Ik zou echt heel goed balen als ik geen radio kan luisteren via mijn telefoon..

Verder echt prachtapparaatje zeg (heb m sinds afgelopen vrijdag)
pi_81265228
quote:
Op woensdag 7 april 2010 20:28 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dus dat scherm is even gevoelig als een vrouw van 80 tussen der benen?

Gelukkig dat ik hem niet gekocht heb.
Hehe, hij past zich vanzelf aan aan jouw vingervlugheid. Dus ja.. .het is maar net in hoeverre jij jezelf ziet als een vrouw van 80

(heb het getest door ook iemand anders erop te laten 'spelen').
pi_81265552
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 19:38 schreef Masegate het volgende:

[..]

Dat kun je aanpassen (voor linkshandigen). Je moet de bovenkant van het boogje naar links schuiven. Dan draait 'ie.
Hey, dat is leuk! Bedankt voor de tip (aldus een linkshandige dame ).
pi_81266381
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:36 schreef MNR het volgende:
Vraagje: ik lees tegenstrijdige berichten over de functie FM-radio op de X10. Is het toevallig iemand gelukt om deze functie te vinden?? Ik zou echt heel goed balen als ik geen radio kan luisteren via mijn telefoon..

Verder echt prachtapparaatje zeg (heb m sinds afgelopen vrijdag)
Nope, geen FM-radio. Misschien kun je op de een of andere manier internet-radio aan de praat krijgen? Zelf niet nodig, dus ook niet uitgezocht. Succes!
  maandag 10 mei 2010 @ 21:09:16 #118
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_81269690
Ik draai hier ook een internet-radio app, buffert ie eerst netjes en dan kun je prima luisteren.
Overigens heb ik ook 'last' van random programma's die zichzelf op lijken te starten, zelfs na het killen van alle taken.

Verder een heerlijk ding en als ik de updates mag geloven (HD video) wordt ie alleen nog maar beter.
pi_81269753
Ik heb de telefoon sinds eergisteren, prachtig ding hoor!
-webicon van 329Kb verwijderd, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen-
pi_81269791
quote:
Op maandag 10 mei 2010 20:04 schreef Masegate het volgende:

[..]

Nope, geen FM-radio. Misschien kun je op de een of andere manier internet-radio aan de praat krijgen? Zelf niet nodig, dus ook niet uitgezocht. Succes!
Dat was idd de tweede optie, maar ja, moet ik nog even uitzoeken, hoe dat zit qua kosten. Heb ook mijn GPRS nog niet aan de praat gekregen.

Thanks voor je reactie Masegate enne.... geniet van je X10!! (het is zo'n lekker ding)
pi_81270045
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:09 schreef Lastpost het volgende:
Ik draai hier ook een internet-radio app, buffert ie eerst netjes en dan kun je prima luisteren.
Okay, ik ga wellicht een minder intelligente vraag stellen, maar dat interesseert me geen reet, ben op zoek naar een antwoord.

In mijn bundel staat "Surf & mail onbeperkt bundel ¤ 10.00 p/m", betekent dat dan dat ik 'kosteloos' internetradio kan luisteren? Of kost dat weer extra?
pi_81271202
Na een zoektocht ben ik niet veel wijzer geworden. Telfort geeft op haar website aan 'overdaad' aan streaming niet mag (dat kan ik me haast niet voorstellen.... vandaag de dag mag je wel wat toeschietelijker zijn) en mensen die over het aantal MB's heenkwamen, ontvingen een waarschuwingsbrief.

Nah... ik ga morgen uitzoeken hoe ik mijn GPRS aan de praat krijg en stuur Telort een mail. Kan me echt niet voorstellen dat ze je het verbieden. Anders mogen ze er wel wat duidelijker over leren communiceren

= edit =
quote:
Datalimiet

De databundel van Telfort (Surf & Mail onbeperkt) kent een Fair Use Policy. Dit wil zeggen dat je niet meer data mag gebruiken dan redelijk is. Bij normaal gebruik zou deze limiet toereikend moeten zijn, ga je echter veel streaming video kijken of veel downloaden op je gsm dan kan het zijn dat je over de limiet heen gaat.

Deze databundel bevat dus geen onbeperkt gebruik van data, zoals de titel van het product suggereert! Hoe werkt Fair Use limiet bij Telfort?

Bij een dataverbruik dat meer dan 10x boven het gemiddelde verbruik ligt, ontvang je een waarschuwings sms. Gebeurt dit een maand later nogmaals dan krijg je wederom een waarschuwings sms. Na twee SMS waarschuwingen ontvang je een brief thuis met een laatste waarschuwing, ga je de maand erop nogmaals over de limiet heen dan sluit Telfort je af van het mobiele internet abonnement.
Voor de beleving, 6 minuten radio staat gelijk aan 1MB.

[ Bericht 8% gewijzigd door MNR op 10-05-2010 21:40:10 ]
pi_81287498
dus een een uur radio is 10mb wat ik persoonlijk nou niet heel veel vind
Als je nog op zoek bent naar een gratis radio app probeer radio.nl eens, ff zoeken in de market en je hebt hem.
D'r zitten nog wat kleine 'vervelende' foutjes in maar die moet je dan maar voor lief nemen

Weet iemand ondertussen al hoe je die random apps die zomaar starten dood kan maken zodat ze niet meer opstarten?
pi_81287563

Appkillers schijnen slecht te zijn iig, ik gebruik zeg gewoon

Fuck Apps waarvan ik niet wil dat ze draaien!! Die bitches Die!
Narf!
pi_81289172
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:01 schreef Sickert het volgende:
[ afbeelding ]

Appkillers schijnen slecht te zijn iig, ik gebruik zeg gewoon

Fuck Apps waarvan ik niet wil dat ze draaien!! Die bitches Die!
Waarom zouden ze slecht zijn dan?
Ik kill meerdere malen per dag een hele zooi aan apps.

Edit: Ik heb zelfs zo'n appkiller die wanneer de telefoon op standby springt, een lijst met applicaties standaard killt.
pi_81289268
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:44 schreef Masegate het volgende:

[..]

Waarom zouden ze slecht zijn dan?
Ik kill meerdere malen per dag een hele zooi aan apps.

Edit: Ik heb zelfs zo'n appkiller die wanneer de telefoon op standby springt, een lijst met applicaties standaard killt.
Ik ook
er zijn van die Android Devs die roepen dat het niet nodig is en zelfs slecht voor je telefoon.
Ik roep dat het slecht is dat ze wel draaien
Narf!
pi_81296072
Dat random starten vind ik niet eens het grootste probleem. Die hele waslijst met troep in m'n applijst daarentegen... Ik heb niet eens een exchange account, maar ondertussen staan er 5 programma's van Moxier, wat alleen voor Exchange is...
pi_81306670
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 10:58 schreef Dowdoon het volgende:
dus een een uur radio is 10mb wat ik persoonlijk nou niet heel veel vind
Als je nog op zoek bent naar een gratis radio app probeer radio.nl eens, ff zoeken in de market en je hebt hem.
D'r zitten nog wat kleine 'vervelende' foutjes in maar die moet je dan maar voor lief nemen
Was vandaag bij the Phonehouse langsgeweest (dacht, ach, hier kan ik wel info inwinnen) en die raadde me hetzelfde aan. Overigens heb ik via Telfort te horen gekregen dat je behoorlijk wat mag verbruiken voordat je de waarschuwing ontvangt (1 Gig per maand). Nah... daar red ik het wel mee
Maar bedankt D.
pi_81395378
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 14:27 schreef SpeCulaes het volgende:
Dat random starten vind ik niet eens het grootste probleem. Die hele waslijst met troep in m'n applijst daarentegen... Ik heb niet eens een exchange account, maar ondertussen staan er 5 programma's van Moxier, wat alleen voor Exchange is...
Ben ook in de gaten aan het houden wanneer er een goede manier van Root online staat
om alleen nog maar shit te hebben die ik wel gebruiken wil en onzinnige shizzle niet

Verder vind ik het een wereldse telefoon
Narf!
pi_81397912
Wat is trouwens het beste formaat om een dvd/divx/avi naar te converten voor de x10? iemand dit al geprobeerd?

Ipod shizzle is te klein iig
Narf!
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:14:35 #131
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_81450364
weet iemand een leuke verlijkingsite/ pagina met de Nexus one?
pi_81561046
X10 is gehackt (zie androidworld.nl) binnenkort root mensjes!
Narf!
pi_81561494
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:18 schreef Sickert het volgende:
X10 is gehackt (zie androidworld.nl) binnenkort root mensjes!
En wat houdt dat in?

Houdt dat in dat ik naar Android 2.1 kan updaten ipv dat oude gedoe van 1.6 wat er nu opstaat?

[ Bericht 9% gewijzigd door SpeCulaes op 18-05-2010 00:02:06 ]
pi_81594053
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:18 schreef Sickert het volgende:
...binnenkort root mensjes!
Nou, dat begrijp ik ook niet hoor
pi_81594395
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:26 schreef SpeCulaes het volgende:

[..]

ipv dat oude gedoe van 1.6 wat er nu opstaat?
pi_81595409
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:45 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Want 1.6 is nieuwer dan 2.1 of wat wil je nou zeggen? Het is sneller, ziet er beter uit, je hebt een flitser op je camera, je touchscreen zou beter reageren etc.

Nee dan is 1.6 veel beter!

Eer dat 2.1 voor de Xperia uit is is 2.2 alweer uit wat volgens de eerste berichten bijna 4x zo snel zou zijn!
pi_81601911
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef SpeCulaes het volgende:

[..]

Want 1.6 is nieuwer dan 2.1 of wat wil je nou zeggen? Het is sneller, ziet er beter uit, je hebt een flitser op je camera, je touchscreen zou beter reageren etc.

Nee dan is 1.6 veel beter!

Eer dat 2.1 voor de Xperia uit is is 2.2 alweer uit wat volgens de eerste berichten bijna 4x zo snel zou zijn!
Misschien krijgen we wel 2.2 maar aangezien die niet officieel is aangekondigd kan SE ook niet zeggen dat ze gaan updaten naar die versie... 1.6 naar 2.1 zit weinig verschil in denk ik aangezien SE alle voordelen zelf heeft ingebouwd waardoor je alles al kan.
Het enige wat 2.1 zou kunnen verbeteren zijn dingen onderhuids..

Heb hem nu 1 maand en bevalt echt super nog
I tried being reasonable, I didn't like it.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:04:35 #138
220026 Treces
pi_81603179
Ik kan echter niet wachten op de update die de batterijduur gaat verbeteren.
pi_81604310
@ root

Dat houdt in dat je custom firmware kan draaien, dingen kan lozen die er standaard opstaan maar je niet gebruikt (moxier troep anyone? ) en je inderdaad eerder kan overstappen naar 2.1 of hoger.

Kleine aanpassingen die nu al wel kunnen, zoals het instaleren van het Htc toetsenbord bevallen mij wel
Narf!
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:15:32 #140
220026 Treces
pi_81606549
Soort van jailbreak voor Android dus?
pi_81606823
Zo kun je het zien ja.
Halen jullie trouwens. Ook belachelijk verre afstanden met wifi? Ik vind nu net een signaal van zeker 800 meter verderop (acces point van een camping)
Narf!
pi_81607592
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:42 schreef KurDro het volgende:

[..]
1.6 naar 2.1 zit weinig verschil in denk ik aangezien SE alle voordelen zelf heeft ingebouwd waardoor je alles al kan.
Behalve dat je geen flitser op je camera hebt, het touchscreen niet fantastisch werkt en het trager is dan 2.1 en zeker dan 2.2
pi_81610218
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:04 schreef Treces het volgende:
Ik kan echter niet wachten op de update die de batterijduur gaat verbeteren.
Ik ook niet! Volgende week als het goed is.
pi_81610891
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:32 schreef Masegate het volgende:

[..]

Zou heeeeel mooi zijn.
Doe nu met een beetje intensief gebruik er maximaal 1 dag mee en dan is tie op het randje van uitvallen.

Btw als het goed is krijgen jullie een melding dat als je batterij nog 15% is dat je moet gaan opladen ( ook bij 10% en 5% ) maar hoeveel tijd zit er tussen elke melding. Dus de melding van 'nog 15% resterend u sluit oplader aan' en die van 10% en die van 5%?
Want bij mij is dat echt heeeeel erg snel.
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef Sickert het volgende:
Wat is trouwens het beste formaat om een dvd/divx/avi naar te converten voor de x10? iemand dit al geprobeerd?

Ipod shizzle is te klein iig
Niet gewoon mpeg4?
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:21 schreef Sickert het volgende:
Zo kun je het zien ja.
Halen jullie trouwens. Ook belachelijk verre afstanden met wifi? Ik vind nu net een signaal van zeker 800 meter verderop (acces point van een camping)
Dat is wel heel bizar ver (ben nu op stage maar zal als ik thuis ben ff kijken)

Ik heb wel eens last dat mijn telefoon ineens mijn simkaart niet meer vind
Hebben jullie daar ook last van?
Zo ja dan moet je even naar vliegtuigmodus en weer terug schakelen daarna word je simkaart weer herkend.
  woensdag 19 mei 2010 @ 09:22:11 #145
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_81611836
Ik heb hier weinig problemen met de accu/batterij moet ik zeggen, al ben ik een HTC gewend en die waren na een uurtje internetten al leeg.
En vanaf die 15% melding gaat het inderdaad wel erg snel.

Weet natuurlijk niet wat jullie intensief gebruik noemen, hier functioneert ie standaard als muziekspeler tijdens mijn werk (6 uurtjes), zit ik max. een uur op internet en gebruik ik geregeld wat verschillende applicaties en dan raakt ie echt niet leeg.
  woensdag 19 mei 2010 @ 12:49:21 #146
220026 Treces
pi_81620223
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 07:32 schreef Masegate het volgende:

[..]

Gelukkig! Ik hou het net een dag vol nu.

Heb je trouwens een bron daarvan?
pi_81622945
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 12:49 schreef Treces het volgende:

[..]

Gelukkig! Ik hou het net een dag vol nu.

Heb je trouwens een bron daarvan?
Ik heb niet echt een officiële bron.
Het wordt genoemd op verschillende forums en op Twitter van iemand die wel wat into Android/Xperia X10 is.
http://twitter.com/StefanAndroid/status/13308719117
pi_81625508
Sinds gister heb ik ook een X10. Afgesloten met een 2j abbo met Vodafone. Tot nu toe erg blij mee. Mn HTC Touch Pro was gewoon te langzaam voor woorden
pi_81629933
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:37 schreef Chaos-Zero het volgende:
Sinds gister heb ik ook een X10. Afgesloten met een 2j abbo met Vodafone. Tot nu toe erg blij mee. Mn HTC Touch Pro was gewoon te langzaam voor woorden
Waarom een abbo voor 2 jaar?
Hoeveel betaal je per maand dan?
pi_81634241
Op woensdag 19 mei 2010 08:35 schreef Dowdoon het volgende:[/quote]
quote:
Niet gewoon mpeg4?

Die heb ik nog niet geprobeerd
quote:
Dat is wel heel bizar ver (ben nu op stage maar zal als ik thuis ben ff kijken

Zeker! ik heb het bij mn schoonouders ook al gehad dat ik een bedrijvenpand vond wat ook heel ver weg stond!
quote:
Ik heb wel eens last dat mijn telefoon ineens mijn simkaart niet meer vind
Hebben jullie daar ook last van?

Niet echt, wel als ik mn X10 aan de pc hang en hij daarna weer over moet schakelen op de SD kaart dan moet ik soms mn Pin invoeren
Narf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')