abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 16:31:07 #51
180973 dutch_marine
life's a bitch hate or lo
pi_74424071
haha de enigste aardappels die ertussen lopen bij ons zijn de officieren
pi_74425422
Ik vind 2,5 uur nog best wel ver, als je nagaat dat sommige soldaten gewoon naar huis toekunnen. Bij ons zal dat echt niet gaan lukken. Ik hoop wel dat dit nog zal gaan komen!
En tot nu toe zal ik het dan gewoon met de weekenden moeten doen, en ik merk dat dat ook nog best meevalt als je kijkt naar de uitzendingen!
Weten jullie trouwens ook wat de panser-infanterie in gaat houden, want dat gaat hij over 2 maanden doen... Wat neemt dit allemaal met zich mee? Want mijn vriend zegt zelf dat het : Allejezusmotherfocking zwaar gaat worden x'D
Love is the slowest form of suicide.
pi_74428654
Toen mijn vriend in gewoon "thuis" was, zag ik hem ook alleen in het weekend. Hij zat in Doorn (Korps Mariniers) en reizen viel niet helemaal mee.

Een relatie met een militair brengt inderdaad ook heel veel leuks met zich mee hoor . Je hebt een vent die weet wat hij wilt, zich niet druk maakt om kleine dingen, zelfverzekerd is. Een sterke man om op je kunnen steunen . Daarnaast maken ze allerlei rare dingen mee . Je gaat je krom lachen om de dingen die zij elkaar af en toe aan doen. En ook ben je heel blij om elkaar te zien . Tijd samen is dan wat specialer ofzo dan als je vriend 5 minuten verderop woont en heel bereikbaar is.

Je moet er wat voor overhebben, maar krijgt er ook heel veel voor terug .

Over de pantserinfanterie weet ik vrij weinig dus hopelijk kan iemand anders jou daarmee helpen .
pi_74431633
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:52 schreef JustSoraya het volgende:
Maar, tot nu toe, heb ik hem gevraagd niet over zijn werk te praten.
Snelste weg naar een falende relatie, zeker als het werk iets speciaals is voor een persoon.
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:10:38 #55
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_74459192
Ik vind mannen in het leger wel
Doe me zn nummer maar dan fiets ik even langs
Therapy has taught me that nothing is my fault.
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:07:29 #56
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_74460965
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:10 schreef Ladylicious het volgende:
Ik vind mannen in het leger wel
Doe me zn nummer maar dan fiets ik even langs
pi_74462000
No way x'D
  vrijdag 6 november 2009 @ 19:30:52 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74463542
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:51 schreef JustSoraya het volgende:
Mijn vriend zit sinds 14 september [mijn verjaardag! >_<] in de AMO in Assen. Ik zat hier al sinds het tussen ons aanging enorm tegenop.
Hij zit daar nu haast 2 maanden en nu ik heb gehoord wat ze daar allemaal leren begin ik een steeds grotere afstand tussen ons te voelen en als ik hem in uniform zie, en als hij zijn verhalen verteld, ben ik totaal van slag. De liefde die ik eerst voelde, is dan in 1 klap weg. Ik heb het er wel met hem over gehad, en hij houd er ook goed rekening mee, maar toch voel ik me er niet prettig bij.
Ik knap af op het idee dat hij met wapens omgaat, en dit leuk vind. Ik vind het walgelijk dat hij granaat moet werpen, dat hij zijn haar gemillimeterd heeft, dat hij gasmaskers moet dragen, dat hij steeds meer op een soldaat gaat lijken, dat ik mijn vriend amper meer terugzie, dat hij uitgezonden kan worden etc.

Vooral ook omdat ik zeker weet dat ik een toekomst met hem wil en hij dit zo lang mogelijk wil doen. Ik ben bang dat ik het op deze manier niet lang met hem volhoud en dat de toekomst, die ik zo graag met hem wil, er niet zal zijn. Ik zie het niet zitten om mijn vriend weetikveelhoelang alleen maar in het weekend te zien en hem misschien wel 6 maanden niet te zien ivm uitzending.
Natuurlijk wil ik hem zijn toekomst en opleiding niet afpakken, en ik wil hem daarbij ook zeker niet in de weg staan. Daarom houd ik me ook zoveel mogelijk aan de zijlijn en wil ik er zo min mogelijk over praten, waardoor hij weer verdrietig wordt dat ik hem er niet in steun. Maar, als ik er wel over praat, maak ik mezelf alleen nog maar meer zorgen en ga ik er alleen maar meer tegenop zien.

Hierbij heb ik ook nog een stelletje "schoonouders" die me hierbij vreselijk in de weg staan. Ik móet mijn vriend complimenteren om wat hij doet, ik móet hem ophalen als hij in uniform is, ik mag niet zeggen hoe ik me voel over zijn baan, ze pushen me om het uit te maken omdat ik alleen maar in de weg sta voor hem etc.

Ik wil zolang ik het volhoud zoveel mogelijk de situatie accepteren, maar ik hoop op wat tips om dit wat makkelijker te doen. Zijn er misschien meiden met dezelfde ervaring en "problemen" als ik?

Xoxo

zo, ik verwacht binnenkort een topic in pub, of een ander subforum met

Het is uit, boe-hoe , hoe krijg ik hem terug.. of iets in die trant
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:36:40 #59
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74466090
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:36 schreef JustSoraya het volgende:
Esses, hoe heeft jouw vriendin het dan een beetje een plaats kunnen geven? Alleen door informatie opzoeken?
Ik probeer dat namelijk wel een beetje, maar zodra ik dan mannen in uniform met geweren zie, heb ik meteen al zoiets van "shit". Mijn vriend wil de panserinfanterie in, en daar heb ik ook plaatjes en info over opgezocht. Niet echt motiverend. >_<

Over het uitmaken:
Ik wil absoluut niet dat het uitgaat, ik vraag niet voor niks om hulp om het te "verwerken". Het punt uitgaan is mij natuurlijk ook niet ontgaan en ik heb hier ook wel aan gedacht. Maar, dit is echt hetgene wat ik wil vermijden.

Wat ik stiekem had gehoopt is dat mijn vriend dit maar een aantal jaar zou gaan doen en dan een "normale" baan zou gaan nemen, maar als hij dit tot zijn pensioen wil, betekend dit dus eigenlijk dat ik weetikveelhoelang moet missen. Ik heb echt enorm veel respect voor de vrouwen die dit kunnen, want het lijkt mij dat je je vriend eigenlijk zo veel mogelijk bij je zou willen hebben.
Ja mijn vriendin heeft het een plaats kunnen geven, ze heeft kunnen accepteren dat ik dit als mijn leven zie en dit als mijn leven wil. Ook hebben we het heel erg veel over ethiek gehad, welke bij dit werk hoort. Misschien ook een aanrader.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_74466171
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:00 schreef TimMer1981 het volgende:
Sowieso is het mij een raadsel dat je met iemand een relatie kunt hebben die compleet anders dan jij is. "Tegenpolen trekken elkaar aan."; my ass, dat zie je maar weer.
mijn vriendin en ik zijn ook tegenpolen. Soms werkt het even niet, maar als je van elkaar houd, werkt het uiteindelijk wel
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:39:25 #61
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74466189
quote:
Op donderdag 5 november 2009 15:52 schreef JustSoraya het volgende:
Ik heb nooit echt een afkeer tegen het leger gehad, maar zodra je eigen vriend ermee bezig is, ligt alles toch wel ietsjes anders.
Mijn probleem met het leger is, dat ik inderdaad bang ben dat hij veranderd. Dat hij een ander wordt dan hoe ik hem ken, en ja, dat merk ik nu ookal. Ook ben ik gewoon bang voor de dingen die hij doet. Ik heb me nooit goed gevoeld bij wapens en alles, en nu is degene waarvan je zo houd daar mee bezig. Het geeft een soort van afkeer naar hem.
Maar, tot nu toe, heb ik hem gevraagd niet over zijn werk te praten. Elke keer als ik maar iets hoor over schietles, gasmaskers snel opdoen weetikveel, dan barst ik weer spontaan in huilen uit omdat ik er zo'n afstand door krijg. Ik snap dat die afstand er ook komt door er niet over te praten, maar door erover te praten herken ik hem niet meer terug.
Ik ken mijn vriend als een enorm lief mens. Nooit vechten en ook geen behoefte toe en dat gaf me juist zo'n fijn gevoel bij hem. Ik houd echt niet van macho's x'D
Maar, dat is nu helemaal zo anders..!
Het is gewoon allemaal zo moeilijk te accepteren.. >_<
JIj maakt nou zo'n domme fout. Je maakt afstand door een deel van zijn leven te negeren. Je wilt er niets meer van weten, dat is zo ongelovenlijk jammer. Ga over de ethiek achter die lessen praten (ik weet niet of je vriend geschikt is om over dat soort dingen te praten) en ga met hem praten over het waarom hij dit wil.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_74466240
werk jij achter een kassa?
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:45:26 #63
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74466434
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:40 schreef Markster het volgende:
werk jij achter een kassa?
Ik?
  vrijdag 6 november 2009 @ 20:45:43 #64
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74466452
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 19:30 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zo, ik verwacht binnenkort een topic in pub, of een ander subforum met

Het is uit, boe-hoe , hoe krijg ik hem terug.. of iets in die trant
Pumatje, echt... Als ik wist wie je was, zou ik je na dit soort reacties zelfs professioneel niet meer serieus kunnen nemen...
  vrijdag 6 november 2009 @ 22:39:05 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74470669
Kijk, was misschien wat onbezonnen reactie.
maar met een FOk! topic los je dit niet op.

Ik ben vrienden verloren door bij defensie te gaan werken, relatie ook...
Het is het achteraf allemaal waard geweest... en werk nog graag bij de baas.

maar het is geven en nemen.. en zoals ik de reactie van de TS las, is ze totaal niet bereid haar vriend geluk en plezier te gunnen. Steun elkaar waar je ook gaat.. dan is een relatie mogelijk.

Misschien sta jij niet achter optreden van een krijgsmacht, en ben je pascifist, steun dan tenminste je vriend. Of slik wat...
pi_74472948
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:45 schreef Esses het volgende:

Pumatje, echt... Als ik wist wie je was, zou ik je na dit soort reacties zelfs professioneel niet meer serieus kunnen nemen...
Nou ja, helemaal onrealistisch is het natuurlijk niet he. We kunnen hier wel koek en ei spelen, maar het zou niet de eerste relatie zijn die hierop stukloopt.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 7 november 2009 @ 01:09:32 #67
211797 Esses
Splendide mendax
pi_74474367
Kijk pumatje, je 2e post kan ik me beter in vinden. En ik heb ook nooit gezegd dat het niet zo is dat er relaties stuklopen, maar wel dat er heus wel het een en ander te redden is. Nu is het gewoon jammer dat er gelijk vanuit word gegaan dat 't stuk loopt, in plaats van iemand die juist om advies vraagt, wat ze daarna zou kunnen toepassen, gelijk helemaal de grond in te schoppen
pi_74477866
Ik heb dit topic geplaatst omdat ik tips wil om het te accepteren.
Dit heb ik al meerdere malen gezegd, want ik wil het niet uitmaken.
Daarom vraag ik tips enz om er wat meer rust bij te krijgen, ik vraag het niet voor niets!
pi_74479279
DIe staan er ook genoeg tussen. En genoeg aanwijzingen hoe je zaken beter kunt benaderen.
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:53:51 #70
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74480853
hij wil niet bij de baas weg.. jij wil niet bij de baas weg

Zul je dus moeten slikken, en ik denk dat als je je wat verdiept in wat hij doet.
En interesse toont je het misschien nog leuk gaat vinden ook.

Er word een beetje een vent van hem gemaakt..
pi_74482944
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 11:13 schreef JustSoraya het volgende:
Ik heb dit topic geplaatst omdat ik tips wil om het te accepteren.
Dit heb ik al meerdere malen gezegd, want ik wil het niet uitmaken.
Daarom vraag ik tips enz om er wat meer rust bij te krijgen, ik vraag het niet voor niets!
Nou ja, begin eens met het leger gewoon als baan zien in plaats van iets verschrikkelijks zou ik zeggen.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 7 november 2009 @ 15:56:15 #72
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74483795
Ik snap ook niet waarom je het niet gewoon van hem als een baan kan zien.
En daarnaast, hij vecht onder andere voor jou vrijheid Soraya... is iets waar je N.m.m dankbaar voor moet zijn.
  dinsdag 10 november 2009 @ 00:34:29 #73
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_74561058
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:53 schreef Northside het volgende:
Legervrouwen zijn een apart type vrouw. Jij bent het niet.

Oh, en het wordt alleen maar erger, straks gaat hij in voor jou onbegrijpelijke afkortingen praten en lachen om dingen die jij totaal niet begrijpt. En dan trekt hij nog meer naar z'n maatjes toe en wordt de afstand nog groter.

Aanpassen of stoppen.
Zoals bijvoorbeeld boodschappenlijstjes die in afkortingen wordt gedicteerd: habu's en knawo's

en dan ziet ie een flipa en blabla..

Maar goed tja je moet er wel achterstaan. Die van mij was al 2x weggeweest toen ik er wat mee begon en mijn vader heeft tot mijn 13e oid bij het educatief centrum gezeten dus wij kwamen ook regelmatig op de kazerne. Maar heb er wel goed over nagedacht, ik wist wat de consequenties waren. Ook al was hij al 2 keer naar Afghanistan geweest en hij wou nog een keer. Dat gaat dus ook gebeuren, in maart/april volgend jaar.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_74578220
Omfg. Ik wist dat uitzenden er natuurlijk ook aan zal komen, maar had er nog niet zoveel over nagedacht. Bah, twijfels twijfels en meer twijfels x'D
Respect voor diegene die het aankunnen!
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:04:58 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_74578333
Ik moet de eerste die van mij zal zijn ook nog tegenkomen..die er tegen kan en niet gaat flippen om vanalles
maagoe, kheb me mums

beste vrouw in me leven
pi_74604470
quote:
Op donderdag 5 november 2009 17:04 schreef JustSoraya het volgende:
Ik vind 2,5 uur nog best wel ver, als je nagaat dat sommige soldaten gewoon naar huis toekunnen. Bij ons zal dat echt niet gaan lukken. Ik hoop wel dat dit nog zal gaan komen!
En tot nu toe zal ik het dan gewoon met de weekenden moeten doen, en ik merk dat dat ook nog best meevalt als je kijkt naar de uitzendingen!
Weten jullie trouwens ook wat de panser-infanterie in gaat houden, want dat gaat hij over 2 maanden doen... Wat neemt dit allemaal met zich mee? Want mijn vriend zegt zelf dat het : Allejezusmotherfocking zwaar gaat worden x'D
Hier een pantserinfanterist .

Wat de Painf inhoud is moelijk om compleet uit te leggen, maar wat het voor jou en hem inhoud is iets makkelijker . Het ligt eraan wat voor functie hij krijgt (binnen het bataljon) maar hiervoor zou hij eerst een vervolg opleiding/cursus krijgen, en dit varieert tussen een paar weken tot een paar maanden studeren/afzien.
Hierna wordt hij daadwerkelijk op functie geplaatst en gaat hij aan het "echte" werk beginnen. Dit is niet "allejezusmotherfocking zwaar" zoals hij het zegt, maar er gaat wel veel geoefend worden, wat weer betekent dat hij veel van huis weg zal zijn. Dit ligt er ook nog aan of het bataljon waar hij zit binnen een bepaalde tijd wordt uitgezonden want als dat zo is, zullen er meer oefeningen/trainingen/opleidingen zijn.

Houd er iig rekening mee dat hij sowieso zal gaan veranderen; hetzij positief maar ook wel negatief.

Dit is mijzelf ook overkomen, maar ben nog steeds (nu 5 jaar) bij m'n (tegenwoordig) vrouw die absoluut GEEN militair als vriend wou omdat haar vader beroeps was.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet moet luisteren naar mensen die zeggen dat het toch niet gaat werken, maar je moet er wel veel energie in willen steken (en hij ook) om het te laten werken. Relaties zijn nou eenmaal niet vanzelfsprekend, maar iets waar je van begin tot eind aan moet werken ook als je niet bij defensie zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door acheron538 op 11-11-2009 14:25:32 (edit.) ]
pi_74608866
Ahaa.. Daar heb ik wat aan ;D
Thank you voor je verhaal/boodschap!
pi_77105124
hoi mensen,
ik zit een beetje met hetzelfde probleem als soraya! mijn vriend ken ik 1,5 jaar en zit ook in het leger. hij zit nu een jaar intern, waardoor ik hem alleen in het weekend zie. dat is best heel moeilijk voor mij.
graag soraya zou ik je een persoonlijk berichtje sturen (alleen lukt het om een of andere reden niet..!). zou je mij anders een berichtje willen sturen?
dankjewel!
liefs
pi_77106309
quote:
Op donderdag 5 november 2009 18:43 schreef EllaN het volgende:
Toen mijn vriend in gewoon "thuis" was, zag ik hem ook alleen in het weekend. Hij zat in Doorn (Korps Mariniers) en reizen viel niet helemaal mee.

Een relatie met een militair brengt inderdaad ook heel veel leuks met zich mee hoor . Je hebt een vent die weet wat hij wilt, zich niet druk maakt om kleine dingen, zelfverzekerd is. Een sterke man om op je kunnen steunen . Daarnaast maken ze allerlei rare dingen mee . Je gaat je krom lachen om de dingen die zij elkaar af en toe aan doen. En ook ben je heel blij om elkaar te zien . Tijd samen is dan wat specialer ofzo dan als je vriend 5 minuten verderop woont en heel bereikbaar is.

Je moet er wat voor overhebben, maar krijgt er ook heel veel voor terug .

Over de pantserinfanterie weet ik vrij weinig dus hopelijk kan iemand anders jou daarmee helpen .
Goed om dit te horen van een meisje, hoe je over een militair als vriend denkt. Two thumbs up!
pi_77106526
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 00:34 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Zoals bijvoorbeeld boodschappenlijstjes die in afkortingen wordt gedicteerd: habu's en knawo's

en dan ziet ie een flipa en blabla..
Dat heeft niet elke militair hoor... Sommigen kunnen wel werk en prive scheiden
pi_77140653
Het is een eer als je mag werken voor je vaderland lijkt mij zo!

Als jij niet kan leven met een man die uitgezonden kan worden voor 6 maanden, of soms 2 weken niet thuis is etc. en sterke verhalen heeft... Dan moet je er gewoon mee kappen.

Ik begrijp (als vrouw zijnde) heus wel wat je bedoelt. Als je van elkaar houd wil je elkaar zien en dan geef je om iemand, maar het zien van iemand (elke dag) die in het leger zit werkt gewoon niet.

En geloof me, dit duurt niet voor 5 jaar, mijn vader is nu bijna 50 zit in het leger en nog steeds is die soms voor 2 hele weken weg of langer (korter uiteraard ook).

Maak een keuze!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er was eens....
pi_77140921
Antwoord op spoiler: Het zijn zeikerige, onzekere, egoistische, onafhankelijke, emotionele zeikwijven

pi_77141342
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Antwoord op spoiler: Het zijn zeikerige, onzekere, egoistische, onafhankelijke, emotionele zeikwijven

Nouja..

Ik weet (mijn vader is beroepsmilitair) dat toen ik en mijn zus (tweeling) werd geboren zij 2 koters moest verzorgen en vaders op oefening was , ja dat is gewoon kut! Maar goed, vaders kwam gewoon weer terug zeg maar en ik ben toch wel goed terrecht gekomen dacht ik zo!

Anyhoe, ik had laatst een gesprek met een militair en we kwamen op het gesprek liefde en hij had geen vriendin om de reden dat meisjes het zo erg vinden dat ze voor langere tijd weg zijn..ja triest vind ik dat!

Hij komt altijd terug toch!
Er was eens....
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:03:18 #84
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77141728
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Maitje het volgende:

[..]

Nouja..

Ik weet (mijn vader is beroepsmilitair) dat toen ik en mijn zus (tweeling) werd geboren zij 2 koters moest verzorgen en vaders op oefening was , ja dat is gewoon kut! Maar goed, vaders kwam gewoon weer terug zeg maar en ik ben toch wel goed terrecht gekomen dacht ik zo!

Anyhoe, ik had laatst een gesprek met een militair en we kwamen op het gesprek liefde en hij had geen vriendin om de reden dat meisjes het zo erg vinden dat ze voor langere tijd weg zijn..ja triest vind ik dat!

Hij komt altijd terug toch!
BIJNA altijd
pi_77142255
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:03 schreef Esses het volgende:

[..]

BIJNA altijd
Ja das waar...
Er was eens....
pi_77412770
Ik heb ook nog wel een tip als je niet wilt dat hij veranderd.

Praat met hem!

Je kan er nu al vanuit gaan dat hij gaat veranderen, door leeftijd en door de ervaring die hij opdoet bij het leger. Maar ik kreeg van een collega van me al de tip dat je altijd moet blijven praten over wat er gebeurt, gebeurt is, gaat gebeuren. Gewoon zodat hij stoom af kan blazen. Als hij niet mag/kan praten over de dingen die hij doet dan veranderd hij nog meer. Gewoon omdat hij zijn stoom niet kan afblazen.

Ik werk zelf niet bij de landmacht maar mijn broertje wel (luchtmobiel). Ik kreeg een tip van een oud-commando die zei dat je moet blijven praten met je broertje over de dingen die hij doet. Anders kan het fout gaan.

En btw, ik spreek met mijn baan wel uit ervaring dat af en toe je hart luchten wel helpt. Gewoon vertellen hoe je dag geweest is en wat je hebt meegemaakt is goed om de stoom eraf te krijgen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_77413723
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Maitje het volgende:

Toen ik geboren werd lag mijn vader als commando in een observatiepost in een bos in Duitsland. Hij heeft wel uitzonderlijk verlof gekregen om bij vrouw en zoon te zijn, maar moest zich binnen 24 uur weer melden bij zijn eenheid.

Ik kan me voorstellen dat zoiets niet in het ideaalbeeld van iedere vrouw past. Mijn moeder was het wel gewend, ze kwam zelf ook uit een militair gezin, maar je moet er een bepaald type voor zijn. Je bent als vrouw niet altijd prioriteit 1 in het leven van een militair, en dat kan zwaar zijn.
Ja, ik generaliseer.
pi_77419339
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 13:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Toen ik geboren werd lag mijn vader als commando in een observatiepost in een bos in Duitsland. Hij heeft wel uitzonderlijk verlof gekregen om bij vrouw en zoon te zijn, maar moest zich binnen 24 uur weer melden bij zijn eenheid.

Ik kan me voorstellen dat zoiets niet in het ideaalbeeld van iedere vrouw past. Mijn moeder was het wel gewend, ze kwam zelf ook uit een militair gezin, maar je moet er een bepaald type voor zijn. Je bent als vrouw niet altijd prioriteit 1 in het leven van een militair, en dat kan zwaar zijn.
Idd je moet er voor open staan als vrouw zijnde. Maar ik kan best begrijpen dat als je aan het bevallen bent of net een kind (kinderen) op de wereld hebt gezet je graag je man erbij wilt hebben...

Mijn moeder en wij thuis als kinderen zijn het ook gewend dat vaders wel is weg was/is. Nu maakt het mij niet zoveel meer uit, maar vroeger was die wel is lang weg en dan miste ik hem enorm! Laat staan mijn moeder.

Maar goed, hou ouder ze worden hoe minder ze weg moeten
Er was eens....
  zondag 31 januari 2010 @ 13:48:20 #89
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_77475891
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dat heeft niet elke militair hoor... Sommigen kunnen wel werk en prive scheiden
ik vind dat totaal niet erg hoor kan er wel om lachen. Als ik daar al niet tegen zou kunnen dan was mijn relatie een kort leven beschoren.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_77479169
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:48 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

ik vind dat totaal niet erg hoor kan er wel om lachen. Als ik daar al niet tegen zou kunnen dan was mijn relatie een kort leven beschoren.
Ik ben zelf militair en ik kan er al niet tegen haha
  zondag 31 januari 2010 @ 23:18:34 #91
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_77497048
Sorry hoor, maar hoe oud ben je Soraya? Je wilt hem niet ophalen, je wilt het er niet met hem over praten, je komt bij mij over als een egoistisch tienermeisje .

Als je bij Defensie gaat werken, gaat de organisatie cultuur gewoon deel uit maken van je leven en helemaal als de boordplaatser bent (intern zit). Ik zie dat bij mezelf ook terug. Je vriend gaat/ is aan het veranderen. En dat moet ook, want die man moet zich in de organisatie kunnen handhaven.

En zo'n initiele opleiding is vaak goed fysiek en mentaal afzien, dan werkt het ook niet als je een kwakkelend thuisfront hebt.

Als je echt zo'n aversie hebt tegen wat je vriend doet, moet je even goed bij jezelf te rade gaan. Wil je nog wel verder met die man? En misschien moet hij dat ook doen. Is er wel een toekomst met een vrouw die zo'n belangrijk deel van zijn leven negeert?

Ik realiseer me dat mijn reactie wellicht wat hard en ongenuanceerd overkomt. Hoop wel dat jullie eruit komen
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
  zondag 31 januari 2010 @ 23:42:12 #92
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77498154
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:18 schreef paintmeester het volgende:
Sorry hoor, maar hoe oud ben je Soraya? Je wilt hem niet ophalen, je wilt het er niet met hem over praten, je komt bij mij over als een egoistisch tienermeisje .

Als je bij Defensie gaat werken, gaat de organisatie cultuur gewoon deel uit maken van je leven en helemaal als de boordplaatser bent (intern zit). Ik zie dat bij mezelf ook terug. Je vriend gaat/ is aan het veranderen. En dat moet ook, want die man moet zich in de organisatie kunnen handhaven.

En zo'n initiele opleiding is vaak goed fysiek en mentaal afzien, dan werkt het ook niet als je een kwakkelend thuisfront hebt.

Als je echt zo'n aversie hebt tegen wat je vriend doet, moet je even goed bij jezelf te rade gaan. Wil je nog wel verder met die man? En misschien moet hij dat ook doen. Is er wel een toekomst met een vrouw die zo'n belangrijk deel van zijn leven negeert?

Ik realiseer me dat mijn reactie wellicht wat hard en ongenuanceerd overkomt. Hoop wel dat jullie eruit komen
Niet iedereen komt van de marine he
pi_77508231
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:18 schreef paintmeester het volgende:

Dus omdat hij die keuze maakt moet zij haar leven maar aanpassen? Niet iedere vrouw kan/wil dat, en TS lijkt 1 van die vrouwen te zijn. Jammer voor hem/haar/ze.
Ja, ik generaliseer.
pi_77526272
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Dus omdat hij die keuze maakt moet zij haar leven maar aanpassen? Niet iedere vrouw kan/wil dat, en TS lijkt 1 van die vrouwen te zijn. Jammer voor hem/haar/ze.
Ik denk dat er vanuit haar kan echt wel enig begrip kan zijn naar hem toe. Tuurlijk is het vervelend dat hij (tijdelijk) intern zit, maar dat gaat vanzelf weer over.

En ik denk dat je moet accepteren wat je man of vrouw voor werk doet, maakt niet uit of hij wel of niet in het leger zit (of zij).
Er was eens....
pi_77542837
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:10 schreef Maitje het volgende:

Ik denk dat er vanuit haar kan echt wel enig begrip kan zijn naar hem toe. Tuurlijk is het vervelend dat hij (tijdelijk) intern zit, maar dat gaat vanzelf weer over.

En ik denk dat je moet accepteren wat je man of vrouw voor werk doet, maakt niet uit of hij wel of niet in het leger zit (of zij).
Nou ja, dat moet blijken. Als ze uit elkaar zijn was er blijkbaar niet voldoende begrip. Aangezien TS niet meer meedoet zullen we het wel nooit weten.

En acceptatie is natuurlijk niet vanzelfsprekend, maar een afweging die je iedere keer opnieuw moet maken. Je partner wil zus en zo, dat heeft die en die gevolgen voor jou, ga je daarmee akkoord? Als ik een vrouw zou hebben waarmee het allemaal lekker liep, maar waar zij opeens besluit om 6 maanden per jaar op een boorplatform te gaan werken, dan zou ik dat niet accepteren. Daar heb ik niet voor getekend toen ik iets met haar begon.

En hier hetzelfde. Ts tekende voor situatie A, vriendje maakt keuzes waardoor ze in situatie B beland, en of ze dat accepteert is maar de vraag.
Ja, ik generaliseer.
pi_77556810
Ik ben nu 17 jaar, dat heb ik eerder in dit topic ookal gezegd. Misschien egoïstisch en weetikveel wat er nu nog meer gezegd wordt. Voor mijn doen is dit topic eigenlijk al gesloten. Mijn vriend en ik praten er nog steeds niet over en hij kan zijn verhalen kwijt bij zijn ouders en vrienden, hij kan hiermee leven. Ik heb hem ook de keuze gegeven of hij met mij door wil gaan op deze manier, ookal kan hij niet veel over het leger kwijt en ook hij snapt dit en heeft hier respect voor.
Ook moet ik toegeven dat het onderhand is gaan wennen dat hij er doordeweeks niet is, het is nu juist vreemd als hij er wél weer is en hoe walgelijk dit ook over zal gaan komen en hoeveel kritiek ik zal gaan krijgen, als hij uitgezonden wordt hebben we afgesproken dat het over is.
Ook hebben we het erover gehad dat hij in het leger in combinatie met mij als vriendin gewoon niet kan. Daarom hebben we het er zo min mogelijk over en als hij hierop iets tegen had, had hij het heus gezegd en dat zal hij ook gaan doen. Op deze manier gaat het goed tussen ons.
Het valt bij btw wel op dat al die negatieve dingen alleen komen van andere militairen. Ik snap heus dat je voor elkaar op komt maar ik kan me ook niet voorstellen dat jij dit tegen je vriendin zegt als zij er moeite mee heeft. Als ze hier geen moeite mee heeft is er in mijn ogen iets mis met die relatie.

Ik ben blij met de reactie hierboven. Blijkbaar enig begrip. Het is inderdaad dat ik ervoor heb gekozen een relatie te beginnen maar voor het leger heb ik nooit gekozen. Ik accepteer het, maar op de voorwaarden hierboven. Het is een kwestie van geven en nemen. En dat hebben we op deze manier allebei gedaan.
pi_77556945
Nou, dat is nog eens een stabiele liefdevolle relatie. Een basis waar je op kan voortbouwen! Heel goed, ik weet zeker dat jullie ontzettend gelukkig gaan worden.

Slotje?
Ja, ik generaliseer.
pi_77557013
Beschuldig je nu vrouwen die er wél mee kunnen omgaan dat er 'iets mis is' met hun relatie!?

Dan wordt dit inderdaad een hulpeloos gedoe.

(Ik had best begrip voor je, maar je drijft het nu zelf op de spits.)
pi_77557152
In ons oogpunt is dit inderdaad een relatie waar we op deze manier verder op kunnen voortbouwen. Misschien is het in jullie ogen onmogelijk, maar met wilskracht en onze liefde kunnen we ons hier heus uithalen. Het lukt ons wel!

En ik beschuldig niemand, ik kan me gewoon niet voorstellen dat niemand er moeite mee heeft dat hun vriend zo vaak weg is.
Btw. Hoe kun je een topic verwijderen?
pi_77557259
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:00 schreef JustSoraya het volgende:
In ons oogpunt is dit inderdaad een relatie waar we op deze manier verder op kunnen voortbouwen. Misschien is het in jullie ogen onmogelijk, maar met wilskracht en onze liefde kunnen we ons hier heus uithalen. Het lukt ons wel!
Dom gansje, jullie hebben afgesproken dat als hij uitgezonden wordt de relatie over is. En wat is de kans dat hij uitgezonden gaat worden? Juist, om en nabij de 100%. Dus wat loop je nu te kwaken over dingen als wilskracht en liefde als jullie relatie al gedoemd is?
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')