het is en blijft gewoon een lastige kwestie met een vriend of vriendin in het leger,
ik ben op het moment zelf uitgezonden naar africa met de evertsen mijn vriendin zit nu ook thuis, ze vind het ook niet leuk dat ik weg ben maar je zoals de anderen al zeiden defensie wordt word nu eenmaal welles uitgezonden en het heeft een eigen wereld en cultuur zeg maar, in de 3,5 jaar dat ik er nu bij zit ben ik ookal 3 keer 6 maanden weggeweest het is niet altijd even leuk.
Maar op het moment dat je elkaar weer ziet ben je echt weer blij het is alsof je elkaar weer voor het eerst verliefd aankijkt

als hij eenmaal er echt mee bezig is zal hij wel veranderen met karakter maar dat hoeft niet slechter te zijn of een macho of iets te worden, veel mensen zijn juist blij met het karakter van de meeste militairen.
ze zijn beschermender, hij zal altijd voor je opkomen, zorgzamer, goedgemanierd, en de meeste hebben een grote morele waarde meegekregen en respect.
maar ook de oefeningen die hij doet zullen niet altijd even prettig zijn voor hem, en dan is het fijn om er met iemand over te kunnen praten, zijn hart luchten.
als je wat meer met hem gaat praten zul je meer inzicht krijgen in hoe het er allemaal aan toe gaat en dan zul je wel bijdraaien, hij is waarschijnlijk ook zo enthousiast over het schieten en met gasmaskers spelen.
als je iets nog nooit hebt gedaan en dan ga je ineens schieten en allerlei dingen doen die iemand in de burgermaatschappij nooit zal doen maakt het toch weer een speciale ervaring en dat is leuk om over te vertellen.
en 2,5 uur is niet zo ver met de trein als hij dan straks een auto heeft dan is het al een stuk mindere reistijd dat scheelt een hoop, als ik kijk naar mijzelf mijn vriendin woont bij maastricht en ik ben geplaatst in den helder , dat is 300 km even 5 uur reistijd en op vrijdag is het helemaal een grote chaos.
groeten en succes