abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76456273
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:55 schreef Extraordinaire het volgende:
Ja! Wat was 't gezellig. Maar vooral koud, de blowers boven de deur waren kapot en zijn volgens mij net na m'n vertrek gemaakt. Eventjes op de vloer rondgelopen en met 'n vriend een Signature naar binnen gewerkt (smaakt toch een stuk lekkerder als je ervoor betaalt).

Morgen eerste LDN-shift, ben benieuwd. In Amsterdam was het al hartstikke leuk om bezig te zijn, laat staan in m'n eigen stadje .

Hopelijk ga ik jullie allemaal 'n keertje zien langskomen
Waar herkennen we je aan?
pi_76458575
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 21:14 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Waar herkennen we je aan?
+1
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_76467709
Zwarte polo of overhemd, groene apron

Als ik niet planted sta op een positie loop ik meestal rond, anders vind je me achter de broodjes/kassa/bar/hand-off. Ik ben vaak vrolijk gestemd en ga vaak de conversatie aan met gasten wanneer dat mogelijk is (tenzij 't stressen wordt, wat vast mee zal vallen)

Kortweg:
http://i48.tinypic.com/24ql5hx.jpg

Ook als het druk is of bij weinig tijd voor handen, maak uzelf vooral kenbaar

[ Bericht 6% gewijzigd door Extraordinaire op 06-01-2010 01:37:18 ]
pi_76493533
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:29 schreef Extraordinaire het volgende:

We zullen wel even keihard door de zaak "HEE BEN JIJ DIE JONGEN VAN FOK!?" roepen
pi_76513130
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 01:29 schreef Extraordinaire het volgende:
Zwarte polo of overhemd, groene apron

Als ik niet planted sta op een positie loop ik meestal rond, anders vind je me achter de broodjes/kassa/bar/hand-off. Ik ben vaak vrolijk gestemd en ga vaak de conversatie aan met gasten wanneer dat mogelijk is (tenzij 't stressen wordt, wat vast mee zal vallen)

Kortweg:
http://i48.tinypic.com/24ql5hx.jpg

Heb je niet gezien vanmorgen.

M'n eerste bestelling gedaan in Leiden. Een Tall Caramel Macchiato a ¤3,95. Mij iets te zoet trouwens, neem voortaan maar weer iets zonder zoete siroop. Moest er wel even op wachten maar er waren dan ook zo'n 6 klanten voor mij. Waar ik trouwens niet goed tegen kan is het uitroepen van de bestellingen (Next call!) met zo'n overdreven Amerikaans accent. Doe ff normaal zeg. Is dat verplicht?

Zitplaatsen zijn er trouwens genoeg (zo'n 35?), zelfs de luxe loungestoelen waren niet allemaal bezet. Sfeer vond ik prima. Er zat zelf iemand heel stereotiep op z'n Macbook te werken aan een tafeltje.

Zag trouwens dat er voor de gewone filterkoffie ook een refill mogelijk is voor ¤0,50. Hoe duur is trouwens een extra shot espresso in een Latte of Cappuccino?
pi_76513518
Ugh ja, dat next call...
Heb ik echt nog nergens ter wereld gehoord bij een Starbucks, behalve in Utrecht toen die net open was.
Zo te zien worden er wel meer engelstalige termen gebruikt (apron, planted, hand-off).
Gaat wel een beetje ver vind ik persoonlijk, maar ja... zal er allemaal wel bij horen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_76513859
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:00 schreef Felixa het volgende:
Ugh ja, dat next call...
Heb ik echt nog nergens ter wereld gehoord bij een Starbucks, behalve in Utrecht toen die net open was.
Zo te zien worden er wel meer engelstalige termen gebruikt (apron, planted, hand-off).
Gaat wel een beetje ver vind ik persoonlijk, maar ja... zal er allemaal wel bij horen.
ja precies dat was echt het eerste wat mij ook opviel (lees: irriteerde)..vraag me serieus af of dat er echt zo is ingestampt of dat het gewoon "leuk" is om te doen
pi_76526695
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:00 schreef Felixa het volgende:
Ugh ja, dat next call...
Ik hoorde het ook vanochtend ja

Volgens mij werkt er een Engelse gast die ze inwerkt ofzo? Sprak iig Engels met een accent en 2 meisjes spraken dat ook naar hem.

Next call is echt zielig en gaat niet werken in Nederland Vond het wel een beetje druk achter de counter, crowded enzo, maar het werkte iig nog best snel
pi_76541667
Ik loop er 2x per dag langs en ik vind het maar een trieste bende.

De gemiddelde bezoeker: iemand die denkt dat die hip is, typisch iemand die normaal gesproken geen koffie drinkt of zelfs lust (meerendeel van de bezoekers is ook ver onder de 25) en daarom maar die zoete bende bij starbucks gaat drinken. Van die kneusjes die het starbucks logo naar buiten draaien zodat iedereen kan zien hoe tof ze wel niet zijn omdat zij hun 'zoete milkshaked met in de verte een koffiesmaakje' bij starbucks kopen.

Ik heb ook al mensen gezien met hun macbookje, logisch want je kan er natuurlijk lekker rustig werken
pi_76541958
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:08 schreef Rapaille het volgende:

De gemiddelde bezoeker: iemand die denkt dat die hip is, typisch iemand die normaal gesproken geen koffie drinkt of zelfs lust (meerendeel van de bezoekers is ook ver onder de 25) en daarom maar die zoete bende bij starbucks gaat drinken. Van die kneusjes die het starbucks logo naar buiten draaien zodat iedereen kan zien hoe tof ze wel niet zijn omdat zij hun 'zoete milkshaked met in de verte een koffiesmaakje' bij starbucks kopen.

Ik heb ook al mensen gezien met hun macbookje, logisch want je kan er natuurlijk lekker rustig werken
Er zaten mensen al om 8 uur vanochtend "gezellig" koffie te drinken in de etalage

*Next call* moet serieus geschrapt worden, komt echt heel zielig over
pi_76543609
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:17 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ik hoorde het ook vanochtend ja

Volgens mij werkt er een Engelse gast die ze inwerkt ofzo? Sprak iig Engels met een accent en 2 meisjes spraken dat ook naar hem.

Next call is echt zielig en gaat niet werken in Nederland Vond het wel een beetje druk achter de counter, crowded enzo, maar het werkte iig nog best snel
Ze praten ook Engels op Schiphol... En op Amsterdam CS... En op Utrecht CS... Weirdo's.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_76575565
Ik zat afgelopen tijd in Londen en natuurlijk elke straathoek een StarBucks... GODELIJK!
hoi :D
pi_76575608
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:42 schreef YoghurtFetish het volgende:
Ik zat afgelopen tijd in Londen en natuurlijk elke straathoek een StarBucks... GODELIJK!
Als ze de prijzen met 2 euro omlaag gooien kan je er meer dan 1 per kwartaal halen, meer is niet evenredig
pi_76577158
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:08 schreef Rapaille het volgende:

Ik had eerst best wel wat verwachtingen van Starbucks maar langzamerhand begint mijn mening ook over te gaan naar het bovenstaande. Elke keer als ik er ben bestel ik een espresso (ik drink sowieso koffie zwart, en als ik ergens koffie ga halen neem ik geen filterkoffie ), maar die valt me telkens toch een beetje tegen...

De verhouding toeristen/Nederlanders valt me ook op trouwens (als in veel toeristen, weinig Nederlanders).
  zaterdag 9 januari 2010 @ 13:03:45 #165
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_76596202
Ik heb er ooit een keer wat gekocht. En wat baalde ik daarvan zeg. Ik kreeg een of andere koude koffieshake met karamel en slagroom. Het proefte wel lekker opzich, maar niet voor fakking 4,70 ofzo. En het is meer een hype denk ik. Mensen die op Hyves een foto neerzetten dat ze een starbucks beker vasthebben en dan net zo dat het logotje te zien is. En dan zijn ze o zo hip. Ik stel me altijd dan een beetje voor hoe ze dat hebben geregeld met degene die de foto maakt.

"Goh, wel vet dit zeg, zo een starbucks koffie."
"Ja, maak er een foto van, dan kan ik die op me hyves zetten zodat mensen zien hoe hip ik ben."
"Jua "
"Wel met het logo he, anders kan het ook die van de coffee company zijn, en die is goedkoper"..
pi_76601041
LOL

pi_76602080
Nu heeft zowel mijn beginstation (Leiden) als eindstation (Utrecht) een Strarbucks. Wat een luxe. Misschien toch maar eens die koude koffieachtige meuk proberen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_76602167
op site van starbucks staat geen filiaal in leiden
pi_76602371
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:10 schreef TJDoornbos het volgende:
op site van starbucks staat geen filiaal in leiden
Hij stond er 2 weken geleden wel bij!
pi_76602494
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Hij stond er 2 weken geleden wel bij!
ik heb Amsterdam meerdere keren en 1x Utrecht
pi_76602563
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:35 schreef Tourniquet het volgende:
LOL

[ afbeelding ]
pi_76615802
Hé, jullie bezoeken daadwerkelijk? Tof!

Next call.. tja. Het komt misschien vreemd of soms enigszins 'nep' over, maar het is een betere manier om de aandacht te trekken van de Cup Marker (deze markeert de bekers) dan HÉ, NIEUWE BESTELLING. Kort, direct, duidelijk en ook nog eens wereldwijd toegepast. Ach, ik kan de irritatie best begrijpen.

De meeste andere termen worden in het Engels gebruikt omdat de volledige training ook in het Engels was (inclusief Engelstalige standplaatsen en gebruikstermen) en de Nederlandse vertaling dan minder voor de hand liggend is. Ik betrap mezelf ook nog vaak genoeg op het moeten uitleggen van 'decaf' en dergelijke termen als je dat eruit floept in plaats van het gebruikelijke woord.

Klopt inderdaad dat er soms een Engelse kerel rondloopt, 'n projectmanager voor nieuwe winkels uit de UK. Aardige vent, heeft ons ook getraind .

Wat me vandaag opviel is dat het café ook steeds meer als ontmoetingsplek wordt gebruikt, vaak zit er al iemand (al dan niet strak in pak) met een laptop opengeklapt om dan met anderen een soort mini-vergadering te houden. Verder: studenten, zakenmensen, jonge gezinnen, forenzen, senioren (die dan guitig 'een gewone koffie' bestellen). Ook minder fijne bezoekers, maar in mindere mate.
pi_76617216
Ik was een tijd geleden op Leiden Centraal, jammer dat 'ie toen nog niet open was
Coming from MMForum ;D
pi_76740672
Ik liep vandaag weer op Leiden Centraal. Heel die zaak zat gewoon vol joh Ik heb je niet gezien, Extraordinaire, ik zag alleen maar meisjes/vrouwen binnen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')