Literature zit in het eerste jaar nog samen met Engelse Taal en Cultuur.quote:Op vrijdag 6 november 2009 19:26 schreef Merkie het volgende:
Want Arctic Monkeys zijn zo Amerikaans?
En wat is je conclusie? Wat vinden literatuurcritici van "Fluorescent Adolescent"? Kan je iets preciezer zijnquote:Op vrijdag 6 november 2009 18:37 schreef K.Weenie het volgende:
*snowcockroach hier
zie net dat Alex in de video van Cornerstone m'n koptelefoon op heeft![]()
ook wel leuk om even te zeggen dat we gister bij Literature (ik doe Amerikanistiek) Fluorescent Adolescent behandeld hebben, en dat literatuurcritici schijnbaar op Alex Turner letten, omdat de teksten ook tot poetry gerekend kunnen worden
quote:I've been working on a bootlegDVD that collects all the TV performances from the Arctic monkeys that they have ever done. I have chronologically added every TV performance (that I know) to this DVD. Most of the performances (not all though) I've downloaded from AM France, so I would like to thank that site and Tipiak of course. Many performances included interviews and annoying hosts. I've cut it all out so this DVD actually contains only performances, just like the title says.
I also started my own bootleg label(Agile Beast Bootlegs, aka ABB), nothing fancy, just to show that the release comes from me. And for this release I also created some basic artwork but I'm not a photoshop expert.
I hope you will like it, I worked on this DVD for several hours![]()
Neen, geen goede connectiesquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:49 schreef Aisumasen het volgende:
Tegen alle verwachtingen in blijkt TheLuke533 toch goede connecties te hebben.
Hij heeft het nog niet eens zelf gezochtquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:
Naja, goed zoekwerk dan. Is er iets overgebleven van z'n voorspellingen? Wel suf dat een online mp3-shop de bestanden 2 weken te vroeg online knalt. De enige keer dat ik betaald heb voor mp3-tjes was toen 7Digital met de nieuwe Last Shadow Puppets B-kanten tevoorschijn kwam
.
Hij geeft nu gewoon openlijk toe dat hij alles verzon, pffquote:Op vrijdag 6 november 2009 20:52 schreef Aisumasen het volgende:
Is er iets overgebleven van z'n voorspellingen?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:58 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wat een verrassing.. De willekeurige dude op het forum blijkt een charlatan.
Catapult is wel al gelektquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
Heb ik te snel gelezen, en is die leak ook niet eens echt? Aha, dan had ik de discussie heel anders moeten starten dus
:
[..]
Ik luister er nu naar, het is idd echtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
Pas op, straks komt-ie langs in een a capella medleyquote:Op vrijdag 6 november 2009 21:55 schreef Merkie het volgende:
Wat zou het vet zijn als deze dinsdag even in de encore gooien. Wie verft het "Catapult"-spandoek?
quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:57 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Pas op, straks komt-ie langs in een a capella medley!
Zullen we anders een mega-versie van een Catapult maken van bungeetouw en daarin een megaprop met het woordje "Catapult" richting Alex schieten.......?quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:55 schreef Merkie het volgende:
Wat zou het vet zijn als deze dinsdag even in de encore gooien. Wie verft het "Catapult"-spandoek?
Haha, dat is geniaal. Hopelijk is dit het nieuwe nummer wat ze steeds soundchecken...quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:59 schreef Merkie het volgende:
[..]![]()
Mijn ontwerp voor het spandoek is in een Arial-achtig lettertype "Mardy Bum" met een rood kruis er doorheen, en dan in handschrift Catapult eronder. Moet werken toch.
Dat valt me vooral op in Dance Little Liar, de woorden en articulatie vallen vaak precies op de double bass van Matt.. Klinkt erg strak!quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:03 schreef Merkie het volgende:
Het valt me altijd op dat de lyrics van Alex altijd lekker in elkaar vloeien, hoe onzinnig ze soms ook klinken (soms he), Catapult is daar weer een goed voorbeeld van.
Ik heb toch liever I Haven't Got My Strange eigenlijk, vind ik een stuk briljanter.quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:55 schreef Merkie het volgende:
"Brianstorm: The sequel"quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:13 schreef Merkie het volgende:
Zou Catapult over dezelfde persoon gaan als in Sketchead? Beide nummers gaan over een persoon die met zijn aanwezigheid nogal een indruk maakt.
quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:12 schreef Kijana het volgende:
[..]
Ik heb toch liever I Haven't Got My Strange eigenlijk, vind ik een stuk briljanter.
Vind het ook meer als een soort demo klinken à la On the run from MI5/Space Invaders/Ravey Ravey Club.quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:16 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoe dat 'liedje' ooit het schrijfboek heeft verlaten is mij een raadsel...!
Mwah, dat vind ik wat lastig te geloven. Er zullen vast toch nummers zijn die net niet goed genoeg waren en ook niet als b-kant konden dienen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:20 schreef Aisumasen het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er van de eerste 2 albums outtakes zijn. Ik heb altijd het idee gehad dat alles waar ze de studio mee zijn ingegaan wel is uitgebracht. Maar weet niet of dat een gevoel is, of dat ik dat ook daadwerkelijk ook gelezen heb. Kan me herinneren van wel... Mede omdat de "Teddy Picker"-nummers een lange tijd na de FWN-sessies zijn opgenomen.
Klinkt plausibel, maar ik veronderstel/hoop dat er toch nog enkele nummers zijn achtergebleven. En hoezo, geen alternatieve takes meer? Wordt alles dan niet op een HD opgeslagen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 22:26 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, alle nummers die ze in 2005 live deden zijn op het debuutalbum of op één van de singles terecht gekomen, waarvan een paar live debuteerden in de tijd dat het album werd afgerond (zomer 2005), zoals bijvoorbeeld "The View From The Afternoon".
En ik wil niet zeggen dat "Favourite Worst Nightmare" een haastklus was, maar aangezien ze de week na hun laatste optreden in 2006 alweer de studio indoken voor het nieuwe album en het 3 maanden later alweer hadden afgerond, komt het niet echt over alsof ze in die paar maanden enige tracks hebben overgehouden. En alternatieve takes bestaan met de moderne opnametechnieken niet meer, tenzij ze op een ouderwetse manier werken, waar ik ze eigenlijk ook wel weer voor aanzie, haha.
Weet niet of je digitale TV hebt, maar de Belgische digitale TV-zender "Acht" zendt vanavond na middernacht "At The Apollo" uit.quote:
Neen, helaas niet. Maar misschien kan iemand het wel voor me opnemen, bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 7 november 2009 18:08 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Weet niet of je digitale TV hebt, maar de Belgische digitale TV-zender "Acht" zendt vanavond na middernacht "At The Apollo" uit.
Ik ben nog niet lang fanquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:41 schreef conobram het volgende:
Een Arctic Monkeys fan die de officiële DVD niet in bezit heeft?
Ik heb de DVD + eerste twee albums niet eens. Vind een concertkaartje duur genoegquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:41 schreef conobram het volgende:
Ik heb m ook pas laatst een keer gekocht. Voor 10 euro. Nog nooit gekeken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:41 schreef conobram het volgende:
Ik heb hem ook niet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:41 schreef conobram het volgende:
Kwestie van het even te bevestigen dat het mij totaal niets interesseert.quote:
En hoe doen ze dat dan ?quote:Op zondag 8 november 2009 14:12 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Kwestie van het even te bevestigen dat het mij totaal niets interesseert.![]()
Nee, zijn opmerking dat er zoveel bandjes zijn raakt kant noch wal. AM is net een van de weinige bands die zich wel kan onderscheiden van die standaard bandjes van tegenwoordig.
Luister eens naar Humbug zou ik zeggen. Met een album laat AM bijvoorbeeld een (standaard)bandje als Oasis al mijlenver achter.quote:
Ik ben het wel met je eens hoor. En heb humbug ook al veel te vaak geluisterdquote:Op zondag 8 november 2009 14:14 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Luister eens naar Humbug zou ik zeggen. Met een album laat AM bijvoorbeeld een (standaard)bandje als Oasis al mijlenver achter.
Oh oke. Ik vind het lastig uit te leggen, maar ze hebben gewoon een uniek 'sound'.quote:Op zondag 8 november 2009 14:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens hoor. En heb humbug ook al veel te vaak geluisterd
Was gewoon benieuwd hoe jij dat dan zag![]()
Maar ik vind niet dat ze Oasis ver achter zich hebben liggen. Die band heeft echt veel bereikt en de Monkeys zijn daar nog lang niet.
Die hippie was Alberta Cross, die was wel goed hoor. Ik vond die "Crying Lightning"-opnames eerlijk gezegd niet zo goed. Het kwam op mij ook routineus over, ook op Pukkelpop. Die houding op het podium hebben ze altijd gehad, maar als je video's van 2005/2006/2007 ziet is er veel meer passie te ontdekken. De muziek die ze tegenwoordig spelen helpt natuurlijk niet mee om echt te prikkelen (vind ik).quote:Op zondag 8 november 2009 13:42 schreef Vatta het volgende:
Gister was er op ned3 een terugblik van lowlands 2009 met Hugo Borst die als gast zijn mening mocht geven over deze laatste editie.
Er kwamen wat optredens voorbij die hij mocht beoordelen, waarvan onder andere het concert van AM.
Hij vond het helemaal niks, volgens hem was het ongeinspireerd en waren er zoveel van dat soort bandjes.
Ze hadden geen plezier in het spelen, en bedacht niet dat het eventueel een act zou kunnen zijn.
Meneer Borst had liever een bandje als The View waar het speelplezier wel vanaf spat.
En een hippie met een gitaar vond hij wel geweldig want dat kwam uit het hart.
Ik vond het jammer dat volgens velen AM overkomt als een overschat bandje zonder speeltplezier en attitude.
Maar goed woensdag gaan ze mij weer het tegendeel bewijzen.
Ik heb ook zo'n voorgevoel dat er in 2010 in ieder geval één nieuwe release komt. Heb altijd gezegd dat "Humbug" een tijdelijke periode zou zijn, en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat ze met dit album nog een jaar gaan rondtoeren.quote:Op woensdag 4 november 2009 17:23 schreef tim. het volgende:
[..]
Mij ook! Ik reken er niet op, ze zeggen zoveel.
Tegen een EP die op korte termijn kan verschijnen zeg ik ook geen nee.
Ondergesneeuwd door de "Catapult"-leak, maar goed werk!quote:Op vrijdag 6 november 2009 20:11 schreef Arn0 het volgende:
Mijn eerste bootleg DVD is af![]()
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja, ik heb ook wel een klein journalistje in me, die de opnames graag met anderen wil delen. Heb er altijd veel tijd en moeite ingestoken, en heb geen enkele motivatie om het nu opnieuw op te bouwen.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
Je maakt ze toch vooral voor jezelf?
Aha! De balkon-gangers van ArcticMonkeysFrance! Hopelijk krijgen die auteursrechtenschenders snel een mailtje van YouTube!quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:16 schreef Arn0 het volgende:
Goede kwaliteit, van de Parijs gig, setlist was overigens hetzelfde als in België.
Ach ja... Zoals ik in het andere topic zei:quote:Op zondag 8 november 2009 13:42 schreef Vatta het volgende:
Gister was er op ned3 een terugblik van lowlands 2009 met Hugo Borst die als gast zijn mening mocht geven over deze laatste editie.
Er kwamen wat optredens voorbij die hij mocht beoordelen, waarvan onder andere het concert van AM.
Hij vond het helemaal niks, volgens hem was het ongeinspireerd en waren er zoveel van dat soort bandjes.
Ze hadden geen plezier in het spelen, en bedacht niet dat het eventueel een act zou kunnen zijn.
Meneer Borst had liever een bandje als The View waar het speelplezier wel vanaf spat.
En een hippie met een gitaar vond hij wel geweldig want dat kwam uit het hart.
Ik vond het jammer dat volgens velen AM overkomt als een overschat bandje zonder speeltplezier en attitude.
Maar goed woensdag gaan ze mij weer het tegendeel bewijzen.
quote:Op zondag 8 november 2009 17:25 schreef Aisumasen het volgende:
Heb er even doorheen gezapt, maar wat was het afzien met die 2 over het paard getilde aanstellers aan het woord. En wat sloegen ze de plank mis, over Arctic Monkeys. Als een kip zonder kop werd er maar wat gelult. Meneer Borst houdt van energieke performances? Da's dan zonde om bij deze live-band vol energie net een down-tempo nummer er uit te pikken. Maar goed, de kracht van hun liedjes spreken voor zich, daar hebben ze verder geen opgeklopte woorden voor nodig.
De mening van Hugo Borst kan mij 2x de helft totaal niet schelen!quote:
Idd, slechte timingquote:Op zondag 8 november 2009 19:32 schreef Aisumasen het volgende:
Ondergesneeuwd door de "Catapult"-leak, maar goed werk!![]()
Dinsdag is te vroeg vrees ik, aangezien ze eigenlijk pas die week er op echt uitgebracht wordenquote:Op zondag 8 november 2009 19:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
De mening van Hugo Borst kan mij 2x de helft totaal niet schelen!
Catapult klinktIk hoop echt dat ze die spelen dinsdag
Maar inzetten als ze weg zijn voor het encore?
Ze hebben wel eerder een B-kant live laten debuteren voordat het werd uitgebracht, dus het kan best. Hoop alleen dat ze het al gerepeteerd hebben, en van plan zijn om het live te berde te brengen.quote:Op zondag 8 november 2009 20:02 schreef portie het volgende:
[..]
Dinsdag is te vroeg vrees ik, aangezien ze eigenlijk pas die week er op echt uitgebracht worden
Ik denk niet dat de setlist gaat veranderen deze Europa tour.quote:Op zondag 8 november 2009 20:08 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ze hebben wel eerder een B-kant live laten debuteren voordat het werd uitgebracht, dus het kan best. Hoop alleen dat ze het al gerepeteerd hebben, en van plan zijn om het live te berde te brengen.
Beide Zenith concerten hadden dus dezelfde Setlist? En beide HMH concerten zullen daarom ook dezelfde setlist hebben? Ben eigenlijk van mening dat als je 2 avonden achter elkaar op hetzelfde podium staat dat er dan wat afwisseling in mag zitten voor de fans die 2x de moeite nemen.quote:Op zondag 8 november 2009 20:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de setlist gaat veranderen deze Europa tour.
anders zou ik jaloers zijn![]()
Zal niet de eerste keer zijn dat ze 'down the road' nummers toevoegenquote:Op zondag 8 november 2009 20:11 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de setlist gaat veranderen deze Europa tour.
anders zou ik jaloers zijn![]()
Ik wil niet jaloers zijn, maar dat zou ik toch wel echt unfair vindenquote:Op zondag 8 november 2009 20:31 schreef Aisumasen het volgende:
Nee, en zeker omdat ze toch al niet zo heel lang spelen. Kunnen makkelijk 3 nummers bij!
Ja, dat wel. Japan gig duurde 2 uur geloof ik, van mij mag er zelfs nog een half uur bij maarja. Ik zou het jullie wel gunnen hoor, drie nummers extra, zolang het maar opgenomen wordtquote:Op zondag 8 november 2009 20:35 schreef Aisumasen het volgende:
Ik bedoel het in het algemeen, ze hadden in deze stadion-tournee makkelijk een kwartiertje extra kunnen spelen. Maar nu nog even 3 nummers toevoegen doen ze natuurlijk niet, wees niet bang.
quote:Op zaterdag 7 november 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
Te lang niet gespeeld? "Lovely chords, anyway..."
2 uurquote:Op zondag 8 november 2009 20:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Japan gig duurde 2 uur geloof ik, van mij mag er zelfs nog een half uur bij maarja. Ik zou het jullie wel gunnen hoor, drie nummers extra, zolang het maar opgenomen wordt![]()
Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld Bruce Springsteen heeft onlangs twee albums in zijn geheel live gedaan. Ik hoopte dat ook zoiets met Humbug zou gebeuren, het zou ook logisch zijn zoals ik al eerder vermeldde, nieuw continent, nieuw nummer erbij. Maar het tegengestelde gebeurde, nummer eraf
Shit, ik zat er naast. Geen twee uur (nog niet in de buurt ) idd. Er kwam idd een nummer bij, maar er gingen er twee uit.. Waaronder een Humbug nummer dat geen vervanging kreeg.quote:Op zondag 8 november 2009 20:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
2 uur?! En "When The Sun Goes Down" kwam er juist weer bij hè
. Dat is een meevallertje. Ik denk dat de set uit eind 2007 de beste setlist is die ik van ze gezien heb. Goede verhouding tussen de nummers van het eerste en tweede album, B-kanten zoals "DaFrame2R" en "Nettles", en rariteiten als "Terror Pocket" en "Sandtrap". Arghhh!!! 2 jaar!!! En nog steeds geen studio-opname van "Terror Pocket"
.
Ik ben voor. Dit is namelijk gewoon belachelijk. Volgens mij 2 nummers die op internet toch wel zeer gewaardeerd zijn onder de live opnames. Waarvan de beste van terror pocket nog steeds de crappy ally pally versie isquote:Op zondag 8 november 2009 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, James Ford vertelde bij de TLSP-optredens dat "Sandtrap" en "Put Me In A Terror Pocket" in februari 2008 onder zijn leiding zijn opgenomen in Londen. Maar dat ze in 2010 twee songs uit 2007 gaan releasen? Geen kans... Tijd voor een petitie.
Dan moeten ze er speciale free-downloads van maken speciaal voor ons ;Dquote:Op zondag 8 november 2009 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Jep, James Ford vertelde bij de TLSP-optredens dat "Sandtrap" en "Put Me In A Terror Pocket" in februari 2008 onder zijn leiding zijn opgenomen in Londen. Maar dat ze in 2010 twee songs uit 2007 gaan releasen? Geen kans... Tijd voor een petitie.
Wowquote:Op zondag 8 november 2009 22:14 schreef hallo-daar het volgende:
Hebben mensen dit eigenlijk al gezien?
Vanaf 3:30 wordt het anders en op 4:00 is de explosie. Het is misschien een beetje afgezaagd maar ik kreeg wel een adrenalinekick, zeker episch. Als je naar de HMH gaat zou ik het niet kijken, het is veel leuker om verrast te worden
Ik zie het. En de kwaliteit zal wel wat hoger liggen als de Japan gigquote:Op maandag 9 november 2009 11:29 schreef Aisumasen het volgende:
Ah, netjes! ArcticMonkeysFrance komt binnenkort met een complete video-opname van de gig in Parijs.
Uiteraard;quote:Op maandag 9 november 2009 17:52 schreef =HellFire= het volgende:
Iemand een actuele setlist? Ga er woensdag heen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.By hook or by crook, I'll be last in this book.
Ik gok op een b-kantjes album. Je weet wel, zo'n album met nummers die soms nog beter zijn dan de 'officiële nummers'. En dat Turner dan net zoals Noel Gallagher zegt van, "(ofcourse they are great songs), I don't write shit songs!" Alleen dan op mompelende Turneriaanse wijze, obviously.quote:Op zondag 8 november 2009 21:32 schreef Aisumasen het volgende:
Die muziek zal nooit meer zo klinken als in 2005. Nee, ik heb liever dat ze "Sandtrap" en vooral "Terror Pocket" uitbrengen.quote:Op maandag 9 november 2009 18:23 schreef conobram het volgende:
Dan heb ik liever dat ze "Beneath The Boardwalk" opnieuw opnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |