Welkom bij deel X van de Google Earth Quiz, editie Nederland!
Google Earth is tof, Google Earth is de hele aarde in lucht- & satellietfoto's. En daar is uiteraard een leuk spel van te maken. Sinds september 2006 is heel Nederland gedetailleerd opgenomen in Google Earth.
Maak een screenshot van een opvallende plek in Nederland in Google Earth (of de webvariant ervan op Google Maps) en laat anderen raden wat er precies wordt getoond. Degene met het goede antwoord maakt een nieuwe opgave. Je mag zo ver inzoomen als je zelf wilt, maar hou het wel een beetje herkenbaar. Het is dus fair als je Noord boven laat op de foto.
We spelen in dit topic om punten. Degene die als eerste 20 punten haalt, heeft de ronde gewonnen. Daarna zetten we alle scores weer op nul en beginnen we opnieuw. Een halve punt wordt toegekend voor een opgave die al eerder voorbij is gekomen. Degene die als eerste 20 punten haalt en dus een ronde wint krijgt een plaats in de:
Google Earth editie Nederland Hall of Fame - TARAraboemdijee (4x) - redunzl (4x) - Rockfire (3x) - TwanTwan (3x) - Maizena (2x) - Gerako - Price - ziggyziggyziggy - SpiekerJozef
De huidige stand TARAraboemdijee 17 Maizena 14 Rockfire 8 zonnetjeinhuis 6 JufMariska 3 Nieuwschierig 2 Bram2301 2 redunzl 2 en_door_slecht 1 Its-Jojo-4you 1 Pleasureman Gunther 1
De huidige opgave
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:04 schreef redunzl het volgende: Speciaal voor de NKC-ers onder ons, chapeau overigens , ik ben al bij vraag 3 met heeeel veel hulp
gevraagd: het adres (de straat is voldoende) van de voorzitter van een vereniging die zich inzet voor bepaalde gevederde vrienden, hier woonachtig:
De lijst met wat we inmiddels al hebben gezien (per provincie):
Friesland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Groningen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Drenthe
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overijssel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flevoland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelderland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Utrecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Noord Holland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuid Holland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeland
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Noord-Brabant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Limburg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlandse Antillen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze OP vind je hier! Wiki met meer informatie vind je [url=http://wiki.fok.nl/index.php/Google_Earth_Quiz_Editie_Nederland]hier!
Er wordt gezegd dat dit Scheepswerf de Merwede is, maar het is Van Noordenne Staal wat er op de foto te zien is. De Merwede ligt iets meer naar het westen. Zie deze link.
En ik maar denken dat ik een TVP had geplaatst. Anyway, de wiki bijwerken kom ik even niet aan toe denk ik. Misschien morgenochtend
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Op woensdag 4 november 2009 18:48 schreef TARAraboemdijee het volgende: En ik maar denken dat ik een TVP had geplaatst. Anyway, de wiki bijwerken kom ik even niet aan toe denk ik. Misschien morgenochtend
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
Dank je voor de schop. Ik moest even denken waar het ook alweer was. Maar ik weet het weer. Volgens mij is dit niet omdat het zo moeilijk is, toch?
Misschien moet je het heel erg in het oosten zoeken
Op zaterdag 28 november 2009 10:01 schreef TARAraboemdijee het volgende: Misschien moet je het heel erg in het oosten zoeken
en dan nog verder in het oosten