Een diepgevroren pakje drinken doet het ook goedquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:36 schreef _Loki het volgende:
In een tas met een koelblok erbij is dat toch geen probleem?
quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:31 schreef _Arual_ het volgende:
Knalt een pakje drinken niet open als je het invriest? Daar hebben mijn ouders me vroeger altijd bang voor gemaakt.
Koelblok heb ik niet...
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:29 schreef Sjeen het volgende:
Geitenkaas was in aanbieding bij Jumbo en had dezelfde vorm, ik ben normaal de ronde gewend
quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou heel graag van die leuke eiervormpjes willen hebben
waar kan je die kopen?
Ik neem aan dat het daar ook in de koeling ligt? Die luxe heb ik natuurlijk niet in mijn schooltas en ook met koelelementen is het risico met rauwe vis me gewoon te groot.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:11 schreef _Loki het volgende:
Omelet? Surimi? Tonijnsalade?
Bij de AH to go hebben ze ook gewoon rauwe vis erin trouwens, maar daar zal wel veel troep in zitten.
Ik ben wel van de restjesbento. Gestoomde sperziebonen met wat chilisaus of sojasaus met sesamzaadjes, rijst, restje kung pao kip of teriyaki, wat extra konijnenvoer, bevroren yoghurtje, ei (Uiteraard. Een konijnei hoort erbijquote:Ik ga de laatste tijd veel naar school met sowieso rijst, zo lekker! Echt een bento is het niet, maar het lijkt eropLaatste keer had ik rijst, appel met kaneel en wat suiker en mais.
Ooooooh ben jij weer in Tokyo jij mazzelaarquote:Op vrijdag 17 september 2010 11:33 schreef _Arual_ het volgende:
Delft is voor mij jammer genoeg niet om de hoek (zegt degene die nu in Tokyo is, waar ze een kawaii tijdschrift over bento's mét accessoires heeft gescoord). Mijn man heeft wel eens een workshop sushi maken gevolgd in Nijmegen, dat was ook een aanrader.
Ik werk, trek me er niks van aan wat anderen ervan denken. En bovendien, velen vinden het toch wel leuk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:57 schreef Blushed het volgende:
Ik wil ook een bento, maar als ik dat mee naar school neemt lijkt dat zo raar? :c
Normaal neem ik gewoon een wrap met rucolasla, kipfilet, en een of andere sausje mee. Neem ook welleens sushi mee.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik werk, trek me er niks van aan wat anderen ervan denken. En bovendien, velen vinden het toch wel leuk.
Pastasalade maakt mijn moeder 1 a 2x per week, zou eens vragen of ze een x extra wilt maken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:02 schreef _Loki het volgende:
Je kan er pastasalade van maken, dat is juist koud lekker.
Dit doet ze er allemaal in :quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:05 schreef _Loki het volgende:
Toevallig een receptje van?Ik heb het geprobeerd te maken maar het was niet.. echt gelukt
Wauw, die zien dr geweldig uitquote:Op donderdag 24 februari 2011 11:55 schreef Amthezia het volgende:
Al 68 dagen geen reacties meer.... Nu ben ik er ook een tijdje uitgeweest, maar ik heb nu weer helemaal ZIN in bento's!! (misschien iets te maken met de aankomende lente)
Vandaag hebben mijn man en ik beiden een bento bij ons met leftover van gisterenavond. We hadden japanse curry gemaakt (met van die tabletten hoor!), en dat is altijd superlekker de volgende dag.
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit in: japanse curry (met wortel, pinda, ui en spinazie), rijst, sesam kip, wortel, ei en pinda's.
Oh die kaashartjesquote:Op maandag 28 februari 2011 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtigvery pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen
Ik begin de smaak weer echt te pakken te krijgen, vandaag deze bento bij me:
[ afbeelding ]
Voor meer foto's en ingredienten/recepten, zie mijn website: www.bento-babe.nl
(dan ga ik nu aan het werk, werk ze allemaal!)
Cool zeg! En erg gezond ook zo iddquote:Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Yes! Dat probeer ik wel altijdhoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk
Maak je zelf ook bento's??
Daarom koop ik niet meteen spullen. Ik ken mezelf... heel enthousiast van alles inslaan... tot het weer in de kast verdwijnt.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:11 schreef Melochan het volgende:
[..]
Cool zeg! En erg gezond ook zo idd
Zelfs bento's maken.. nee. Helaas, ik heb er alle spullen voor (hoop meuk gehaald, tot eiervormpjes en van die grasmatjes aan toe, toen ik in Japan was), maar absoluut geen ruggegraat. Vind het wel jammer van mezelf, maar misschien begin ik er over een week of wat wel mee. Moet het at least wel een keer geprobeerd hebben, nietwaar?
Ik wil ook wel weer eens gezonder lunchen mbv bento's enzo, dus ik heb even op je site gekeken, wat een lekkere recepten!quote:Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Yes! Dat probeer ik wel altijdhoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk
Maak je zelf ook bento's??
Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:45 schreef Alopex het volgende:
Is er hier toevallig iemand die weet waar je van die kleine sausflesjes voor in de bento kan halen of bestellen in Nederland? Dus bijvoorbeeld die standaard sojasaus flesjes in de vorm van visjes of iets dergelijks. Paypal is op het moment helaas geen optie voor mij.
Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.
Mooiquote:Op maandag 21 maart 2011 14:57 schreef Alopex het volgende:
[..]
Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.
[ afbeelding ]
Vandaag wel blij met de bento; een vlindertje met vleugels van mandarijn en lijfje en hoofdje van edamame met zwarte sesam; dit op een pastasalade met feta, tomaat, komkommer en pestodressing.
Oh wat onwijs jammer dat ik aan de andere kant van het land woon!quote:Op vrijdag 1 april 2011 06:53 schreef Amthezia het volgende:
Morgen vier ik in het Amsterdamse Bos Hanami met een stel vrienden/collega's, want de bloesems bloeien nu supermooi!! Wie heeft er zin om aan te schuiven?? Zie www.bento-babe.nl voor de volledige uitnodiging.
Ja, weet ik eigenlijk niet meer. Had er gewoon meer van verwacht, qua smaaktoevoeging. Ik denk dat je het er net zo makkelijk of misschien wel beter pas op het laatst overheen kunt strooien.quote:@RobinOok Ik vind het er wel heel gaaf uitzien! Sowieso zijn die zwarte sesamzaadjes superwaarom viel het tegen??
Ik denk dat het pasta wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:35 schreef Amthezia het volgende:
@Loki Als ik warm wil, dan neem ik graag pasta of rijst gerechten mee! Die kan je heel leuk versieren/mooi maken met kaas, paprika, wortel etc etc! Kijk ook eens op flickr of op bento-websites om daar inspiratie op te doen.
@RobinOok Ik vind het er wel heel gaaf uitzien! Sowieso zijn die zwarte sesamzaadjes superwaarom viel het tegen??
Ik ga nu lekker vega japanse curry maken! En dan is het ook heel makkelijk om daar een bento van te maken (zeker omdat ik nu op tijd thuis ben) hmm ik heb honger!
Dat was voor mijquote:Op donderdag 7 april 2011 16:30 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn man vond het zinnig om een foto te maken van mijn spullekes, ik moet er weer echt wat mee gaan doen maar ben te druk de laatste tijd:
[ afbeelding ]
Goed plan!!quote:Op zondag 3 april 2011 12:46 schreef Amthezia het volgende:
Wat was hanami gisteren GAAF zeg!! Whoothet was ook zulk heerlijk weer!
Mijn grote picknickbento was gevuld met hele dunne omeletjes die gevuld waren met rijst en zalm:
[ afbeelding ]
Voor alle foto's etc: www.bento-babe.nl
Zullen we volgend jaar gewoon een Hanami meeting regelen voor alle bento gekken hier?!?!
Nou het ziet er wel heel mooi en erg lekker uit!!quote:Op dinsdag 5 april 2011 18:06 schreef RobinOok het volgende:
'k Had dit weekend zelf gomashio (sesamzout) gemaakt en dacht m'n tamagoyaki ermee te kruiden:
[ link | afbeelding ]
Vond het resultaat zelf een beetje tegenvallen, maar mijn lief vond het wel erg lekker.
LOLquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat was voor mijEn naar aanleiding daarvan heb ik besloten om zelf ook te beginnen met Bento, het ziet er zo fantastisch uit
Ik heb mijn eigen Bento box en wat kleine accesoires besteld op Ebay, kan niet wachten tot ik ze binnen heb
En heb al wat sushivormpjes e.d. dus de ik had ook al wat spullen.
Erg leuk om al die Bento's hier te zien, het ziet er echt gaaf uit!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |