abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2011 @ 17:21:24 #251
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_93263410
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 11:55 schreef Amthezia het volgende:
Al 68 dagen geen reacties meer.... Nu ben ik er ook een tijdje uitgeweest, maar ik heb nu weer helemaal ZIN in bento's!! (misschien iets te maken met de aankomende lente ;))

Vandaag hebben mijn man en ik beiden een bento bij ons met leftover van gisterenavond. We hadden japanse curry gemaakt (met van die tabletten hoor!), en dat is altijd superlekker de volgende dag.

Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zit in: japanse curry (met wortel, pinda, ui en spinazie), rijst, sesam kip, wortel, ei en pinda's.
Wauw, die zien dr geweldig uit :9~
Ik ben er mee gestopt, we hebben een tosti-ijzer op kantoor nu :')
Maar van de zomer als dr weer meer lekker fruit is en zo dan ga ik zeker weer beginnen ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_93295243
Dank je wel! Ik was er ook wel blij mee, eindelijk weer begonnen!
Een tosti-ijzer is trouwens ook erg leuk :) Ik heb ook echt weer zin in de zomer, met al dat lekkere fruit (en mooie groentes!) kan je zoveel makkelijker mooie bento's maken!
pi_93390290
Wat leuk, weer een beetje leven hier!
Heb zelf net deze set (De Zojirushi Warming Bento Box Designer Set) op jbox besteld en kan bijna niet wachten....

Ik heb er al 2 en die staan nu op MP.
De Totoro die ik had was dying cute maar voor mij te klein en de zwarte die ik ook had was voor mij te degelijk, niet dat mijn man dat allemaal snapt :)

http://www.jbox.com/product/NET236

Wellicht dus straks weer foto's met deze nieuwe inspiratiebron ;)
pi_93428619
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D Ik begin de smaak weer echt te pakken te krijgen, vandaag deze bento bij me:

Voor meer foto's en ingredienten/recepten, zie mijn website: www.bento-babe.nl
(dan ga ik nu aan het werk ;), werk ze allemaal!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Amthezia op 28-02-2011 07:51:19 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 07:56:16 #255
176471 oh-oh
pi_93428697
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D Ik begin de smaak weer echt te pakken te krijgen, vandaag deze bento bij me:
[ afbeelding ]
Voor meer foto's en ingredienten/recepten, zie mijn website: www.bento-babe.nl
(dan ga ik nu aan het werk ;), werk ze allemaal!)
Oh die kaashartjes O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_93432765
[quote][img]
Oh Zaailand wat een sjieke bento!! Heel damesachtig :) very pretty! Ben benieuwd wat je er allemaal in gaat stoppen :D]

Ik ben zelf ook heel benieuwd :)
Ik heb wel die met een zwart tasje, zag dat ik de link met het roze tasje had geplaatst.

Jou bento's zien er weer heerlijk uit!
  maandag 28 februari 2011 @ 11:36:55 #257
176471 oh-oh
pi_93433097
Die bento's die jij op mp hebt staan zijn echt leuk.
Ik mag dr alleen echt geen meer kopen aangezien ik ze niet eens gebruik nu _O-
( Groucho Marx )
pi_93435713
@Zaailand, die met het zwarte tasje is nog mooier!! Cool :) wel foto's plaatsen heh ;)?!
@oh-oh, mp?

Ohh pasta op kamertemperatuur is echt jum!! Aanradertje
pi_94325153
Gisteren kwamen 4 HvU studenten langs voor een interview (lol!), was gezellig, en ik heb laten zien hoe je een bento maakt, wat voor een spullentjes je allemaal kan gebruiken etc etc. En ze wouden graag voor hun straat interviews een bento hebben, dus heb ik deze gemaakt:

Voor meer foto's, zie: www.bento-babe.nl
  † In Memoriam † zaterdag 19 maart 2011 @ 20:33:17 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_94346448
ik vind die eivormpjes toch zo leuk O+
pi_94346513
Leuk Amthezia! Ben benieuwd naar het filmpje en de reacties die ze op straat kregen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_94350531
Ben ik ook benieuwd naar! Het wordt een docu van 3 minuten, waar ik misschien 30 seconden ofzo in voorkom ;) maar nog steeds leuk om aan zo'n projectje mee te werken! Als ik wat heb dan post ik hier ff een linkje :)

Wie heeft er nog meer lekkere bento's om te laten zien?!?!
pi_94351668
Amthezia, hou jij je ook aan de achterliggende gedachte van bento, namelijk;

goed volgepakt moet zitten;
vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit als snack gezien wordt.)

Vroeg ik me af :)
pi_94378121
Yes! Dat probeer ik wel altijd :) hoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk :)
Maak je zelf ook bento's??
pi_94380547
Als er weer meer groentjes in het seizoen zijn moet ik toch eens werk gaan maken van mijn bento plannen. Eerst maar voorzichtig beginnen met doosjes die ik in huis heb en als het me bevalt wellicht wat spullen bestellen. Want ik zie hier zoveel lekkere dingen langskomen. :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94381445
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Yes! Dat probeer ik wel altijd :) hoewel er bij mij snel 1 deel koolhydraten afgaat en die gaat bij de groente (of heel soms bij de proteine). Ben gek op groentes namelijk :)
Cool zeg! En erg gezond ook zo idd :)

Zelfs bento's maken.. nee. Helaas, ik heb er alle spullen voor (hoop meuk gehaald, tot eiervormpjes en van die grasmatjes aan toe, toen ik in Japan was), maar absoluut geen ruggegraat. Vind het wel jammer van mezelf, maar misschien begin ik er over een week of wat wel mee. Moet het at least wel een keer geprobeerd hebben, nietwaar? :D
pi_94382120
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 17:11 schreef Melochan het volgende:

[..]

Cool zeg! En erg gezond ook zo idd :)

Zelfs bento's maken.. nee. Helaas, ik heb er alle spullen voor (hoop meuk gehaald, tot eiervormpjes en van die grasmatjes aan toe, toen ik in Japan was), maar absoluut geen ruggegraat. Vind het wel jammer van mezelf, maar misschien begin ik er over een week of wat wel mee. Moet het at least wel een keer geprobeerd hebben, nietwaar? :D
Daarom koop ik niet meteen spullen. Ik ken mezelf... heel enthousiast van alles inslaan... tot het weer in de kast verdwijnt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94391729
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:47 schreef Amthezia het volgende:
Ik wil ook wel weer eens gezonder lunchen mbv bento's enzo, dus ik heb even op je site gekeken, wat een lekkere recepten! :o _O_

Ik vraag me alleen af wanneer je bij het onigiri maken de furikake erdoor doet? Of staat dat op het pakje ofzo? :) Er is hier in de buurt een aziatische supermarkt dus daar ga ik binnenkort heen *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_94398766
Is er hier toevallig iemand die weet waar je van die kleine sausflesjes voor in de bento kan halen of bestellen in Nederland? Dus bijvoorbeeld die standaard sojasaus flesjes in de vorm van visjes of iets dergelijks. Paypal is op het moment helaas geen optie voor mij.
pi_94414543
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:45 schreef Alopex het volgende:
Is er hier toevallig iemand die weet waar je van die kleine sausflesjes voor in de bento kan halen of bestellen in Nederland? Dus bijvoorbeeld die standaard sojasaus flesjes in de vorm van visjes of iets dergelijks. Paypal is op het moment helaas geen optie voor mij.
Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.

Deze heb ik een tijdje geleden gemaakt:

Niet de meest gezonde maar dat hoeft ook niet altijd. :')

Links: Japanse rijst, knijnenei, sojavisje
rechts: tomaatjes, pistachenootjes, poffertjes en clotted cream met jam
There is no love sincerer than the love of food.
pi_94420530
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb een hele zak met van die sojasausvisjes bij de toko gekocht voor een paar cent. Als ze leeg zijn kan je ze gewoon bijvullen.

Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.

Vandaag wel blij met de bento; een vlindertje met vleugels van mandarijn en lijfje en hoofdje van edamame met zwarte sesam; dit op een pastasalade met feta, tomaat, komkommer en pestodressing.
pi_94420905
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:57 schreef Alopex het volgende:

[..]

Helaas nog niks dergelijks bij mijn toko's kunnen vinden, maar ik zal mijn ogen openhouden! Bedankt in ieder geval.

[ afbeelding ]

Vandaag wel blij met de bento; een vlindertje met vleugels van mandarijn en lijfje en hoofdje van edamame met zwarte sesam; dit op een pastasalade met feta, tomaat, komkommer en pestodressing.
Mooi :D

Bij de sushi-bakjes van ah zit ook vaak een klein flesje soyasaus, misschien kun je die gebruiken? :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_94445379
@Melochan, oww ik ben jaloers!! Ga er snel eens wat mee doen :) superleuk joh! En maak foto's, ben gek op foto's ;)
@Tombolafan, met furikake doe je net wat je zelf lekker vind! Qua kleur ziet het er mooi uit als je het er doorheen mengt. Maar sommige vinden het juist lekker als het nog knapperig is. Ik meng het er doorheen, maar vind "kale" rijst ook wel erg lekker :)
@MinderMutsig Hahah super die poffertjes!! Niet gezond, maar zal wel heel lekker zijn *smul*
@Alopex, wat LIEF die mandarijn vlinder! Erg schattig!!

Poeh, wat was hier een boel activiteit vandaag :)
Ik heb deze lekker leeggegeten vandaag:

Voor beschrijving etc: www.bento-babe.nl
(oeh ik heb ook zo'n schattig tasje gekocht dit weekend bij Claires :D met een onigiri erop, kawaiii!!)
pi_94890008
Morgen vier ik in het Amsterdamse Bos Hanami met een stel vrienden/collega's, want de bloesems bloeien nu supermooi :)!! Wie heeft er zin om aan te schuiven?? Zie www.bento-babe.nl voor de volledige uitnodiging.
pi_94890173
Hee daar ben ik ook zo vaak geweest, ook bij de officiële hanamivieringen, zo leuk! Ik kan morgen niet, anders was ik zeker langsgekomen, is toch om de hoek :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')