quote:Almere College: zoeken op Wilders VERBODEN
Er gebeuren rrrare dingen in het Nederlandse onderwijs. Onlangs bereikte ons het volgende bericht van scholier 'F.': "Vanmiddag probeer ik op school een artikel van Geert Wilders te bekijken, komt er een error, dat het discriminatie is. Geen enkel artikel van onze Geert is meer te bekijken! Het gaat om het Almere college te Dronten." Huh?! We kenden natuurlijk al de beroemde EO-filters die diverse websites blocken wegens 'te geil' of 'te leuk', maar dit is nieuw voor ons.
Het woord is aan Joris: "Curieus. Op het screenshot is duidelijk te zien dat het favicon (het blauwe Spits logo'tje, red.) wel laadt. Het domein staat dus wagenwijd open, maar kennelijk worden artikelen waar het woord 'Wilders' in voorkomt selectief geblokkeerd door de systeembeheerder. Daar is het internet niet voor bedoeld." Ja Almere College, leg dat maar eens uit! Kun je wel zo'n ultieme jeuktekst op je website hebben staan en 'wij kijken elkaar aan, wij groeten elkaar' als motto hanteren, hoe moeten jullie leerlingen straks overleven in de maatschappij als ze hun hele schoolcarrière van Wilders-nieuws verstoken zijn gebleven? Maar goed. Een middelbare school die op de eigen website 101 keer het woord 'ontmoetingsschool' laat vallen is natuurlijk al bij voorbaat verdacht
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:41 schreef Blackf1re het volgende:
Ligt aan de URL lijst van bloxx! Iedereen kan daar dingen aan toe laten voegen volgens mij.
gesensureerdquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:49 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.
En als Semioverheid instelling lijkt het mij vrij schandalig als een politieke partij gesensureerd wordt.Sensureer dan ALLE politieke partijen bij het zoeken op internet wel zo consequent.
Inderdaad. Ik geef je groot gelijk. Dat ze sterven met hun sensureren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:49 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Maar het is toch de verantwoordelijkheid van het bestuur van de school wat wel en niet gesensureerd wordt.
En als Semioverheid instelling lijkt het mij vrij schandalig als een politieke partij gesensureerd wordt.Sensureer dan ALLE politieke partijen bij het zoeken op internet wel zo consequent.
Hiero:quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:52 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig... er staat wel gewoon een YouTube-linkje open, onderin beeld. Alsof daar niks over Wilders is te vinden... Maar dat zou dan ook allemaal geblokkeerd worden?
Yep, de meeste huis tuin en keuken routers hebben ook een functie om sites te blokkeren die bepaalde keywords bevatten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:52 schreef isogram het volgende:
Merkwaardig... er staat wel gewoon een YouTube-linkje open, onderin beeld. Alsof daar niks over Wilders is te vinden... Maar dat zou dan ook allemaal geblokkeerd worden?
Mogelijk dat er wat in de comments staat waardoor dat filter op hol slaat. Maar dan zou zo'n beetje elke nieuwssite met comments geblocked worden, dus dat zal wel niet. Ik kan zo snel geen andere geldige reden vinden, dus ja, slechte zaak.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Vreemde zaak, en indien het idd censuur is van het schoolbestuur en hele slechte zaak.
Tijd voor een kalmeringstabletquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:40 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld hoever de Links Fascistische overheid bereid is te gaan om Wilders te criminaliseren en sensureren.
Hij was niet op zoek naar Geert Wilders maar wou een artikel over een peiling lezen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Dus nu vinden de Wilders-fans zelfs dat nieuws over hun Grote Blonde Godheid vóórgaat op degelijk rekenen- en taalonderwijs? What de fuck doet zo'n scholier op het onderwijs als hij zoekt naar Geert Wilders?
Het wordt elke dag gekker.
De vraag die jij stelt, is totaal niet relevant. De vraag die je moet stellen is: Is het wenselijk dat scholen websites blokkeren waarop de term Geert Wilders voorkomt? Ik vind van niet. Ik vind dat zeer onwenselijk. We wonen hier niet in Noord-Korea ofzo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Dus nu vinden de Wilders-fans zelfs dat nieuws over hun Grote Blonde Godheid vóórgaat op degelijk rekenen- en taalonderwijs? What de fuck doet zo'n scholier op het onderwijs als hij zoekt naar Geert Wilders?
Ja en wat de fuck heeft dat met een opleiding op een 'college' te maken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:41 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Hij was niet op zoek naar Geert Wilders maar wou een artikel over een peiling lezen.
Ik vind van wel. Liefst zie ik zo min mogelijk internet op scholen. Wikipedia kan ik dan net door de vingers zien, maar dan houdt het wel op. Als je ziet hoe iedereen op school de hele dag maar loopt te F5'en op nieuwssites is dat gewoon zonde van HET BELASTINGGELD VAN DE HARDWERREKENDE BURGER. Zo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef isogram het volgende:
[..]
De vraag die jij stelt, is totaal niet relevant. De vraag die je moet stellen is: Is het wenselijk dat scholen websites blokkeren waarop de term Geert Wilders voorkomt? Ik vind van niet. Ik vind dat zeer onwenselijk. We wonen hier niet in Noord-Korea ofzo.
Niet voordat je eindelijk eens mijn vraag beantwoord.quote:
Misschien had hij pauze. Was het voor of na schooltijd. Moest hij voor maatschappijleer zich met peilingen bezighouden. Of zat hij in plaats van een beschouwing voor Nederlands te schrijven een beetje te surfen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja en wat de fuck heeft dat met een opleiding op een 'college' te maken?
Ik heb eerder al vele vragen aan jouw gesteld graag antwoordquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:48 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Niet voordat je eindelijk eens mijn vraag beantwoord.
heb je dit jaar al je 2.5% aan een goed doel gegeven in lijn met de 5 pijlers van de islam (Zakaat)?
Je zal wel niet veel verdienen dan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb eerder al vele vragen aan jouw gesteld graag antwoord
Om een antwoord te geven ik heb meer dan 10 % van mijn jaarlijkse inkomen aan besteed aan Zakaat
Heb jij dit jaar al meer dan een stuiver gegeven aan een goed doel?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:48 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Niet voordat je eindelijk eens mijn vraag beantwoord.
heb je dit jaar al je 2.5% aan een goed doel gegeven in lijn met de 5 pijlers van de islam (Zakaat)?
Ik vind dat je dan een achterhaalde mening hebt. Kinderen groeien tegenwoordig op in een online wereld. Online zijn is meer regel dan uitzondering. Jongeren zijn constant online via hun mobieltje; ze kunnen constant hun e-mail zien, etc.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:43 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik vind van wel. Liefst zie ik zo min mogelijk internet op scholen. Wikipedia kan ik dan net door de vingers zien, maar dan houdt het wel op. Als je ziet hoe iedereen op school de hele dag maar loopt te F5'en op nieuwssites is dat gewoon zonde van HET BELASTINGGELD VAN DE HARDWERREKENDE BURGER. Zo.
Iedereen staat vrij om internet thuis te nemen, en zolang BREIN zich er niet al te veel mee bemoeit, mag je redelijk wat van het internet zien.
Ja ik betaalde elke maand 125 euris aan een goed doel. Totdat ze besloten elke maand maar dubbel af te schrijven. Daar ben ik nu dus ook helemaal klaar mee. Voortaan geef ik geen stuiver meer weg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb jij dit jaar al meer dan een stuiver gegeven aan een goed doel?
Ik verdien genoeg om mij en me familie te onderhouden en daarvan schenk ik geld en donaties aan verschillende projecten in Marokko etc.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:56 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Je zal wel niet veel verdienen dan.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_wilde.html#comments
google Wilders .. Resultaten 1 - 10 van circa 3.350.000 voor wilders (0,10 seconden)quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:40 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Weer een mooi voorbeeld hoever de Links Fascistische overheid bereid is te gaan om Wilders te criminaliseren en sensureren.
Als ze met een engelse filter werken is het btw begrijpelijk, in Engeland staan uitspraken van Wilders te boek als hate speechquote:Op woensdag 4 november 2009 00:09 schreef EchoAlpha het volgende:
Volgens mij censureert het Almere college niks
Als je wilt klagen doet dat dan lekker bij het bedrijf Bloxx
Die analyseren en automatiseren dit systeem
http://www.bloxx.com/products/truviewtechnology.php
Het nieuws voegt helemaal niets toe aan het wereldbeeld. En al helemaal niet tijdens middelbaar onderwijs. Maar dat lijkt me een andere discussie. Een goede geschiedenisles zou een stuk beter zijn dan het hedendaagse nieuws.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:58 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik vind dat je dan een achterhaalde mening hebt. Kinderen groeien tegenwoordig op in een online wereld. Online zijn is meer regel dan uitzondering. Jongeren zijn constant online via hun mobieltje; ze kunnen constant hun e-mail zien, etc.
Dat jongeren in de klas moeten opletten, staat los van de vraag of er internet beschikbaar moet zijn op school. Je moet op internet kunnen om informatie te vinden; ook als het onderwerp Geert Wilder is. En dat jongeren nieuws lezen, is alleen maar goed. Dan worden ze niet zo wereldvreemd dan ze op 'jouw school' zouden worden.
Je bent een volwassene?quote:Op woensdag 4 november 2009 00:30 schreef DikVoormekaar het volgende:
Ontevredenj leerlingen hebben de mogelijkheid om via hun ouder(s) cq opvoeders te reclameren.
Als mijn dochter daar op school mee werd geconfronteerd dan zou ik daar zsm werk van maken.
Ik haat indoctrinatie vanuit een openbare school.
Het is Kim Jong Il met een Koran in zijn hand himself die aan de knoppen draait.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:32 schreef eleusis het volgende:
Maar, ga vooral over de zeik en beschuldig de overheid van een complot hoor.
Huh .. geen discussies op school over recente politieke ontwikkelingen in de context van 'de geschiedenis herhaalt zich' .. lijkt mij nou juist wel belangrijk, dankzij de moderne middelen hebben we juist meer vergelijkingsmateriaalquote:Op woensdag 4 november 2009 00:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het nieuws voegt helemaal niets toe aan het wereldbeeld. En al helemaal niet tijdens middelbaar onderwijs. Maar dat lijkt me een andere discussie. Een goede geschiedenisles zou een stuk beter zijn dan het hedendaagse nieuws.
En wat heeft dat te maken met een zoekopdracht die wellicht nog door de leraar is zelf is gegeven?quote:Als kids graag met hun mobiele telefoon willen spelen, krabbelen op elkaars hyves of kuttopics openen op FOK dan doen ze dat maar lekker, in hun eigen tijd. Lijkt me niet zo moeilijk.
Goh, en dan las ik nou laatst ergens dat al die schoolboeken relatief onbetrouwbaar zijn omdat alles wat links(ch) onwelgevallig is aangepast is .. misschien toch beter 20 internet-bronnen met diverse invalshoeken en de waarheid ligt ergens in het midden?quote:Informatie halen ze maar lekker uit relatief betrouwbare boeken. Niet uit een half bij elkaar verzonnen nieuws-site.
Ben het zowaar een keer 200 % met je eens.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Huh .. geen discussies op school over recente politieke ontwikkelingen in de context van 'de geschiedenis herhaalt zich' .. lijkt mij nou juist wel belangrijk, dankzij de moderne middelen hebben we juist meer vergelijkingsmateriaal
[..]
[..]
Goh, en dan las ik nou laatst ergens dat al die schoolboeken relatief onbetrouwbaar zijn omdat alles wat links(ch) onwelgevallig is aangepast is .. misschien toch beter 20 internet-bronnen met diverse invalshoeken en de waarheid ligt ergens in het midden?
quote:Op woensdag 4 november 2009 00:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Open je ogen en dat soort dingen.
Nogal een machtig wapen dat wilders zoiets zou mogen. Daar zou ik graag een bron van zien.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:59 schreef One_of_the_few het volgende:
Wilders mag alleen censureren. Niemand anders.
Veel logischer inderdaad.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:32 schreef eleusis het volgende:
Een bezoeker zal wel een comment in de geest van "kankermoslims vol is vol" hebben geplaatst.
Dat soort problemen heb je met dit soort filtersystemen.
Veel HBO's konden niet naar een klant van ons surfen omdat de letters "sex" in de domeinnaam voorkwamen. Was een domein a la ExpertsExchange.com
cencuurquote:Op woensdag 4 november 2009 08:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh Linkse_Rakker, die moet je helemaal niet serieus nemen. Die roept altijd de meest belachelijke dingen.
Verder moet cencuur zoas deze natuurlijk niet kunnen, je schiet er ook niets mee op. Ik ben zelf alles behalve een fan van Wilders, maar iedereen moet wel de mogelijkheid hebben om naar uitspraken van hem te googelen. Dat wil ik zelf ook.Dus als dit een maatregel is van de 'linkse overheid', dan luisteren ze niet echt goed naar hun eigen linkse burgers.
Geert Wilders blijft toch wel op tv verschijnen, wat van meer invloed is lijkt mij zo.
Dan zou Youtube ook zeker geblokkeerd moeten zijnquote:
genoeg youtube filmpjes waarbij de comments uitgeschakeld zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan zou Youtube ook zeker geblokkeerd moeten zijn
maatschappijleer? of kreeg je dat niet op 't vmbo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja en wat de fuck heeft dat met een opleiding op een 'college' te maken?
voor maatschappijleer misschien of geschiedenis of ...quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
Niet persé.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan zou Youtube ook zeker geblokkeerd moeten zijn
Het was vroeg en ik was met veel dingen te gelijk bezig.quote:
Het kan zijn voor bijv Maatschappijleer of derg...quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:34 schreef Bowlingbal het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |