ik kende het interview, maar ik mag de durpsgrenzen niet over hequote:Op donderdag 5 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is nu nét voorbij! Kende je die man?
Hahahahaha lol. Als je het zo zou opschrijven zou ik het nog begrijpen waarom je het denkt, hoe gek ook. Maar voor het 'glazen bol', zonder zinnige argumentatie, kijken begin ik me een beetje te ergeren.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De bodem is gezet en de AEX gaat naar 330. Uit de grafiek blijkt naar een getordeerde L, een gekantelde V en wel voor IXde keer.
Beter?
is een beetje traditie in de Kempen. Elk dorp heeft zijn kappeletje, en inderdaad branden daar altijd kaarsjes, ze worden ook druk bezocht en in ere gehouden...quote:Op donderdag 5 november 2009 22:41 schreef LXIV het volgende:
Die man veegde ook altijd de bladeren voor het lokale Mariakapelletje weg. Dat was net zo goed als een kaarsje opsteken vond hij.
Als ik 's ochtends om 06:45 voorbij een Maria-kapelletje fiets, haastig om de trein te halen, dan branden daar ook altijd kaarsen. Is er dan iemand zo vroeg opgestaan, vraag ik me dan telkens af?
Ik ben ook wel eens 's nachts om 03:00 halfzat van een galadiner teruggefietst. Ook voorbij een Mariakapelletje (die staan hier nogal wat). Daar brandden toen ook kaarsen (waxinelichtjes, die branden hooguit een uurtje). Wie steekt deze dan aan in het holst van de nacht vroeg ik me toen af.
Ja, dat was precies op tv net. Heb je het gezien?quote:Op donderdag 5 november 2009 22:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor LXIV: Louwieke uit Vessem:
http://www.mariakapellen.nl/vessem.htm
laatste stukje, naar aanleiding van je post. Maar het was geloof ik ook al eens eerder uitgezonden. Ik kan er zo ook een paar hier in de omgeving aanwijzen. Altijd verlegen om een praatje. Zolang ze kunnen ouwehoeren, zijn ze niet kapot te krijgenquote:Op donderdag 5 november 2009 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat was precies op tv net. Heb je het gezien?
quote:Op donderdag 5 november 2009 22:40 schreef SeLang het volgende:
Ondanks de forse stijging van 20 punten (S&P500) toch opnieuw lagere omzetten.
Textbook example van een bearrally.
Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat dit soort zaakjes langzamerhand uitsterven in het beeld van Nederlandquote:Op donderdag 5 november 2009 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik heb een oom, daar kunnen ze precies zo'n aflevering van maken. Wordt over één week 70, woont nog alleen op een boerderij in de Achterhoek, heeft geen tv of auto (of iets dat nog moderner is).
Hij heeft ook een "winkeltje" (in de vorm van een oude kast) gevuld met bessen, pruimen, noten, kersen e.d. langs de kant van de weg staan. Mensen kunnen dan een bakje meenemen en een euro neerleggen. Mijn oudste dochter van 3 vind het geweldig om daar langs te gaan!
Hier zie ik het gelukkig nog genoeg. Heel veel boeren hebben nog winkeltjes langs de kant van de weg waar je pompoenen, honing, appels, eieren, etc kunt kopen. En het geld in het sigarenkistje ernaast mag stoppen!quote:Op donderdag 5 november 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk ook wel jammer dat dit soort zaakjes langzamerhand uitsterven in het beeld van Nederland
Prechter was anders 1 van de weinigen die eind februari zei dat er een BMR zou komen met als target 1000-1100 voor de SnP. Toen was iedereen negatief en nu zien we het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 5 november 2009 22:54 schreef Dave7 het volgende:
Bob Prechter: Bear Market Rally Is Over, Stocks Headed For New Lows
Als 'ie het nog 10 jaar volhoudt, komt het misschien een keertje uit!!![]()
En op een gegeven moment draaien dit soort lui, net als Whitney, Roubini etc. Als ze zien dat het toch niet uit gaat komen. Dan is er ineens iets veranderd waardoor wat ze eerder zeiden niet meer opgaat!
![]()
Ik ook.Maar heb van de dip toch gebruik gemaakt om -deels- long te gaan. Want helemaal liquide voel ik me juist niet senang. Als de beurs dan stijgt heb ik het gevoel geld mis te lopen, maar durf op een hoger niveau ook niet weer in te stappen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik denk dat het eerder is met welke marge je je senang voelt om een positie in te nemen. Ik denk dat de markt bij gebrek aan alternatieven best hoger kan, maar vind aandelen toch te hoog gewaardeerd om een serieuze positie in te nemen.
Dan blijf ik maar stil zitten, terwijl 1 halve gok meer rendement oplevert dan een jaar rente....
jij bent iemand die als het daalt zegt: goed dat ik niet 100% ben ingestapt, en als het stijgt: goed dat ik 50% ben ingestaptquote:Op donderdag 5 november 2009 23:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ook.Maar heb van de dip toch gebruik gemaakt om -deels- long te gaan. Want helemaal liquide voel ik me juist niet senang. Als de beurs dan stijgt heb ik het gevoel geld mis te lopen, maar durf op een hoger niveau ook niet weer in te stappen.
Voor hetzelfde geld hobbelt de beurs de komende jaren met 10 of 20 procent omhoog tot de 550 of daaromtrent. Dan ben ik toch blij als ik een deel van die winst meepak.
Gaan we dalen, dan heb ik nog cash om verder in te stappen.
Voor mijn gevoel is een neutrale positie ongeveer 50% long, en niet liquide.
Roubini en Whitney zaten toen ook goed. Maar daarna........... op de bodem waren die het negatiefst. En vervolgens maanden later! Roubini die van een L naar een W ging, uiteindelijk naar een V. Whitney die ineens GS ging aanbevelen na een 120% rally...... Als iemand in het verleden goed zat, wil niet zeggen dat het in de toekomst ook zo is. Dat blijkt maar weer.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Prechter was anders 1 van de weinigen die eind februari zei dat er een BMR zou komen met als target 1000-1100 voor de SnP. Toen was iedereen negatief en nu zien we het tegenovergestelde.
Ik heb het over februari 2009. Een goede call van prechter om shorts te sluiten.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:27 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Roubini en Whitney zaten toen ook goed. Maar daarna........... op de bodem waren die het negatiefst. En vervolgens maanden later! Roubini die van een L naar een W ging, uiteindelijk naar een V. Whitney die ineens GS ging aanbevelen na een 120% rally...... Als iemand in het verleden goed zat, wil niet zeggen dat het in de toekomst ook zo is. Dat blijkt maar weer.
En daarbij, voor iemand die zich bezig hield met de markt was het ook niet zo moeilijk om in maart 2008 te zien dat er stront aan de knikker was. Kijk maar naar C of FNM.
Oh een bearmarketrally bedoelde je, sorry dan begreep ik het verkeerd. Ja dat was een goede call!quote:Op donderdag 5 november 2009 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik heb het over februari 2009.
Ik word er altijd zo gaar van dat als je koop order niet gehit wordt, je dat aandeel de week later 10% hoger ziet staan en dan pas weer maanden wacht voordat je het aanschaft omdat je het innerlijke gevoel hebt een 'groot' percentage te hebben misgelopen en bang bent op de top in te kopen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Desondanks had ik vanachtend wat orders gezet, maar geen van allen hebben hun limiet geraakt.... wel zuur
zo lang zit ik nooit. Ik ben met 5% per dag wel tevredenquote:Op donderdag 5 november 2009 23:37 schreef LXIV het volgende:
Ik koop bijna altijd op de koers waarop het aandeel op dat moment staat. Om nog een dubbeltje per aandeel af te wachten vind ik zonde als het niet gehaald wordt. Op de gemiddelde 20 tot 40% koerswinst waar ik uiteindelijk dan weer wil verkopen maakt dat ene dubbeltje ook niet veel uit.
In principe is mijn termijn een jaar of meer. En dan ben ik ook blij met 20% Heel erg blij zelfs!quote:Op donderdag 5 november 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zo lang zit ik nooit. Ik ben met 5% per dag wel tevreden
Alleen heeft 'ie het in deze video over een bearmarket die nog 2 jaar gaat duren. En in dat meest recente filmpje over dat het nog wel 6 a 7 jaar gaat duren. Tja ik weet het niet, vraag me af of hij gelijk gaat krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:30 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik heb het over februari 2009. Een goede call van prechter om shorts te sluiten.
Gezien op een termijn van 6 a 7 jaar kan de huidige opleving nog wel deel zijn van een bearmarket natuurlijk. Maar we zitten dan ook al ruim 8 jaar in een bearmarket!quote:Op donderdag 5 november 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Alleen heeft 'ie het in deze video over een bearmarket die nog 2 jaar gaat duren. En in dat meest recente filmpje over dat het nog wel 6 a 7 jaar gaat duren. Tja ik weet het niet, vraag me af of hij gelijk gaat krijgen.
Bij elliott wave is de factor tijd ook niet belangrijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Alleen heeft 'ie het in deze video over een bearmarket die nog 2 jaar gaat duren. En in dat meest recente filmpje over dat het nog wel 6 a 7 jaar gaat duren. Tja ik weet het niet, vraag me af of hij gelijk gaat krijgen.
8jaar bearmarket? Top SnP stond in 2007 hoor.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gezien op een termijn van 6 a 7 jaar kan de huidige opleving nog wel deel zijn van een bearmarket natuurlijk. Maar we zitten dan ook al ruim 8 jaar in een bearmarket!
Ik kijk dan met name naar de AEX. En als je de huidige stand van de SnP vergelijkt met die van 8 jaar geleden is er toch ook geen vooruitgang geweest?quote:Op donderdag 5 november 2009 23:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
8jaar bearmarket? Top SnP stond in 2007 hoor.
niet voor Prechter. DIe roept al sinds 2002 het shortmoment aan. Oh ja, in augustus ook al. Het zal best allemaal.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
8jaar bearmarket? Top SnP stond in 2007 hoor.
De aex idd wel. Maar SnP zie ik als leidende index, en top bullmarkt werd gezet in 2007.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kijk dan met name naar de AEX. En als je de huidige stand van de SnP vergelijkt met die van 8 jaar geleden is er toch ook geen vooruitgang geweest?
In augustus was zijn minimale doel (1000) gehaald voor SnP idd. Hij heeft bij mijn weten nooit gezegd dat het DE top van BMR was hoor.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet voor Prechter. DIe roept al sinds 2002 het shortmoment aan. Oh ja, in augustus ook al. Het zal best allemaal.
De leidende indexen (DAX en SnP) hebben een nieuwe top gezet in 2007.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:55 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Dit mag je toch wel een bear-market noemen. Met één sucker-ralley en nu het begin van iets anders.
Hopelijk gaat het aloude "zeven magere jaren, zeven vette jaren" nog steeds op en gaan we nu alleen nog maar omhoog!
Ik zie ze alleen hoger staan als de dollar volledig door het putje gaat.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:03 schreef Dave7 het volgende:
Prologis
Regions Financial
AMD
Textron
Alcoa
General Electric
Gannett
Het zou mij heel erg verbazen als die binnen 5 jaar niet stukken hoger staan dan nu.
in augustus, en nog een keer per 23 september om precies te zijn.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In augustus was zijn minimale doel (1000) gehaald voor SnP idd. Hij heeft bij mijn weten nooit gezegd dat het DE top van BMR was hoor.
hij heeft het altijd geroepen vanaf 2002.quote:Volgens mij heeft prechter altijd geroepen vanaf dat de bullmarkt op zijn einde liep. We zijn alleen in 2007 nog even hoger geweest.
Ik heb een aantal video's/artikelen van prechter gezien en hij zeg nooit dat hij zeker weet dat de top er staat. Hij heeft alleen range 1000-1100 voor SnP genoemd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
in augustus, en nog een keer per 23 september om precies te zijn.
[..]
hij heeft het altijd geroepen vanaf 2002.
Zoals Kramer alleen maar kermt dat het stijl omhoog gaat. Kramer had tussen 2002 en 2007 gelijk. WIe Prechter in die jaren gevolgd had, had in 2007 geen cent meer gehad om short mee te gaan. Maakt dat Kramer een halfgod? Nauwelijks toch?
o, en linkje: http://www.erictyson.com/articles/20090616
Moneyprinting had idd een mooi effect op de dollarquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:11 schreef Dave7 het volgende:
Ik denk dat de dollar ongeveer gelijk zal blijven. Overheid in Amerika is zo ontzettend gefocust op dat het beter gaat met de economie, die gaan echt geen domme dingen uithalen.
Here's how Prechter's trading advice has done from 1/1/85 through 5/31/09 versus the broad U.S. stock market average (Wilshire 5000 index) according to Hulbert's analysis:quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik heb een aantal video's/artikelen van prechter gezien en hij zeg nooit dat hij zeker weet dat de top er staat. Hij heeft alleen range 1000-1100 voor SnP genoemd.
Ik zeg ook niet dat prechter 1 of andere halfgod is. Maar om nou te stellen dat hij elke keer zijn voorspelling moet wijzigen?
Vraag me af hoe ze de posities van prechter berekenen.....quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Here's how Prechter's trading advice has done from 1/1/85 through 5/31/09 versus the broad U.S. stock market average (Wilshire 5000 index) according to Hulbert's analysis:
Annualized Return:
Wilshire 5000 Index + 9.7 percent
Prechter's Trading Advice -15.4 percent
Total Return:
Wilshire 5000 Index + 857.1 percent
Prechter's Trading Advice - 98.3 percent
$100,000 Invested (1/1/85-5/31/09):
Wilshire 5000 Index $957,100
Prechter's Trading Advice $1,700
Tot zover de feiten en de golfjes.
simuleren van een porfefeuille aan de hand van de beleggingsadviezen, pardon -suggesties, die de beste man al jaren uitgeeft.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Vraag me af hoe ze de posities van prechter berekenen.....
het wordt hier meestal niet als een 'handig hulpmiddel' gepresenteerdquote:En wat SE ook al eerder in het topic zei, iedereen heeft zijn eigen manier van traden. Voor mij is EW iig een zeer handig hulpmiddel![]()
Tja, dan wil ik eerst wel es zien hoe die posities simuleren. Als ze bijv een shortpositie in augustus simuleren terwijl hij alleen maar zegt dat het minimum van de stijging gehaald is.... Die exacte getallen zijn sowieso kul aangezien hij nooit exacte in/uitstap levels aangeeft. En jij mag prechter een prutser vinden hoorquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
simuleren van een porfefeuille aan de hand van de beleggingsadviezen, pardon -suggesties, die de beste man al jaren uitgeeft.
[..]
het wordt hier meestal niet als een 'handig hulpmiddel' gepresenteerd
Ik denk dan janvks daar mee bezig is.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Is trouwens Elliot Wave al officieel geregistreerd als religie?
En waar eindigt de 5 volgens jou?quote:Op donderdag 5 november 2009 17:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Ik baseer alles op EW, dus nergens anders op, beurzen maken zich op voor flinke neerwaartse beweging
[ afbeelding ]
Dit plaatje is globaal, kan rond 850 eindigen, maar ook op 800-700. Eerst kijken waar golf 3 ons gaat brengen, kan makkelijk dat de dalingsgolf die we nu gaan krijgen heftigste van het jaar word.quote:
Alcoa en GE zouden mijn verbazen als het geen pennystocks zijn over 5 jaarquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:03 schreef Dave7 het volgende:
Prologis
Regions Financial
AMD
Textron
Alcoa
General Electric
Gannett
Het zou mij heel erg verbazen als die binnen 5 jaar niet stukken hoger staan dan nu.
quote:Op donderdag 5 november 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet voor Prechter. DIe roept al sinds 2002 begin jaren '90 het shortmoment aan.
quote:NYSE Euronext ziet transacties Europa in okt 29% afnemen
AMSTERDAM (Dow Jones)--NYSE Euronext heeft het aantal transacties op de Europese markten in oktober 2009 met 29,3% zien afnemen tot 34,76 miljoen. Dat heeft de Amerikaans-Europese beursuitbater vrijdag bekendgemaakt.
Het gemiddelde dagelijkse volume daalde in oktober met 26,1% tot 1,58 miljoen. In de tien negen maanden van 2009 is het aantal transacties gedaald met 12,8% tot 298,6 miljoen, terwijl het gemiddelde dagelijkse volume met 12% afnam tot 1,402 miljoen.
Het aantal aandelentransacties in Europa nam in de afgelopen maand af met 29,9% tot 33,36 miljoen. Het daggemiddelde daalde met 26,8% tot 1,516 miljoen, van 2,07 miljoen een jaar eerder.
De Europese derivatenhandel van Liffe was in oktober goed voor 85,17 miljoen contracten, 16,7% minder dan een jaar eerder. Het dagelijkse volume zakte in de afgelopen maand met 12,9% tot 3,871 miljoen contracten, van 4,447 miljoen contracten een jaar geleden.
Op de Amerikaanse markten daalde het aantal transacties in oktober met 41,6%. Het dagelijkse volume kwam uit op 2,922 miljard, 38,9% minder dan de 4,783 miljard een jaar eerder. In de eerste tien maanden van 2009 nam het totale volume af met 2,2% en daalde het daggemiddelde met 1,3%.
Het Amerikaanse derivatenvolume liet in de afgelopen maand een toename zien van 17,9%, waarbij het daggemiddelde steeg met 23,3%.
http://www.rtl.nl/
Ik ga met je mee doen, van 1000 naar200.000...quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:24 schreef Vandergeld het volgende:
November word een bitch van een maand, volatiliteit komt terug, sentiment staat op punt van omkeren.
[ afbeelding ]
Het is een te makkelijk patroon en teveel analisten zien hem, daarom denk ik niet dat we de 315 nog gaan zien, maar dat we vanaf de huidige stand gaan dalen waardoor we geen shs patroon krijgen, of in ieder geval een verminktequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:46 schreef Gremen het volgende:
Ik vertrouw het nog voor geen meter.....
Zou het niet te makkelijk zijn als dat shs patroon daadwerkelijk gemaakt gaat worden!
Dat ziet iedereen al vanaf half oktober aankomen, daar valt dan toch geen geld te verdienen?
Het zou mij niks verbazen als we nog een stapje hoger gaan en zodra iedereen op de rechter schouder top zijn short positie inneemt, een of andere bank op de koop knop drukt. Al die shorters worden dan in een klap uitgerookt
Voor de EW'ers onder ons zal een shs patroon niet zoveel boeien, maar hoe weten zij dan dan dat de oktober top echt de top is en vanaf daar een nieuwe golf gestart is? Er kan toch net zo goed een nieuwe top komen?
@Vandergeld, interessante blog! Je moet bijna wel elke keer vol long of short gaan. Ik hoop voor je dat je er niet een keer dik naast zit (dan ga je in één keer nat en kan het experiment snel klaar zijn)
November is nog maar 2 weken, als we 280 met expiratie zouden staan leveren de 270/280 serie nog niks op. Ik heb overigens ook put dec 270 maar die doen niet mee voor de miljoenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:04 schreef bascross het volgende:
Vandergeld waarom heb jij een putoptie 300 gekocht? Als het echt zo gaat zoals je verwacht is een putoptie 270/280 toch veel lucratiever?
Oke, duidelijk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
November is nog maar 2 weken, als we 280 met expiratie zouden staan leveren de 270/280 serie nog niks op. Ik heb overigens ook put dec 270 maar die doen niet mee voor de miljoen![]()
quote:
Kop- en Schouder patroon
Een kop schouder patroon is een patroon met 3 opeenvolgende koerstoppen.(zie figuur 1) De linkertop noemt men de linkerschouder (LS) en ligt ongeveer op gelijke hoogte met de rechtertop, de rechterschouder (RS). Daar tussenin bevindt zich de kop (K). De kop onderscheidt zich van de andere 2 toppen, door een significant hogere koers. De neklijn is de lijn getrokken onder de 2 bodems van de kop naar de schouders toe. Deze lijn geeft de aan- of verkoopsignalen weer.
Als de koers de rechterschouder heeft voltooid en door de neklijn heen breekt bij (1) dan kunnen agressief shortposities ingenomen worden. Een tweede kans om posities in te nemen is bij punt 2. Meestal volgt er op een doorbraak van de neklijn een pull back naar de neklijn toe die dan als weerstand gaat optreden. Op dat moment dient zich de 2e kans aan om posities in te nemen. Het verwachte koersdoel van een kopschouderpatroon is het koersverschil tussen de kop(K) en de neklijn (rode pijl). Dit verschil wordt geprojecteerd op de neklijn na doorbraak in punt 1 en geeft (KD) als koersdoel.
Jep. die aanwijzingen zijn er altijdquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:32 schreef m0m0 het volgende:
SE, wat zijn de unemployment rates nu eigenlijk? En wat verwachten analisten?
Zijn er ookal aanwijzingen wat het gaat worden?
Waarom ben jij er zo zeker van?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat 't 0,3% zakt... mark my words...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |