quote:Op donderdag 5 november 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
niet voor Prechter. DIe roept al sinds 2002 begin jaren '90 het shortmoment aan.
quote:NYSE Euronext ziet transacties Europa in okt 29% afnemen
AMSTERDAM (Dow Jones)--NYSE Euronext heeft het aantal transacties op de Europese markten in oktober 2009 met 29,3% zien afnemen tot 34,76 miljoen. Dat heeft de Amerikaans-Europese beursuitbater vrijdag bekendgemaakt.
Het gemiddelde dagelijkse volume daalde in oktober met 26,1% tot 1,58 miljoen. In de tien negen maanden van 2009 is het aantal transacties gedaald met 12,8% tot 298,6 miljoen, terwijl het gemiddelde dagelijkse volume met 12% afnam tot 1,402 miljoen.
Het aantal aandelentransacties in Europa nam in de afgelopen maand af met 29,9% tot 33,36 miljoen. Het daggemiddelde daalde met 26,8% tot 1,516 miljoen, van 2,07 miljoen een jaar eerder.
De Europese derivatenhandel van Liffe was in oktober goed voor 85,17 miljoen contracten, 16,7% minder dan een jaar eerder. Het dagelijkse volume zakte in de afgelopen maand met 12,9% tot 3,871 miljoen contracten, van 4,447 miljoen contracten een jaar geleden.
Op de Amerikaanse markten daalde het aantal transacties in oktober met 41,6%. Het dagelijkse volume kwam uit op 2,922 miljard, 38,9% minder dan de 4,783 miljard een jaar eerder. In de eerste tien maanden van 2009 nam het totale volume af met 2,2% en daalde het daggemiddelde met 1,3%.
Het Amerikaanse derivatenvolume liet in de afgelopen maand een toename zien van 17,9%, waarbij het daggemiddelde steeg met 23,3%.
http://www.rtl.nl/
Ik ga met je mee doen, van 1000 naar200.000...quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:24 schreef Vandergeld het volgende:
November word een bitch van een maand, volatiliteit komt terug, sentiment staat op punt van omkeren.
[ afbeelding ]
Het is een te makkelijk patroon en teveel analisten zien hem, daarom denk ik niet dat we de 315 nog gaan zien, maar dat we vanaf de huidige stand gaan dalen waardoor we geen shs patroon krijgen, of in ieder geval een verminktequote:Op vrijdag 6 november 2009 11:46 schreef Gremen het volgende:
Ik vertrouw het nog voor geen meter.....
Zou het niet te makkelijk zijn als dat shs patroon daadwerkelijk gemaakt gaat worden!
Dat ziet iedereen al vanaf half oktober aankomen, daar valt dan toch geen geld te verdienen?
Het zou mij niks verbazen als we nog een stapje hoger gaan en zodra iedereen op de rechter schouder top zijn short positie inneemt, een of andere bank op de koop knop drukt. Al die shorters worden dan in een klap uitgerookt
Voor de EW'ers onder ons zal een shs patroon niet zoveel boeien, maar hoe weten zij dan dan dat de oktober top echt de top is en vanaf daar een nieuwe golf gestart is? Er kan toch net zo goed een nieuwe top komen?
@Vandergeld, interessante blog! Je moet bijna wel elke keer vol long of short gaan. Ik hoop voor je dat je er niet een keer dik naast zit (dan ga je in één keer nat en kan het experiment snel klaar zijn)
November is nog maar 2 weken, als we 280 met expiratie zouden staan leveren de 270/280 serie nog niks op. Ik heb overigens ook put dec 270 maar die doen niet mee voor de miljoenquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:04 schreef bascross het volgende:
Vandergeld waarom heb jij een putoptie 300 gekocht? Als het echt zo gaat zoals je verwacht is een putoptie 270/280 toch veel lucratiever?
Oke, duidelijk.quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
November is nog maar 2 weken, als we 280 met expiratie zouden staan leveren de 270/280 serie nog niks op. Ik heb overigens ook put dec 270 maar die doen niet mee voor de miljoen![]()
quote:
Kop- en Schouder patroon
Een kop schouder patroon is een patroon met 3 opeenvolgende koerstoppen.(zie figuur 1) De linkertop noemt men de linkerschouder (LS) en ligt ongeveer op gelijke hoogte met de rechtertop, de rechterschouder (RS). Daar tussenin bevindt zich de kop (K). De kop onderscheidt zich van de andere 2 toppen, door een significant hogere koers. De neklijn is de lijn getrokken onder de 2 bodems van de kop naar de schouders toe. Deze lijn geeft de aan- of verkoopsignalen weer.
Als de koers de rechterschouder heeft voltooid en door de neklijn heen breekt bij (1) dan kunnen agressief shortposities ingenomen worden. Een tweede kans om posities in te nemen is bij punt 2. Meestal volgt er op een doorbraak van de neklijn een pull back naar de neklijn toe die dan als weerstand gaat optreden. Op dat moment dient zich de 2e kans aan om posities in te nemen. Het verwachte koersdoel van een kopschouderpatroon is het koersverschil tussen de kop(K) en de neklijn (rode pijl). Dit verschil wordt geprojecteerd op de neklijn na doorbraak in punt 1 en geeft (KD) als koersdoel.
Jep. die aanwijzingen zijn er altijdquote:Op vrijdag 6 november 2009 12:32 schreef m0m0 het volgende:
SE, wat zijn de unemployment rates nu eigenlijk? En wat verwachten analisten?
Zijn er ookal aanwijzingen wat het gaat worden?
Waarom ben jij er zo zeker van?quote:Op vrijdag 6 november 2009 12:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Dat 't 0,3% zakt... mark my words...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |