abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74366201
quote:
Ex-PvdA-partij in Amsterdam

De nieuwe partij voor ex-PvdA'ers uit Amsterdam heet 'Tulpen voor Amsterdam'. De drie oprichters Pieter Beste, Clyde Moerlie en Jan Engel verlieten in 2008 het stadsdeel Slotervaart uit protest tegen stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.

De voormalige PvdA'ers willen al tijdens de aankomende gemeenteraadsverkiezingen hoge ogen gooien. TvA mikt op tien tot vijftien zetels in de Amsterdamse gemeenteraad.

Volgens AT5 geven de drie partijoprichters overmorgen een persconferentie waarin ze hun plannen zullen openbaren aan de wereld.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ij_in_amsterdam.html

De PvdA raakt versplinterd. Wat vinden jullie?
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:04:16 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74366317
Ik dnek niet dat de Pvda die lui gaat missen om eerlijk te zijn.

Verder ws een kansloze partij.
pi_74366577
Zelf denken ze dat ze hoge ogen gaan gooien. Ze mikken op 10 tot 15 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:11:18 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74366637
Gezellig
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:14:24 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74366796
Als ze een zetel halen vind ik het al veel
pi_74366830
De naam alleen al
pi_74367459
Mogen stevig in hun handjes knijpen als ze 1 deelraadszeteltje halen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:33:08 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_74367700
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:10 schreef Zienswijze het volgende:
Zelf denken ze dat ze hoge ogen gaan gooien. Ze mikken op 10 tot 15 zetels in de Amsterdamse gemeenteraad.
Ja, dat klinkt op de een of andere manier toch beter dan: "We mikken op een zetel in de deelraad van Slotervaart". .
pi_74367788
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)ij_in_amsterdam.html

De PvdA raakt versplinterd. Wat vinden jullie?
mooi toch dat die allah partij op sterven na dood wordt gemaakt.
Geen wonder als je ziel hebt verkocht en de autochtone bevolking wegjorist.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_74371657
Ik verwacht gezien de naam een rechtse partij die welllicht de PVV stemmers van de euroverkiezingen kan binnenhalen.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  woensdag 4 november 2009 @ 00:23:50 #11
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74371731
Wilders was ook jaren VVD'er voordat hij een eigen partij begon. Heeft voor de VVD en Wilders geen windeieren gelegd.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 4 november 2009 @ 00:25:09 #12
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_74371751
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:35 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

mooi toch dat die allah partij op sterven na dood wordt gemaakt.
Geen wonder als je ziel hebt verkocht en de autochtone bevolking wegjorist.
[ afbeelding ]
Ja, de Islam blijft in Nederland. En nu?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_74371806
quote:
uit protest tegen stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.
Wat zijn hun bezwaren precies? En wat willen zij anders doen?
pi_74373055
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:23 schreef Bowlingbal het volgende:
Wilders was ook jaren VVD'er voordat hij een eigen partij begon. Heeft voor de VVD en Wilders geen windeieren gelegd.
Het heeft Wilders geen windeieren gelegd, maar de VVD is geen schim meer van wat het was. De VVD is momenteel zo'n beetje de meest overbodige politieke partij in het hele landschap.

Wat deze splinterpartij betreft: zo goed als kansloos en bovendien alleen lokaal actief. De SP had (en heeft) ook zo'n splinterpartij: Solidara, gesticht door een senator die uit de partij werd gezet. Ook D66 kent zo'n afscheiding: DeZes. Nooit meer iets van gehoord. Zelden zijn dergelijke initiatieven succesvol.
pi_74374310
wat een dombo's
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_74567372
Topickick...
Er is een boel gedonder binnen de PvdA Amsterdam. Op Google Nieuws zag ik berichten staan over de omstreden positie van Marcouch, waarvan eentje mijn bijzondere aandacht trok.
quote:
Crisis PvdA Amsterdam om lijsttrekkersscchap Marcouch
Rotterdam, 10 nov. In het nieuwe Amsterdamse stadsdeel Nieuw West is volgens PvdA-voorzitter Lilianne Ploumen een „bestuurscrisis” ontstaan. Dat meldde haar woordvoerder.

Foto Maurice Boyer Een sollicitatiecommissie had Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, unaniem voorgedragen als lijsttrekker voor het stadsdeel Nieuw-West (Osdorp, Slotervaart en Geuzenveld-Slotermeer) bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart. Een deel van het afdelingsbestuur geeft echter de voorkeur aan Achmed Baâdoud, uit stadsdeel Osdorp.

Vertegenwoordigers van de landelijke PvdA, onder wie Ploumen, proberen sinds donderdag te bemiddelen. Geruchten dat Ploumen het lokale bestuur zal afzetten als het de kandidatuur van Marcouch niet accepteert, worden door haar woordvoerder ontkend. „Het bestuur valt sowieso als ze het niet eens worden. Vier van de zeven leden steunen Marcouch namelijk wel.”

Ook leden van de sollicitatiecommissie hebben al gedreigd met opstappen. De kandidatenlijst voor stadsdeel Nieuw West moet op 7 december worden vastgesteld.
Bron: http://www.nrc.nl/binnenl(...)kkersscchap_Marcouch

Maar nu kwam ik ook dit bericht tegen:
quote:
Homo-vriendelijke Markouch splijtzwam PvdA
Binnen de Amsterdamse afdeling van de PvdA is grote beroering ontstaan rondom het aanstaande lijsttrekkersschap van Ahmed Markouch. Vooral zijn homo-vriendelijke beleid is voor diverse PvdA'ers aanleiding een andere kandidaat de voorkeur te geven.

Volgend jaar dient het aantal stadsdelen in Amsterdam te worden gehalveerd. Zo moeten Osdorp, Slotervaart en Geuzenveld-Slotermeer opgaan in het stadsdeel Nieuw West, een gebied met veel Marokkaanse inwoners.

Het afdelingsbestuur van de PvdA in het nieuwe Amsterdamse stadsdeel Nieuw West weigert Ahmed Marcouch voor te dragen als lijsttrekker voor de komende raadsverkiezing. In plaats daarvan schuift men Achmed Baadoud naar voren. Marcouch heeft al laten weten terug te treden als hij geen lijsttrekker wordt.

Marcouch is voor zijn tegenstanders te omstreden. Met name zijn in islamitische kring als te progressief ervaren homobeleid en harde woorden over Marokkaanse overlastplegers (‘tuig’) worden hem niet in dank afgenomen. De PvdA zoekt nu naar een bemiddelaar om uit de impasse te geraken.
Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6984

Nu weet ik niet precies hoe neutraal de Gaykrant is, maar ik vind het een verontrustend bericht. Ik zou namelijk verwachten dat een sociaal-democraat in een land als Nederland hoe dan ook een homovriendelijk beleid voorstaat. En belangrijker: mensen die niet voor een homovriendelijk beleid zijn, hebben totaal NIKS te zoeken binnen de PvdA.

Het is van groot belang dat de PvdA dergelijke conservatieve krachten uit de partij verwijdert. De PvdA moet zich niet laten gijzelen door intolerante figuren die een compleet andere agenda hebben dan wat de werkelijke PvdA-agenda moet zijn.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:36:27 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74567674
Ik heb er ook van gelezen maar wat ik er van begreep is dat degenen die Marcouch willen wippen als lijsttrekker juist vinden dat hij teveel het geloof bij het beleid betrekt. Juist die Badoud schijnt meer een godsdienstneutraal beleid voor te staan.

Ik las ook dat Liliane Ploumen het afdelingsbestuur daar dreigt met afzettting. Als dat waar is dan denk ik dat ze een flink probleem heeft.
pi_74567945
Merkwaardig en nogal tegenstrijdig dan. Zou het Gaykrant-verhaal dan uit de duim gezogen zijn?
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:56:33 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74568379
quote:
Amsterdam weigert Marcouch
Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Het afdelingsbestuur van de PvdA in het nieuwe Amsterdamse stadsdeel Nieuw West weigert Ahmed Marcouch voor te dragen als lijsttrekker. De partij dreigt daardoor een van zijn, ook landelijk, bekendste vertegenwoordigers te verliezen.

In plaats van Marcouch (40) wordt door een meerderheid van het afdelingsbestuur Achmed Baadoud (37) voorgedragen, wethouder van Financiën in het stadsdeel Osdorp dat met Slotervaart en Geuzenveld-Slotermeer opgaat in stadsdeel Nieuw West.

Partijprominent
Marcouch heeft zijn medewerkers laten weten terug te treden als hij geen lijsttrekker wordt. Marcouch, oud-politieman en moskeevoorzitter, ontwikkelde zich de afgelopen jaren tot partijprominent en Bekende Nederlander. Zijn stadsdeel Slotervaart wordt door landelijke politici beschouwd als proeftuin met onorthodoxe maatregelen. Inmiddels heeft hij het gehele kabinet uit Den Haag op bezoek gehad.

Met de voordracht van de ook in Amsterdam onbekende Baadoud is er sprake van een bestuurscrisis, beaamt afdelingsvoorzitter Hans Aertsen. Herhaaldelijke pogingen van landelijk partijvoorzitter Lilianne Ploumen om het conflict te sussen, zijn mislukt. Gezocht wordt naar een externe bemiddelaar, een zwaargewicht.

Voor de kandidatenlijst van de komende gemeenteraadsverkiezingen koos de PvdA-afdeling niet voor een lijsttrekkersdebat maar voor een onafhankelijke voordrachtscommissie met onder anderen Farid Azarkan, directeur van het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN). Azarkan is geen lid van de PvdA en wenst zich van elk commentaar te onthouden. De commissie schoof afgelopen donderdag unaniem Marcouch naar voren.

Te omstreden
Het afdelingsbestuur dacht er anders over. Slechts vier leden, onder wie voorzitter Aertsen, kozen voor Marcouch, zes leden voor Baadoud. Reden voor de tegenstemmers: Marcouch is te uitgesproken en omstreden, ook in Marokkaanse kring. Met name zijn in islamitische kring als te progressief ervaren homobeleid en harde woorden over Marokkaanse overlastplegers (‘tuig’) worden hem niet in dank afgenomen.

Tevens speelt mee dat Badoud, anders dan Marcouch, een strikte scheiding voorstaat van zijn geloof (moslim) en politiek.

Na drie dagen crisisberaad barstte zondag de bom: de commissie gaf haar opdracht terug, vier bestuursleden traden af. Op verzoek van Ploumen (zij dreigde eerder het gehele bestuur terzijde te schuiven met als argument dat de PvdA het zich niet kan veroorloven zo’n prominent als Marcouch te passeren) blijven voorlopig alle leden van commissie en afdelingsbestuur op hun post.

De ledenvergadering stemt op 7 december over de uiteindelijke kandidatenlijst.
De volkskrant is verhelderender

Het is zo te zien een beetje dubbel. Voor een deel hebben ze kritiek op het niet godsdienstneutrale beleid (terecht). maar voor een deel speelt zo te zien opportunisme mee om toch maar Marokkaanse zieltjes te kunnen winnen.
pi_74569672
Maar dit is toch zonneklaar? De argumenten van de tegenstanders maken meer dan duidelijk dat de PvdA deze groep onmiddellijk moet lozen. Ze hebben compleet andere denkbeelden dan waar de PvdA voor staat.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:08:03 #21
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_74570416
Ik vind de kritiek op Markouch nogal tegenstrijdig. Eerst wordt als kritiek gegeven dat hij verkeerd valt bij Marokkanen vanwege zijn uitlatingen over het tuig dat de buurt onveilig maakt, auto's in de fik stak en dat soort dingen en dat hij respect heeft voor homorechten, vrouwen en andersdenkenden.
Daarna wordt gesteld dat hij niet zuiver is in zijn scheiding tussen politiek en geloof......
Hmmm raar als je het mij vraagt. Volgens mij blijkt uit de eerste kritiek juist wel een grote scheiding van religie en politieke denkwijze, maar dat kan aan mij liggen.

Ik vind Markouch altijd een goede indruk maken voor zover ik hem zie op tv. Redelijke woorden komen er uit de man. Soms weet hij het zelf ook niet allemaal hoe de problematiek op te lossen, maar hij ziet wel degelijk de problemen goed in en is niet bang om te zeggen waar het op staat en de problemen te benoemen.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:13:20 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74570574
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:08 schreef Arglist het volgende:
Ik vind de kritiek op Markouch nogal tegenstrijdig. Eerst wordt als kritiek gegeven dat hij verkeerd valt bij Marokkanen vanwege zijn uitlatingen over het tuig dat de buurt onveilig maakt, auto's in de fik stak en dat soort dingen en dat hij respect heeft voor homorechten, vrouwen en andersdenkenden.
Daarna wordt gesteld dat hij niet zuiver is in zijn scheiding tussen politiek en geloof......
Hmmm raar als je het mij vraagt. Volgens mij blijkt uit de eerste kritiek juist wel een grote scheiding van religie en politieke denkwijze, maar dat kan aan mij liggen.

Er zijn twee redenen vermoed ik

1. Ze zijn het niet eens met het Marcouch zijn niet zo strikte scheiding tussen overheid en geloof. Een inhoudelijke reden.

2. Ze zijn gewoon Marcouch gewoon te weinig stemmen gaat trekken onder Marokkanen vanwege zijn harde woorden over tuig. Een plat opportunistische en clientelistische reden.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:16:17 #23
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_74570649
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er zijn twee redenen vermoed ik

1. Ze zijn het niet eens met het Marcouch zijn niet zo strikte scheiding tussen overheid en geloof. Een inhoudelijke reden.

2. Ze zijn gewoon Marcouch gewoon te weinig stemmen gaat trekken onder Marokkanen vanwege zijn harde woorden over tuig. Een plat opportunistische en clientelistische reden.
Dat snap ik.
Maar de 2e rede lijkt enigszins in tegenspraak met de eerste als je het mij vraagt.
Verder denk ik dat de 2e reden ook gewoon DE rede is, want zo populair is hij inderdaad niet onder de Marokkaanse gemeenschap, misschien wel onder de progressieve dan.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:23:04 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74570858
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:16 schreef Arglist het volgende:

[..]

Dat snap ik.
Maar de 2e rede lijkt enigszins in tegenspraak met de eerste als je het mij vraagt.
Verder denk ik dat de 2e reden ook gewoon DE rede is, want zo populair is hij inderdaad niet onder de Marokkaanse gemeenschap, misschien wel onder de progressieve dan.
Ze proberen van meerdere walletjes te eten.

Zo'n Badoud is vanwege zijn opvattingen geen probleem voor de seculiere Pvda-aanhang. Maar ook een die nog geen harde confrontaties met de Marokkanen heeft gehad. Ik denk namelijk dat het die Marokkanen het verder geen bal uitmaakt hoe Badoud met de islam omgaat en ook niet de grootste problemen zullen hebben met zijn type standpunten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')